Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kannata ainakaan odottaa oireiden pahentumista! Jos se on Alzheimer, niin lääkkeillä voi vaikuttaa taudin etenemiseen paljonkin. Kyllä tuo aika huolestuttavalta kuulostaa. Oletko puhunut veljesi kanssa, mitä mieltä hän on asiasta? Jos velikin on huomannut muuttuneen käytöksen, niin ehkä voisitte yhdessä puhua isällenne, että olette huolestuneita ja että haluaisitte viedä hänet tutkimuksiin?

Paljon voimia!
Ja tutkimukset kunnallisella menee tietyn hoitopolun mukaan joten niissäkin menee aikaa. Turussa ens muistitestit, labrat ja muistikoordinaattori lääkärin kautta. Sit aivojen TT kuvaus ja taas ootellaa lääkärin vastauksia ja sit se lähettää vasta geriatrin vastaanotolle.
 
Tsemppiä Janna. Komppaan muitten kommentteja, en olis kyllä ite osannut suhtautua noin rakentavasti... Eikä se varmaan helppoa ole kun isä käyttäytyy suomeks sanottuna tosi vittumaisesti.
 
Voimia Janna! Kuulostaa alkavalle neurologiselle sairaudelle.

Kertokaa mulle millasta alkuraskaus on. Mä lupaan että jos ens ke löytyy ultrassa elävä tyyppi, mä lopetan tän skitsoilun.
Mulla ei oo mitään oireita, paitsi tää ajoittainen vatsanvääntö johon liittyy se et maha possahtaa turvoksiin. Tissit oli alussa hiukka arat, nykyisin enää joka toinen pv nännit arat . PRKL alkuraskauden ajaksi vois mut nukuttaa että menis nää viikot ohi.Tosin ei se oo helppoo senkään jälkeen.Ai niin,nyt mä muistan miksi mä olin niin huojentunut kuopuksen jälkeen kun ajattelin että oli viimeset hermot riekaleina- viikot.... kuopuksen kaa tuli viel paniikkii kun pitikin keskiraskaudessa ottaa lapsivesipunktio rakennepoikkeavuuksien takia, ja sit panikoin meneeks kesken sen takin..
Raskaus, huh huijaa.... ja silti haluun tätä, ja jos tää ei syystä tai toisesta onnistuis,niin sit ois taas "yritettävä". Tää olikin niin mahtava juttu kun ei tätä yritetty, ja tuntuis tosi pahalle menettää :( nyyh.
 
Voimia Janna! Kuulostaa alkavalle neurologiselle sairaudelle.

Kertokaa mulle millasta alkuraskaus on. Mä lupaan että jos ens ke löytyy ultrassa elävä tyyppi, mä lopetan tän skitsoilun.
Mulla ei oo mitään oireita, paitsi tää ajoittainen vatsanvääntö johon liittyy se et maha possahtaa turvoksiin. Tissit oli alussa hiukka arat, nykyisin enää joka toinen pv nännit arat . PRKL alkuraskauden ajaksi vois mut nukuttaa että menis nää viikot ohi.Tosin ei se oo helppoo senkään jälkeen.Ai niin,nyt mä muistan miksi mä olin niin huojentunut kuopuksen jälkeen kun ajattelin että oli viimeset hermot riekaleina- viikot.... kuopuksen kaa tuli viel paniikkii kun pitikin keskiraskaudessa ottaa lapsivesipunktio rakennepoikkeavuuksien takia, ja sit panikoin meneeks kesken sen takin..
Raskaus, huh huijaa.... ja silti haluun tätä, ja jos tää ei syystä tai toisesta onnistuis,niin sit ois taas "yritettävä". Tää olikin niin mahtava juttu kun ei tätä yritetty, ja tuntuis tosi pahalle menettää :( nyyh.
Monennenko viikon ultra se ens vk on? Mä olin ihan hermoheikko ekan kolmanneksen et onko siel kohdus kukaan. Sit kävin yksityisellä yks lauantai viikkoa ennen nt-ultraa ja sain mielenrauhan sieltä. Toi odottelu on tuskasta. Mulla helpotti vasta sit kun aloin ite kuulla kotidoplerilla sydänäänet.

Mun alkuraskauden oireet tuli enempi thyroxinin nostosta ja vatta oli kipee ja kuralla. Lisäks jouduin syömää 2h välein ku sokerit heitteli ja huippas.

Toivotaan että sulla kaikki ok ja koitahan malttaa vaikkei se helppoo oo.
 
Voimia ja ymmärrystä sulle Janna todella paljon!! Mun isä on saman ikäinen kuin sun ja hän sairastui 2,5v sitten aivoinfarktiin. Tästä hän on toipunut suht hyvin olosuhteisiin ja lähtötilanteeseen nähden, mutta sairaus on jättänyt häneen jälkensä. Eniten se näkyy hänen liikkumisessaan ja hienomotoriikassa, myös lähimuisti pätkii välillä, vaikka vanhat asiat muistaakin todella hyvin. Välillä hän myös sekoittaa ihmisten nimiä ja tapahtumia yms. Käyttäytyminen hänellä on pysynyt muuten suht normaalina, eli on edelleen hyvin puhelias ja perusluonteeltaan iloinen, vaikka hyvin tiedostaakin tilanteensa ja se voi välillä aiheuttaa mielialojen vaihtelua. Omaisena on välillä raskasta ja surullista seurata, miten sairaus on häneen vaikuttanut. Käymme mieheni kanssa vähintään 2-3 kertaa viikossa hänen luonaan, sillä hän tarvitsee apua päivittäisten asioiden hoitamisessa, joista onneksi huolehtii myös kotihoito pari kertaa päivässä. Vanhempani ovat eronneet liki 30v sitten, joten isäni asuu itsekseen. Vastaavasti taas äitini on todella hyväkuntoinen ja ikäisekseen todella nuorekas. Hänestä tulee varmasti olemaan paljon apua vauvankin kanssa ja jo nyt tämän odotuksenkin aikana hän käy tosi paljon auttamassa siivoiluissa jne., ja pesi mulle mm.ikkunat, joita tässä talossa on ihan kiitettävästi..;)! Myös miehen vanhemmat ovat vielä hyväkuntoisia, joten myös he pystyvät tarvittaessa auttamaan! :)

Toivottavasti Janna isäsi tilanne selviää ja jos on kyse sairaudesta, että hän saisi siihen tarvittavan avun ja mahdollisesti lääkityksenkin pian! Tärkeintä on, että pidätte perheenä yhtä ja keskustelette asiasta! Ja kuten moni muukin on täällä todennut, sinä ja miehesi tiedätte totuuden eri asioista, vaikka isäsi muuta yrittäisi väittääkin! Koita jaksaa, vaikka potuttaakin!! :)
 
Kiitos sympatioista. <3 Nyt oon ollut jo yli tunnin hereillä keskellä yötä kun nuo riidat vaan pyörii päässä. Mä olen epäillyt jo jonkin aikaa just borrelioosia tai Alzheimeria mutta kun ei ole varsinaisesti todisteita niistä. On siis vuosien mittaan ollut pientä piikittelyä miehelle ettei mies osaa pilkkoa puita (on tehnyt sitä pienestä pitäen kotonaan mutta eri tavalla kuin mun isä) jne mutta nyt tänä vuonna se on yllättäen muuttunut suoraan haukkumiseksi ja nyt vasta tänä kesänä ruvennut sanomaan siitä mulle tai mun kuullen. Ja viimeks suuttu kyllä mun veljellekin heidän ollessa täällä, eli mun mies ei ole ainut jota haukkuu. Viimeks meidän ollessa täällä satuin näkemään kun mun isä etsi kahvikuppia omasta keittiöstään ja löysi oikean kaapin vasta kolmannella yrityksellä! Mutta koita sit sanoa tollaselle jääräpäälle että hänen muistinsa pätkii! Ja hänellä muuten oli borrelioosi pari vuotta sitten ettei todellakaan mikään mahdottomuus sekään. Niin ja ikää hänellä on 70v. Nyt en vaan tiedä pitäiskö meidän vaan sietää tilannetta (lasten takia) ja odottaa et oireet pahenee niin että on todisteita sairaudesta ja hän tajuais sen ite (tajuaako Alzheimerpotilaat omaa tilannettaan vai kieltävätkö kaiken?) vai vältelläänkö tänne tuloa ja annetaan olla omissa oloissaan? Mietin kyllä et pitäsikö kysellä naapureilta ja isän sisaruksilta ovatko he huomanneet muutoksia... Sit mä saan paskat niskaan jos isä saa selville että olen kysellyt muiden mielipidettä. Mut taidan kyllä tehdä sen nyt kun kerran ollaan täällä!
Niin ja se piti vielä lisätä et yks lisämuutos on et hän nukkuu enemmän kuin ennen. Herää klo 7-8 ja menee usein nukkumaan jo klo 21. Sen lisäks nukkuu päikkärit ruuan jälkeen mutta en tiedä kuinka kauan kun jää usein pelaamaan pasianssia tietokoneella herättyään (tai niin ainakin väittää ettei ole nukkunut niin pitkään). Pelaamisesta tuli mieleen et aiemmin hän oli intohimoinen sudokujen ratkoja mutta niitä ei ole enää pitkään aikaan näkynyt...
En tiedä pitäiskö olla vihainen vai käydä sääliks...


Suosittelen ottamaan yhteyttä oman kaupunkisi muistipkl:lle, siellä osaavat kertoa ohjeita miten toimitte.Alkavaa muistisairautta harva tunnustaa ja sitä koitetaan piilotella viimeiseen saakka, sairaudentunnottomuus kuuluu osana itsesairauteen. Alzheimer ei ole se ainut, varmasti se tunnetuin maallikon näkökulmasta, mutta myös etulohkodementia tai Lewyn-kappaletauti muuttaa oleellisesti persoonaa. Muistipkl saat sen oikean tiedon ja ohjeistuksen geriatrin ja muistihoitajan avustuksella. Äärimmäisen ikävä tilanne ja jos hänellä on jokin alkava muistisairaus, on taudin kanssa haasteellista kaikkien elää, mutta nykyisellä lääkityksellä on mahdollista elää kotona melko pitkään jos lääkitys pystytään aloittamaan ajoissa.Kannattaa muistaa, että muistisairauteen liittyy paljon muutakin kuin vain pelkästään se muistin heikkeneminen, ehkä oikeampi termi kuvaamaan sitä kokonaisuutta on hauraus-raihnaisuusoireyhtymä.Juurikin sen vuoksi, että se aivojen surkastuminen vaikuttaa myös muualle kuin pelkkään muistiin vääjäämättä myöhemmässä vaiheessa. Diagnoosin myötä myös läheiset saavat tietoa mm.vertaistukiryhmistä jne.

Tsemppiä teille!
 
Voimia Janna! Kuulostaa alkavalle neurologiselle sairaudelle.

Kertokaa mulle millasta alkuraskaus on. Mä lupaan että jos ens ke löytyy ultrassa elävä tyyppi, mä lopetan tän skitsoilun.
Mulla ei oo mitään oireita, paitsi tää ajoittainen vatsanvääntö johon liittyy se et maha possahtaa turvoksiin. Tissit oli alussa hiukka arat, nykyisin enää joka toinen pv nännit arat . PRKL alkuraskauden ajaksi vois mut nukuttaa että menis nää viikot ohi.Tosin ei se oo helppoo senkään jälkeen.Ai niin,nyt mä muistan miksi mä olin niin huojentunut kuopuksen jälkeen kun ajattelin että oli viimeset hermot riekaleina- viikot.... kuopuksen kaa tuli viel paniikkii kun pitikin keskiraskaudessa ottaa lapsivesipunktio rakennepoikkeavuuksien takia, ja sit panikoin meneeks kesken sen takin..
Raskaus, huh huijaa.... ja silti haluun tätä, ja jos tää ei syystä tai toisesta onnistuis,niin sit ois taas "yritettävä". Tää olikin niin mahtava juttu kun ei tätä yritetty, ja tuntuis tosi pahalle menettää :( nyyh.

Ajna, koita rentoutua vaikkei se varmaan onnistukaan.o_O
Jos yhtään lohduttaa mulla kaksi hyvin sujunutta raskautta takana ja kummastakaan ei ollut oireen oiretta missään vaiheessa. Olin itsekin hermona alussa ja keskivaiheessa myös kun en tuntenut juurikaan liikkeitä.
Mutta raskaus voi siis olla ihan hyvin täysin oireeton, ihan just niin kuin sulla nyt on!!!:Heartblue
 
Monennenko viikon ultra se ens vk on? Mä olin ihan hermoheikko ekan kolmanneksen et onko siel kohdus kukaan. Sit kävin yksityisellä yks lauantai viikkoa ennen nt-ultraa ja sain mielenrauhan sieltä. Toi odottelu on tuskasta. Mulla helpotti vasta sit kun aloin ite kuulla kotidoplerilla sydänäänet.

Mun alkuraskauden oireet tuli enempi thyroxinin nostosta ja vatta oli kipee ja kuralla. Lisäks jouduin syömää 2h välein ku sokerit heitteli ja huippas.

Toivotaan että sulla kaikki ok ja koitahan malttaa vaikkei se helppoo oo.

Se eka oli max 5+1 ja ens ke pitäis siis olla 7+ ... siks noin aikasin kun mun piti mennä lääkkeen vaihdon takia siellä.

Ajna, koita rentoutua vaikkei se varmaan onnistukaan.o_O
Jos yhtään lohduttaa mulla kaksi hyvin sujunutta raskautta takana ja kummastakaan ei ollut oireen oiretta missään vaiheessa. Olin itsekin hermona alussa ja keskivaiheessa myös kun en tuntenut juurikaan liikkeitä.
Mutta raskaus voi siis olla ihan hyvin täysin oireeton, ihan just niin kuin sulla nyt on!!!:Heartblue

Ja vaikka tää on vaikka kuin mones raskaus,aina kuin eka kerta... en muista millasta oli edellisenkään alku. En muista milloin mulla ollu huonoo oloo tai muuta... mut toivon että tää nyt vaan on ihan erilainen, ja silti ois tyyppi matkassa ja kunnossa.

Kiitos molemmille, en muistanut tätäkään,että raskaus on täynnä huolta,vaikka ei sillä huolella ja pelolla saa kuin itselle pahan olon.
 
Hei, täällähän on paljon ihmisiä Turun seudulta? Osaatteko vinkata hyviä lastenvaatekirppiksiä tai lastenvaateliikkeitä täältä? Siis jotain muita kuin niitä tavallisia ketjuja? Ozbabyssa ajattelin käydä ainakin. T. Helsinkiläistynyt turkulainen.

Ajna, mulla oli tosi oireeton alkuraskaus. Vähän etoi nälkäisenä, vähän väsytti. Siinä se. :)
 
KIIIIIITOS kaikille kommenteista! Henkisesti aika helvetin vaikeeta kun ei oo suoranaisia todisteita isän oireista eikä hän myönnä pätkääkään olevansa väärässä. Kaikki on nyt mun ja miehen vika! Tänään oli tyttärelle väittänyt että se läppärin katoaminenkin oli meidän syytä, et me oltiin piilotettu se häneltä vaikka me ei siis oltu koko hiton saarella kun se oli kadoksissa! Ja iltapäivällä ilmoitti kaikkien kuullen pojalle et hän ei sit tän vakuutuskauden jälkeen enää maksa pojan mopon vakuutusta tai huoltoja kun poika on antanut mun miehen (siis pojan isäpuoli) käyttää mopoa pari kertaa kesällä kun poika on ollut saaristossa ja mopo kotona. Nyt mopo on saaristossa eikä edes vara-avain saanut jäädä kotiin ettei vaan mies pääse käyttämään mopoa! Siinä kohtaa me saatiin tarpeeksi. Mies ilmoitti et maksaa kyllä ilomielin vakuutuksen niin poika saa itse päättää kuka sitä käyttää eikä mun isä. Me pakattiin auto ja odotellaan seuraavaa lauttaa täältä pois. Tytär on huomenna vielä töissä ja sit tullaan varmaan hakemaan heidät muutamaksi päiväksi kotiin, ei hekään jaksa kuunnella tollasta solvaamista kun kuitenkin tietävät totuuden.
Isän sisko ja mies asuu naapurissa ja kävin juttelemassa heillä. Täti oli töissä (saaren vanhainkodissa) niin juttelin hänen miehen kanssa. Pikkujuttuja hekin ovat huomanneet (isän puutarha ei ole koskaan näin huonosti hoidettu, ei ole ollut lainkaan veneilemässä tänä kesänä, lopetti pari kuukautta sitten lehden hakemisen lauantaisin kun sitä ei jaeta postilaatikkoon jne) mutta eivät ole ajatelleet asiaa sen kummemmin. Mutta nyt hänkin mietti heti voisko olla alkavaa Alzheimeria. He eivät ole kovin läheisiä isän kanssa vaikka naapurissa asuvatkin mutta tarkkailevat nyt tilannetta jatkossa.
Tänään kun laitoin ruokaa huomasin että hellaan oli kahden eniten käytetyn levyn nuppeihin laitettu yliviivaustussilla merkit mataliin lämpötiloihin?!
Isällä epäiltiin muutama vuosi sitten aivoverenvuotoa ja oli Tyksissä viikon tutkimuksissa ja viitteitä löytyi mutta ei kunnon todisteita vuodosta. Siitä ehkä puolen vuoden päästä löytyi borrelioosi. Ei siis asuta samalla paikkakunnalla mut ajattelin kyllä soittaa hänen terveyskeskukseensa ja kysellä mitä voisi tehdä, saisiko sieltä kutsun lääkäriin ilman että hän ite varaa aikaa.
Nyt kuitenkin lähdetään jos tilanne rauhoittuisi edes teinien osalta sillä.
 
Hei, täällähän on paljon ihmisiä Turun seudulta? Osaatteko vinkata hyviä lastenvaatekirppiksiä tai lastenvaateliikkeitä täältä? Siis jotain muita kuin niitä tavallisia ketjuja? Ozbabyssa ajattelin käydä ainakin. T. Helsinkiläistynyt turkulainen.

Ajna, mulla oli tosi oireeton alkuraskaus. Vähän etoi nälkäisenä, vähän väsytti. Siinä se. :)
Just ajetaan Kaarinan Seesamista kotiin..Mieletön paikka. Ostin taas kassillisen uudenverosia vaatteita eri kokoa 56-86. Yhteensä makso 34€ 8 vaatetta ja kpl hinnat 2,5-7€. Pitää vaan penkoa mm. talvitakki, tuulitakki, velour/collegetakkeja, iiihana mekko ens kesän juhliin.

Ozbabysta ostin ristiäisiin vauvalle ihanan prinsessamekon alekojusta.
 
KIIIIIITOS kaikille kommenteista! Henkisesti aika helvetin vaikeeta kun ei oo suoranaisia todisteita isän oireista eikä hän myönnä pätkääkään olevansa väärässä. Kaikki on nyt mun ja miehen vika! Tänään oli tyttärelle väittänyt että se läppärin katoaminenkin oli meidän syytä, et me oltiin piilotettu se häneltä vaikka me ei siis oltu koko hiton saarella kun se oli kadoksissa! Ja iltapäivällä ilmoitti kaikkien kuullen pojalle et hän ei sit tän vakuutuskauden jälkeen enää maksa pojan mopon vakuutusta tai huoltoja kun poika on antanut mun miehen (siis pojan isäpuoli) käyttää mopoa pari kertaa kesällä kun poika on ollut saaristossa ja mopo kotona. Nyt mopo on saaristossa eikä edes vara-avain saanut jäädä kotiin ettei vaan mies pääse käyttämään mopoa! Siinä kohtaa me saatiin tarpeeksi. Mies ilmoitti et maksaa kyllä ilomielin vakuutuksen niin poika saa itse päättää kuka sitä käyttää eikä mun isä. Me pakattiin auto ja odotellaan seuraavaa lauttaa täältä pois. Tytär on huomenna vielä töissä ja sit tullaan varmaan hakemaan heidät muutamaksi päiväksi kotiin, ei hekään jaksa kuunnella tollasta solvaamista kun kuitenkin tietävät totuuden.
Isän sisko ja mies asuu naapurissa ja kävin juttelemassa heillä. Täti oli töissä (saaren vanhainkodissa) niin juttelin hänen miehen kanssa. Pikkujuttuja hekin ovat huomanneet (isän puutarha ei ole koskaan näin huonosti hoidettu, ei ole ollut lainkaan veneilemässä tänä kesänä, lopetti pari kuukautta sitten lehden hakemisen lauantaisin kun sitä ei jaeta postilaatikkoon jne) mutta eivät ole ajatelleet asiaa sen kummemmin. Mutta nyt hänkin mietti heti voisko olla alkavaa Alzheimeria. He eivät ole kovin läheisiä isän kanssa vaikka naapurissa asuvatkin mutta tarkkailevat nyt tilannetta jatkossa.
Tänään kun laitoin ruokaa huomasin että hellaan oli kahden eniten käytetyn levyn nuppeihin laitettu yliviivaustussilla merkit mataliin lämpötiloihin?!
Isällä epäiltiin muutama vuosi sitten aivoverenvuotoa ja oli Tyksissä viikon tutkimuksissa ja viitteitä löytyi mutta ei kunnon todisteita vuodosta. Siitä ehkä puolen vuoden päästä löytyi borrelioosi. Ei siis asuta samalla paikkakunnalla mut ajattelin kyllä soittaa hänen terveyskeskukseensa ja kysellä mitä voisi tehdä, saisiko sieltä kutsun lääkäriin ilman että hän ite varaa aikaa.
Nyt kuitenkin lähdetään jos tilanne rauhoittuisi edes teinien osalta sillä.
Aika selvältä sairaudelta toi Janna kuulostaa. Sieltä terveyskeskuksesta on hyvä lähtee liikkeelle. Sit ehkä kannattaa ottaa asia puheeksi isän kanssa kun ei ole muita ihmisiä lähistöllä. Aivojutut on kimurantteja. Kun tauti alkaa tolleen, ni hoitoonohjaus on vaikeeta. Jos isälläs olis vaik joku tarkastus tässä korvilla, niin sitten vois tutkimukset onnistua, kun juttelisit lääkärin kanssa etukäteen. Meidän faija sai suoraan rajun aivoverenvuodon, mediheli pelasti sen hengen silloin, ja palasi kotiin 8kk kuntoutuksen jälkeen pyörätuolissa. Jos vuoto ois tullu tipotellen, niin ei ois ikinä sitä saatu hoitoon tuollaisten oireiden kanssa. Tsemppiä kovasti!
 
Mun appiukolla on alkava Alzheimerintauti. Hänellä on siihen lääkitys. Ei ole kärttyinen, mutta unohtelee asioita. Mun isällä oli myelooma ja loppuun asti oli teräväpäinen. Mä olen käyttänyt sitä Ozbaby-kauppaa, lisäksi saanut ja ostanut ystäviltä ja tuttavilta käytettyjä vaatteita. H&M ja Citymarkettia ja Prismaa olen käyttänyt myös.
 
Muokattu viimeksi:
Me käytiin ostaas vanna ja se tuki siihen, on Nalle Puhia ja Muumeja..Ostettiin myös tuttiplon sterilisointihärpäke ja pari tuttia..Mies halus ostaa myös vaippoja :) vaikka sanoin et meil o niitä näytekappaleita niin paljon et pärjätään hetki, mut hän oli sitä mieltä et pitää ainakin yks paketti ostaa..Nyt on sit kaikki valmiina, vain vauva puuttuu.

Mä makoilen sohvalla ja mies siivoaa..On imuroinut tässä joka pvä ja hyräilee itekseen..Oon sen verta huomannu, et se on alkanu touhuilemaan kovasti tässä normaalisti enemmän, se on aina ollu kyllä siitä hyvä yksilö et on tosi siisti niinku minäkin ja siivoaa huolellisesti..Sen vaatteetkin on ku armeijassa viikatut, senpä takia se viikkaa myös mun vaatteet ;)

Just mietin, et vaik ollaan nyt täällä väliaika torpassa ja kaipaan omaa kotia, saunaa ja omaa pihaan niin loppupeleissä koti on oikeestaan siellä missä on hyvä olla ja oikeat ihmiset ja elukat mukana..

Ai niin, toisella koiralla alkoi juoksut...Varmaan myötätunnosta mua kohtaan ;) ;) Se huoltaa omaa leluaan, on aika hassu ja sulonen otus ♡
 
Se pullojen mikrosterilointihöyryhärpäke on ihan helmi. Suosittelen. Meil Aventin 40€. Vaipoista meil ei käy Pampers...vetää typyn alapään kirkkaanpunaseks. Muumilla ja Liberolla mennää.
 
Jos Ajnalla ei oo oireita niin mulla sit sunkin edestä... Tänään aiheutti alkavaa paniikkia pieni verenvuoto, töissä oli lurahtanut n. ruokalusikallinen haaleaa verta housuun. Olin varma, että tässä se nyt oli... Ei oo toistaiseksi tullut enempää, jospa siellä masussa on kaikki edelleen hyvin.

Illalla piti lähteä kesäteatteriin mutta mulle iski kamalan paha olo ja sitä myöten lievä migreeni. Toisen kerran raskausaikana. Petissä, pimeässä huoneessa oon ollu jo kolmatta tuntia. Alkaa helpottaa, kun pystyy puhelinta selaamaan. :D

Vielä reilu viikko ekaan ultraan, kädet kyynärpäitä myöten ristissä ootan sitä...
 
Sirpa, se täs harmittaa et isä täytti just toukokuussa 70v ja oli terveystarkastuksessa ajokorttia varten. Eli siinä olis ollut hyvä sauma soittaa etukäteen lääkärille ja pyytää tekemään muisti- ja Alzheimertestit samalla. Odotan mitä mun täti sanoo kun hän on paikallisessa vanhainkodissa töissä et saisko hän sitä kautta varattua lääkäriajan vai soitanko terveyskeskukseen ja kyselen sitä kautta mitä voidaan tehdä. Mun veljen piti mennä perheineen isälle viikonlopuks mutta päättivätkin et jäävät kotiin, eivät halua mennä kuuntelemaan valituksia. Nyt mä oon aivan puhki, onneks on loma eikä tarvii miettiä töitä tähän päälle.
 
Se pullojen mikrosterilointihöyryhärpäke on ihan helmi. Suosittelen. Meil Aventin 40€. Vaipoista meil ei käy Pampers...vetää typyn alapään kirkkaanpunaseks. Muumilla ja Liberolla mennää.


Mä ostin cittarista semmosen 5 plon sterilisointivekottimen, maksoi 29.90e, on Philipsin laite..

Pakkailin just sairaalakassia ja mietin et mitä ihmettä sille mukelolle pukee sit päälle sieltä lähtiessä??Pitkähihanen ja umpinaiset housut ja pipo, mut pitääkö olla sit viel joku nuttu siihen päälle?Vai riittääkö joku pien peitto, kun ei hän nyt ulkona joudu olemaan kuin sairaalan ovelta autolle ja siitä sit suoraan kotiovelle..Ihan uuvatti olo :(
Otin varmuudeks kahet vauvanvaatteet kun en osannu päättää kummat on söpömmät ;)

Muistin sen äitiyspakkauksen nännivoiteen ja bepanthenia kävin ostaas eilen apoteekista samoin kun ne d-vitamiinitipat jotka vartoo sit kotona..Niin ja imetysliivit, löyty muuten ihan Prismasta 25e.Ja imetyspaidan ja leggarit..Sukkia itelle, inhoon niitä sairaalan sukkia..Kai näillä pärjää?
 
Ei täältä kuulkaa tule lasta eikä paskaa :smiley-angry017 Tai no..suoli kyllä toimii, mutta muuta ei sitten tapahdu. Supisteli koko viime yön, mut loppui sitten. Päivällä ei tullut kun pari hassua supistusta, ei muuta. Ei näy limatulppaa eikä lapsivettäkään..kauan mun pitää vielä odottaaaaa?? :smiley-angry019
 
Meillä oli haalari, pipo ja peitto kun lähdettiin sairaalasta. Lämmintä oli yli 20 astetta silloin.

muoks. haalarilla tarkotan sellasta yöpukua jossa saa käännettyä jalat ja kädet haalarin sisään.
 
Takaisin
Top