Sirpa40
Sukkela juttelija
Just tollaisen miehen mäkin oisin tarvinnu raskausaikana. Multa ei tuu luonnostaan hössötykset, ni oisin tarvinnu enempi tukea ja osallistumista. Mä muistan ku menin naimisiin, ni niitä häitä ei ois koskaan järkätty ellei mun kaaso ois potkinu mua perseelle. Onneks noi vauvakamat hommattiin jo maalis-huhtikuussa, arvasin et mun puhti touhuun loppuun hyvissä ajoin ja niin kävi.Hui olkoon meikäläinen on jo noin listan alkupäässä
Supistuksia on ollut tasasen epätasasesti, osa kivuliaita mut suurin osa kivuttomia. Olin melko varma, että vkl 3 pvää kestänyt täysmuutto toiseen kaupunkiin putkirempan tieltä 3kk ois viimeistäön käynnistäny synnytyksen..Jäbä vähän vaan möykkäs iltasin et jo riittää aktiviteetti :)
Jumalauta mikä urakka toi muuttaminen oli, taas.Me ollaan oltu alta 2v kimpas ja tää on jo 3 täysmuutto mikä hoidetaan kahdestaan..No tietty nyt täs vaiheessa en kantanu ku kevyitä kantamuksia. Oltiin molemmat kyllä aika puhki su iltana..
Paljon on täällä jengi puhunu miehistä ja heidän vioistaan/puutteistaan sekä siitä miten raskaus/vauva-arki on aiheuttanut näkemyseroja jne..Meillä on mies meistä se joka on selkeesti enemmän orientoitunut vauva juttuihin, johtunee varmaan siitä että hän on aina halunnut lapsia ja on rakennettu isäksi ja hänestä varmaan tulee aivan paras isä ikinä. Mä en koskaan halunnut lapsia ja edellisen kanssa oltiin naimisissa ja kimpas yli 10v ja kumpikaan ei halunnut lapsia ja en olis voinut edes kuvitella näitä hommia muiden kuin tän nykysen kanssa. En ois kyllä rehellisesti sanottuna uskonutkaan et niin nopeesti jäin raskaaksi pillereiden jälkeen.Mies alkoi itkemään kun kerroin et plussaa näyttää..On se aika sulonen.Toki siltäkin on sammakoita päässy suusta ja ihan kaikkea se ei oikein oo hiffannut, mut hei ihan yhtä pihalla oon itekki eikä meillä kummallakaan voi olla mitn realistista käsitystä mitä se homma sit oikein on ku ku vauva sit konkreettisesti tässä on.
Meillä on tarkotus toista yrittää, aikasintaan vuoden päästä.Haluan hetken henkähtää ja nauttia yhdestä vauvasta mutta ihan sitä 5v ei oikein voi vartuu meikäläinen, mies on mua 6v nuorempi ja ehtii just täyttää 33v ennen kuin vauva syntyy..
Joskus en oikein muistakkaan sitä miten hyvä mies mulla on ja miten hyvin se on mua tukenu ja kestänyt mun hormoonihulluuden, vaikkei mulla mitn itkokohtauksia ole ollutkaan mut jokunen raivokohtaus kylläkin
Naisen matka äidiksi on miesten näkökulmasta varmaan melkoisen hämmentävää ja varmasti myös avuttoman assarin fiilis tulee vääjäämättä, mutta se nyt on kaiketi ihan ymmärrettävää kun ei voi auttaa kun rajatuissa asioissa..
Siitä miehen avuttomuudesta. Mä tajusin, et ku sillä ei kerran oo tietoo, ni mä annoin sille luettavaksi matskuu, jota itekin luin. Se luki kyl kaiken, jonka sille annoin. Sitte siitä asiasta vähän juteltiin. Mä saatoin hyvinä päivinä ihan kysyä, et mitä ajatuksia toi teksti sussa herätti. Vähän ku keittiöpsykologihommia... Et antakaa niille ihan käteen luettavaa, jos eivät tajua.
Nyt vauvan käsittelyssä mies opastaa mua, just mm. noi vatsaväänteet, en ois tajunnu ite. On monta itkukohtausta varmaan jääny väliin. Et nyt siitä on hyötyä et sillä on kokemusta vauvoista. Raskausaikana se oli kyl ihan kuutamolla, ei oo annettu koskaan mtn luettavaa. Tosin, joku fiksu vois sanoo, ettei kai sitä luettavaa tarvi käteen antaa, mut ilmeisesti raskaus on niin iso mysteeri miehille et sillo pitää?