Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähtipölyä, muuttaisin mieluusti! Oon melki 20 v. sitte osannutkin italiaa :). Ja yks tooosi hieno Rooman-vko on silloin tullu vietettyä :joyful:. Ja kato, onhan viinietikkakin alkoholia ja kyl mä sitä salaattiin laitoin raskausaikana...:wink

Onksiellä millaset kelit? Miten jaksat ja miten vauva jaksaa? Mä tuuletan tät huonetta vähän väliä, ei tääl mikään helle oo ollu, mut riitää ku aurinko paistaa iltapäivän just tähän. Onneks se imetyshiki on vähän laskenu.

Tähti-73, pystytkö oleen pystyssä ihan hyvin ja kuinka pitkään ku olit kotiutunu?

Täällä on ihan sairaan kuuma, nyt on +28 ja kello on kahdeksan illalla, keskipäivällä pyöritään noin+35 puolin toisin ja ei juurikaan tuule. Me asutaan vanhassa kivi talossa, joten täällä sisällä on aika siedettävää (talvella sit varmaa mega kosteaa).
Meillä täällä kaikki hienosti-kiitos, aika homma ollut laittaa kotia kuntoon kun vauva huutaa ja taapero kiukuttelee mutta hyvin olen saanut kaiken paikoilleen. Asutaan viidennessä kerroksessa, ilman hissiä mulla on jo mieletön haba, kun roudaan ylös/alas muksuja ja ostoksia, et kyllä tässä vähän viiniä kuuluukin iltaisin saada.:wink
 
Mua jännittää tosi paljon tuo sektio, jos siihen joutuisin!! Ei niinkään se itse leikkaus, vaan just tuo toipuminen. Mua ei ole onneksi jouduttu koskaan operoimaan, niin siksi hirvittää entistä enemmän. Kaikki haavat, tikit, veri yms.tekee mulle jo ajatuksena huonon olon ja esim.töissäkin, jos joltain muksulta tulee verta nenästä tms., niin menen ihan veltoksi ja työkaveri saa tulla hoitamaan tilanteen loppuun. Mä en varmaan uskaltas inahtaakaan sängystä sen sektiohaavan kanssa, kun pelkäisin, että se repee ja että kipu on jotain sanoin kuvaamatonta. Tämä on ihan pölhöä näitä miettiä ja sairastaa etukäteen, mutta minkäs teet, kun on tämmöinen hoopo! :( Toki myös alatie synnytys tekee kipeetä ja toipuminen voi olla hidasta, jos oikein repeää tms.!

No nyt ajatukset johonkin mukavampaan.., vauva monotti mua äsken tohon tissien alle niin mojovasti, että teki oikeen kipeen kohdan vattalle. :) Kyllä tuntuu kolmikilosella pötkylällä ainakin voimaa olevan.., liekö pikku Ronaldon alku sieltä tulossa..;)! :)

Mua ei ole leikattu koskaan, ei edes hammasta! Sektiohaava on iso, mutta nyt en ees huomaa sitä, paitsi haava-alue on täysin tunnotoin. Hienosti leikkasivat, enkä pelkää seuraavaa mahdollista sektiookaan ollenkaan :)
 
Muistan kun esikkoo ootin, oli juhannus ja mul oli la vajaan 2kk päästä, niin anoppi "pakotti" miut ja tyttärensä,joka oli kans raskaana, ottaa pullollisen sidua puokkiin,ja voi jessus millanen morkkis mul oli koko loppuraskauden!!!!

Oho, kas kun suostuit!? ( Mutta tuskin se vauvaa silti vahingoitti...)
 
Sirpa, mä olin sektion jälkeen sairaalassa 3 yötä, ma-to. Se eka vuorokausi oli kivuliain ja käveleminen teki kipeetä koko sairaalassa olon ajan, mutta yllättävän nopeesti se toipuminen siitä kotiutumisen jälkeen lähti. Kotona en enää kipulääkkeitä ottanut. Pe kävin autolla lähikaupassa yksin, kun halusin jo vähän ihmisten ilmoille. Seuraavalla viikolla käytiin asioita hoitamassa ja pienillä kävelyillä, vauva oli mukana. Kesävauvan kanssa oli helppoa, kun heti pääsi liikenteeseen eikä paljoa tarvinnut pukeakaan. Tsemppiä toipumiseen, kuuntelet kroppaasi ja sen mukaan menet.
 
Oho, kas kun suostuit!? ( Mutta tuskin se vauvaa silti vahingoitti...)
Ei 19 veenä kehdannut anoppii vastustella. Kälykin oli siin intopiukeena sidulle menossa. Niiden Elämänkatsomus erosi muutenkin omasta paljon mutta juu tuli vaan mielen tosta Alkosta. Ex anoppi (rip) ja ex.käly nykyään.
 
Täällä on ihan sairaan kuuma, nyt on +28 ja kello on kahdeksan illalla, keskipäivällä pyöritään noin+35 puolin toisin ja ei juurikaan tuule. Me asutaan vanhassa kivi talossa, joten täällä sisällä on aika siedettävää (talvella sit varmaa mega kosteaa).
Meillä täällä kaikki hienosti-kiitos, aika homma ollut laittaa kotia kuntoon kun vauva huutaa ja taapero kiukuttelee mutta hyvin olen saanut kaiken paikoilleen. Asutaan viidennessä kerroksessa, ilman hissiä mulla on jo mieletön haba, kun roudaan ylös/alas muksuja ja ostoksia, et kyllä tässä vähän viiniä kuuluukin iltaisin saada.:wink

Tähtipölyä :) Mielenkiintoista. Onko se sellainen pienlähiö vai isompi kaupunki? Kuuluuko Firenzeen vai onko alue omansa? Meneekö joki läheltä ohi?:rolleyes:
Varmasti hienoa/erilaista asua siellä:cool05:cool14
 
Hyvinhän sulla nyt tulee maitoa Sirpa! Auttoi näköjään heti kun sai pojan samaan huoneeseen. :) Tuosta sektiosta paranemiseen en osaa kommentoida mitään mut seuraan mielenkiinnolla jos se sattuu omalle kohdalle kans.
On tää elämänvaihe välillä niin outoa... Mä olen raskaana ja kuopuksella puskee NELJÄ hammasta samaan aikaan esiin (nukkuu levottomasti ja kolmatta päivää kuumetta, oikea sylivauva taas) ja samalla mä surffailen fb-kirppareilta esikoiselle lukiokirjoja käytettynä ja suunnitellaan toisen rippijuhlia... Tänään kävin naapurikaupungissa hakemassa kirppislöytöinä 7 lukiokirjaa ja 2 mahdollista rippijuhla/ristiäismekkoa toiselle. Onneks alkaa loma niin ei tarvii miettiä vielä työasioitakin tähän päälle! :D
Oot sä kyllä kans aika sissi! Hattua nostan, että kaikki hommat saat noin hyvin hoidettua. :) Olikos se teidän kuopus vielä alle kaksi? Musta tuntuu välillä, että vaikka mies on ollu nyt isyys- ja kesälomalla ja vaikka on siis kaks aikuista, niin ei meinaa kädet riittää vauvan ja taaperon kanssa ja jatkuva riittämättömyyden tunne...
 
Noni, asiaa! Juurinkin pyysin äijää laittaa shampanja-pullon kylmään:p. Se meni himaan yöks, ja siivoomaan.

Hihh, sit vaan juhlat pystyyn! Mutta tuskin yhdestä pullosta kovin paljoo huiteisiin tuutte, jos sen puokkiin nautitte :)
 
Sirpa, mä olin sektion jälkeen sairaalassa 3 yötä, ma-to. Se eka vuorokausi oli kivuliain ja käveleminen teki kipeetä koko sairaalassa olon ajan, mutta yllättävän nopeesti se toipuminen siitä kotiutumisen jälkeen lähti. Kotona en enää kipulääkkeitä ottanut. Pe kävin autolla lähikaupassa yksin, kun halusin jo vähän ihmisten ilmoille. Seuraavalla viikolla käytiin asioita hoitamassa ja pienillä kävelyillä, vauva oli mukana. Kesävauvan kanssa oli helppoa, kun heti pääsi liikenteeseen eikä paljoa tarvinnut pukeakaan. Tsemppiä toipumiseen, kuuntelet kroppaasi ja sen mukaan menet.
kiitos! Mäkin olin ekat 24h kanttuvei. Sanoi toi yökkökin et liikkuminen parantaa. Ja mähän en oo juuri tääl sairaalassa liikkunu. Eilen ja tänään en ees sinne valvotaosastolle enää. Mut eipä tääl mitään kohteita ookaan. Ihanaa, jos pääsee himaan huomen! Aamupvällä nähdään lastenlääkäri, sitte kotiutus, jos hyvin käy. On koti-ikävä, ja koiraakin ikävä. Ette muuten arvaa, mä meinaan tota vauvaa kutsuu mun koiran nimellä :woot:. Ihan käsittämätöntä. Mut niin tärkee se koiruus on. Kiva jos himassakin menee nimet sekasi, naapurit on ihmeissään ku huutele väärää nimeä...:bored:
 
Tähtipölyä :) Mielenkiintoista. Onko se sellainen pienlähiö vai isompi kaupunki? Kuuluuko Firenzeen vai onko alue omansa? Meneekö joki läheltä ohi?:rolleyes:
Varmasti hienoa/erilaista asua siellä:cool05:cool14

Me asutaan Firenzessä, tämähän on todella kaunis kaupunki, joki kulkee tuossa mutta täällä on kamalasti kukkoloita (tai mitä lie), niin ilma on melko seisahtunutta.:)
 
kiitos! Mäkin olin ekat 24h kanttuvei. Sanoi toi yökkökin et liikkuminen parantaa. Ja mähän en oo juuri tääl sairaalassa liikkunu. Eilen ja tänään en ees sinne valvotaosastolle enää. Mut eipä tääl mitään kohteita ookaan. Ihanaa, jos pääsee himaan huomen! Aamupvällä nähdään lastenlääkäri, sitte kotiutus, jos hyvin käy. On koti-ikävä, ja koiraakin ikävä. Ette muuten arvaa, mä meinaan tota vauvaa kutsuu mun koiran nimellä :woot:. Ihan käsittämätöntä. Mut niin tärkee se koiruus on. Kiva jos himassakin menee nimet sekasi, naapurit on ihmeissään ku huutele väärää nimeä...:bored:

Mun paras kaveri kutsuu mua välillä koiransa nimellä (mun ja koiran nimet alkaa samalla kirjaimella), ja menee hänellä välillä iloisesti sekaisin lapsensa ja koirat,joten sitä lienee teilläkin odotettavissa.:wink
 
Hihh, sit vaan juhlat pystyyn! Mutta tuskin yhdestä pullosta kovin paljoo huiteisiin tuutte, jos sen puokkiin nautitte :)
Katotaan ny:happy:! Lasillisen ehkä, jos uskallan. Viimeksi otettiin shampanjaa ku testi oli positiivinen. Kallis pullo meni kyl hukkaan, en uskaltanu edes lasillista, eikä isi noista kuivista niin piittaa. Mut toi kyl korkataan nyt, on special occasion :dummy:. Jos muuten vetäisin puolikkaan pullon, ni kekkulissa oisin :joyful:, taatusti.

Hoitsu kävi opettaa viel kapalon teon, vauva on nyt kapalossa. Tikit otetaan pois jo heti alkuviikosta. Äkkii siis.

Mulle on aiemmin tehty vaan kaks hammasleikkausta, ja ainoo paikka jossa mulla on ollu tikkejä on suu. Leikkauskaavakkeeseen kysyttiin onko kehossa rautaa, ni joo, kaks titaaniruuvia suussa :woot:.
 
Myy, mun lapset on siis 16,5v, melkeen 15v ja 1v5kk. :) Mä hoidan kotona kaikki tällaiset tulevaisuuden suunnittelut ja kaikki hankinnat lapsille mutta mun ihana mies hoitaa enimmäkseen ruuan laiton, siivoomiset ja pyykit. :) Hän kutsuu usein itseään housewifeksi. :D Hänhän on joustavalla hoitovapaalla kuopuksesta ja töissä vaan 3 pvä viikossa. Ja nyt kesälomalla 4 viikkoa.
Mä olen tyypillinen kaksonen ja pitää aina olla monta palloa ilmassa ja suunnittelen ja innostun aina seuraavasta jutusta juuri ennen kuin edellinen on valmis. Viime aikoina vei 2 isompaa projektia töissä aivokapasiteettia myös iltaisin kotona ja ne pitäis nyt yrittää unohtaa kolmeksi kesälomaviikoksi. Nyt projekteina pojan lukiokirjojen metsästys ja vanhemman tyttären rippikutsujen askartelu. Seuraavaksi rippijuhlien koristelu ja tarjoilujen suunnittelu (tehdään kaikki ite). Siinä välissä on esikoisen urheiluseuran turnajaiset, joissa mä olen päävastuussa muonituksesta (n. 1500 osallistujaa ja yleisöä). Rippijuhlien jälkeen on enää reilu kuukausi la:han niin sit pitäis ruveta miettimään jo valmisteluja vauvaa varten... :D Mies valittaa välillä illalla sängyssä ettei saa nukuttua kun kuulee miten mun päässä raksuttaa liian monta ajatusta samaan aikaan! :D
 
Janna, piti kans sanoo et oot tehopakkaus! Kaikki piuhat käsissä! Mut kyllähän sitä jaksaa ja toimii jos perusasiat on kunnossa, eikä sen enempää jää miettii. Mä mietin just, et ku äijä kysy miltä ny tuntuu olla äiti, ni en mä siitä mitään mieltä ole. Hommat pitää hoitaa. Kun susikoira tuli meille, ni se piti kouluttaa, en ajatellu et helvetti nyt meillon susikoira, vaikka mulla ei oo koskaan koiraa ollu. Vaan homma piti hoitaa himaan. Jos mun huoneessa on nälkäinen vauva, ni se ruokitaan. Ei tuu ekana mieleen, et helvetti, ny oon äiti ja mun pitää ruokkia toi vauva, ja ai kauhee ku iso homma.

Mä tunnen kyl ihmisiä, jotka ei hoida hommiaan. Tekee valintoja, joista ei pystykään ottaa vastuuta.

Tähtipölyä, mulle tulee Italiasta aina mieleen se leffa Toscanan auringon alla. Se on ihana. Joskus ku sais asuakin siellä jossain, Italian maaseudulla! Tai Ranskan.
 
Katotaan ny:happy:! Lasillisen ehkä, jos uskallan. Viimeksi otettiin shampanjaa ku testi oli positiivinen. Kallis pullo meni kyl hukkaan, en uskaltanu edes lasillista, eikä isi noista kuivista niin piittaa. Mut toi kyl korkataan nyt, on special occasion :dummy:. Jos muuten vetäisin puolikkaan pullon, ni kekkulissa oisin :joyful:, taatusti.

Hoitsu kävi opettaa viel kapalon teon, vauva on nyt kapalossa. Tikit otetaan pois jo heti alkuviikosta. Äkkii siis.

Mulle on aiemmin tehty vaan kaks hammasleikkausta, ja ainoo paikka jossa mulla on ollu tikkejä on suu. Leikkauskaavakkeeseen kysyttiin onko kehossa rautaa, ni joo, kaks titaaniruuvia suussa :woot:.

Sirpa : mullakin otettiin tikit äkkiä pois, muutama päivä. Sairaalassa olin kaksi päivää sektion jälkeen
 
Täällä vähän sama katras .. 17v.15v ja 1v3kk. Ja la 26.8. Tässä metsästetään opiskelukirjoja ja järjestettiin rippijuhlat. Pyöritän samalla firmaa ja lasken 6 hengen palkat koko ajan. Kaks koiraa... välillä sellasta rumbaa mut hyvin ollaan selvitty. Se vähän jännittää miten sit käy kun pikkuveli tulee viel tähän :eek:
 
Takaisin
Top