Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut käytätkö pulloja siis mihin? Sä oot täysimetyksellä kuitenkin? Mä en oo viel pulloo antanu, en oo viel uskaltanu, ettei imetys kärsi. Nla sanoi et tuttia 2 vkon iästä lähtien ja et sama pätis sit tuttipullollekin. Syökö sun typy tuttia? Me ei oo annettu.
Kysymys oli MS74:lle, mut vastailen tähän silti. Mullakin on Philips Avent höyrysterilointilaite (mikroaaltouunissa käytettävä) ja sillä steriloin rintapumpun (tosi harvoin kyllä käytän, kun en saa pumpulla juuri mitään irti) ja vauvan tutit (vasta 5kk iässä alkoi tutti kelvata, 5 viikon iästä lähtien tarjottiin). Myös pullot oon steriloinut. Alkuvaiheessa annettiin siis tuttipullosta korviketta ja meillä ei kyllä vaikuttanut imetykseen mitenkään. Yhtälailla kelpasi tissi ja pullo. Ja sit täysimetykselle päästyämme mies on pari kertaa antanut pullosta. Mut toi laite on munkin mielestä tosi kätsy, etenkin esikoisen kohdalla tosi tarpeellinen, kun hän oli pääasiassa korvikkeella.
 
Titti, mä oon pumpun pessy vaan sillee, et ekaks huuhtelen kiehuvalla vedellä (vedenkeittimellä on kätevää) ja sit haaleella vedellä. Synnärillä neuvottiin pesee pumppu ja pullot kuumalla ja sit kylmällä vedellä. Kai ne aika ajoin pitää steriloidakin.
 
Update isästäni... Mun mies haki teinit kotiin tänään ja sillä välin mä soitin isälleni. Jotta pysyisin rauhallisena ja aiheessa kirjoitin kaiken ylös etukäteen mutä halusin sanoa. No eihän se puhelu tietty ihan käsikirjoituksen mukaan mennyt. Sanoin etten tiedä onko hän itse huomannut, mutta me läheiset ollaan huomattu, että hänen käytöksensä on lähikuukausina muuttunut. Hän suuttuu helposti mitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Siihen hän vastasi heti että on vaan patonut sisäänsä asioita niin pitkään että joskus sen on pakko olla liikaa ja se on nyt. Sama kun sanoin ettei hän ole aiemmin valittanut mulle mun miehestä ja nyt tulee jatkuvalla syötöllä valituksia ja suoraa haukkumista niin on kuulemma tarpeeksi kauan pitänyt kaiken sisällään eikä enää jaksa kuunnella mieheni kaksinaamaisuutta. Niistä hiton talvirenkaista hän väitti edelleen että mieheni on itse sanonut ostaneensa Kumhon uusiorenkaat vaikkei sellaisia edes valmisteta. No miten mä voisin todistaa hänen olevan väärässä kun hän vaan väittää mieheni sanoneen niin. Pari muuta kohtaa mitä hän väitti mieheni tehneen eri tavalla kuin mitä oli luvannut sain selvennettyä taustat miksi asiat menikin eri tavalla kuin oli suunniteltu, mitä hän ei ollut koskaan selvittänyt, teki vaan aika suuria hyppäyksiä johtopäätelmissään. Esim. kun esikoinen vei mopon huoltoon ja tuli bussilla kotiin ja isäni oli kysynyt miksei mieheni hakenut poikaa huoltamolta poika vastasi ettei mies ehtinyt. Tästä isäni päätteli ettei miestäni kiinnostanut auttaa poikaa edes sen verran että hakisi huoltamolta. Kun sanoin että poika on jo 16v ja osaa huolehtia itsestään, hän oli itse varannut ajan huoltamolle ja tiesi että mies on töissä sinä päivänä niin pitkään ettei pääse hakemaan ja siksi poika tuli bussilla kotiin. Minäkään en tiennyt että poika veisi mopon huoltoon juuri sinä päivänä. Ja tästä isäni sitten päätteli että meillä on perheessä luottamuspulaa kun poika ei edes pysty kertomaan sitä meille?!? Kerroin sitten yksityiskohtaisesti miksi poika oli valinnut juuri sen päivän vaikka tiesi ettei saa kyytiä kotiin ja lopulta isäni tajusi ja sanoi ettei tiennyt kaikkia taustoja. Kysyin pitääkö käydä joka ikinen negatiivinen kommentti miestäni kohtaan että hän tajuaisi ettei kaikki asiat ole kuten hän on päätellyt? Mutta ei, vaikka nyt muutaman asian sain korjattua niin kuulemma niin moni on hänelle väittänyt ettei mieheeni voi luottaa ettei ole kyse vaan siitä mitä on itse nähnyt ja kuullut... Eikä edelleenkään tullut nimiä kuka nämä "monet" on. En ottanut puheeksi hänen muistiaan koska halusin hänen miettivän miksi käytös on viime aikoina muuttunut. Jos olisin maininnut muistin olisi hän räjähtänyt siihen paikkaan.
Sanoin sitten että teinit tulee ensi viikolla vielä ainakin muutamaksi päivää kun tyttärellä on vielä kolme päivää kesätöitä siellä ja sen jälkeen he päättävät itse tulevatko heti kotiin vai haluavatko olla vielä siellä. Ja se riippuu TÄYSIN isäni käytöksestä! Jos hän jatkaa meidän haukkumista teineille he eivät halua olla siellä, he eivät halua joutua valitsemaan uskovatko isääni vai meitä. Isäni väitti vastaan ettei ole haukkunut meitä teineille mutta annoin pari esimerkkiä mitä teinit itse ovat kertoneet sekä sen että kun isäni on riidellyt mun tai mieheni kanssa teinit ovat kuulleet osan kerroista. Ja vaikkei isäni ole suoraan pyytänyt heitä valitsemaan puolta niin jo se että kuulevat meidän riitelevän aiheuttaa valintatilanteen. Isäni meni hiljaiseksi ja totesi lopulta ettei ole ajatellut asiaa heidän kannaltaan. Sanoin sitten että me ei nyt tulla käymään vähään aikaan, en halua riidellä enempää. Teinit saavat tulla jos haluavat. Isäni sanoi että ok, ei häntä haittaa jos ei tulla. Sit sanoin että se on vaan sääli kuopuksen kannalta, koska silloin hän ei opi tuntemaan isääni eikä saaristoa. Taas meni isä hiljaiseksi, sitä hän ei ollut tullut ajatelleeksi... Saipahan ajattelemisen aihetta.
Nyt mulla on elämässä niin paljon muutakin meneillään etten jaksa laittaa enempää energiaa tähän vaikka harmittaakin. Otan etäisyyttä ja hän saa ottaa yhteyttä jos haluaa ja on valmis käyttäytymään sivistyneesti. Huoh...
 
Kiitos sympatioista. <3 Nyt oon ollut jo yli tunnin hereillä keskellä yötä kun nuo riidat vaan pyörii päässä. Mä olen epäillyt jo jonkin aikaa just borrelioosia tai Alzheimeria mutta kun ei ole varsinaisesti todisteita niistä. On siis vuosien mittaan ollut pientä piikittelyä miehelle ettei mies osaa pilkkoa puita (on tehnyt sitä pienestä pitäen kotonaan mutta eri tavalla kuin mun isä) jne mutta nyt tänä vuonna se on yllättäen muuttunut suoraan haukkumiseksi ja nyt vasta tänä kesänä ruvennut sanomaan siitä mulle tai mun kuullen. Ja viimeks suuttu kyllä mun veljellekin heidän ollessa täällä, eli mun mies ei ole ainut jota haukkuu. Viimeks meidän ollessa täällä satuin näkemään kun mun isä etsi kahvikuppia omasta keittiöstään ja löysi oikean kaapin vasta kolmannella yrityksellä! Mutta koita sit sanoa tollaselle jääräpäälle että hänen muistinsa pätkii! Ja hänellä muuten oli borrelioosi pari vuotta sitten ettei todellakaan mikään mahdottomuus sekään. Niin ja ikää hänellä on 70v. Nyt en vaan tiedä pitäiskö meidän vaan sietää tilannetta (lasten takia) ja odottaa et oireet pahenee niin että on todisteita sairaudesta ja hän tajuais sen ite (tajuaako Alzheimerpotilaat omaa tilannettaan vai kieltävätkö kaiken?) vai vältelläänkö tänne tuloa ja annetaan olla omissa oloissaan? Mietin kyllä et pitäsikö kysellä naapureilta ja isän sisaruksilta ovatko he huomanneet muutoksia... Sit mä saan paskat niskaan jos isä saa selville että olen kysellyt muiden mielipidettä. Mut taidan kyllä tehdä sen nyt kun kerran ollaan täällä!
Niin ja se piti vielä lisätä et yks lisämuutos on et hän nukkuu enemmän kuin ennen. Herää klo 7-8 ja menee usein nukkumaan jo klo 21. Sen lisäks nukkuu päikkärit ruuan jälkeen mutta en tiedä kuinka kauan kun jää usein pelaamaan pasianssia tietokoneella herättyään (tai niin ainakin väittää ettei ole nukkunut niin pitkään). Pelaamisesta tuli mieleen et aiemmin hän oli intohimoinen sudokujen ratkoja mutta niitä ei ole enää pitkään aikaan näkynyt...
En tiedä pitäiskö olla vihainen vai käydä sääliks...

Janna :) Kysymys: täriseekö isäsi käsi/kädet? Tai jalat? Siitä usein tunnistaa Alzheimer potilaan...jo ennen, kuin tauti diagnosoidaan.

Mun miehen äidillä on kyseinen tauti ja vasta diagnosoitu, tosin hän ei myönnä, että hänellä se on vaikka tietääkin sen ja sen vuoksi jäi eläkkeelle. Ensioire oli käden tärinä ja liikkumisvaikeudet, eli tasapainohäiriöt....
 
Tähti, ei tärise mutta tytär kerto just illalla että isäni on lopettanut lenkkeilyn kokonaan (juoksi vielä neljä vuotta sitten puolimaratoneja mutta ne jäi kun tuli borrelioosi) koska ensin oli kantapää kipeä ja vaihtoi kävelyyn ja just eilen oli linkuttanut kävellessä ja sanoi että lonkka on yllättäen kipeä. Sanoin vaan tyttärelle että toivottavasti hän tajuaa mennä lääkäriin jos kivut jatkuu... Ens viikolla tytär saa seurata miten kävely sujuu ja pitääkö patistaa lääkäriin.
 
Update isästäni... Mun mies haki teinit kotiin tänään ja sillä välin mä soitin isälleni. Jotta pysyisin rauhallisena ja aiheessa kirjoitin kaiken ylös etukäteen mutä halusin sanoa. No eihän se puhelu tietty ihan käsikirjoituksen mukaan mennyt. Sanoin etten tiedä onko hän itse huomannut, mutta me läheiset ollaan huomattu, että hänen käytöksensä on lähikuukausina muuttunut. Hän suuttuu helposti mitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Siihen hän vastasi heti että on vaan patonut sisäänsä asioita niin pitkään että joskus sen on pakko olla liikaa ja se on nyt. Sama kun sanoin ettei hän ole aiemmin valittanut mulle mun miehestä ja nyt tulee jatkuvalla syötöllä valituksia ja suoraa haukkumista niin on kuulemma tarpeeksi kauan pitänyt kaiken sisällään eikä enää jaksa kuunnella mieheni kaksinaamaisuutta. Niistä hiton talvirenkaista hän väitti edelleen että mieheni on itse sanonut ostaneensa Kumhon uusiorenkaat vaikkei sellaisia edes valmisteta. No miten mä voisin todistaa hänen olevan väärässä kun hän vaan väittää mieheni sanoneen niin. Pari muuta kohtaa mitä hän väitti mieheni tehneen eri tavalla kuin mitä oli luvannut sain selvennettyä taustat miksi asiat menikin eri tavalla kuin oli suunniteltu, mitä hän ei ollut koskaan selvittänyt, teki vaan aika suuria hyppäyksiä johtopäätelmissään. Esim. kun esikoinen vei mopon huoltoon ja tuli bussilla kotiin ja isäni oli kysynyt miksei mieheni hakenut poikaa huoltamolta poika vastasi ettei mies ehtinyt. Tästä isäni päätteli ettei miestäni kiinnostanut auttaa poikaa edes sen verran että hakisi huoltamolta. Kun sanoin että poika on jo 16v ja osaa huolehtia itsestään, hän oli itse varannut ajan huoltamolle ja tiesi että mies on töissä sinä päivänä niin pitkään ettei pääse hakemaan ja siksi poika tuli bussilla kotiin. Minäkään en tiennyt että poika veisi mopon huoltoon juuri sinä päivänä. Ja tästä isäni sitten päätteli että meillä on perheessä luottamuspulaa kun poika ei edes pysty kertomaan sitä meille?!? Kerroin sitten yksityiskohtaisesti miksi poika oli valinnut juuri sen päivän vaikka tiesi ettei saa kyytiä kotiin ja lopulta isäni tajusi ja sanoi ettei tiennyt kaikkia taustoja. Kysyin pitääkö käydä joka ikinen negatiivinen kommentti miestäni kohtaan että hän tajuaisi ettei kaikki asiat ole kuten hän on päätellyt? Mutta ei, vaikka nyt muutaman asian sain korjattua niin kuulemma niin moni on hänelle väittänyt ettei mieheeni voi luottaa ettei ole kyse vaan siitä mitä on itse nähnyt ja kuullut... Eikä edelleenkään tullut nimiä kuka nämä "monet" on. En ottanut puheeksi hänen muistiaan koska halusin hänen miettivän miksi käytös on viime aikoina muuttunut. Jos olisin maininnut muistin olisi hän räjähtänyt siihen paikkaan.
Sanoin sitten että teinit tulee ensi viikolla vielä ainakin muutamaksi päivää kun tyttärellä on vielä kolme päivää kesätöitä siellä ja sen jälkeen he päättävät itse tulevatko heti kotiin vai haluavatko olla vielä siellä. Ja se riippuu TÄYSIN isäni käytöksestä! Jos hän jatkaa meidän haukkumista teineille he eivät halua olla siellä, he eivät halua joutua valitsemaan uskovatko isääni vai meitä. Isäni väitti vastaan ettei ole haukkunut meitä teineille mutta annoin pari esimerkkiä mitä teinit itse ovat kertoneet sekä sen että kun isäni on riidellyt mun tai mieheni kanssa teinit ovat kuulleet osan kerroista. Ja vaikkei isäni ole suoraan pyytänyt heitä valitsemaan puolta niin jo se että kuulevat meidän riitelevän aiheuttaa valintatilanteen. Isäni meni hiljaiseksi ja totesi lopulta ettei ole ajatellut asiaa heidän kannaltaan. Sanoin sitten että me ei nyt tulla käymään vähään aikaan, en halua riidellä enempää. Teinit saavat tulla jos haluavat. Isäni sanoi että ok, ei häntä haittaa jos ei tulla. Sit sanoin että se on vaan sääli kuopuksen kannalta, koska silloin hän ei opi tuntemaan isääni eikä saaristoa. Taas meni isä hiljaiseksi, sitä hän ei ollut tullut ajatelleeksi... Saipahan ajattelemisen aihetta.
Nyt mulla on elämässä niin paljon muutakin meneillään etten jaksa laittaa enempää energiaa tähän vaikka harmittaakin. Otan etäisyyttä ja hän saa ottaa yhteyttä jos haluaa ja on valmis käyttäytymään sivistyneesti. Huoh...
Mä itken taas kun mä luen tätä... Hienoa Janna että otit asian puheeksi! Varmasti isäsi näitä nyt pohtii ja toivottavasti muuttaa käytöstään. Sä voit ens kerralla kysyä että onko hän pohtinut teidän keskustelua ja haluisko jatkaa sitä tai mitä ajatuksia heräs..
 
Janna, ens krralla kysy siitä hellasta. Et miks siihen on piirretty merkki. Mut se kannattaa kysyy ehkä kasvotusten, ni pystyy kehonkielestä vähän lukemaan kans vastausta. Puhelimessa pystyy paremmin valehtelee.
 
Saa nähdä koska ylipäätään tulee "ens kerta"... Mies ehdotti et se hellajuttu voi kans liittyä näköön, ettei näe numeroita kunnolla eikä halua hakea lukulaseja joka kerta kun laittaa ruokaa. Ajatukset pyöri päässä puoli yötä ja katoin kelloa viimeisen kerran klo 4.08, sen jälkeen vasta nukahdin. Herätys klo 8 ja nyt ollaan menossa Jukuparkkiin pitämään hauskaa (vaikka onkin pilvistä). :)
 
Meillä asiat menee entistä enemmän solmuun. Nyt riidellään vauvanhoidosta. Ei vittu, mulla menee ihan hermot, koko ajan on paha olla.

Ostin toissa pvä ne cuplatonit, meidän piti hakee ne yhdessä jo ed.pvänä mut ei muistettu. Eilen illalla poika sit huusi. Ei nukkumaan millään ja lopulta huusi sylissäkin. Äijä sit siihen, et ne cuplatonit voi sit aiheuttaa liikaa sitä kuplintaa. Ja se tuli sellaisella äänensävyllä, ettei jääny epäselväksi kenen syy. Vittu mikä kusipää. Tänään kysyin et aletaanko kuitenkin rytmittää vauvaa ku mun mielestä se nukkuu liian vähän. Et jos pidetään hereillä pari timmaa ja sit nukkuu kolme, ja syötöt herättyään ja mennessä nukkumaan. Jotenkin tuntuu, et rytmi sitä rauhoittaisi. Ja ainakin voi kokeilla, ennenku meillä on koliikkivauva hyppysissä. Ni äijä ei siihen mun ehdotukseen sanonu mitään. Sit mä räjähdin. Et nyt kehität vittu tällä sekunnilla mielipiteen kun mä sitä kerran sulta kysyn. Sehän on vitun hyvä taktiikka, olla ottamatta kantaa ja sitte jälkeen päin sanoo, et niin joo muuten mun mielestä ne cuplatonit on paskoja. Vittu, et keitti yli. Miksei sanonu mielipidettään ENNEN ku ne vitun cuplatonit ostettiin. Lopulta äijä sanoi, et ok kokeillaan rytmittää. Ja mun mielestä vauvalla ei liikkunu paska yhtä hyvin ku normisti ku sai cuplatonia. Et nyt ei anneta sitä.

Nii, äijä rauhotteli vauvaa pari tuntia keskiyöllä. Välillä itku taukosi, mu nukkumaan sänkyyn ei millään. Mä tulin sit nukkuu, ni syötin vauvan sängyssä ja annoin sen nukahtaa tissille mun viereen. Siitä siirrettiin vauvapesään kyljellään meidän keskelle. Nukkui viis tuntia putkeen. Puol seiska imetys sängyssä mun vieressä ja taas siirto kyljellään vauvapesään. Ei tarvinnu röyhtäyttää edes ?!?! Miksei? Auttaks toi kylkiasento? Ne nukutti sairaalassakin aika paljon kyljellään.

Tuttia ei oo muuten viel annettu, se ässä mullon viel takataskussa...
 
Saa nähdä koska ylipäätään tulee "ens kerta"... Mies ehdotti et se hellajuttu voi kans liittyä näköön, ettei näe numeroita kunnolla eikä halua hakea lukulaseja joka kerta kun laittaa ruokaa. Ajatukset pyöri päässä puoli yötä ja katoin kelloa viimeisen kerran klo 4.08, sen jälkeen vasta nukahdin. Herätys klo 8 ja nyt ollaan menossa Jukuparkkiin pitämään hauskaa (vaikka onkin pilvistä). :)
Nii mä ajattelin kans et saattaa ens krtaan mennä hetki. Hauskaa päivää kuitenkin! Oot Janna tehnyt voitavasi, et jätä asia pois mielestä hetkeksi. Enempää et voi juurikaan nyt tehdä.
 
Sirpa, cuplatonista en oikein osaa kommentoida kun ei ole paljoa ollut tarvetta, kuopukselle ostettiin ja käytettiin pari kertaa mut en oikeen tiedä auttoko. Tilastojen mukaan kai kätkytkuoleman kannalta turvallisin asento on selällään, pahin vatsallaan, kylkiasento siltä väliltä. Mä olen kaikki lapseni nukuttanut kyljellään ja todennut sen parhaaksi asennoksi. Mut se varmaan riippuu kans vauvasta mikä asento miellyttää, kokeilemalla löydät mikä teille sopii. Tuttia kannattaa kokeilla jos tuntuu ettei muuten rauhoitu. Ja alkuun vauva imasee tuttia ja sylkäsee ulos kun mitään ei tule. Sit vaan takas sisään ja pitää vaikka vastaan että pysyy suussa.
 
Puuh. On odottavan aika pitkä täälläkin. Tänään 40+5... Parina yönä kipeitä supisteluita ja menkkajomottelua muutama tunti ja siinä se. Ja alkaa hiljaksiin ärsyttämään hyvää tarkoittavat kavereiden/työkavereiden/sukulaisten utelut joko nyt kun la:kin oli ja meni... No kaipa tässä viikon sisään on pakko tapahtua itsekseen tai käynnistettynä :D
 
LAiniin vielä piti sanoa että pitkään aikaan en ole kirjoitellut kun hävitin tunnukset vahingossa mutta lueskellut ja myötäelänyt palstaa kyllä...
Aikaisemmin täällä oli keskustelua vakuutuksista, meillä oli OP ainoa vaihtoehto mun iän vuoksi. Ja hinta putosi jonnekin 350 tienoille kun karsittiin sitten puhelimessa jälkikäteen vakuutustyypin neuvosta terapiat sun muut pois. Meillä kyllä muitakin vakuutuksia samassa paikassa.
 
Cuplaton todellakin voi huudattaa kun kakka ei sit tuu. Apteekista saa colicdrops jotain joissa matohappobakteereita. Me annettiin tuplamäärä ja oli ihan ok. Meillä syödään vieläkin relan d plus maitohappobakt.. auttoi vatsakipuihin. Kun muutenkin si d tipat aiheuttaa mahavaivoja
 
Cuplaton todellakin voi huudattaa kun kakka ei sit tuu. Apteekista saa colicdrops jotain joissa matohappobakteereita. Me annettiin tuplamäärä ja oli ihan ok. Meillä syödään vieläkin relan d plus maitohappobakt.. auttoi vatsakipuihin. Kun muutenkin si d tipat aiheuttaa mahavaivoja
Nii, et sillä tosiaan ois sellainen sivuvaikutus?

Me aloitetaa ne gefilus-d-tipat vasta maanantaina ku tulee 2vko täyteen.
 
Sirpa, cuplatonista en oikein osaa kommentoida kun ei ole paljoa ollut tarvetta, kuopukselle ostettiin ja käytettiin pari kertaa mut en oikeen tiedä auttoko. Tilastojen mukaan kai kätkytkuoleman kannalta turvallisin asento on selällään, pahin vatsallaan, kylkiasento siltä väliltä. Mä olen kaikki lapseni nukuttanut kyljellään ja todennut sen parhaaksi asennoksi. Mut se varmaan riippuu kans vauvasta mikä asento miellyttää, kokeilemalla löydät mikä teille sopii. Tuttia kannattaa kokeilla jos tuntuu ettei muuten rauhoitu. Ja alkuun vauva imasee tuttia ja sylkäsee ulos kun mitään ei tule. Sit vaan takas sisään ja pitää vaikka vastaan että pysyy suussa.
Kuinka kauan se kätkyt-kuoleman riski on, mihin ikään saakka?
 
Kuinka kauan se kätkyt-kuoleman riski on, mihin ikään saakka?
Muistan lukeneeni et 1v ikään asti. Pahimmillaan 1-6kk. Sen takia meillä on hälytin niin saan itseltäni stressiä asiasta vähemmälle. Nyt kun tytöllä on vähän röhää niin en varmaan sais nukuttua ollenkaan ilman et hälytin on päällä. Me roudattiin eilen pinnasänky meidän makkariin. Kätkythälytin on siinä vauvapesän alla. Tyttö on nyt 8 viikkoa vanha ja mobilet ym härpäkkeet kiinnostaa. Mobile on pinniksessä kiinni. Opetetaan nyt sitten nukkumaan pinniksessä et helpottuu aikanaan omaan huoneeseen siirtyminen.
 
Puuh. On odottavan aika pitkä täälläkin. Tänään 40+5... Parina yönä kipeitä supisteluita ja menkkajomottelua muutama tunti ja siinä se. Ja alkaa hiljaksiin ärsyttämään hyvää tarkoittavat kavereiden/työkavereiden/sukulaisten utelut joko nyt kun la:kin oli ja meni... No kaipa tässä viikon sisään on pakko tapahtua itsekseen tai käynnistettynä :D

Tiedän tunteen! Mulla oli eilen oikein supistusten aalto koko päivän (yleensä vaan öisin supistelee). Soitin jo sairaalaankin ja sanoivat, että sinne vaan jos siltä tuntuu. Päätin kuitenkin odotella vielä että tiheentyis supistukset ja siinähän kävi sitten niin, että ysiltä illalla niitä ei enää tullut, joten menin sitten ärsyyntyneenä nukkumaan. Tosi kipeitä supistuksia oli vielä, että hälytettiin hoitajakin taaperolle paikalle, mutta ei..Tänään ei sitten juurikaan ole supistellut, mutta muuten olo ollut tosi hankala ja ahdistunut ja pettynyt kun vieläkin saa tätä palloa mukanaan kantaa :(

Maanantaina mulla on neuvola ja kaiketi sitten 1.8 viimeistään käynnistetään (silloin viikkoja 41+6), mutta kyllä alkaa olla kypsä tähän touhuun ja todellakin koko ajan joku kyselee, joko ollaan lähdetty synnyttämään. En ees vastaa enää kaikille, kun olen kerran luvannut ilmoittaa kun lähtö tulee.

40+4
 
Sirpa, minulla molemmilla lapsilla on ollut vatsanväänteitä, joihin paras apu oli ruokailun jälkeen oikealla kyljellä nukkuminen. Käytin myös cuplatonta.

Ihan vain vinkkinä ja rauhan rakentajana: vauvat itkee! Ihan sama mitä teet ja oletko hyvä tai huono äiti. Vauvat itkee joka tapauksessa. Siitä ei kannata vanhempien kesken alkaa riidellä.
 
Takaisin
Top