Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muumimamma, eli se on varmaan sellanen hampaiden tuloon tarkoitettu koru, jota siis vauva voi nakerrella ja hieroa ikeniään kun hampaita on tulossa. Näin sellaisia Lastentarvikkeessa, joku Teething jewelry tms.
Juu, käy varmasti just semmoiseen nakerteluun myös! :) Mä tilasin tuon omani yhestä facen ryhmästä, jossa yks nainen valmistaa niitä toiveiden mukaan, saa itse miettiä mallin, värit yms., mutta sitten on toki myös valmiita vaihtoehtojakin! :) Tekee suloisia tuttinauhojakin. :)
 
joo, niitä verrkokalsareita jemmasin laukun pohjalle. Mulla on jälkivuoto melkeen loppunu. Kesti tyyliin kaks pvää. Kohtu on kans supistunu hyvin. Mitä papereita ootte saanu mukaan sairaalasta lähtiessä? Mietin et sainko kaikki, mut kirjattiin virallisesti ulos.

Vauva on täällä koko yön. Monitori ei oo huutanu yhtään, ehkä,pääsee siitä veks huomenna. Sitte käsittely onki helpompaa ku ei tarvi varoo kaikkia vauvasta roikkuvia piuhoja... On vauva söpö. Sillä on miljoona eri ilmettä. Se on hymyillykin jo silmät auki.
 
Hehh :) Aika fiksusti... toi on hyvin keksitty :)

Mua kanssa ärsytti ne kyselyt, joko joko syntyy., lähde jo synnyttään ...sattuu olemaan useamman lähisukulaisen synttärit just toukokuu alun jälkeen ja kaikki kyseli samaa... ois toivonut omalle päivälle... No poika tempas ihan oman päivänsä, täsmälleen muiden välistä..hihh :):laughing001:joyful:
Hei arvaa meidän naapuri tuli tänään pihalla vastaan ja totes katsoen mun vatsaa että etkö sä vieläkään oo synnyttänyt....juu ole. Koska tää kumpu lähtee!?
 
joo, niitä verrkokalsareita jemmasin laukun pohjalle. Mulla on jälkivuoto melkeen loppunu. Kesti tyyliin kaks pvää. Kohtu on kans supistunu hyvin. Mitä papereita ootte saanu mukaan sairaalasta lähtiessä? Mietin et sainko kaikki, mut kirjattiin virallisesti ulos.

Vauva on täällä koko yön. Monitori ei oo huutanu yhtään, ehkä,pääsee siitä veks huomenna. Sitte käsittely onki helpompaa ku ei tarvi varoo kaikkia vauvasta roikkuvia piuhoja... On vauva söpö. Sillä on miljoona eri ilmettä. Se on hymyillykin jo silmät auki.
Mä sain jonkun monistenipun ja synnytyskertomuksen. Ei mulle kukaan sanonu mitä sektion jälkeen voi nostella. Onko se niin että vauvan painon verran?
 
Mä näin viime yönä ekan viinanjuontiunen tässä raskaudessa :D
Nyt rv 24+6
Olin muka jossain bileissä missä sai ostaa 65 eurolla jonku viinapassin. Sillä sai juoda niin paljon tosi hyvää valkkaria kun kerkiää, äijä viel yllytti unessa et kyl sä ny vähän voit ottaa, ei se vauva noilla viikoilla kertakännistä miksikään mene :D

Edellisessä raskaudessa näin aika usein näitä viinanjuontiunia missä huonolla omatunnolla naukkailin unessa ja funtsasin et mä en kyl sais tehdä näin mut ku nyt tuli jo juotua... :D :D
 
Mä sain jonkun monistenipun ja synnytyskertomuksen. Ei mulle kukaan sanonu mitä sektion jälkeen voi nostella. Onko se niin että vauvan painon verran?

Mullehan ei ole sektiota tehty mutta kavereille on ja niille on sanottu just toi "vauvan verran" voi nostaa. Eli kaikki kaupassa käynnit ja muut kantamiset saa mies (tai joku muu) hoitaa.:)
 
Hei arvaa meidän naapuri tuli tänään pihalla vastaan ja totes katsoen mun vatsaa että etkö sä vieläkään oo synnyttänyt....juu ole. Koska tää kumpu lähtee!?

Yksilöllistähän tuokin on mutta kyllä se lähtee kokonaan pois, usko vain! Parissa viikossa viimeistään on jo ainakin lähellä normaalia mutta älä stressaa siitä yhtään, sieltä tuli sun rakkauspakkaus ja hän viihtyi sen 9kk kummussasi, joten kai se saakin vähän aikaa ottaa palautuakseen.
 
Hei arvaa meidän naapuri tuli tänään pihalla vastaan ja totes katsoen mun vatsaa että etkö sä vieläkään oo synnyttänyt....juu ole. Koska tää kumpu lähtee!?

Ja edelleen mä ihmettelen miksi ihmiset kommentoi toisten vatsoja. Ihmettelen sitä raskausaikana ja ihmettelen sitä yleensäkin. Mitä se kellekään kuuluu millainen reppu sulla tossa roikkuu!? Mun pömppis ei kadonnut viime raskaudessa kuin tosi hitaasti jos jaksoin tehdä asialle jotain. Toki vaikutti asiaan ylimääräiset kilot ja siitähän anoppikin mulle sanoi, että kun olen vieläkin lihava synnytyksen jälkeen... No, nyt on isompi reppu sitten pienenettävä..kommentteja odotellessa.

Ihme paineita lykätään naisille. PItäis olla aina jo timmissä kunnossa kun lähtee synnäriltä, pitäis imettää (ei kuitenkaan julkisesti, ettei ihmiset vaan saa oksennusrefleksiä) pitäis olla täydellinen äiti ja vaimo ja kaikkee. No, mulla roikkuu vatsamakkarat vielä vuonna 2018 tossa, imetän julkisesti niin pitkään kun pystyn (eikä edes tissi vilahda!) ja aion valittaa väsymystä, jättää siivoamatta kun siltä tuntuu, Jne jne. :)

Alkaa vissiin huomaamaan että laskettuaika lähestyy eikä merkkiäkään ole havaittavissa kun meikäläisen pinna rupeaa kiristymään. Ukkokin alkaa nukkumaan huonommin ja kyselee joka vessakäynnillä "no, joko?" :bored::p
 
Hehheh, viime yö meni paremmin. Laitoin laput silmille klo 24 ja heräsin klo 5. Vauva oli siis meidän kaa täällä. Tää superäiti nukkui imetyksen ohi kirkkaasti. Viideltä kysyin äijältä et onko vauva syöny, ja joo, oli antanu mahaletkun kautta ruokaa ku mua ei saanu hereille. Mulla oli herätyskin, mut ei mitään käryä siitä... Noi hoitsut neuvoikin isukille sen maharuokinnan yms.

Me aloitetaan muuten Siskot kampanja! Muakin vituttaa noi paineistukset. Mä kyl herkästi napautan takas. Nytki viideltä ku heräsin, ni äijä odotti et ku mä olin kerran hereillä ni vaihdan vaipat ja imetän on mun "vuoro". Huusi mut hereille ja komensi vaihtaa vaippaa. Saatana, samantien korjasin käsityksiä. Kuka täs on nukkunu viimeset pari yötä perse homeessa ku mä oon ollu valvontahuoneessa. TAI viimeset 6kk...??? Ja mun mielestä, niin kauan ku mä oon toipilas, ni se voi hoitaa vaipanvahdot siinä missä mä imetyksen.

Mulle tulee muuten ihan sairas väsy ku alan imettää! Meinaan nukahtaa siihen. Meillä imetys ei ihan suju, vauva nukkuu paljon, enkä saa kunnon asentoa. Se meinaa putoo mun mahan ja tyynyn väliin. Ja koitan pitää sen päätä ylempää ku peppua. Tääl ei oo imetystyynyjä ollenkaan, saan himasta omani tänään. Mä luin sen vauva vaan nukkuu -artikkelin, koitin kaikkii keinoja. Mut voi johtuu siitä ku se letku on pois, se on voinu rasittaa vauvaa.
 
Satru, pitäiskö aloittaa kampanja ja ruveta kommentoimaan jokaisen vastaantulevan miehen kaljamahaa tai anoppien ryppyjä naamassa tms. Jospa he tajuais miltä tuntuu kun kommentoidaan ulkonäköasioissa.

Ehdottamasti kyllä! Toissa päivänä mun siskon naapuri kommentoi että olempa mä iso! :bored: Meinasin sanoa että kiitos samoin, mutta en kehdannut kun oli just isossa leikkauksessa ja sen takia varmaan gällekin painoa kertynyt..Toisaalta kommentoi hänkin, ihan tuntematon ihminen, mun kokoa.
 
Ehdottamasti kyllä! Toissa päivänä mun siskon naapuri kommentoi että olempa mä iso! :bored: Meinasin sanoa että kiitos samoin, mutta en kehdannut kun oli just isossa leikkauksessa ja sen takia varmaan hällekin painoa kertynyt..Toisaalta kommentoi hänkin, ihan tuntematon ihminen, mun kokoa.
 
Hehheh, viime yö meni paremmin. Laitoin laput silmille klo 24 ja heräsin klo 5. Vauva oli siis meidän kaa täällä. Tää superäiti nukkui imetyksen ohi kirkkaasti. Viideltä kysyin äijältä et onko vauva syöny, ja joo, oli antanu mahaletkun kautta ruokaa ku mua ei saanu hereille. Mulla oli herätyskin, mut ei mitään käryä siitä... Noi hoitsut neuvoikin isukille sen maharuokinnan yms.

Me aloitetaan muuten Siskot kampanja! Muakin vituttaa noi paineistukset. Mä kyl herkästi napautan takas. Nytki viideltä ku heräsin, ni äijä odotti et ku mä olin kerran hereillä ni vaihdan vaipat ja imetän on mun "vuoro". Huusi mut hereille ja komensi vaihtaa vaippaa. Saatana, samantien korjasin käsityksiä. Kuka täs on nukkunu viimeset pari yötä perse homeessa ku mä oon ollu valvontahuoneessa. TAI viimeset 6kk...??? Ja mun mielestä, niin kauan ku mä oon toipilas, ni se voi hoitaa vaipanvahdot siinä missä mä imetyksen.

Mulle tulee muuten ihan sairas väsy ku alan imettää! Meinaan nukahtaa siihen. Meillä imetys ei ihan suju, vauva nukkuu paljon, enkä saa kunnon asentoa. Se meinaa putoo mun mahan ja tyynyn väliin. Ja koitan pitää sen päätä ylempää ku peppua. Tääl ei oo imetystyynyjä ollenkaan, saan himasta omani tänään. Mä luin sen vauva vaan nukkuu -artikkelin, koitin kaikkii keinoja. Mut voi johtuu siitä ku se letku on pois, se on voinu rasittaa vauvaa.

Mun vanhin tytär sanoi mulle kun imetin edellistä muksua, että imeekö se susta maidon lisäksi kaikki elinvoimatkin kun selvästi näkee kuinka yhtäkkiä ryydyn :) Se on se hormoni mitä erittyy kun imettää, se tekee väsyneeksi, varsinkin alussa.
 
Hehheh, viime yö meni paremmin. Laitoin laput silmille klo 24 ja heräsin klo 5. Vauva oli siis meidän kaa täällä. Tää superäiti nukkui imetyksen ohi kirkkaasti. Viideltä kysyin äijältä et onko vauva syöny, ja joo, oli antanu mahaletkun kautta ruokaa ku mua ei saanu hereille. Mulla oli herätyskin, mut ei mitään käryä siitä... Noi hoitsut neuvoikin isukille sen maharuokinnan yms.

Me aloitetaan muuten Siskot kampanja! Muakin vituttaa noi paineistukset. Mä kyl herkästi napautan takas. Nytki viideltä ku heräsin, ni äijä odotti et ku mä olin kerran hereillä ni vaihdan vaipat ja imetän on mun "vuoro". Huusi mut hereille ja komensi vaihtaa vaippaa. Saatana, samantien korjasin käsityksiä. Kuka täs on nukkunu viimeset pari yötä perse homeessa ku mä oon ollu valvontahuoneessa. TAI viimeset 6kk...??? Ja mun mielestä, niin kauan ku mä oon toipilas, ni se voi hoitaa vaipanvahdot siinä missä mä imetyksen.

Mulle tulee muuten ihan sairas väsy ku alan imettää! Meinaan nukahtaa siihen. Meillä imetys ei ihan suju, vauva nukkuu paljon, enkä saa kunnon asentoa. Se meinaa putoo mun mahan ja tyynyn väliin. Ja koitan pitää sen päätä ylempää ku peppua. Tääl ei oo imetystyynyjä ollenkaan, saan himasta omani tänään. Mä luin sen vauva vaan nukkuu -artikkelin, koitin kaikkii keinoja. Mut voi johtuu siitä ku se letku on pois, se on voinu rasittaa vauvaa.

Sirpa, miksi ne laittoi sen mahaletkun ja meneekö sitä kautta korviketta vai äidinmaitoa tai molempia ? Muakin imetys väsytti ja nukahdelttin molemmat mä ja poika, kun yritettiin imettää. Väsyttää välillä myös korvikkeen juottaminen. Terveisiä muuten Viking Graceltä ! Olemme mä, poika ja mies täällä juhlimassa anopin 70-vuotissyntymäpäiviä. Täältä saa ostaa jopa korviketta semper-merkkistä. Meillä on seaside double-hytti, mihin mahtuu vaunujen kanssa. Hyvin on sujunut reissu.
 
Meillä alkaa imetys sujua. Yöllä tissutteli 5x 2-3h välein ja nyt on ruvennu nukahtelee vatsa täynnä kun annan molemmista rinnoista syöttökerralla. Ja paino on noussu.

Mun mies on hoitanut ruuan laitot ja kaupassakäynnit nyt. Harmittaa vaan kun oon tosi tarkka tuon meidän vanhan koiran kanssa ja mies hoitaa sen tarpeet nyt mutta joudun valvoo ja komentaa kun unohtelee ja pissavälit venyy liian pitkiks. Koira on kyllä hyvin ottanut vauvan vastaan. Arvostaa sitä eikä tuu lähelle. Enempi panikoi mun perään että katoan taas johonkin ja jätän hänet.

Tiätteks mikä täs äitiydes on hienointa! Kun kenenkään muun syli ei kelpaa ja vauva tyytyväisenä hereillä tapittaa tai nukahtaa tissille.
 
Oliks tää alkuraskaus todella tällästä mahajomotteista? Tää tuntuu kyl erilaisella ku menkkakivut ja mullon yleensä ollu alussa muutenkin alakerta nii kostee et tuntunu et vuotaa jotai. Maha turvoksis kaiken aikaa .muuten ei oireita tai no ehkä saattaa vähä närästää tai jotain. Edelleen mieli pjashana sen lääkärin sanoista. 11pv ultraa. ..
 
Hehheh, viime yö meni paremmin. Laitoin laput silmille klo 24 ja heräsin klo 5. Vauva oli siis meidän kaa täällä. Tää superäiti nukkui imetyksen ohi kirkkaasti. Viideltä kysyin äijältä et onko vauva syöny, ja joo, oli antanu mahaletkun kautta ruokaa ku mua ei saanu hereille. Mulla oli herätyskin, mut ei mitään käryä siitä... Noi hoitsut neuvoikin isukille sen maharuokinnan yms.

Me aloitetaan muuten Siskot kampanja! Muakin vituttaa noi paineistukset. Mä kyl herkästi napautan takas. Nytki viideltä ku heräsin, ni äijä odotti et ku mä olin kerran hereillä ni vaihdan vaipat ja imetän on mun "vuoro". Huusi mut hereille ja komensi vaihtaa vaippaa. Saatana, samantien korjasin käsityksiä. Kuka täs on nukkunu viimeset pari yötä perse homeessa ku mä oon ollu valvontahuoneessa. TAI viimeset 6kk...??? Ja mun mielestä, niin kauan ku mä oon toipilas, ni se voi hoitaa vaipanvahdot siinä missä mä imetyksen.

Mulle tulee muuten ihan sairas väsy ku alan imettää! Meinaan nukahtaa siihen. Meillä imetys ei ihan suju, vauva nukkuu paljon, enkä saa kunnon asentoa. Se meinaa putoo mun mahan ja tyynyn väliin. Ja koitan pitää sen päätä ylempää ku peppua. Tääl ei oo imetystyynyjä ollenkaan, saan himasta omani tänään. Mä luin sen vauva vaan nukkuu -artikkelin, koitin kaikkii keinoja. Mut voi johtuu siitä ku se letku on pois, se on voinu rasittaa vauvaa.

Sirpa40 :) Vauvan kanssa herääminen on valitettavasti arkipäivää, ei se oo niin mukava osuus, kun väsyttää :(

Vieläkin pojan kanssa joutuu herään 2tunnin välein syömään ja mä oon tosi iloinen, jos mies jaksaa joskus "tuurata" syöttämään kerran yössä, jotta saan nukkua 4tuntia tauotta.

Nyt poika on kasvanut hyvin, taitaa olla yli 5kg ja on oppinut vähän kiukuttelemaankin ja tekee sitä yöllä, eli ei niin vaan nukahda heti syötön päälle ja häntä saa heikuttaa ja keikuttaa usein vielä puolisen tuntia. Vaipan vaihdon aikana nauraa, hänelle on se hauskaa :)

Onhan se vähän karua, kun mies nukkuu ja itse pitää herätä ihan jatkuvasti:hungover:...Mutta onhan se päävastuu enemmän Äidillä :)
 
Takaisin
Top