Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on semmoset vauvan tumput mukana, mut ehkä otan viel jonku haalarin..?Mulla on öisin ollu niitä veemäisiä menkkakipuja ja supisteluja..Päivällä ei just mitn ja sit taas näin iltasin niitä alkaa tulemaan..
 
Mä ostin cittarista semmosen 5 plon sterilisointivekottimen, maksoi 29.90e, on Philipsin laite..

Pakkailin just sairaalakassia ja mietin et mitä ihmettä sille mukelolle pukee sit päälle sieltä lähtiessä??Pitkähihanen ja umpinaiset housut ja pipo, mut pitääkö olla sit viel joku nuttu siihen päälle?Vai riittääkö joku pien peitto, kun ei hän nyt ulkona joudu olemaan kuin sairaalan ovelta autolle ja siitä sit suoraan kotiovelle..Ihan uuvatti olo :(
Otin varmuudeks kahet vauvanvaatteet kun en osannu päättää kummat on söpömmät ;)

Muistin sen äitiyspakkauksen nännivoiteen ja bepanthenia kävin ostaas eilen apoteekista samoin kun ne d-vitamiinitipat jotka vartoo sit kotona..Niin ja imetysliivit, löyty muuten ihan Prismasta 25e.Ja imetyspaidan ja leggarit..Sukkia itelle, inhoon niitä sairaalan sukkia..Kai näillä pärjää?
Mä päivitin tänään myös tota mun sairaalakassia ja piti hitto soikoon hakee vintiltä isompi kassi (ei kuitenkaan vielä matkalaukkua,heh)! Mä pakkasin vauvalle oman kassin turvakaukaloon valmiiksi ja mies saa sen sitten tuoda, kun joskus kotiudutaan. :) Mulla vähän sama ongelma noiden vauvan kotiutumisvaatteiden kanssa, kun tämä suomen kesäsää on niin helekutin vaihteleva, voi sataa vaikka räntää..;)! Siispä tämä hamsteri pakkasi monenlaista mukaan kaiken varalta,kun en myöskään osannu päättää,plääh!! ja niinpä kassiin sujautin: pari eri bodya, parit puolipotkarit, koko potkarit, villanutun, ohuen velourihaalarin ja paksumman fleecehaalarin, ohuet tumput ja villatumput, villasukat ja muutaman erilaisen myssy vaihtoehdon.., ja toki mummun kutoman kaukalopeiton, pukluharson ja pari vaippaa.., eiköhän me noilla tämä 45kilsan kotimatka jotenkin lutvita;)! No joo hölmöläisen hamstrausta taas! :) Omaan kassiin oli pakko sujauttaa vauvalle myös unipupu! :)

Mulla oli taas vaihteeksi neuvola tänään. Kaikki ok, vauva kuulemma ei ole laskeutunut, eikä kiinnittynyt, vaan liikkuu edelleen paljon! :) No juu, enpä oo huomannutkaan, kyllä oli viime yönäkin semmoinen vauhti päällä, että aattelin sen puskevan ulos tuosta nahkan läpi;)! Eli odotellaan ja viikon päästä taas neuvola tsekkaus. Nyt siis rv37+4 :)
 
Mä ostin cittarista semmosen 5 plon sterilisointivekottimen, maksoi 29.90e, on Philipsin laite..

Pakkailin just sairaalakassia ja mietin et mitä ihmettä sille mukelolle pukee sit päälle sieltä lähtiessä??Pitkähihanen ja umpinaiset housut ja pipo, mut pitääkö olla sit viel joku nuttu siihen päälle?Vai riittääkö joku pien peitto, kun ei hän nyt ulkona joudu olemaan kuin sairaalan ovelta autolle ja siitä sit suoraan kotiovelle..Ihan uuvatti olo :(
Otin varmuudeks kahet vauvanvaatteet kun en osannu päättää kummat on söpömmät ;)

Muistin sen äitiyspakkauksen nännivoiteen ja bepanthenia kävin ostaas eilen apoteekista samoin kun ne d-vitamiinitipat jotka vartoo sit kotona..Niin ja imetysliivit, löyty muuten ihan Prismasta 25e.Ja imetyspaidan ja leggarit..Sukkia itelle, inhoon niitä sairaalan sukkia..Kai näillä pärjää?
Pyydä sairaalasta nännivoidetta. Mä sain näytteen semmosta hyvää mitä ostin kotiin kans. En tiä erooko äippälådan rasvasta mutta tarpeen on.
 
Ei täältä kuulkaa tule lasta eikä paskaa :smiley-angry017 Tai no..suoli kyllä toimii, mutta muuta ei sitten tapahdu. Supisteli koko viime yön, mut loppui sitten. Päivällä ei tullut kun pari hassua supistusta, ei muuta. Ei näy limatulppaa eikä lapsivettäkään..kauan mun pitää vielä odottaaaaa?? :smiley-angry019
Kuulostaa siltä, että kohta laukee! Kun kerran ainakin paskaa tulee :gen014:laughing002. Nyt muuten ku mainitsit limatulpan, ni multa tuli se silloin sunnuntai iltana ku vuosin vähän verta. Se oli siis lapsiveden tihkumisen jälkeen. Onko sulla joku lekuri tai kontrolli milloin?
 
Mä ostin cittarista semmosen 5 plon sterilisointivekottimen, maksoi 29.90e, on Philipsin laite..

Pakkailin just sairaalakassia ja mietin et mitä ihmettä sille mukelolle pukee sit päälle sieltä lähtiessä??Pitkähihanen ja umpinaiset housut ja pipo, mut pitääkö olla sit viel joku nuttu siihen päälle?Vai riittääkö joku pien peitto, kun ei hän nyt ulkona joudu olemaan kuin sairaalan ovelta autolle ja siitä sit suoraan kotiovelle..Ihan uuvatti olo :(
Otin varmuudeks kahet vauvanvaatteet kun en osannu päättää kummat on söpömmät ;)

Muistin sen äitiyspakkauksen nännivoiteen ja bepanthenia kävin ostaas eilen apoteekista samoin kun ne d-vitamiinitipat jotka vartoo sit kotona..Niin ja imetysliivit, löyty muuten ihan Prismasta 25e.Ja imetyspaidan ja leggarit..Sukkia itelle, inhoon niitä sairaalan sukkia..Kai näillä pärjää?
Mä käytin sairaalan sitä "mekkoa" koko ajan. Kun maito nousee ni tulee helvetinmoinen hiki ja vähän kipee ja kuumeinen olo. Mulla kesti sitä pari-kolme pvää. Huoneessa olin silloin pelkät pikkarit jalassa. Mä en ny muutenkaan päässy paljon liikkumaan. Sukkia ei ollu, paitsi siel vauvan valvontahioneessa oli ilmastointi ni siellä oli villasukat jalassa. Sit ku meidät kirjattiin perjantaina ulos, ni jouduin muka käyttää omia vaatteita. Mulla oli sellainen aamutakki jossa on vetskari alas saakka, pidin sitä. Käytin kyl niitä sairaalan kaapujakin vielä.

Ota löysä hame ja imetyspaita ja -liivit. Jos sut leikataan, ni ei mee normivaatteet ja äitiysvaatteissa se sauma on just leikkaushaavan kohdalla. Löysä hame on silloin hyvä! Mulla oli jotkut joogahousut kun en omista löysää hametta. Kotiutuessa siis.

Vauvan vaatteet mulla oli mitälie haalittu. Koitin kattoo pieniä. Sit ku löäettiin, ni sillä oli kauhtunu sininen yökkärihaalari, vihreet tumput ja tumman harmaat sukat ja päässä vaaleen harmaa myssy. Laitoin kavereille kuvaviestin, et äitin tyylitaju vähän kadoksissa... niinku olikin :laughing021.

Ja joku muistutti viilentävästä voiteesta, alatiesynnyttäjille!
 
Se pullojen mikrosterilointihöyryhärpäke on ihan helmi. Suosittelen. Meil Aventin 40€. Vaipoista meil ei käy Pampers...vetää typyn alapään kirkkaanpunaseks. Muumilla ja Liberolla mennää.
Mut käytätkö pulloja siis mihin? Sä oot täysimetyksellä kuitenkin? Mä en oo viel pulloo antanu, en oo viel uskaltanu, ettei imetys kärsi. Nla sanoi et tuttia 2 vkon iästä lähtien ja et sama pätis sit tuttipullollekin. Syökö sun typy tuttia? Me ei oo annettu.
 
Me käytiin ostaas vanna ja se tuki siihen, on Nalle Puhia ja Muumeja..Ostettiin myös tuttiplon sterilisointihärpäke ja pari tuttia..Mies halus ostaa myös vaippoja :) vaikka sanoin et meil o niitä näytekappaleita niin paljon et pärjätään hetki, mut hän oli sitä mieltä et pitää ainakin yks paketti ostaa..Nyt on sit kaikki valmiina, vain vauva puuttuu.

Mä makoilen sohvalla ja mies siivoaa..On imuroinut tässä joka pvä ja hyräilee itekseen..Oon sen verta huomannu, et se on alkanu touhuilemaan kovasti tässä normaalisti enemmän, se on aina ollu kyllä siitä hyvä yksilö et on tosi siisti niinku minäkin ja siivoaa huolellisesti..Sen vaatteetkin on ku armeijassa viikatut, senpä takia se viikkaa myös mun vaatteet ;)

Just mietin, et vaik ollaan nyt täällä väliaika torpassa ja kaipaan omaa kotia, saunaa ja omaa pihaan niin loppupeleissä koti on oikeestaan siellä missä on hyvä olla ja oikeat ihmiset ja elukat mukana..

Ai niin, toisella koiralla alkoi juoksut...Varmaan myötätunnosta mua kohtaan ;) ;) Se huoltaa omaa leluaan, on aika hassu ja sulonen otus ♡
Mun koiruus on tänään uskaltautunu kolmesti tuleen nuolasee vauvan päätä. Vähän ku ohimennen... Poika oli doomoossa aamulla ja mä kakalla kesken syötön, ni koira ravas olkkarin ja vessan väliä. Et mitäs ny, toi vauva on yksin sohvalla ja sä oot siellä...
 
Mulle muuten sanottiin neuvolassa jo muutama viikko sitten, että tissejä pitää alkaa jo hyvissä ajoin rasvaamaan nännirasvalla ja vähän puristella ja totuttaa niitä tulevaan rääkkiin. Ja viikko sitten j.kylässä se kätilö ehdotti, että vois alkaa rv37 lähtien tekeen lypsyharjoituksia, jotka kyllä sitten kuulemma voi laukasta supistuksia. No just! Enpä oo alkanu tyhjää lypsämään ja ei näistä nahkarukkasista ees mitään heru vielä! Rasvannut kyllä oon, siinähän sekin menee samalla, kun vetäsee ekaks mamia tisseille, bio oilia mahaan ja lopuksi ceridalit tuonne alakertaan, voi prkle, kyllä odottavan mamman elämä on niin mahtavaa tässä viimeisillä viikoilla;)!! :)
 
Mul o ne omat vaatteet semmoset et niitä pystyy käyttämään sen leikkaushaavan kanssa, sairaanhoitajan ajatuksella hommannu semmoset jo hyvissä ajoin ;)

Mä en edes vielä oo päättäny et imetänkö, mä en ota siitä mitn älytöntä ressiä..Oon ite vauvana saanu korviketta ja olin terve koko lapsuuden..En sairastunu mihinkään lasten perusjuttuihin kuten esmes korvatulehduksiin tai muihin..Vesirokko taitaa olla ainoa minkä oon lapsena kärsiny..

Saas tosiaan nähdä miten toi narttu reagoi sit vauvaan. :)
 
Mä ostin cittarista semmosen 5 plon sterilisointivekottimen, maksoi 29.90e, on Philipsin laite..

Pakkailin just sairaalakassia ja mietin et mitä ihmettä sille mukelolle pukee sit päälle sieltä lähtiessä??Pitkähihanen ja umpinaiset housut ja pipo, mut pitääkö olla sit viel joku nuttu siihen päälle?Vai riittääkö joku pien peitto, kun ei hän nyt ulkona joudu olemaan kuin sairaalan ovelta autolle ja siitä sit suoraan kotiovelle..Ihan uuvatti olo :(
Otin varmuudeks kahet vauvanvaatteet kun en osannu päättää kummat on söpömmät ;)

Muistin sen äitiyspakkauksen nännivoiteen ja bepanthenia kävin ostaas eilen apoteekista samoin kun ne d-vitamiinitipat jotka vartoo sit kotona..Niin ja imetysliivit, löyty muuten ihan Prismasta 25e.Ja imetyspaidan ja leggarit..Sukkia itelle, inhoon niitä sairaalan sukkia..Kai näillä pärjää?
Sanoisin, että hyvin pärjää :) Paitsi että suosikkieväät kannattaa varata mukaan ja monen usein mainitsema huulirasva! Vauva kyllä pärjää lämpimällä noin. Jos on kovin kuuma, niin muista, että se kaukalokin on aika lämpöpesä.
 
Sanoisin, että hyvin pärjää :) Paitsi että suosikkieväät kannattaa varata mukaan ja monen usein mainitsema huulirasva! Vauva kyllä pärjää lämpimällä noin. Jos on kovin kuuma, niin muista, että se kaukalokin on aika lämpöpesä.


Mulla on toi bepanthen aina mukana, muuten rohtuu huulet :) on ehdottomasti paras huulirasva..Toi oli hyvä pointti toi kaukaloasia!Täytyy ottaa kaikki ja vähän päälle mukaan, kun tosiaan asutaan nyt eri kaupungissa evakossa kuin mihin mennään synnyttämään niin ei voi sit lähtee ajelemaan keskenkaiken "kotiin" et nyt unohtu se ja tuo..
 
Kuulostaa siltä, että kohta laukee! Kun kerran ainakin paskaa tulee :gen014:laughing002. Nyt muuten ku mainitsit limatulpan, ni multa tuli se silloin sunnuntai iltana ku vuosin vähän verta. Se oli siis lapsiveden tihkumisen jälkeen. Onko sulla joku lekuri tai kontrolli milloin?

Mulla on tota vatsantoimintaa tapahtunut jo melkein kuukauden päivät. Jatkuvasti löysällä ollut, mutta kyllä sen huomaa että varsinkin supistus aiheuttaa sen, et on mentävä vessaan.

Mulla on maanantaina neuvola ja sit sen jälkeen varmaan äitiyspolille meno (aikaa ei oo vielä varattu).

Mutta mä elän taas toivossa. Heräsin kipeään supistukseen ja laskeskelen taas. Jos tää poika halus matkia isoveljeään ja syntyy 22.päivä (tosin vanhempi poika on syntynyt maaliskuussa) :)

40+3 tänään
 
Mut käytätkö pulloja siis mihin? Sä oot täysimetyksellä kuitenkin? Mä en oo viel pulloo antanu, en oo viel uskaltanu, ettei imetys kärsi. Nla sanoi et tuttia 2 vkon iästä lähtien ja et sama pätis sit tuttipullollekin. Syökö sun typy tuttia? Me ei oo annettu.
Nyt en käytä mihkää mut ne kaks ekaa kaoottista kotipäivää käytin kun en saanu tissiä syömään. Nyt laite oottaa kaapissa aikaa jolloin imetys on förbi ja pullotellaan. Neuvolatätsy anto kotikäynnillä luvan antaa tutin. Sano et siit ollaa monta mieltä....koen ite että helpottaa kun typy kilahtaa sekunnissa että tissii tai kun roikkuu molemmis vuorotellen sen 3,5h putkeen ni nukahtaa paremmin. Tää herkkis herää heti kun siirrän sylistä johki.
 
Mulle muuten sanottiin neuvolassa jo muutama viikko sitten, että tissejä pitää alkaa jo hyvissä ajoin rasvaamaan nännirasvalla ja vähän puristella ja totuttaa niitä tulevaan rääkkiin. Ja viikko sitten j.kylässä se kätilö ehdotti, että vois alkaa rv37 lähtien tekeen lypsyharjoituksia, jotka kyllä sitten kuulemma voi laukasta supistuksia. No just! Enpä oo alkanu tyhjää lypsämään ja ei näistä nahkarukkasista ees mitään heru vielä! Rasvannut kyllä oon, siinähän sekin menee samalla, kun vetäsee ekaks mamia tisseille, bio oilia mahaan ja lopuksi ceridalit tuonne alakertaan, voi prkle, kyllä odottavan mamman elämä on niin mahtavaa tässä viimeisillä viikoilla;)!! :)
Älä huoli. Kun vauva syntyy.. sul ei oo aikaa tehdä noita mitään...roikkuu tissillä ja äidin sylis kun opettelee ulkomaailman eloa. Mul on koko ajan kadoksis tai vääräs huonees kaikki...nännivoidetta kannan mukana kaikkialla ja tuo maidon puristaminen nännipäähän auttaa kans.
 
Mul o ne omat vaatteet semmoset et niitä pystyy käyttämään sen leikkaushaavan kanssa, sairaanhoitajan ajatuksella hommannu semmoset jo hyvissä ajoin ;)

Mä en edes vielä oo päättäny et imetänkö, mä en ota siitä mitn älytöntä ressiä..Oon ite vauvana saanu korviketta ja olin terve koko lapsuuden..En sairastunu mihinkään lasten perusjuttuihin kuten esmes korvatulehduksiin tai muihin..Vesirokko taitaa olla ainoa minkä oon lapsena kärsiny..

Saas tosiaan nähdä miten toi narttu reagoi sit vauvaan. :)
Mä käytän edelleen äitiyskalsareita ja -legginsejä. Ne tulee ylös ja ei purista alavattalla.
 
Älä huoli. Kun vauva syntyy.. sul ei oo aikaa tehdä noita mitään...roikkuu tissillä ja äidin sylis kun opettelee ulkomaailman eloa. Mul on koko ajan kadoksis tai vääräs huonees kaikki...nännivoidetta kannan mukana kaikkialla ja tuo maidon puristaminen nännipäähän auttaa kans.
Mä oon pesiytyny sohvalle ja sohvapöydällä on kaikki käsillä. Oon koittanu olla järjestelmällinen, vauva puetaan ja riisutaan yhdessä paikassa, imetys yhdessä paikassa, jne. Alkuvkosta noit kledjuja oli ympäri kämppää ja sekunnissa kyllästyin keräilee niitä. Sit mulla on bluetooth-kuuloke, ihan ehdoton olla korvassa koko ajan! Puhelin roikkuu olan yli pikkupussissa. Eilen oli pikkukäsilaukku olan yli, ku olin pihallakin, siel oli puhelin, nikotiinipurkat ja nenäliinoja. Oon sanonu frendeille, et nyt kandee soittaa, etten välttis kykene vastailee viesteihin. Rintapumpun kokoon aamulla sohvapöydälle nököttää sopivaa pumppaushetkeä.

Mäkin käytän äitiysleggareita. Tilasin just pari imetyspaitaa, noi mitä mulla on, on tiukkoja, eikä oo mtn kiinnostusta esitellä tätä mahaa enää... No, ei ollu aiemminkaan.

Mullon muuten paino tippunu 8kg. Ainakin 9 jäljellä. Ei edelleenkään ruokahaluja.
 
Sama täällä :) Tuntuu, et elokuun vauvoja syntyy jo kovaa kyytiä, mulla sinne päinkään! No, aloitin kyl jo varuiksi sairaalakassin pakkaamisen.

Haha joo, mä oon huomenna lähdössä saareen, mistä pääsee pois vain helikopterilla, jos kiire tulee. Mut ei vaan vaikuta millään tasolla todennäköiseltä tässä vaiheessa. Mulla ei oo mitään merkkiä mistään ja olokin on vielä suht siedettävä. Ihan hyvä niin, pari viikkoa vois vielä pysyä sisällä. La 25.8
 
Takaisin
Top