Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sirpa, saa nähdä miten koiruus reagoi kun tulee vieraita kattomaan vauvaa. Osa koirista suojelee vauvaa eikä haluis päästää muita kuin vanhemmat vauvan lähelle. :D Se Doomoo on tosiaan ihana! Ja paaaaaaaljon pitkäikäisempi kuin normi sitteri. Meidän 1v5kk neiti istuu välillä siinä kun kattoo telkkaria ja nyt kun oli korkeassa kuumeessa eikä jaksanut leikkiä han pötkötteli vatsallaan siinä. :) Ja sitä on niin helppo siirrellä kun se on niin kevyt. Me ei olla vielä päätetty mitä tehdään seuraavan kanssa, ostetaanko hänelle oma Doomoo vai saako hän periä tuon nykyisen... Neidillä on kuitenkin myös oma nojatuoli missä kyllä istuu enemmän kuin Doomoossa.
NAUTI pikkuisen nuuhkuttelusta ja ota rauhallisesti kotona. Kutsu vieraita kun jaksat ja haluat. Mä olen halunnut vieraat HETI käymään mut monet haluaa odottaa pari viikkoakin ennen kuin ketään saa tulla kylään, sä teet niin kuin susta tuntuu oikealta. Kesävauvat on kans siitä helpot et voi ottaa heti ulos, ei tarvii miettiä onko liian kylmä. :) Ja sektion jälkeen kävelykin sujuu kai helpommin vaunuja lykätessä kuin ilman kun saa nojata painoa vaunuihin.
Hei mikä se Doomoo olikaan? Täytyy googlata jos pyytäis ristiäislahjaks.
 
Doomoo on säkkituoli-sitteri. :) Ihan pikkuinen voi nukkuakin siinä. Siihen tulee aina kaksi vaihtopäällistä, toinen turvavöillä ja toinen ilman myöhemmin käytettäväksi. Päällisen saa vaihdettua helposti vetoketjun avaamalla ja materiaali kuivuu nopeesti pesun jälkeen. Laitan alle kuvan. :)
ImageUploadedByVau Foorumi1468817534.072773.jpg
 
Ihana kuva. Mä en kestä. Miten pitkälle tuo menee? Voiko sitä vaikka pikkulapsi käyttää myöhemmin telkkarilökötuolina?

Hei ja onko suositella matkarattaita? Haluisin kolmipyöräiset joilla vois myös pidempää kävelylenkkiä tehdä. Ei siis mitkään kevyimmät. Britaxilla on jotkut ja mun ystävällä on sellaset. Niiden 1,5v nukkuu ulkona päikkäritkin niissä.
 
MS, joo, siis mun veljen tytöt 3v ja 6v istuvat Doomoossa kun käyvät kylässä (siis jos meidän neiti antaa heidän istua siinä...). Hiukan on mennyt kasaan et täytettä tarttis metsästää lisää siihen. Kallis se on mutta hyvä. Ja siihen saa erikseen kans sellasen kehikon alle että se keinuu ja sit siihen saa lelukaaren kans. Me tehtiin niin että laitettiin vaan Doomoo osittain lelukaarimaton alle niin siitä neiti ylettyi leluihin.
 
Näyttää fiksulta toi Doomoo Seat. Pitänee laittaa korvan taakse jos syksyllä hankkis sellasen. Liian aikaisin ei kannata tai esikoinen omii sen ennen vauvan tuloa... :D
 
Mä haluun ton Doomoon ihan tasan! Piti jo kuopukselle ostaa mutten sit raaskinu kun oli tavan (kallis) sitteri jo ostanu.
 
Mä haluun ton Doomoon ihan tasan! Piti jo kuopukselle ostaa mutten sit raaskinu kun oli tavan (kallis) sitteri jo ostanu.

Mä ostin aikanaan esikoiselle kirppikseltä 15 eurolla sitterin, joka ajoi kyllä asiansa mutta ei nyt mikään ihan huippu ollut käytössä. Siinä on kans (paska) lelukaari mukana. Se on kyllä tallessa, mutta ei kauheesti harmita vaikka jäisi nyt käyttämättä - tai voihan sen myydä eteenpäin kirppiksellä vaikka kybällä :)


Tein just Kelalle äitiysavustus- ja vanhempainrahahakemukset. Äitiyspakkauksessa olis ollu kaikkea söpöä, mutta kun edellinen äitiyspakkaus vaatteineen ja pääosin varusteineenkin on ihan ehta vielä, niin tilasin kuitenkin rahana. Kortsut jäi käyttämättä siitäkin, mutta ne ei taida enää olla ehtaa kamaa :p
 
Marituuli, nyt vasta tajuan mikä tilanne teillä on synnärillä ollut. Ihan hirveetä varmasti. Ja onneks kaikki kääntyi hyväksi!
 
Mä ostin ton doomoon torista 35€. Se lelukaari on kuulemma paska, et mullon lelumatto sitte erikseen. Doomoohon saa myös keinuosan, se ois ollu kiva, mut ei tullu tän tuolin mukana. Mulla toi doomoo on tosiaan sohvan divaanin päässä ja ite oon pesiytyny tähän soffalle.

Vitsi tekis mieli laittaa kuva tähän, mut en uskalla. Saako sen jälkeen päin pois tästä postauksesta??? Onks kukaan koittanu?
 
Mä ostin aikanaan esikoiselle kirppikseltä 15 eurolla sitterin, joka ajoi kyllä asiansa mutta ei nyt mikään ihan huippu ollut käytössä. Siinä on kans (paska) lelukaari mukana. Se on kyllä tallessa, mutta ei kauheesti harmita vaikka jäisi nyt käyttämättä - tai voihan sen myydä eteenpäin kirppiksellä vaikka kybällä :)


Tein just Kelalle äitiysavustus- ja vanhempainrahahakemukset. Äitiyspakkauksessa olis ollu kaikkea söpöä, mutta kun edellinen äitiyspakkaus vaatteineen ja pääosin varusteineenkin on ihan ehta vielä, niin tilasin kuitenkin rahana. Kortsut jäi käyttämättä siitäkin, mutta ne ei taida enää olla ehtaa kamaa :p
Joo, noi kortsut on hauskat siinä pakkauksessa. Musta hyvä, vähänku jotain vastuuta jaetaan isällekin. Siinä vois olla vaihtoehtona viel ovulaatiotikut ja raskaustesti :joyful:. Ja seuraavan ä-pakkauksen hakemus :hilarious:.
 
Meiän äijä on kans kärttynen ja vaisu. Se ei osaa puhuu mikä vaivaa mut ei oo normi. Toisaalta se on nyt täysin uudella vieraalla alueella kun ei oo koskaan vauvoja hoitanut.
Nyt mä tiedän mikä sunkin äijää vaivaa! Tääl on kuulemma "tyhjä olo". Buhhahhaahhaaaaa! En viittiny komnentoida, et ai SULLA on tyhjä olo... :eek::shifty::wacky:. Jos sunki miehellä on tyhjä olo nyt ku SULLA ei oo enää vauvaa vattassa... Hohhoijaa.

Joo, mut se varmaan miettii miten arki lähtee rullaa. Jos mun mies kuuntelis mua, ni mä haluisin just keskustella et miten vauvan arki muodostetaan, kuka keittää aamukahvit ja kenelle. Monelta vauvan päivä alkaa, eli tehdäänkö aamupesu klo 7 vai klo 11, entä iltapesu. Ja et ois selkee työnjako. Sain tänää kahvin sängyn viereen, mut se jäi juomatta ku vauva heräs. Mä just tykkäisin et homma toimis niin ettei tarvi kahta kertaa tehdä kaikkia asioita.
 
Ihana kuva. Mä en kestä. Miten pitkälle tuo menee? Voiko sitä vaikka pikkulapsi käyttää myöhemmin telkkarilökötuolina?

Hei ja onko suositella matkarattaita? Haluisin kolmipyöräiset joilla vois myös pidempää kävelylenkkiä tehdä. Ei siis mitkään kevyimmät. Britaxilla on jotkut ja mun ystävällä on sellaset. Niiden 1,5v nukkuu ulkona päikkäritkin niissä.
Meillä on Britax B-Agile matkarattaat. Oon tykännyt, noihin saa myös Britaxin kaukalon kiinni. Meidän on nelipyöräiset, mut samaa ratasta saa myös kolmipyöräisenä. Ja sit astetta parempi ja kalliimpi B-Motion on olemassa ilmakumipyörillä (paremmat noita kävelylenkkejä ajatellen).
 
Muokattu viimeksi:
Tyhjä olo! Miehet kyllä osaa suoltaa noita sammakoita suustaan huomaamatta ite mitään. :facepalm: Melkein liikkistä ellei olis niin ärsyttävää.

Mulla on huomenna viimeinen työpäivä. Olis vielä vaikka mitä tekemistä mut motivaatio on aika lailla kadoksissa. Surrealistista että seuraavaks on töitä vasta joskus pitkällä ens vuoden puolella kun tehdään miehen kanssa vahdinvaihto.
 
Nyt mä tiedän mikä sunkin äijää vaivaa! Tääl on kuulemma "tyhjä olo". Buhhahhaahhaaaaa! En viittiny komnentoida, et ai SULLA on tyhjä olo... :eek::shifty::wacky:. Jos sunki miehellä on tyhjä olo nyt ku SULLA ei oo enää vauvaa vattassa... Hohhoijaa.

Joo, mut se varmaan miettii miten arki lähtee rullaa. Jos mun mies kuuntelis mua, ni mä haluisin just keskustella et miten vauvan arki muodostetaan, kuka keittää aamukahvit ja kenelle. Monelta vauvan päivä alkaa, eli tehdäänkö aamupesu klo 7 vai klo 11, entä iltapesu. Ja et ois selkee työnjako. Sain tänää kahvin sängyn viereen, mut se jäi juomatta ku vauva heräs. Mä just tykkäisin et homma toimis niin ettei tarvi kahta kertaa tehdä kaikkia asioita.

Sirpa, teillä on sitten ihan sama pelisääntöongelma kuin meillä. Meilläkään mies ei sitoudu mihinkään yhteisiin pelisääntöihin. Sillä lailla saa näppärästi valtaa itselleen ja saa toisen väsytettyä ihan täysin. Säästyisi valtavasti energiaa jos edes vähän tietäisi mitä kulloinkin on tulossa. Minusta ei ole kovin asiallista muistella menneitä jos olette juuri saaneet yhdessä vauvan. Miesten synnytyksen jälkeinen masis on ilmeisesti ihan todellinen ilmiö vaikka näin naisnäkökulmasta kuulostaa ...hmmm... naurettavalta. Tsemppiä täältä! Luulenpa että mieskin järkiintyy kun arki asettuu uomiinsa mutta on todella ikävää että juuri kun itsellä alkaa pahin stressi laueta niin mies alkaa ikäväksi. Meillä mies mökötti kaksi viikkoa vauvan syntymän jälkeen ja skarppasi vasta sitten kun lopulta sanoin että voi etsiä itselleen uuden asuinpaikan jos tyyli ei välittömästi muutu.
 
Nyt mä tiedän mikä sunkin äijää vaivaa! Tääl on kuulemma "tyhjä olo". Buhhahhaahhaaaaa! En viittiny komnentoida, et ai SULLA on tyhjä olo... :eek::shifty::wacky:. Jos sunki miehellä on tyhjä olo nyt ku SULLA ei oo enää vauvaa vattassa... Hohhoijaa.

Joo, mut se varmaan miettii miten arki lähtee rullaa. Jos mun mies kuuntelis mua, ni mä haluisin just keskustella et miten vauvan arki muodostetaan, kuka keittää aamukahvit ja kenelle. Monelta vauvan päivä alkaa, eli tehdäänkö aamupesu klo 7 vai klo 11, entä iltapesu. Ja et ois selkee työnjako. Sain tänää kahvin sängyn viereen, mut se jäi juomatta ku vauva heräs. Mä just tykkäisin et homma toimis niin ettei tarvi kahta kertaa tehdä kaikkia asioita.

Sirpa, teillä on sitten ihan sama pelisääntöongelma kuin meillä. Meilläkään mies ei sitoudu mihinkään yhteisiin pelisääntöihin. Sillä lailla saa näppärästi valtaa itselleen ja saa toisen väsytettyä ihan täysin. Säästyisi valtavasti energiaa jos edes vähän tietäisi mitä kulloinkin on tulossa. Minusta ei ole kovin asiallista muistella menneitä jos olette juuri saaneet yhdessä vauvan. Miesten synnytyksen jälkeinen masis on ilmeisesti ihan todellinen ilmiö vaikka näin naisnäkökulmasta kuulostaa ...hmmm... naurettavalta. Tsemppiä täältä! Luulenpa että mieskin järkiintyy kun arki asettuu uomiinsa mutta on todella ikävää että juuri kun itsellä alkaa pahin stressi laueta niin mies alkaa ikäväksi. Meillä mies mökötti kaksi viikkoa vauvan syntymän jälkeen ja skarppasi vasta sitten kun lopulta sanoin että voi etsiä itselleen uuden asuinpaikan jos tyyli ei välittömästi muutu.
 
Tyhjä olo! Miehet kyllä osaa suoltaa noita sammakoita suustaan huomaamatta ite mitään. :facepalm: Melkein liikkistä ellei olis niin ärsyttävää.

Mulla on huomenna viimeinen työpäivä. Olis vielä vaikka mitä tekemistä mut motivaatio on aika lailla kadoksissa. Surrealistista että seuraavaks on töitä vasta joskus pitkällä ens vuoden puolella kun tehdään miehen kanssa vahdinvaihto.

Ompa jännä, meillä ei mies puhu mitään tuollaisia koskaan:eek:
Harvoin valittaakaan mistään, yleensä huumoria riittää päivät :joyful:
 
Meillä on Britax B-Agile matkarattaat. Oon tykännyt, noihin saa myös Britaxin kaukalon kiinni. Meidän on nelipyöräiset, mut samaa ratasta saa myös kolmipyöräisenä. Ja sit astetta parempi ja kalliimpi B-Motion on olemassa ilmakumipyörillä (paremmat noita kävelylenkkejä ajatellen).
Meillä samat ja toimii hyvin! Lisäksi talvirenkaat tarvittaessa!
 
Minä en osaa kuvitella mitään pelisääntökeskustelua miehen kanssa. Ollaan kyllä jo nyt juteltu siitä, millaisia vanhempia todennäköisesti ollaan ja millaisista kasvatusperiaatteista halutaan pitää kiinni. Nämä alkavat yleensä siitä, että nähdään, miten joku tekee meidän mielestä hassusti.
Mitään aikataulua tai työjärjestystä tai vuorojen jakamista en osaa kuvitella. Kaksi aikaisempaa vauvaa ovat olleet keskenään niin erilaisia, että en osaa ennakoida, millainen tämä kolmas mahtaa olla.

Toisaalta meillä ei miehen kanssa yleensä ole erimielisyyksiä mistään. En pysty kuvittelemaan, mistä niitä tulisi muuta kuin siitä, jos molemmat ovat väsyneitä.
 
Takaisin
Top