Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arvaa kui mun hienolle toivelistalle kävi...en sitä ees antanu ja kaikki siinä mitä en halunnut niin toteutu paitsi imukuppi! Voin pyyhkii peen sillä.
Itse asiassa mä en antanu sitä listaa kelleen. Mutku oli 30min aikaa tehdä päätös et käynnistys vai sektio, ni kattoin siitä listasta miten olin asian ajatellu. Siellä luki et, jos pitää käynnistää, ni otan enemmin sektion. Oli helppo tehdä sit päätös ku oli sen jo valmiiks miettinyt. Et siinä mielessä lista toimi...
 
Mulla ei ollut ed.synnytyksessä mitään ennakko-odotuksia tai -toiveita mut kun oon sen jälkeen kuunnellut joidenkin kaverien juttuja ja lukenut teidän mietteitä niin mullakin alkaa olla fiilis, että lista menis about näin:
Ensisijaisesti alateitse, jos käynnistyy ja etenee "luonnostaan". Epi ok heti kun antavat (pitää kai olla tarpeeksi auki ennen kuin antavat?), ilokaasua varmaan kokeilen vaikka viimeksi tuntui ettei se sovi mulle / en osaa ottaa sitä.
Jos ei käynnisty / etene itekseen, sektio. Ei ainakaan mitään cytoteceja enkä nyt muistakaan keinoista innostu. Yks alatiesynnytys on jo koettu, en nää mitään glooriaa siinä et sitä väkisin tarttis lähtee punkeemaan lääkkeillä, jos ei etene luonnostaan.
Ja haluisin alatiesynnytystapauksessa ponnistaa penkiltä, jos vaan silloin tuntuu siltä.

Että näin. Tänään rv 25+4. Taidan kuluttaa tätä lomapäivää hieman vastentahtoisesti siivoamiseen ja nurmikonleikkuuseen, ainakin osin.

Btw. kävin katsomassa Doomoo Seatin hintoja Torissa. Halvalla oot Sirpa löytäny!!
 
Kimaira, mulla oli liki sama toivelista. Lisäksi, jos perätilassa tai jos vauva MUN mielestä ei voi hyvin, ni sektio. Ennen puudutusta pitää muistaa sitte pissalle, koska sen jälkeen on vaikeeta pissata.
 
Muistatko sattumalta mistä olisit saanut vakuutuksen? Olen tutkinut nettisivuilta eri firmojen ehtoja (en siis soittanut niille), ja näissä on vaatimus joko alle 40, 42 tai 43v. laskettuna aikana:
Fennia, If, Lähi Tapiola, Aktia, Folksam, Turva, Nordea Vahinkovakuutus.
Pohjantähdestä sais alle 46v. mutta vaativat myös kotivakuutuksen ottamista. Mä olen just vielä 44v. kun la.

Osuuspankista
 
Osuuspankista

Kiitti! Tajusin siis ihan väärin, kun kirjoitit, että olisit saanut vakuutuksen ties mistä, kun olet 43v. ja täysin terve. Kun en tosiaan ollut löytänyt kuin OP Pohjola ja Pohjantähti, kun muissa pitää olla enintään 42v.

Odotan varmaan ensi viikon rakenneultran ja soitan sitten OP:lle, jos saisi vähän järkevämpään hintaan sieltä. Onhan tässä vielä aikaa tätä pohtia, kun menossa vasta rv 19.

Pitää muuten mun kohdalla selvästi paikkaansa että toinen kolmannes on helpompi kuin eka! Ei oikeastaan muita oireita nyt kuin väsyy tosi helposti ja melkein jatkuvasti kaikki liikkuminen sattuu alavatsassa. Pelkään että vois olla kyseessä lantion löystyminen. Tai ehkä tää ei ole sitä, vaan on ihan normaalia. Kun eka lapsi kyseessä on aika ymmällä monestakin asiasta. :)
 
Kiitti! Tajusin siis ihan väärin, kun kirjoitit, että olisit saanut vakuutuksen ties mistä, kun olet 43v. ja täysin terve. Kun en tosiaan ollut löytänyt kuin OP Pohjola ja Pohjantähti, kun muissa pitää olla enintään 42v.

Odotan varmaan ensi viikon rakenneultran ja soitan sitten OP:lle, jos saisi vähän järkevämpään hintaan sieltä. Onhan tässä vielä aikaa tätä pohtia, kun menossa vasta rv 19.

Pitää muuten mun kohdalla selvästi paikkaansa että toinen kolmannes on helpompi kuin eka! Ei oikeastaan muita oireita nyt kuin väsyy tosi helposti ja melkein jatkuvasti kaikki liikkuminen sattuu alavatsassa. Pelkään että vois olla kyseessä lantion löystyminen. Tai ehkä tää ei ole sitä, vaan on ihan normaalia. Kun eka lapsi kyseessä on aika ymmällä monestakin asiasta. :)
Meillä tuli Pohjolasta vauvavakuutuksen hinnaksi 397€/vakuutuskausi ja tosiaan nyt tämä eka vuosi ilmainen Suomi nousuun kampanjan takia:)! Otin vakuutuksen muutama viikko sitten ja vuoden päästä sen saa sit riisua/muokata haluamallaan tavalla, sillä nyt siinä on toki "kaikki herkut"! :)
 
Mulla ei ollut ed.synnytyksessä mitään ennakko-odotuksia tai -toiveita mut kun oon sen jälkeen kuunnellut joidenkin kaverien juttuja ja lukenut teidän mietteitä niin mullakin alkaa olla fiilis, että lista menis about näin:
Ensisijaisesti alateitse, jos käynnistyy ja etenee "luonnostaan". Epi ok heti kun antavat (pitää kai olla tarpeeksi auki ennen kuin antavat?), ilokaasua varmaan kokeilen vaikka viimeksi tuntui ettei se sovi mulle / en osaa ottaa sitä.
Jos ei käynnisty / etene itekseen, sektio. Ei ainakaan mitään cytoteceja enkä nyt muistakaan keinoista innostu. Yks alatiesynnytys on jo koettu, en nää mitään glooriaa siinä et sitä väkisin tarttis lähtee punkeemaan lääkkeillä, jos ei etene luonnostaan.
Ja haluisin alatiesynnytystapauksessa ponnistaa penkiltä, jos vaan silloin tuntuu siltä.

Että näin. Tänään rv 25+4. Taidan kuluttaa tätä lomapäivää hieman vastentahtoisesti siivoamiseen ja nurmikonleikkuuseen, ainakin osin.

Btw. kävin katsomassa Doomoo Seatin hintoja Torissa. Halvalla oot Sirpa löytäny!!
Mulla ei ens ollu hyötyy ilokaasusta kun ei opetettu oikein ja varoin sitä. Sitku vedin sitä ku viimist päivää ni johan tehos.
 
Varoitus: piiiiitkä ärsytysvuodatus...
Että mua ottaa päähän!!! @&#¥%# Tultiin miehen ja kuopuksen kanssa saaristoon mun isän luokse loppuviikoksi, teinit oli täällä jo ennestään. Oltiin oltu vasta 1,5h kun mies alko grillaamaan lihaa lounaaksi ja mun isä vierestä komensi laittamaan kaasugrillin liekkiä pienemmälle, hän ei kuulemma ole rakentanut taloa jotta mies voi sen polttaa! Mä istuin vieressä enkä edes nähnyt mitään liekkejä. No, mies pienensi liekkiä ja hetken päästä isä suuttui että laita nyt se pienemmälle! Mies vastas että se on pienimmällä mahdollisella. Mun isä nousi ylös ja meni vääntämään nuppeja SUUREMMALLE ja vasta siinä kohtaa tajus et ne tosiaan oli ollut pienimmällä... Sit mun isä jatko et kun ei mun mieheen voi luottaa ollenkaan, tekee aina päinvastoin kuin hän on pyytänyt. Lopulta miehellä palo käämit ja sano et grillaa ite ja lähti rantaan. Mä jäin siihen vielä ja mun isä jatko paasaamista et moni on sanonut ettei mun mieheen voi luottaa. Kun kysyin et kuka ja miks ei muka voi luottaa niin hän vaan sano et moni on sanonut niin. En nyt tiedä kuka mun isän tutuista ylipäätään tuntee mun miehen?? Ja jatko taas niistä hoton talvirenkaista et siinä on yks todiste ettei muehen sanomisiin voi luottaa kun puhuu et autossa tärkeintä on perheen turvallisuus ja sit menee ostamaan Kumhon uusiokumirenkaat. Mä sanoin vastaan et juu, on Kumhon renkaat mutta ei mitään uusiorenkaita vaan upouudet! Mutta ei, mies on kuulemma ite tunnustanut et ne on uusiorenkaat ja mun veli on samaa mieltä?!? Jäkikäteen nyt illalla googlailin enkä löytänyt mistään et Kumho ylipäätään valmistaisi uusiorenkaita! Isä vaan jatko ja jatko ja tuli uusia väitteitä (mitkä ei pidä paikkaansa) ja kun väitin vastaan hän väitti että mun muistissa on vikaa kun en muista tapahtumia! Teki mieli pakata auto ja lähteä samantien takas! Sanoinkin lopulta ettei kyllä paljoa tee mieli tulla tänne jos hön haukkuu mun miestä minkä kerkee. Lounas syötiin lähes hiljaisuudessa ja sen jälkeen isä on pysytellyt huoneessaan ja me pihalla. Katotaan tunti kerrallaan, jos tulee lisää valituksia me lähdetään. Koitetaan pysyä poissa jaloista mahdollisimman paljon. Harmittaa vaan teinien puolesta kun ovat odottaneet että tullaan tänne. Ja en voi kuin ylistää miestäni et kestä tuota valitusta! Lasten takia hän haluaa olla täällä mukana ja yrittää antaa valitukset mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mut mua ärsyttää niin et haluisin TODISTAA isäni olevan väärässä!
 
Voi helvata! No kyllä sulla on hyvä pinnainen mies! Ei sun tarvii todistaa mitään kun ite tiiät miten asiat on. Olisin kyl varmaan sanonu et tukkii turpansa tai lähdette. Tsemppiä kovasti. Johan lapsetkin kärsii jos joutuu tuollaista kuuntelemaan..
 
Janna. Sulla taisi olla jo aikaisemmin vastaavia ongelmia. En muista minkä ikäinen isäsi on mutta onko mahdollista että hänellä olisi alkava muistisairaus tai Alzhaimer? Ne tekevät varsinkin aluksi muutoksia ihmisen persoonaan ja voivat esim aiheuttaa tuollaista käytöstä. Myös jotkut tulehdussairaudet tai esim borrelioosi voi aiheuttaa kaikkea. Tuli vaan mieleen kun kerrot olevasi saaristossa.
 
Varoitus: piiiiitkä ärsytysvuodatus...
Että mua ottaa päähän!!! @&#¥%# Tultiin miehen ja kuopuksen kanssa saaristoon mun isän luokse loppuviikoksi, teinit oli täällä jo ennestään. Oltiin oltu vasta 1,5h kun mies alko grillaamaan lihaa lounaaksi ja mun isä vierestä komensi laittamaan kaasugrillin liekkiä pienemmälle, hän ei kuulemma ole rakentanut taloa jotta mies voi sen polttaa! Mä istuin vieressä enkä edes nähnyt mitään liekkejä. No, mies pienensi liekkiä ja hetken päästä isä suuttui että laita nyt se pienemmälle! Mies vastas että se on pienimmällä mahdollisella. Mun isä nousi ylös ja meni vääntämään nuppeja SUUREMMALLE ja vasta siinä kohtaa tajus et ne tosiaan oli ollut pienimmällä... Sit mun isä jatko et kun ei mun mieheen voi luottaa ollenkaan, tekee aina päinvastoin kuin hän on pyytänyt. Lopulta miehellä palo käämit ja sano et grillaa ite ja lähti rantaan. Mä jäin siihen vielä ja mun isä jatko paasaamista et moni on sanonut ettei mun mieheen voi luottaa. Kun kysyin et kuka ja miks ei muka voi luottaa niin hän vaan sano et moni on sanonut niin. En nyt tiedä kuka mun isän tutuista ylipäätään tuntee mun miehen?? Ja jatko taas niistä hoton talvirenkaista et siinä on yks todiste ettei muehen sanomisiin voi luottaa kun puhuu et autossa tärkeintä on perheen turvallisuus ja sit menee ostamaan Kumhon uusiokumirenkaat. Mä sanoin vastaan et juu, on Kumhon renkaat mutta ei mitään uusiorenkaita vaan upouudet! Mutta ei, mies on kuulemma ite tunnustanut et ne on uusiorenkaat ja mun veli on samaa mieltä?!? Jäkikäteen nyt illalla googlailin enkä löytänyt mistään et Kumho ylipäätään valmistaisi uusiorenkaita! Isä vaan jatko ja jatko ja tuli uusia väitteitä (mitkä ei pidä paikkaansa) ja kun väitin vastaan hän väitti että mun muistissa on vikaa kun en muista tapahtumia! Teki mieli pakata auto ja lähteä samantien takas! Sanoinkin lopulta ettei kyllä paljoa tee mieli tulla tänne jos hön haukkuu mun miestä minkä kerkee. Lounas syötiin lähes hiljaisuudessa ja sen jälkeen isä on pysytellyt huoneessaan ja me pihalla. Katotaan tunti kerrallaan, jos tulee lisää valituksia me lähdetään. Koitetaan pysyä poissa jaloista mahdollisimman paljon. Harmittaa vaan teinien puolesta kun ovat odottaneet että tullaan tänne. Ja en voi kuin ylistää miestäni et kestä tuota valitusta! Lasten takia hän haluaa olla täällä mukana ja yrittää antaa valitukset mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mut mua ärsyttää niin et haluisin TODISTAA isäni olevan väärässä!
Toi on kyllä aika törkeetä - hemmetti - mun pinna ei varmaan kestäis! Mutta ymmärrän, että on ristiriitainen tilanne, kun lastenkin takia haluat homman toimivan. Mutta ootte selvästi vahvoja ja kovapintaisia tyyppejä :) toki tuntuu varmasti kurjalta, kun läheiset ihmiset eivät tule toimeen. Voimia sinne
 
Satru, TÄNÄÄN se tulee :joyful: !

Ei se tullut! :shifty: Mut jos tänään? :p
Ilta meni ainakin supistellessa ja oli kaikenmaailman vihlontaa ja menkkakipua. Nyt taas hereillä laskemassa supistuksia ja kaivelee "mukavasti" mahaa. 7 min. oli viimeisin supistusten väli, odottelen ja soittelen sitten parin tunnin päästä sairaalaan, jos rupee väli tiheneen. Saattaa myös loppuakin, kuten illalla teki :banghead:

Janna : mä veikkaisin kans jotain sairautta, jos on luonne muuttunut hiljattain. Muistisairaus tekee sitä ainakin. Ootko huomannut mitään outoa hänessä, muuta kuin huonon käytöksen?

40+2 tänään.
 
Kiitos sympatioista. <3 Nyt oon ollut jo yli tunnin hereillä keskellä yötä kun nuo riidat vaan pyörii päässä. Mä olen epäillyt jo jonkin aikaa just borrelioosia tai Alzheimeria mutta kun ei ole varsinaisesti todisteita niistä. On siis vuosien mittaan ollut pientä piikittelyä miehelle ettei mies osaa pilkkoa puita (on tehnyt sitä pienestä pitäen kotonaan mutta eri tavalla kuin mun isä) jne mutta nyt tänä vuonna se on yllättäen muuttunut suoraan haukkumiseksi ja nyt vasta tänä kesänä ruvennut sanomaan siitä mulle tai mun kuullen. Ja viimeks suuttu kyllä mun veljellekin heidän ollessa täällä, eli mun mies ei ole ainut jota haukkuu. Viimeks meidän ollessa täällä satuin näkemään kun mun isä etsi kahvikuppia omasta keittiöstään ja löysi oikean kaapin vasta kolmannella yrityksellä! Mutta koita sit sanoa tollaselle jääräpäälle että hänen muistinsa pätkii! Ja hänellä muuten oli borrelioosi pari vuotta sitten ettei todellakaan mikään mahdottomuus sekään. Niin ja ikää hänellä on 70v. Nyt en vaan tiedä pitäiskö meidän vaan sietää tilannetta (lasten takia) ja odottaa et oireet pahenee niin että on todisteita sairaudesta ja hän tajuais sen ite (tajuaako Alzheimerpotilaat omaa tilannettaan vai kieltävätkö kaiken?) vai vältelläänkö tänne tuloa ja annetaan olla omissa oloissaan? Mietin kyllä et pitäsikö kysellä naapureilta ja isän sisaruksilta ovatko he huomanneet muutoksia... Sit mä saan paskat niskaan jos isä saa selville että olen kysellyt muiden mielipidettä. Mut taidan kyllä tehdä sen nyt kun kerran ollaan täällä!
Niin ja se piti vielä lisätä et yks lisämuutos on et hän nukkuu enemmän kuin ennen. Herää klo 7-8 ja menee usein nukkumaan jo klo 21. Sen lisäks nukkuu päikkärit ruuan jälkeen mutta en tiedä kuinka kauan kun jää usein pelaamaan pasianssia tietokoneella herättyään (tai niin ainakin väittää ettei ole nukkunut niin pitkään). Pelaamisesta tuli mieleen et aiemmin hän oli intohimoinen sudokujen ratkoja mutta niitä ei ole enää pitkään aikaan näkynyt...
En tiedä pitäiskö olla vihainen vai käydä sääliks...
 
Olin sit kolme tuntia heteillä yöllä... Aamulla isä jatko valitusta mun vanhemmalle tyttärelle. Tytär on kesätöissä täällä saarella ja eilen illalla kun hän tuli töistä isä kysyi missä hänen läppäri on ja tytär vastasi että hänen sängyllä, isä meni katsomaan ja löysi sen. Mutta sit alko valitus että hän oli etsinyt läppäriä päivällä eikä se sillon ollut sängyllä, että miten se nyt voisi olla siellä?! Tytär vastasi että mistä hän voi tietää kun hän on ollut töissä. Mutta se oli kuitenkin jotenkin tyttären vika ettei isä ollut löytänyt läppäriä päivällä. Ja tänään aamulla nyt sit jatkoi jankkaamista et miten se läppäri on voinut päätyä sängylle illalla kun ei ollut siellä päivällä. Ja todettakoon että hänellä on myös pöytätietokone niin en tiedä miks piti löytää se läppäri päivällä. Ennen tätä ei ole ollut kärttyisä teineille, eli meidän läsnäolo saa hänet näköjään kärttyisäksi muillekin. Hohh hoijaa...
 
Janna, muistin heikkenemistä ei ensin itse huomaa ja kun huomaa, siitä on vaikea myöntää. Tuollainen kiukkuisuus voisi olla sitä vaihetta, että huomaa, mutta ei myönnä sitä itselleen. Silloinhan se on kaikkien muiden vika. Isäsi vaikuttaa sen verran kiukkuiselta, että häneltä ei ehkä voi kysyä suoraan? Olisiko läheisistä joku muu, joka vuosi sitä kysyä? Ainakin omille lapsillesi ja miehellesi kannattaisi kertoa, että epäilet isän sairastavan ja että tuollainen käytös ei ole hänelle normaalia. Silloin perheesi ymmärtää, että et hyväksy huonoa käytöstä, vaikka se näyttääkin siltä. Jos kyseessä on muistisairaus, niin todistelu ja totuuden vänkääminen ei auta, vaan pikemminkin isäsi rauhoittelu vaikeassa tilanteessa.
 
Olin sit kolme tuntia heteillä yöllä... Aamulla isä jatko valitusta mun vanhemmalle tyttärelle. Tytär on kesätöissä täällä saarella ja eilen illalla kun hän tuli töistä isä kysyi missä hänen läppäri on ja tytär vastasi että hänen sängyllä, isä meni katsomaan ja löysi sen. Mutta sit alko valitus että hän oli etsinyt läppäriä päivällä eikä se sillon ollut sängyllä, että miten se nyt voisi olla siellä?! Tytär vastasi että mistä hän voi tietää kun hän on ollut töissä. Mutta se oli kuitenkin jotenkin tyttären vika ettei isä ollut löytänyt läppäriä päivällä. Ja tänään aamulla nyt sit jatkoi jankkaamista et miten se läppäri on voinut päätyä sängylle illalla kun ei ollut siellä päivällä. Ja todettakoon että hänellä on myös pöytätietokone niin en tiedä miks piti löytää se läppäri päivällä. Ennen tätä ei ole ollut kärttyisä teineille, eli meidän läsnäolo saa hänet näköjään kärttyisäksi muillekin. Hohh hoijaa...
Kuulostaa kyllä että hänellä on joku sairaus. Jonkun ois hyvä asiaan puuttua ja sanoa hänelle ääneen että johtuuko käytös jostakin mistä pitäs huolestua hänen terveydentilassa. Oletko lähin? Saisitko passitettua lääkäriin suuttumisenkin uhalla? Borrelioosi voi jättää neurologisia oireita jälkeensä ja kiputiloja. Jos myöntää oirehtivansa niin kysy oireista ja sano että säkin voit soittaa ja varata hälle ajan.

On teillä kyllä tilanne siellä. Ei oo helppoa ja vaatii rautaset hermot teiltä molemmilta.
 
Ei kannata ainakaan odottaa oireiden pahentumista! Jos se on Alzheimer, niin lääkkeillä voi vaikuttaa taudin etenemiseen paljonkin. Kyllä tuo aika huolestuttavalta kuulostaa. Oletko puhunut veljesi kanssa, mitä mieltä hän on asiasta? Jos velikin on huomannut muuttuneen käytöksen, niin ehkä voisitte yhdessä puhua isällenne, että olette huolestuneita ja että haluaisitte viedä hänet tutkimuksiin?

Paljon voimia!
 
Takaisin
Top