Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ne varmaan laskee ton tarjouksen takia sen oudon ylös et saavat näyttämään hyvältä. Mä otin ton Pohjolan vakuutuksen talvella kaikilla herkuilla niin että omavastuu on 100 eur eli se perusmalli. Hintaa tuli 320 eur/v.

Mulla tuli hinnaksi kaikilla herkuilla reilu 900€/v keskittämisalennuksineen. Siinä kanssa 100€ omavastuu. Ihan hirvee hinta!! Toisaalta mulla on vielä rakenneultra tekemättä, voiskohan se vaikuttaa hintaan.
Pyysin hintaa myös ilman lisäturvia, mutta ei sitä olleet tarjoukseen laittaneet. Pitää siis pyytää uusi tarjous.
Tänään rv 19+3.
 
Mulla tuli hinnaksi kaikilla herkuilla reilu 900€/v keskittämisalennuksineen. Siinä kanssa 100€ omavastuu. Ihan hirvee hinta!! Toisaalta mulla on vielä rakenneultra tekemättä, voiskohan se vaikuttaa hintaan.
Pyysin hintaa myös ilman lisäturvia, mutta ei sitä olleet tarjoukseen laittaneet. Pitää siis pyytää uusi tarjous.
Tänään rv 19+3.

Koska sulla on rakenneultra?

Käsitin että se kampanjatarjous (1. vuosi 0 euroa) vaatii ottamaan koko setin eli se mitä tarkoitin kun sanoin "kaikki herkut". Täti puhelimessa kuitenkin sanoi, että siitä voi kirjallisesti karsia sitten psykoterapiat, saattohoidot ym. "lisäherkut" kun eka vuosi on täynnä. 100 euroa on omavastuu tapaturma-, sairaus- ja hammasvakuutuksissa.
 
Mulla tuli hinnaksi kaikilla herkuilla reilu 900€/v keskittämisalennuksineen. Siinä kanssa 100€ omavastuu. Ihan hirvee hinta!! Toisaalta mulla on vielä rakenneultra tekemättä, voiskohan se vaikuttaa hintaan.
Pyysin hintaa myös ilman lisäturvia, mutta ei sitä olleet tarjoukseen laittaneet. Pitää siis pyytää uusi tarjous.
Tänään rv 19+3.

Kannattaisikohan sinun kysyä yhtiöstä suoraan mistä hinta muodostuu? Ikä ainakin vaikuttaa asiaan. Tuo on kyllä hurja hinta. Kalleimmat mihin muistan törmänneeni täällä palstoilla ovat olleet 500-600e+ hintaisia. En nyt muista ihan tarkkaa hintaa meidän OP:n vakuutukselle mutta muistelen että ilmaisen vuoden jälkeen 529e ja olen 40v. Fenniassa hinta olisi ollut kai 520e + rahastaisivat raskauden ajasta erikseen 90e. Kannattaa kilpailuttaa yhtiöitä ajoissa sillä esim. Fennialla on käsittääkseni rajoitus että vakuutus on otettava 3kk ennen laskettua aikaa tai sitten menee syntymän jälkeen. Ehdot tuntuvat vaihtelevan aika paljon.
 
Mulla meinas mennä hermot tänään miehen kanssa ja lopulta tuli itku... Hän on LIIAN huolehtivainen ja huolissaan musta! Mulla on tänään eka kesälomapäivä ja pääasiassa oon maannut sohvalla ja torkkunut. Kuopuksella olikin vauvarokko (luultiin et korkea kuume johtui hampaista mutta eilen tulikin ihottumaa) ja hän on ollut lähes liimautunut muhun tänään. Kun makaan sohvalla neiti kiipeilee mun päällä, ratsastaa mun vatsan päällä tai vaan istuu tissien päällä! Not fun. Ja sit mies kyselee vähän väliä miten mä voin, onko kaikki hyvin, tarviinko/haluanko jotain... Joo, ANNA MUN OLLA! Lopulta tuli siis itku mut sain selvennettyä että mun pitää vaan saada levätä pari päivää ja nollata ajatukset työasioista. Huomenna mennään shoppailukierrokselle niin tulee vähän ohjelmaa päivään, jos se auttais molempien vointiin. :)
 
Koska sulla on rakenneultra?

Käsitin että se kampanjatarjous (1. vuosi 0 euroa) vaatii ottamaan koko setin eli se mitä tarkoitin kun sanoin "kaikki herkut". Täti puhelimessa kuitenkin sanoi, että siitä voi kirjallisesti karsia sitten psykoterapiat, saattohoidot ym. "lisäherkut" kun eka vuosi on täynnä. 100 euroa on omavastuu tapaturma-, sairaus- ja hammasvakuutuksissa.

Rakenneultra on ensi viikolla. Ehkä soitan Pohjolaan ja kyselen tarkemmin, noi vakuutusten ehdotkin on niin monimutkaisiksi tehty.
 
Kannattaisikohan sinun kysyä yhtiöstä suoraan mistä hinta muodostuu? Ikä ainakin vaikuttaa asiaan. Tuo on kyllä hurja hinta. Kalleimmat mihin muistan törmänneeni täällä palstoilla ovat olleet 500-600e+ hintaisia. En nyt muista ihan tarkkaa hintaa meidän OP:n vakuutukselle mutta muistelen että ilmaisen vuoden jälkeen 529e ja olen 40v. Fenniassa hinta olisi ollut kai 520e + rahastaisivat raskauden ajasta erikseen 90e. Kannattaa kilpailuttaa yhtiöitä ajoissa sillä esim. Fennialla on käsittääkseni rajoitus että vakuutus on otettava 3kk ennen laskettua aikaa tai sitten menee syntymän jälkeen. Ehdot tuntuvat vaihtelevan aika paljon.

Joo, ikä vaikuttaa, olen 44v. Eli OP Pohjola on kai ainoa vakuutusyhtiö, josta voin vakuutuksen saada.

Jännittää kyllä rakenneultra, mieskin jo kyseli taas uudestaan, että milloin se onkaan.

Ootteko muuten kaikki pyytäneet saada tietää sukupuolen? Mun mies ei halua sitä ennen syntymää tietää, ja en mä halua sitä vaan omaan tietoonikaan kysyä. Mies ei suomea puhu, eli sinänsä kyllä onnistuis helposti pitää vaan omana tietona se :)
 
Meillä esikoisesta kysyttiin sukupuoli ihan uteliaisuudesta ja nyt toisella kerralla jouduttiin NIPT-testiin jossa saa halutessaan tietää ihan varmaksi sukupuolen. Tällä kertaa se kiinnosti myös siksi että haluttiin konkretisoida esikoiselle että hän on saamassa pikkuveljen. :happy:

Toisaalta sellainenkin tilanne olisi mielestäni hieno ettei tietäisi sukupuolta etukäteen. Maailmassa on enää niin harvoja asioita joihin ei voi mitenkään vaikuttaa. :happy: Tulisi sitten synnärillä eteen joka tapauksessa iso yllätys!

Muoks. Ja tsemppiä vielä Mamma Mialle ultraan!
 
Joo, ikä vaikuttaa, olen 44v. Eli OP Pohjola on kai ainoa vakuutusyhtiö, josta voin vakuutuksen saada.

Jännittää kyllä rakenneultra, mieskin jo kyseli taas uudestaan, että milloin se onkaan.

Ootteko muuten kaikki pyytäneet saada tietää sukupuolen? Mun mies ei halua sitä ennen syntymää tietää, ja en mä halua sitä vaan omaan tietoonikaan kysyä. Mies ei suomea puhu, eli sinänsä kyllä onnistuis helposti pitää vaan omana tietona se :)
Me ei oo haluttu tietää sukupuolta etukäteen, joten jännitys tässä tiivistyy;)! Rakenneultrassa lääkäri kyllä ensimmäiseksi kysyi, halutaanko tietää ja lupasi olla zoomailematta sitten sen tarkemmin meille kriittisiä paikkoja;)! :) Viime keskiviikon ultrassa sitten jo heti alussa kaiken varalta kiekaisin lääkärille, että me ei sit tiedetä, kumpi siellä on;)!! Kaikki hankinnat, vaunut, vaatteet yms.on nyt sitten hyvin unisex mallisia. Mieli on kyllä tehnyt vähän hypistellä jotain ihania tyttöjen hörspeitä, mutta ootellaan nyt rauhassa, masumylläyksen määrästä aprikoiden sieltä tulee varsinainen Ville Vallaton..;)! :)
 
Jokaisessa muehessä ja meissä on omat vikamme. Ei pidä vaatia niin hirveesti. Ja jos on aikaisempia suhteita ja niistä jäänyt jotain traumoja olis hyvä tietty kertoa vaikkei se kuulukkaan tähän suhteeseen. Jos alamaki alkanu lapsen tulosta niin totta hitossa pelottaa. Hyvä että sai sanottua. Pitää vaan muistuttaa että nyt on eri ihmiset ja eri tilanne. Paljon ratkaisee kummankin käytös tässä ja nyt eikä menneet! Pe alkais äippäloma. Alkaa oleen kyl niin tuskainen olo että vois jo tulla :)
 
Meillä on miehen kanssa ollut riitoja synnytyksen jälkeen, kun molemmilla oli erilaiset käsitykset isyydestä ja äitiydestä. Mä odotin ja tarvitsin enemmän apua, kun mielestäni sain. Ja taisin vähän pomottaakin miestä. Väsymys oli myös valtavaa synnytyksen jälkeen. Kaikesta huolimatta täällä ollaan yhtä perhettä ja matkustetaan tällä hetkellä Suomen läpi anopin ja appiukon luokse kyläilemään.
 
Jokaisessa muehessä ja meissä on omat vikamme. Ei pidä vaatia niin hirveesti. Ja jos on aikaisempia suhteita ja niistä jäänyt jotain traumoja olis hyvä tietty kertoa vaikkei se kuulukkaan tähän suhteeseen. Jos alamaki alkanu lapsen tulosta niin totta hitossa pelottaa. Hyvä että sai sanottua. Pitää vaan muistuttaa että nyt on eri ihmiset ja eri tilanne. Paljon ratkaisee kummankin käytös tässä ja nyt eikä menneet! Pe alkais äippäloma. Alkaa oleen kyl niin tuskainen olo että vois jo tulla :)

Susama :) Totta! Mun mielestä on rohkeutta sanoa asiat ja myöntää ongelmat. Pitää pystyä kohtaamaan ihminen ihmisenä, ei tosiaan voi vaatia täydellisyyttä toiselta
 
Meillä on miehen kanssa ollut riitoja synnytyksen jälkeen, kun molemmilla oli erilaiset käsitykset isyydestä ja äitiydestä. Mä odotin ja tarvitsin enemmän apua, kun mielestäni sain. Ja taisin vähän pomottaakin miestä. Väsymys oli myös valtavaa synnytyksen jälkeen. Kaikesta huolimatta täällä ollaan yhtä perhettä ja matkustetaan tällä hetkellä Suomen läpi anopin ja appiukon luokse kyläilemään.

Maria75 :) Mun korvaan kuullostaa ihan terveeltä :)

Saittehan ainakin hommat luistaan!:p

Ihan samaa meilläkin välillä, eihän toinen osapuoli tiedä mitä mielessä liikkuu, ellei sitä sanota ääneen :p

Siis jos on jotain kritisoitavaa, niin hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen kestää sen kyllä :wink
 
Joo, ikä vaikuttaa, olen 44v. Eli OP Pohjola on kai ainoa vakuutusyhtiö, josta voin vakuutuksen saada.

Jännittää kyllä rakenneultra, mieskin jo kyseli taas uudestaan, että milloin se onkaan.

Ootteko muuten kaikki pyytäneet saada tietää sukupuolen? Mun mies ei halua sitä ennen syntymää tietää, ja en mä halua sitä vaan omaan tietoonikaan kysyä. Mies ei suomea puhu, eli sinänsä kyllä onnistuis helposti pitää vaan omana tietona se :)

MammaMia :) Mä oisin saanut vakuutuksen ties mistä, kun täysin terve ikäiseksi (43v. ja eka lapsi), mutta hinta ois ollut kova ainakin OP:ssa

En muista summaa enää, kirjoitin siitä tänne ennen laskettua aikaa ( nyt poika yli 2kk)... Himnan takia ei kiinnostanut, muyta näin jälkeenpäin voi todeta, että turhasta olisi maksettu, kun poika on terve kuten Äitinsä :)
 
Last edited by a moderator:
Joo, ikä vaikuttaa, olen 44v. Eli OP Pohjola on kai ainoa vakuutusyhtiö, josta voin vakuutuksen saada.

Jännittää kyllä rakenneultra, mieskin jo kyseli taas uudestaan, että milloin se onkaan.

Ootteko muuten kaikki pyytäneet saada tietää sukupuolen? Mun mies ei halua sitä ennen syntymää tietää, ja en mä halua sitä vaan omaan tietoonikaan kysyä. Mies ei suomea puhu, eli sinänsä kyllä onnistuis helposti pitää vaan omana tietona se :)

Me haluttiin tietää heti sukupuoli ja kerrottiin se samassa vauvauutisen kera :)
 
Tsiisus minkä vuosihinnan OP Pohjola laski sille syntymättömän lapsen vakuutukselle :wtf
... kaikkine keskittämisalennuksineen yli 660 eur/v.
Toki se sisältää kaikki herkut kampanjan mukaisesti, että on ekan vuoden ilmainen, mutta silti... Ja ne herkut voi "riisua" sitten vuoden päästä. Esikoisella (nyt 2 v 10 kk) terveysvakuutus on noin 350 e/v. mutta se sisältääkin suunnilleen vain tapaturma- ja sairausvakuutuksen sekä hammasvakuutuksen.

Kimaira :) Mulla oli jotain yli 800euroa tuo summa
 
Satrulla on tänään laskettu aika, sen kunniaksi tässä lista :)

Myös Minni71:llä la, kuulisimmekohan kuulumisia pitkästä aikaa...?

Tervetuloa vielä Pioni77, lisätty listalle.

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12./ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ .3.2017/ 1./
Ajna/ 14.3.2017/ 9./
 
Hui olkoon meikäläinen on jo noin listan alkupäässä ;)

Supistuksia on ollut tasasen epätasasesti, osa kivuliaita mut suurin osa kivuttomia. Olin melko varma, että vkl 3 pvää kestänyt täysmuutto toiseen kaupunkiin putkirempan tieltä 3kk ois viimeistäön käynnistäny synnytyksen..Jäbä vähän vaan möykkäs iltasin et jo riittää aktiviteetti :)

Jumalauta mikä urakka toi muuttaminen oli, taas.Me ollaan oltu alta 2v kimpas ja tää on jo 3 täysmuutto mikä hoidetaan kahdestaan..No tietty nyt täs vaiheessa en kantanu ku kevyitä kantamuksia. Oltiin molemmat kyllä aika puhki su iltana..

Paljon on täällä jengi puhunu miehistä ja heidän vioistaan/puutteistaan sekä siitä miten raskaus/vauva-arki on aiheuttanut näkemyseroja jne..Meillä on mies meistä se joka on selkeesti enemmän orientoitunut vauva juttuihin, johtunee varmaan siitä että hän on aina halunnut lapsia ja on rakennettu isäksi ja hänestä varmaan tulee aivan paras isä ikinä. Mä en koskaan halunnut lapsia ja edellisen kanssa oltiin naimisissa ja kimpas yli 10v ja kumpikaan ei halunnut lapsia ja en olis voinut edes kuvitella näitä hommia muiden kuin tän nykysen kanssa. En ois kyllä rehellisesti sanottuna uskonutkaan et niin nopeesti jäin raskaaksi pillereiden jälkeen.Mies alkoi itkemään kun kerroin et plussaa näyttää..On se aika sulonen.Toki siltäkin on sammakoita päässy suusta ja ihan kaikkea se ei oikein oo hiffannut, mut hei ihan yhtä pihalla oon itekki eikä meillä kummallakaan voi olla mitn realistista käsitystä mitä se homma sit oikein on ku ku vauva sit konkreettisesti tässä on.

Meillä on tarkotus toista yrittää, aikasintaan vuoden päästä.Haluan hetken henkähtää ja nauttia yhdestä vauvasta mutta ihan sitä 5v ei oikein voi vartuu meikäläinen, mies on mua 6v nuorempi ja ehtii just täyttää 33v ennen kuin vauva syntyy..

Joskus en oikein muistakkaan sitä miten hyvä mies mulla on ja miten hyvin se on mua tukenu ja kestänyt mun hormoonihulluuden, vaikkei mulla mitn itkokohtauksia ole ollutkaan mut jokunen raivokohtaus kylläkin ;)

Naisen matka äidiksi on miesten näkökulmasta varmaan melkoisen hämmentävää ja varmasti myös avuttoman assarin fiilis tulee vääjäämättä, mutta se nyt on kaiketi ihan ymmärrettävää kun ei voi auttaa kun rajatuissa asioissa..
 
Huh, listan kärkipäässä tosiaan ollaan ja ei täälläkään minkään valtakunnan merkkejä siitä, että napero haluais luopua masuasunnostaan;)! Kovasti myllää, potkii, hikkailee yms. ja voimaa tuntuu olevan! Mutta supisteluja ei tule ja oma vointi hyvä, joten odottelu jatkuu, jatkuu, jatkuu... :)
 
Eiiiii! Laskettuaika ja minä vielä kotona yhtenä kappaleena! :shifty: Mä niin suunnittelin yöllistä lähtöä, nopea synnytys ja illalla himassa. Mutta ei..supisteli kyllä, kuten joka yö, mutta ei mitään uutta. Tuntuu viihtyvän yksiössään. :Heartblue
Jee, tänään on se päivä! On vitun ärsyttävää ku päivät ryömii eikä mtn tapahdu. Mä oon vieläkin jotenki epäuskoinen et se raskaus on loppunu. En ikäänkuin voi uskoa onneani! Naapurin äijä kysy päivää ennen la, et millo se la olikaan? "No huomenna." Äijä siihen et "No ens yönä se syntyy." Heitti siis vitsillä, kun sillä on kerran mukuloita, mutta tuntu hirveen lohduttavalta. Mä ajattelin, et totta, ens yönä se tulee:joyful:. Lapsivettä lirui psrin yön päästä.

Et Satru! Tänään se tulee!

Vitsi ku toipuis jo tästä leikkauksesta! Nyt oon muuten ekaa kertaa pihalla kotiintulon jälkeen! Juon aamukaffetta. Vauva herätti yöllä klo 2 ja 5 ja 8 :spitoutdummy:. Isä otti sen vikan syötön jälkeen vaipanvaihtoon ja mä sain jatkaa uniani.

Se ei kyl paljoo huuda. Alkaa inisee ja sit mä höristelen, et onkse unissaan vai mitä. Syötön jälkeen menee sama aika kun sen vatta rauhoittuu. Se piereskelee, ei puklaile. Ja muutenki vattaa vääntää syönnin jälkeen et pitää pitää pystyasennossa sitä. Sitte aina yritän laittaa sen takas sänkyyn ku nukkuu mun syölissä, ni sit se alkaa vääntää naamaa. En uskalla jättää sitä maate, tulkitsen et ne on vattanväänteitä. Miten teillä noi syötöt? Kauanko syö ja kauanko sen jalkern pidätte pystyasennossa, vai pidättekö? Koko yösyöttöön menee 45-60 min. Ne heräämiset on mulle aivan helvetin vaikeita! Mut ei voi mtn. Meillä tulee muuten mintunvihreetä kakkaa. Pitäiskö sitä tulkita jotenkin?

Pitäiskö muuten siirtyy sinne synnyttäneiden puolelle. Nää jutut ku on taas edistyny, eikä enää supistele...:playful:
 
Takaisin
Top