Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiätteks mikä täs äitiydes on hienointa! Kun kenenkään muun syli ei kelpaa ja vauva tyytyväisenä hereillä tapittaa tai nukahtaa tissille.

Mä oon samaa mieltä tosta ja onhan se palkitsevaa, kun vauva kasvaa ja kehittyy, sekä alkaa hymyillä sulle:love017. Meidän poika muuten katsoi eilen ekan kerran itseään sillä tavalla peilistä, että nauroi itselleen :) Ikää siis 2kk ja 2pv.

Tohon miehen tekemisiin, meillä mies ei laita ruokaa, se on aina mun homma...

Mutta hoitaa kyllä kauppa-asiat, imuroi ja luutaa lattiat, tekee pihatyöt, huoltaa autot ja maksaa laskut.

Vauvan hoidossa vaihtaa vaippaa, pesee kakat, sekä tykkää kylvettää poikaa. Kerran yössä herää syöttämään hänet (ainakin nyt kesälomalla ) :)
 
Ja edelleen mä ihmettelen miksi ihmiset kommentoi toisten vatsoja. Ihmettelen sitä raskausaikana ja ihmettelen sitä yleensäkin. Mitä se kellekään kuuluu millainen reppu sulla tossa roikkuu!? Mun pömppis ei kadonnut viime raskaudessa kuin tosi hitaasti jos jaksoin tehdä asialle jotain. Toki vaikutti asiaan ylimääräiset kilot ja siitähän anoppikin mulle sanoi, että kun olen vieläkin lihava synnytyksen jälkeen... No, nyt on isompi reppu sitten pienenettävä..kommentteja odotellessa.

Ihme paineita lykätään naisille. PItäis olla aina jo timmissä kunnossa kun lähtee synnäriltä, pitäis imettää (ei kuitenkaan julkisesti, ettei ihmiset vaan saa oksennusrefleksiä) pitäis olla täydellinen äiti ja vaimo ja kaikkee. No, mulla roikkuu vatsamakkarat vielä vuonna 2018 tossa, imetän julkisesti niin pitkään kun pystyn (eikä edes tissi vilahda!) ja aion valittaa väsymystä, jättää siivoamatta kun siltä tuntuu, Jne jne. :)

Alkaa vissiin huomaamaan että laskettuaika lähestyy eikä merkkiäkään ole havaittavissa kun meikäläisen pinna rupeaa kiristymään. Ukkokin alkaa nukkumaan huonommin ja kyselee joka vessakäynnillä "no, joko?" :bored::p

Satru :) Joo, ei kuulu muille pömppikset! Mulla on aika hyvin maha lähtenyt, vaatteet päällä ei paljon huomaa mitään, mutta bikineissä kyllä.

Mies tuosta huomautti, että se pömppö pitää saada pois! No, hänen sanomisestaan en loukkaannu, mutta jos joku muu sanoisi mahan pömpötyksestä, niin varmaan loukkaantuisin...:sad001
 
Tämä superiskä kehuskeli raskausaikana, et on aiempien vauvojen kanssa nostanut vauvan äitin tissille yöllä ja hoitanu vaipanvaihdot et toinen saa nukkua mahdollisimman paljon. Ni vitut. Sieltä sängynpohjalta huusi mut vaihtaa vaippaa. Enkä mä saa ittekseni imetysasentoa ja tyynyjä aseteltua leikkaushaavan kanssa ja vauva sylissä. Mulle on annettu vielä vauva syliin. Ni sitäkin vittu ois pitäny yhtäkkiä harjoitella aamuviideltä vaikka toinen on ihan toimintakykyinen. Ja sen exät ei oo ollu leikattuja et ne on ollu huomattavasti paremmassa kunnossa kuin mä. 15 minuuttia pystyn oleen pystyasennossa, sen jälkeen alkaa kirvelee niin et kyyneleet meinaa tulla silmiin. Sängyltä nousu ei oo tänään enää pahemmin sattunu, et edistystä joka pvä.

Musta vähän näyttää siltä, et toi äijä aktivoituu toimimaan vaan silloin ku joku hoitsu käy täs huoneessa...

Hitto Maria75, Viking Grace kuulostaa hyvältä! Joku päivä viel mäkin... Vittu ku pääsis jo himaan. En tiedä tän pvän tulehdusarvoja, lastenlääkäri ei tullu tätä kautta. Pitää käydä kysyy.
 
Hei arvaa meidän naapuri tuli tänään pihalla vastaan ja totes katsoen mun vatsaa että etkö sä vieläkään oo synnyttänyt....juu ole. Koska tää kumpu lähtee!?

MS74 :) Meillä kaikki naapurit ihmetteli, että mistä vauva tuli, kun väittivät, etteivät tienneet mun olevan raskaana:eek:
Ja mulla oli ihan JÄTTI mahakin:woot:

Niin sanoivat, kun kävivät vauvaa katsomassa... aika hyvin oon osannut piilotella sitten mahan:joyful::joyful:
 
Tämä superiskä kehuskeli raskausaikana, et on aiempien vauvojen kanssa nostanut vauvan äitin tissille yöllä ja hoitanu vaipanvaihdot et toinen saa nukkua mahdollisimman paljon. Ni vitut. Sieltä sängynpohjalta huusi mut vaihtaa vaippaa. Enkä mä saa ittekseni imetysasentoa ja tyynyjä aseteltua leikkaushaavan kanssa ja vauva sylissä. Mulle on annettu vielä vauva syliin. Ni sitäkin vittu ois pitäny yhtäkkiä harjoitella aamuviideltä vaikka toinen on ihan toimintakykyinen. Ja sen exät ei oo ollu leikattuja et ne on ollu huomattavasti paremmassa kunnossa kuin mä. 15 minuuttia pystyn oleen pystyasennossa, sen jälkeen alkaa kirvelee niin et kyyneleet meinaa tulla silmiin. Sängyltä nousu ei oo tänään enää pahemmin sattunu, et edistystä joka pvä.

Musta vähän näyttää siltä, et toi äijä aktivoituu toimimaan vaan silloin ku joku hoitsu käy täs huoneessa...

Hitto Maria75, Viking Grace kuulostaa hyvältä! Joku päivä viel mäkin... Vittu ku pääsis jo himaan. En tiedä tän pvän tulehdusarvoja, lastenlääkäri ei tullu tätä kautta. Pitää käydä kysyy.

Sirpa40 :) Hyvä, että haava on parempi :) Ei meilläkään perhehuoneessa mies ollut mikään hurjan aktiivinen osapuoli, nukkui paljon enemmän, kuin mä ja sanoi silti olevansa väsynyt:singing:

Mutta hoitsut opetti miehen vaihtaan vaipan ja peseen pojan pepun...Siitä on tosi paljon apua :)
 
Oliks tää alkuraskaus todella tällästä mahajomotteista? Tää tuntuu kyl erilaisella ku menkkakivut ja mullon yleensä ollu alussa muutenkin alakerta nii kostee et tuntunu et vuotaa jotai. Maha turvoksis kaiken aikaa .muuten ei oireita tai no ehkä saattaa vähä närästää tai jotain. Edelleen mieli pjashana sen lääkärin sanoista. 11pv ultraa. ..
Varmaan vetää mielen matalaksi. Mulla jomotti ja nipisteli ja turvotti. Ja ennen testiä naama pamahti täyteen finnejä. Sen muistan.

Mut hyvin se menee! Otat rauhallisesti!
 
Sirpa40 :) Hyvä, että haava on parempi :) Ei meilläkään perhehuoneessa mies ollut mikään hurjan aktiivinen osapuoli, nukkui paljon enemmän, kuin mä ja sanoi silti olevansa väsynyt:singing:

Mutta hoitsut opetti miehen vaihtaan vaipan ja peseen pojan pepun...Siitä on tosi paljon apua :)
Mulla meinaa kilahtaa heti kun mies valittaa väsymystään ja ääneen hohhoijattelee ja huokailee. Voi v.
 
Mulla meinaa kilahtaa heti kun mies valittaa väsymystään ja ääneen hohhoijattelee ja huokailee. Voi v.

MS74 :
Täytyy myöntää, että sama juttu, mutta oon päättänyt hillitä itteni:smiley-angelic008

Kyllä mies saa nukkua aika sikeesti yönsä, onnellisen tietämättömänä melkein mistään ja silti voi väsyttää...miehet on miehiä.
 
Mun vanhin tytär sanoi mulle kun imetin edellistä muksua, että imeekö se susta maidon lisäksi kaikki elinvoimatkin kun selvästi näkee kuinka yhtäkkiä ryydyn :) Se on se hormoni mitä erittyy kun imettää, se tekee väsyneeksi, varsinkin alussa.
eikös se nyt sit just oo sitä luontaista oksitosiinihormonia, joka just pistää väsyttään :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ole maha hirveän isoksi pullahtanut ja töissäkin pystyin aika hyvin peitteleen asiakkailta (lapset&vanhemmat) ihan pois jäämiseeni saakka. Mun vaatetyyli on muutenkin löysiä tunikoita yms.suosiva, joten olen samoilla vaatteilla pystynyt olemaan koko odotusajan ja siksi ei juurikaan herättänyt huomiota. :) Aika yllättyneitä olivat sitten, kun kuulivat, että olen mammalomalle jäämässä;)! Mutta mulla menis kyllä myös herneet nenään, jos joku alkas mahan kokoa kommentoimaan varsinkin synnytyksen jälkeen, sillä se saa kyllä palautua ihan omaan verkkaiseen tahtiin ja muut pitäkööt mölyt mahassaan..;)!

Meillä ei mies kanssa juuri puutu tuohon kokkailuun, tekee kyllä sitten kaikkea muuta ihan kiitettävästi, käy kaupassa, siivoaa, imuroi, pesee pyykkiä, täyttää/tyhjää tiskikoneen, tekee pihahommat, huolehtii autot jne., joten en oo kauheesti vihtiny jurputtaa tuosta ruuan laitosta..;)! Pakkohan sen on sitäkin sitten alkaa värkkäämään, kun vauva tulee ja jos mä en aina pysty ja kykene hellan ääressä hosumaan, eiköhän se tarpeeks kova nälkä saa kauhan varteen tarttumaan;)! Vauvanhoitoon tulee varmasti osallistumaan ihan kiitettävästi, on ainakin puheissaan erittäin innostunut, mutta katotaan sitten miten toimii käytännössä,heh.. :)
 
Meillä ei mies kanssa juuri puutu tuohon kokkailuun, tekee kyllä sitten kaikkea muuta ihan kiitettävästi, käy kaupassa, siivoaa, imuroi, pesee pyykkiä, täyttää/tyhjää tiskikoneen, tekee pihahommat, huolehtii autot jne., joten en oo kauheesti vihtiny jurputtaa tuosta ruuan laitosta..;)! Pakkohan sen on sitäkin sitten alkaa värkkäämään, kun vauva tulee ja jos mä en aina pysty ja kykene hellan ääressä hosumaan, eiköhän se tarpeeks kova nälkä saa kauhan varteen tarttumaan;)! Vauvanhoitoon tulee varmasti osallistumaan ihan kiitettävästi, on ainakin puheissaan erittäin innostunut, mutta katotaan sitten miten toimii käytännössä,heh.. :)

Jännä, että sun mahaa ei huomattu :)

Teillä aika sama työnjako sitten kotona, kun meilläkin :) Siksi en viitsi jurputtaa, koska mies tekee paljon kaikkia kotihommia ja on vauvan hoidossa mukana :)

Meillä mies ei tosiaan kokkaa ja oon joskus huvittunut, kun kärsii ennemmin nälkää, kuin tarttuu kauhanvarteen:laughing021 No, silloin käy ostaa tilapäisesti jotain valmisruokaa tai vaikka pizzat ;)
 
Jännä, että sun mahaa ei huomattu :)

Teillä aika sama työnjako sitten kotona, kun meilläkin :) Siksi en viitsi jurputtaa, koska mies tekee paljon kaikkia kotihommia ja on vauvan hoidossa mukana :)

Meillä mies ei tosiaan kokkaa ja oon joskus huvittunut, kun kärsii ennemmin nälkää, kuin tarttuu kauhanvarteen:laughing021 No, silloin käy ostaa tilapäisesti jotain valmisruokaa tai vaikka pizzat ;)
Ihan sama juttu, jos joskus en oo ehtinyt (vihtinyt) ruokaa laittaa, niin hän elää vaikka kaupan maksalaatikolla, mutta mikäpäs siinä..;)! :)
 
Meillä äijä on paljon parempi ruoanlaittaja ja "tarvii" usemmin ruokaa, joten aika luontevasti se laittaa ainakin pääruoat aina kun on kotona. Jos mä teen ruokaa, se kantaa suunnilleen ekaks habanerokastikepullon lautasensa viereen ennen kuin edes maistaa... Vinkki??!! :D

Siivoamishommat lankee kyllä enemmän mun harteille - mut pyykkihuollossa ym hommat menee aika tasan. Mun puolesta ihan jees työnjako. Anoppi joskus yrittää vähän irvistellä kotitöiden jaon suhteen (enemmänkin vihjailee kuin sanoo suoraan), mut se ei mua paljon hetkauta. Jos sanois ees suoraan niin voisin todeta että minä teen ihan yhtä vaativaa duunia kodin ulkopuolella kuin mieskin ja tienaan samaan tapaan leipää meiän talouteen, joten kotihommista en ainakaan ota stressiä.
 
Meillä äijä on paljon parempi ruoanlaittaja ja "tarvii" usemmin ruokaa, joten aika luontevasti se laittaa ainakin pääruoat aina kun on kotona. Jos mä teen ruokaa, se kantaa suunnilleen ekaks habanerokastikepullon lautasensa viereen ennen kuin edes maistaa... Vinkki??!! :D

Siivoamishommat lankee kyllä enemmän mun harteille - mut pyykkihuollossa ym hommat menee aika tasan. Mun puolesta ihan jees työnjako. Anoppi joskus yrittää vähän irvistellä kotitöiden jaon suhteen (enemmänkin vihjailee kuin sanoo suoraan), mut se ei mua paljon hetkauta. Jos sanois ees suoraan niin voisin todeta että minä teen ihan yhtä vaativaa duunia kodin ulkopuolella kuin mieskin ja tienaan samaan tapaan leipää meiän talouteen, joten kotihommista en ainakaan ota stressiä.

Miehet on kyllä hyviä kokkeja! ;-) Mun isä oli hyvä ruoanlaittaja, teki tosi fiinejä kastikkeitakin :) Ehti neuvoo mulle muutamia hyviä ruoka vinkkejä, ennenkuin sydänkohtaus vei hänet 5vuotta sitten...
 
Meillä äijä on paljon parempi ruoanlaittaja ja "tarvii" usemmin ruokaa, joten aika luontevasti se laittaa ainakin pääruoat aina kun on kotona. Jos mä teen ruokaa, se kantaa suunnilleen ekaks habanerokastikepullon lautasensa viereen ennen kuin edes maistaa... Vinkki??!! :D

Siivoamishommat lankee kyllä enemmän mun harteille - mut pyykkihuollossa ym hommat menee aika tasan. Mun puolesta ihan jees työnjako. Anoppi joskus yrittää vähän irvistellä kotitöiden jaon suhteen (enemmänkin vihjailee kuin sanoo suoraan), mut se ei mua paljon hetkauta. Jos sanois ees suoraan niin voisin todeta että minä teen ihan yhtä vaativaa duunia kodin ulkopuolella kuin mieskin ja tienaan samaan tapaan leipää meiän talouteen, joten kotihommista en ainakaan ota stressiä.

Hihhh..miksi habanero?:eek: Espanjola?
 
MS74 :
Täytyy myöntää, että sama juttu, mutta oon päättänyt hillitä itteni:smiley-angelic008

Kyllä mies saa nukkua aika sikeesti yönsä, onnellisen tietämättömänä melkein mistään ja silti voi väsyttää...miehet on miehiä.

On muute vittumoosin asia synnytyksen jäläkee ku mies valittaa väsymystään,tai oikeestaa koko sinä aikana kun vauva on rintaruokinnalla eli käytänössä äidin vastuulla. Onneks en enää muista,kun siit on jo 4v ;) Mun mies on kyl aina hoitanu kotihommii (paitsi siivousta,se on 95% mun juttu ja mies vaa sotkee) joten pitää olla kiitollinen.

Viisautta ON,jos osaa pitää mölyt mahassa tai sanoo rauhassa. Väsyneenä sitä vaan ei useinkaan jaksa
 
Miehet on kyllä hyviä kokkeja! ;-) Mun isä oli hyvä ruoanlaittaja, teki tosi fiinejä kastikkeitakin :) Ehti neuvoo mulle muutamia hyviä ruoka vinkkejä, ennenkuin sydänkohtaus vei hänet 5vuotta sitten...

Joo mua ärsyttää kun minunkin mies niin luontevasti laittaa safkaa.Mulla se vaatii tarkkaa pohtimista ja mun ruuat on sellaisia "keräilyruokia" ja askeettisempia kuin miehen duunaamat. Mä vaan en osaa.
 
Ihan sama juttu, jos joskus en oo ehtinyt (vihtinyt) ruokaa laittaa, niin hän elää vaikka kaupan maksalaatikolla, mutta mikäpäs siinä..;)! :)
Mä rakastan kaupan maksalaatikkoa - sitä Saarioisten laktoositon ja rusinaton. Kun tulin kotiin, söin laatikollisen koiran kanssa sitä. En samalla haarukalla
 
Takaisin
Top