Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nukuin aivan päin persettä viime yönä..Tai no nukuin ja nukuin, valvoin enste johki 1, vauva jumppas aika hurjana..Toisaalta onko mikään ihme, kaks lääkäritätiä on tökkiny sen yksiön ovea ja sen päätä ;)

Ja ihan koko vtun yön mun alaselkää ja mahaa sattu niinkuin ois aivan vitulliset kuukautiskivut..En yleensä ota mitn särkylääkkeitä, koska oon joutunu vetää vaikka mitä tohon migreeniin ja paracetamol on pirun maksatoksinen lääke, mut nyt oli aamuyöllä pakko luovuttaa ja ottaa 500mg pamoli..Sain sen kans onneks nukuttua jtn tunteja..Vähän tulee ruskeahkoa vuoto ku käyn vessas merkkaamassa pönttöä..

Kiinnostaa tässä kohtaa aivan saatanasti alkaa pakkailee tavaroita putkiremppaevakkoon ja vituttaa sekin et joutuu lähtee vuokraghettoon evakkoon mun omasta ihanasta, kauniista puhtaasta kodista..Nenäkin on aivan tukossa..Onneks elukat on aika hassuja ja hännystävät mua..Narttu oli hiipiny mun viereen nukkumaan, enkä sit hennonnu sitä siitä pois häätää, oli niin sulonen kun siinä kuorsaa tassu mun jalan päällä..

Kellään muulla ollu näitä menkkakipuja just edeltävästi?Mietin et tulee aika jännät vkot tässä jos A)joutuu kärvistelee näis kivuis ja B)vetää näihib kipuihin sen max 3g/pv paracetamolia..

Sirpa, kiva et o pylly pörähtäny ;) Toivottavasti saat vauvan kohta pois sieltä lasarettiletkuista, mutta pääasia et vauva saa hoivaa ja huolta siellä..
I feel you... Ekan kanssa lähettiin putkiremppaevakkoon, ku vaavi oli alle 4 kk. Mutta kyllä siitäkin selvittiin! Tsemppiä! Pakkailu ja varastointi ja kalusteiden suojaaminen ei ole kyllä hauskaa.

Mulla muuten oli menkkamaisia tuntemuksia kiihtyen ehkä vikalla viikolla, mutta ei tosiaan varmaan noin voimakkaita ku sulla, ku en tarvinnut lääkettä. Mutta mulla onkin molemmista tuntunut vasta ne kunnon avaavat supistukset, eivätkä nekään siis kovin montaa tuntia, että sikäli oon päässyt hävettävän helpolla, vaikka synnytykset sit aika kivuliasta vääntöä ovatkin olleet. :)
 
Juu kuullostaa tutulle. Alun pinkeyden jälkeen rinnat pehmeni. Tosin mulla myös seuraavan kuukauden aikana myös vielä isoni yhdellä kuppikoolla. Eli seuraile vaan rauhassa muutoksia.
Mie lopetin muutaman päivän jälkeen ton turhan lapsen herättelyn. Oon sitä mieltä et lapsi nukkuu sen mitä se tarvii ja ehtii kyllä syödä ihan riittävästi hereilläolo aikana. Nyt sekä jo oikeestaan koko ajan meillä nukutaan yöllä ensin noin 5-7h. Pikasyöttö ja sitten vielä zetaa 3-5h. Poikkeusöitä tietenkin on välillä mutta pääsääntöisesti noin. Sairaalasta saatiin ohjeeksi herättää 3h välein vuorokauden ympäri mut mä en nähny siinä ohjeessa mitään järkeä kun tyttö nukkuu hyvät yöunet. Painoa tulee kuitenkin tasaisesti 500g per 2 viikkoa eli maitoa saa ihan riittävästi
Aivan mahtavat yöunet teillä!! :) minkäs ikäinen hän olikaan? Tässä menee jo vauvat sekaisin... :) Miten/ missä vauva öisin nukkuu?
 
I feel you... Ekan kanssa lähettiin putkiremppaevakkoon, ku vaavi oli alle 4 kk. Mutta kyllä siitäkin selvittiin! Tsemppiä! Pakkailu ja varastointi ja kalusteiden suojaaminen ei ole kyllä hauskaa.

Mulla muuten oli menkkamaisia tuntemuksia kiihtyen ehkä vikalla viikolla, mutta ei tosiaan varmaan noin voimakkaita ku sulla, ku en tarvinnut lääkettä. Mutta mulla onkin molemmista tuntunut vasta ne kunnon avaavat supistukset, eivätkä nekään siis kovin montaa tuntia, että sikäli oon päässyt hävettävän helpolla, vaikka synnytykset sit aika kivuliasta vääntöä ovatkin olleet. :)


Onneks mun ei tartte kantaa juur mitn ;) ukot kantaa isommat ja onneks o eka kerros ni ei oo ku pari rappua..

Vtaa nyt ehkä eniten täs muutos et joutuu saatana siivoamaan toisten jälkiä..En voi käsittää miten paskasis olois jengi asuu..Ikkunoista ei näe läpi ja partsi on aivan kamalan roskanen ja hyönteisten hautuumaa..

Ehkä se siitä kodinomaiseks muuttuu ku saa mattoa ja verhoa seinään ja partsille kukkia ja kalusteet.Onneks o iso ja syvä partsi, mahtuu osa noist mein pihakalusteista sinne..
 
Mullakin oli vaan tukisukat sektiossa ja sen jälkeen. Sama polvileikkauksessa. Ei mitään pistoksia siis.

Edit: tämä siis Kätilöopistolla (kiireellinen sektio).
 
Muokattu viimeksi:
Onneks mun ei tartte kantaa juur mitn ;) ukot kantaa isommat ja onneks o eka kerros ni ei oo ku pari rappua..

Vtaa nyt ehkä eniten täs muutos et joutuu saatana siivoamaan toisten jälkiä..En voi käsittää miten paskasis olois jengi asuu..Ikkunoista ei näe läpi ja partsi on aivan kamalan roskanen ja hyönteisten hautuumaa..

Ehkä se siitä kodinomaiseks muuttuu ku saa mattoa ja verhoa seinään ja partsille kukkia ja kalusteet.Onneks o iso ja syvä partsi, mahtuu osa noist mein pihakalusteista sinne..
Hyi hemmetti!! Mä en oo kans koskaan tajunnu, miten jengi kehtaa jättää sellaseen kuntoon, vaikka oiskin ollu vuokralla
 
Muumimamma, se 25% otetaan automaattisesti Kelan rahoista ellet ite hae verokorttia pienemmällä prosentilla. Mä laskin mun tän vuoden palkkatulot ja Kelan etuudet ja tilasin uuden verokortin niiden perusteella. Veroprossaksi tais jäädä 19,5 tai 20. :) Verokorttia ei tarvinnut lähettää Kelaan, vaan saavat suoraan verottajalta tiedon.
 
On muuten alkaneet jo sukulaisten pommitus, eikä ole vielä edes laskettuaika. "Joko on tuntemuksia", "eikö vieläkään mitään", "joko kohta lähdet"-kyssäreitä. Mitä se on sitten, jos menee yli..

Muistan silloin v.-97 kun ei ollut vielä kännyköitä ja auta armias jos et ollut kotona vastaamassa puhelimeen, niin alkoi kauhea soittorinki sukulaisten kesken, että onko kukaan kuullut, joko ovat lähteneet yms. :)

Mun työkaveri kertoi ilmoittaneensa kaikista kolmesta lapsestaan la kaksi viikkoa myöhemmäksi, juuri tuon takia, ettei jaksanut kuunnella niitä "joko" kyselyitä.:)
 
Mulla oli sektio Naistenklinikalla ja siellä tukisukat piti pukea jo kotona ennen lähtöä sairaalaan ja sitten niitä piti pitää monta päivää. Myös tuota pistettävää Klexanea sain sekä sairaalassa että reseptin kotiin. Pari viikkoa muistaakseni sitä piti pistää. Ja jäin sellaiseen käsitykseen että Naistenklinikallakin se oli käytäntö kaikille kun ainakin huonekaveritkin sitä pistivät.
 
Aivan mahtavat yöunet teillä!! :) minkäs ikäinen hän olikaan? Tässä menee jo vauvat sekaisin... :) Miten/ missä vauva öisin nukkuu?
Ikää on huomenna 7 viikkoa. Lähes alusta asti on nukkunut yhtä hyvin. Varjopuolena nyt 6 viikosta lähtien se ettei nuku illalla vaan valvoo monta tuntia niin on vähän haastavaa saada kotityöt tehtyä. Nytkin pitäs siivota sunnuntain juhlia varten mut täs sit pötkötellään tissillä. Tyttö nukkuu äitiyspakkaukseen laitetussa vauvanpesässä. Pesä on kätevä kun voin nukuttaa meidän välissä ja sitten nostaa pesän vauvoineen päivineen sängyn virressä olevaan laatikkoon. Yleensä aamusyötön jälkeen annan jäädä kainaloon nukkumaan.
 
Muokattu viimeksi:
Muumimamma, mikä on imetyskoru?
Se on valmistettu esimerkiksi silikonisista helmistä tms., jotka roikkuu kaulalla tuossa tissien välissä ja vauva voi sitä katsella ja kosketella, kun on rinnalla. En tiedä, onko sillä nyt niin merkitystä ja taitaa enempi olla meille mammoille suunnattu juttu, mut yks kaveri semmoista kertoi käyttäneen ja vauvan keskittyneen hyvin imemiseen, kun sai välillä hypistellä ja maistaakin tuota korua..;)!? Toki ihan pienelle vauvalle siitä nyt ei vielä juuri iloa ole, mutta kunhan vähän kasvaa, niin ehkä sitten?! :)
 
Muumimamma, se 25% otetaan automaattisesti Kelan rahoista ellet ite hae verokorttia pienemmällä prosentilla. Mä laskin mun tän vuoden palkkatulot ja Kelan etuudet ja tilasin uuden verokortin niiden perusteella. Veroprossaksi tais jäädä 19,5 tai 20. :) Verokorttia ei tarvinnut lähettää Kelaan, vaan saavat suoraan verottajalta tiedon.
Jep, tuon mä selvitin heti, kun vein keväällä papruja Kelaan. Tarvii vielä uudestaan tarkistuttaa prosentti, mutta haluan kuitenkin pelata varman päälle, ettei tule mätkyjä. :) Oon pitäny palkastakin veroprossan aavistuksen karkeammalla kuin tarvis, kun haluan saada semmoisen pienen joululahjarahan aina tilille palautusten merkeissä;)! :)
 
Mulle annettiin tukisukat ihan ekana ku alettiin valmistautuu sektioon. Mä vedin ne ite jalkaan, oli sairaantiukat. Sitte kätilö tuli huoneeseen ja ihmetteli miten mä oon saanu ne ite jalkaan. Ja tietty väärin päin :chicken:. Kätilö kommentoi tsoukilla et ny kaikki luulee leikkaussalissa et hän on laittanu ne väärinpäin... Mut joo, mullon vieläkin ne ja pitää olla koko sairaalassaoloajan. Suihkun ajaksi pois ja sitte äijä joutuu ne laittaa takas. Pyysin toiset, sanoin et näihin tuli verta. Kiitos vaan vinkistä taas MS74, slakuljetan himaan ne.

Miiuli, toi menkkakipu on just supistelukipua. Mulla oli ekana yönä sellaisia et panadolilla pärjäs just ja niitä tuli alle 10min välein koko yön. Tokana yönä kovempia menkkakipua, oikeen puristuksia, mut niitä tuli vaan 3-4 tunnissa, silloin oli kohdunkaula lyhentynyt. Avautumiskipuja en ehtiny kokeakaan.

Me saatiin vauva huoneeseen! Teräsmies nukkuu ny vaunussaan! Monitori tuli, samoin ruiskuja ja ohjeet niiden käyttelyyn, mm. mahaletkun puhdistamiseen. Vauva ei kyl nyt ime, johtuen helposta mahaletkuruokinnasta. Pitää vähän taistella... Kutsuttiin mun mutsi käymään vierailuaikana. Jengi venttaa, et millo pääsee kattoo. Mun frendejä menee tänää syömään, ne pitää varpajaiset :dummy::grin. Syitä juhliin on monia :happy:.
 
Mulle ei annettu tukisukkia mutta Koksissa onkin käytäntönä että aloitetaan Klexane pistokset heti seuraavana päivänä ja kotiin saa 30 päivän reseptin piikkeihin. Klexane on siis verenohennuslääke tulppien ehkäisyyn. Eli taas käytännöt vaihtelee sairaaloittain.
Mulle tukisukat heti leikkauksen jälkeen ja Klexanea viikko. Tänään vika piikki. Luojan kiitos koska en pysty ite pistää vaan äiti käy mua piikittää joka ilta.
 
Se on valmistettu esimerkiksi silikonisista helmistä tms., jotka roikkuu kaulalla tuossa tissien välissä ja vauva voi sitä katsella ja kosketella, kun on rinnalla. En tiedä, onko sillä nyt niin merkitystä ja taitaa enempi olla meille mammoille suunnattu juttu, mut yks kaveri semmoista kertoi käyttäneen ja vauvan keskittyneen hyvin imemiseen, kun sai välillä hypistellä ja maistaakin tuota korua..;)!? Toki ihan pienelle vauvalle siitä nyt ei vielä juuri iloa ole, mutta kunhan vähän kasvaa, niin ehkä sitten?! :)
Mulla ei oo imetyskorua, mut oon miettinyt sen ostoa. Meidän poitsun huvia on imetyksen aikana kiskoa mua hiuksista ja nipistellä tissiä yms, joten koru vois tarjota vaihtoehtoista virikettä. :)
 
Mulle annettiin tukisukat ihan ekana ku alettiin valmistautuu sektioon. Mä vedin ne ite jalkaan, oli sairaantiukat. Sitte kätilö tuli huoneeseen ja ihmetteli miten mä oon saanu ne ite jalkaan. Ja tietty väärin päin :chicken:. Kätilö kommentoi tsoukilla et ny kaikki luulee leikkaussalissa et hän on laittanu ne väärinpäin... Mut joo, mullon vieläkin ne ja pitää olla koko sairaalassaoloajan. Suihkun ajaksi pois ja sitte äijä joutuu ne laittaa takas. Pyysin toiset, sanoin et näihin tuli verta. Kiitos vaan vinkistä taas MS74, slakuljetan himaan ne.

Miiuli, toi menkkakipu on just supistelukipua. Mulla oli ekana yönä sellaisia et panadolilla pärjäs just ja niitä tuli alle 10min välein koko yön. Tokana yönä kovempia menkkakipua, oikeen puristuksia, mut niitä tuli vaan 3-4 tunnissa, silloin oli kohdunkaula lyhentynyt. Avautumiskipuja en ehtiny kokeakaan.

Me saatiin vauva huoneeseen! Teräsmies nukkuu ny vaunussaan! Monitori tuli, samoin ruiskuja ja ohjeet niiden käyttelyyn, mm. mahaletkun puhdistamiseen. Vauva ei kyl nyt ime, johtuen helposta mahaletkuruokinnasta. Pitää vähän taistella... Kutsuttiin mun mutsi käymään vierailuaikana. Jengi venttaa, et millo pääsee kattoo. Mun frendejä menee tänää syömään, ne pitää varpajaiset :dummy::grin. Syitä juhliin on monia :happy:.
Ja muista pöllii niitä isoja Tena vaippoja ja verkkoalkkareita kans Ihanaa kun saitte vaavin huoneeseen. Kyllä kaikki kääntyy vielä parhain päin.
 
Muumimamma, eli se on varmaan sellanen hampaiden tuloon tarkoitettu koru, jota siis vauva voi nakerrella ja hieroa ikeniään kun hampaita on tulossa. Näin sellaisia Lastentarvikkeessa, joku Teething jewelry tms.
 
Mun työkaveri kertoi ilmoittaneensa kaikista kolmesta lapsestaan la kaksi viikkoa myöhemmäksi, juuri tuon takia, ettei jaksanut kuunnella niitä "joko" kyselyitä.:)

Hehh :) Aika fiksusti... toi on hyvin keksitty :)

Mua kanssa ärsytti ne kyselyt, joko joko syntyy., lähde jo synnyttään ...sattuu olemaan useamman lähisukulaisen synttärit just toukokuu alun jälkeen ja kaikki kyseli samaa... ois toivonut omalle päivälle... No poika tempas ihan oman päivänsä, täsmälleen muiden välistä..hihh :):laughing001:joyful:
 
Rahasta puheenollen, mulle oli tullu vko sitten äitiyspvr. Hirmusumma! Mä tienaan enemmän ä-lomalla ku töissä :grin:grin:grin. Pitääpä kattoo et jos pystyis jatkaakin äitiyslomaa.

Vauva on ilman letkua. Jos hapetus on kohdillaan, voidaan ehkä saada hänet iltapvällä huoneeseen. Sitte ruokintaletku viel veks, kunhan mun tankit lähtee käyntiin.

Aamulla räjäytin pöntönkin kahdesti. Sellaisen ilouutisen halusin kans jakaa :joyful:.

Mä saan kanssa enemmän Rahaa, kuin töistä kk-palkkaa :) Lisäksi sain vielä palkankorotuksen viime tiliin...Mies ihmetteli sitä, mutta kai sitä voi ansaita palkankorotuksen, vaikkei työmaalla olekkaan:laughing025:laughing021


Mä ehdin jo aatella, että onko pomo (omistaja) ottanut liikaa rommia ja fiiliksiä seilatessaan tuolla Välimerellä:joyful::joyful:...Mutta voi hän ollakkin, kun firmalla menee niin pirun hyvin:signs001 Ei siinä mitään :)
 
Takaisin
Top