Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käykääs kuuntelee Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen...aattelin laulaa tai ainakin yrittää vollottamatta ristiäisissä. Virret vois olla Ystävä sä lapsien, Mä silmät luon ylös taivaaseen ja ystäväni kanssa laulan Suojelusenkelin, sen normiversion, en Mikko Alatalon.

MS74 :) Ne on hienoja, mutta me ei otettu niitä sen vuoksi, että miehen veljen lapsilla just ne oli jo ristiäisissä, joten me ei haluttu toistoa...
 
Hei kaikki synnyttäneet!! :)

Haluun antaa vinkin, että mitä kannattaa kotiin hankkia, kun on pieni vauva. Sain pojalle Ristiäislahjaksi kiikan/keinun nimeltä: Deluxe Take-Along Swing......

Kyllä siinä poika viihtyy, kunnei itse jaksa/voi hemputtaa kaiken aikaa ja siihen lisäksi saa musaa ja valoja, jos tarvetta. Tosi hyvä investointi! :)
 
Hormoneista, mä oon eilen ja tänään ollu hermona ja itkeny ku vauva ei voi olla meidän kanssa. En vielä mistään morjestamisesta oo pärärhtäny parkuu. Olin illalla syöttää ja antaa vierihoitoa. Tän päivän on ollu letku koko pvän ku eilen oli jo osan päivää ilman. Et takapakkia vähän. Vittu! Meen yösyötöllekin, täytyy käydä sopii aika. Siellä on sama yökkö ku viime yönä, ei ihan tasapainoisesta päästä se daami. Vitunvittu.

Mä pumppasin sähköpumpulla tänään. Vasemmasta rinnasta tuli reipas 10ml, samoin ny illalla, mut oikeesta ei mtn. Käsin lypsäessä sitä ternimaitoo on tullu kyl molemmista. Mä hikoilen ihan sikana. On myös kipeä olo, sanovat sen johtuvan maidonnoususta. Kuumetta ei oo, mut kurkku on vähän kipeä. Oon ihan voipunut.

Me joudutaan kuovuttaa perhehuone huomenna. Mutkin kirjataan pihalle, koska on vaarassa et tänne tulee sulku. Ryysis tulossa. Mä jään kyl tänne, yöksikin, mut lääkkeet pitää hakee apteekista ja käyttää omia vaatteita. Ei mee pkl-maksua minustakaan sitte. Ois vaan ollu kivempi ku mieskin ois voinu olla yötä, varsinki ku vauvan tilanne ahdistaa mua.
 
Tähti-73, joo tietenkin on todelliset syyt olleet jokaisessa sektiossa. Onneksi on kaikki synnytykset päättyneet hyvin, vaikka olisi ollut matkassa mutkia!
 
Tiistain jälkeen en oo tarvinu kipupiikkiä. Noi pilleritkin, pärjään yli 8h ilman niitäkin. Tosin en paljon liiku. Ja syöny oon. Tänään jääny sairaalaruokia väliin, äsken äijä haki hampparit meille. Haava kuulemma parantunu hyvin. Vatta on vähä laskenu, ei paljoa. Huomenna käyn varmaan himassa, et pääsee vähäks aikaa veks täältä.

Kiitti muuten taas tsempeistä! Ootte ihania!
 
No niin, komento takasin, kotiin lähettivät. Hyvä näin, saa pikkujäbä viel vähä kasvaa.. Supistuksia ei tullu tietty sillon ku olin niis tutkalaitteis..mut heti ku pääsin kävelee ja odottaa lääkärin tapaamista ni tietty siinä välissä sit tuli muutamia erittäin vittumaisia vääntöjä..Tehtiin taas tutkimuksia ja samaa sano tääki lekuri et kohdun suu on hyvin kypsä ja jos nyt oikein ymmärsin ni 2.5cm jtn jäljellä..mulle o tehty jtn vuosia sit operaatio tonne alakertaan joka vaikuttaa näihin juttuihin..Voi altistaa ennenaikaselle synnytykselle, ihan hyvä et tätä ei kukaan oo aiemmin kertonu..Oli aivan ihana vanhempi kätilö ja nuori naislääkäri..Jäi hyvä ja luottavainen mieli..Siin tutkimusten yhteydessä kyl sit tuli pari supistusta ja klö ja lääkäri kyl totes et aivan kivikova vatsa on..Jätkä vaan veti ztaa siel yksiössään eikä ees heränny vaik lekuro heilutti vatsaa ees taas..

Kävin kostoks hakee miehen kans pizzat ja tietty siel pitserias alko jäätävät supistelut ja automatkalla melkein seisoin ja painon jalan lattian läpi =)

Tilannetta nyt seuraillaan..No mut tulihan käytyä ja sain viel pitsaakin..Ei paskempi reissu ;)
Voi silti olla jo lähelläkin - ei tiedä :) Tsemppiä odotteluihin! Pizza lohturuokana on vähintä, mitä tuossa tilanteessa voi tehdä :)
 
Suunnittelen ristiäisiä. Mitkä virret teillä oli? Aion itse laulaa siellä...jos pystyn ja mun isoisä pitää puheen koska on hienoa että meitä on 4 polvea paikalla. Paikka ja pappi jo varattu ja tarjoilut suunniteltu.
Meillä on alkuun "mä olen niin pienoinen" ja lopussa "jumalan kämmenellä", jossa pappi myös leikittää lapsivieraita. Itse asiassa tänään lyötiin lukkoon, kun nyt su ristiäiset :) Vielä on hommaa, mutta suurin osan tarjoiluista tilasin. Päätin vähän helpottaa omaa taakkaa ja aikataulua :)
 
Hormoneista, mä oon eilen ja tänään ollu hermona ja itkeny ku vauva ei voi olla meidän kanssa. En vielä mistään morjestamisesta oo pärärhtäny parkuu. Olin illalla syöttää ja antaa vierihoitoa. Tän päivän on ollu letku koko pvän ku eilen oli jo osan päivää ilman. Et takapakkia vähän. Vittu! Meen yösyötöllekin, täytyy käydä sopii aika. Siellä on sama yökkö ku viime yönä, ei ihan tasapainoisesta päästä se daami. Vitunvittu.

Mä pumppasin sähköpumpulla tänään. Vasemmasta rinnasta tuli reipas 10ml, samoin ny illalla, mut oikeesta ei mtn. Käsin lypsäessä sitä ternimaitoo on tullu kyl molemmista. Mä hikoilen ihan sikana. On myös kipeä olo, sanovat sen johtuvan maidonnoususta. Kuumetta ei oo, mut kurkku on vähän kipeä. Oon ihan voipunut.

Me joudutaan kuovuttaa perhehuone huomenna. Mutkin kirjataan pihalle, koska on vaarassa et tänne tulee sulku. Ryysis tulossa. Mä jään kyl tänne, yöksikin, mut lääkkeet pitää hakee apteekista ja käyttää omia vaatteita. Ei mee pkl-maksua minustakaan sitte. Ois vaan ollu kivempi ku mieskin ois voinu olla yötä, varsinki ku vauvan tilanne ahdistaa mua.
Höh, vähän liikaa koetellaan nyt sua ja teitä... Kovasti voimaa! Ja mistä noi ei-balanssiset kätilöt aina just silloin löytää paikalle, kun eniten vituttaa...

Mulla oli muuten kans muutama päivä synnytyksen jälkeen kurkkukipu, jonka epäilen tulleen laitokselta mukaan. Sit pelkäsin, että hitto vauvakin saa heti sen, muttei ainakaan mitään pahempaa tullut. Terkka sanokin, että harvemmin äitin pöpöt tarttuu vauvalle.
 
Hormoneista, mä oon eilen ja tänään ollu hermona ja itkeny ku vauva ei voi olla meidän kanssa. En vielä mistään morjestamisesta oo pärärhtäny parkuu. Olin illalla syöttää ja antaa vierihoitoa. Tän päivän on ollu letku koko pvän ku eilen oli jo osan päivää ilman. Et takapakkia vähän. Vittu! Meen yösyötöllekin, täytyy käydä sopii aika. Siellä on sama yökkö ku viime yönä, ei ihan tasapainoisesta päästä se daami. Vitunvittu.

Mä pumppasin sähköpumpulla tänään. Vasemmasta rinnasta tuli reipas 10ml, samoin ny illalla, mut oikeesta ei mtn. Käsin lypsäessä sitä ternimaitoo on tullu kyl molemmista. Mä hikoilen ihan sikana. On myös kipeä olo, sanovat sen johtuvan maidonnoususta. Kuumetta ei oo, mut kurkku on vähän kipeä. Oon ihan voipunut.

Me joudutaan kuovuttaa perhehuone huomenna. Mutkin kirjataan pihalle, koska on vaarassa et tänne tulee sulku. Ryysis tulossa. Mä jään kyl tänne, yöksikin, mut lääkkeet pitää hakee apteekista ja käyttää omia vaatteita. Ei mee pkl-maksua minustakaan sitte. Ois vaan ollu kivempi ku mieskin ois voinu olla yötä, varsinki ku vauvan tilanne ahdistaa mua.
Nyt Sirpa annnat itkun tulla vaikka tulis kokoajan. Se kuuluu tähän ja sun kohdalla huolta on monesta lisää. Ei todellakaan kivaa. Nyt lepäilet ja nautit pienistäkin positiivisista ripauksista. Mullakin menee ees taas toi maidon tulo. Muista syödä paljon ja juoda tosi paljon. Meet muuten ite heikkoon kuntoon. Luotat nyt ammattilaisiin. Toivotaan että pääsette pian kotiin harjoittelemaan vauva-arkea. Haleja.
 
Meillä on alkuun "mä olen niin pienoinen" ja lopussa "jumalan kämmenellä", jossa pappi myös leikittää lapsivieraita. Itse asiassa tänään lyötiin lukkoon, kun nyt su ristiäiset :) Vielä on hommaa, mutta suurin osan tarjoiluista tilasin. Päätin vähän helpottaa omaa taakkaa ja aikataulua :)
Hei toi ois kans ihana tuo Mä olen niin pienoinen.
 
Mä pumppasin sähköpumpulla tänään. Vasemmasta rinnasta tuli reipas 10ml, samoin ny illalla, mut oikeesta ei mtn. Käsin lypsäessä sitä ternimaitoo on tullu kyl molemmista. Mä hikoilen ihan sikana. On myös kipeä olo, sanovat sen johtuvan maidonnoususta. Kuumetta ei oo, mut kurkku on vähän kipeä. Oon ihan voipunut.

Me joudutaan kuovuttaa perhehuone huomenna. Mutkin kirjataan pihalle, koska on vaarassa et tänne tulee sulku. Ryysis tulossa. Mä jään kyl tänne, yöksikin, mut lääkkeet pitää hakee apteekista ja käyttää omia vaatteita. Ei mee pkl-maksua minustakaan sitte. Ois vaan ollu kivempi ku mieskin ois voinu olla yötä, varsinki ku vauvan tilanne ahdistaa mua.

Sirpa40 : ensinnäkin tsemppii!!:Heartpink
Tiedän miltä susta tuntuu, tai ainakin suurinpiirtein.

Maidonnoususta : mulla ei noussut sairaalassa, koska siellä ei saanut olla yhtään rauhassa. Maitoa alkoi tulla kotona. Luultavasti sullakin on niin, koska tressi haittaa maidontuotantoa.

Jaksamista! :Heartpink
 
Joo, en ois kans muistanut sitä, mut oli papin ehdotusten joukossa ja tuli heti sellainen tosi hellyttävä fiilis siitä <3 ja mies oli samaa mieltä.

Hei!
Mä olisin halunnut sen :) Mutta täällä se ei ollut papin ehdotusten joukossa ollenkaan. Ilmeisesti sitä ei ole virsikirjassa, ei siis virallisesti ole virsi...Mutta joku laulutaitoinen olisi vaikka voinut esittää sen jne...:angel5
 
Hei kuuluuko sen rintojen pingotuksen tasottua? Mä luulin että maidon tulo jostain syystä loppu tai väheni.kun rinnoista tuli yhtäkkii pehmeät eikä enää piukeet ja siis tää tapahtu nopeesti kun nousi vasta keskiviikkona kunnolla ja nyt to-pe yöstä ihmettelen tätä. Pumpulle ei herunu hirveesti mutta tissit valuu ja vauva on nyt imeny niitä joka syötöllä n. 30min. Nää pienenikin vai kuvitteleks mä...Tää typy kyl tykkää nukkuu...max 4 h saa antaa nukkuu ja äskenki jouduin herättää syömään.
 
Hitto, mä en oo nukkunu pariin yöhön ku katkoen. Nyt on levottomat jalat. Ja koitan pidättää yskää... Yh. Tulin syöttää, mut vauvaa ei kiinnostanu, nyt se nukkuu mun sylkyssä tyynyn päällä. On se hassu.

Joo, kukaan ei oo mun kurkkukivusta sanonu mtn, muistelisin kans ettei mun pöpöt oo vaarallisia vielä vauvalle. Nyt se on ilman ylipaineletkua ja arvot on hienot. Reppanalla on pistojälkiä ympäri kroppaa. Kanyyli on jalassa vaihteeksi.

Keskiyöllä ku pumppasin ni toinenki tissi alko herumaan. Tuli vajaat 10ml. Hurrrjat määrät :)! Kohta siirryn huoneeseen pumppaa. Sain muuten torkuttuukyljellä. Ihme, kyljellä nukkumista on ikävä... Mua vituttaa nää tukisukat, kiristävät jo viidettä päivää.

Mistäs viel valittais? En ny keksi muuta. Herkkuja ei tee mieli, se vituttaa. Sais mielihyvää. Eikä tee muuten bisseekään... Kaukana on vielä normi-Sirpa...
 
MS, mäkin luulin tän vkon, et tissit on tyhjät ku olivat ihan pehmeet. Mut nyt ku maito ilmeisesti nousee, ni ovat kovat. Eiks ne vähän pehmene sit ku on just imetty? Ne on hassun muotoiset, ei tosiaan mitkään pyöreet silikonipommit, vaan roikkuvat kovat utareet.

Miiulille tsemppiä kohti loppusuoraa!
 
Hitto, mä en oo nukkunu pariin yöhön ku katkoen. Nyt on levottomat jalat. Ja koitan pidättää yskää... Yh. Tulin syöttää, mut vauvaa ei kiinnostanu, nyt se nukkuu mun sylkyssä tyynyn päällä. On se hassu.

Joo, kukaan ei oo mun kurkkukivusta sanonu mtn, muistelisin kans ettei mun pöpöt oo vaarallisia vielä vauvalle. Nyt se on ilman ylipaineletkua ja arvot on hienot. Reppanalla on pistojälkiä ympäri kroppaa. Kanyyli on jalassa vaihteeksi.

Keskiyöllä ku pumppasin ni toinenki tissi alko herumaan. Tuli vajaat 10ml. Hurrrjat määrät :)! Kohta siirryn huoneeseen pumppaa. Sain muuten torkuttuukyljellä. Ihme, kyljellä nukkumista on ikävä... Mua vituttaa nää tukisukat, kiristävät jo viidettä päivää.

Mistäs viel valittais? En ny keksi muuta. Herkkuja ei tee mieli, se vituttaa. Sais mielihyvää. Eikä tee muuten bisseekään... Kaukana on vielä normi-Sirpa...
Mä pöllin ne sairaalan tukisukat ku ois kuulemma roskiin menny...onneks koska mul on jalat ihan sikaturvoksis, oikee pahempi...käytän niitä nyt kotonakin.
Eikö sua Sirpa satu kyljellä nukkuminen? Mun sattuu. Mä luotan tos maitomääräs sihe mitä tääl joku sano että pumpulle ei välttis tuu samaa määrää kun mitä vauva saa sieltä enempi imetty. Ja se ihokontakti homma toimii. Pidät nyt vauvaa sylis niin paljo kun voit ja nuuhkuttelet. Höpötät sille kaikkee niin luo turvallisuutta ja tunnistaa sun äänen. Meidän vauva hiljenee kun alan laulaa. On kyllä kohdussa laulua kuullu riittämiin...ja hieronnasta tykkää, jalkapohjan.erityisesti.
 
Hei!
Mä olisin halunnut sen :) Mutta täällä se ei ollut papin ehdotusten joukossa ollenkaan. Ilmeisesti sitä ei ole virsikirjassa, ei siis virallisesti ole virsi...Mutta joku laulutaitoinen olisi vaikka voinut esittää sen jne...:angel5
Ainakin lasten virsikirjassa kuulemma on ja se ilmeisesti onkin meillä tilaisuudessa vaan käytössä.
 
Hei kuuluuko sen rintojen pingotuksen tasottua? Mä luulin että maidon tulo jostain syystä loppu tai väheni.kun rinnoista tuli yhtäkkii pehmeät eikä enää piukeet ja siis tää tapahtu nopeesti kun nousi vasta keskiviikkona kunnolla ja nyt to-pe yöstä ihmettelen tätä. Pumpulle ei herunu hirveesti mutta tissit valuu ja vauva on nyt imeny niitä joka syötöllä n. 30min. Nää pienenikin vai kuvitteleks mä...Tää typy kyl tykkää nukkuu...max 4 h saa antaa nukkuu ja äskenki jouduin herättää syömään.
Kyllä mun kokemuksen mukaan se sellainen valtava pinkeys lähtee, kun tilanne tasoittuu, mutta kyllä mulla myös vaihtelee edelleen. Eli jos on kovin täysi rinta, jos syöttöväli on ollu vähän pidempi, niin kyllä edelleen aika pinkee ja aristava voi olla.
 
Kyllä mun kokemuksen mukaan se sellainen valtava pinkeys lähtee, kun tilanne tasoittuu, mutta kyllä mulla myös vaihtelee edelleen. Eli jos on kovin täysi rinta, jos syöttöväli on ollu vähän pidempi, niin kyllä edelleen aika pinkee ja aristava voi olla.

Just noin se menee. Myöhemmässä vaiheessa ei sit enää tissit pingotu samanlailla kuin aikaisemmin, vaikka olisikin pitkä syöttöväli.
 
Takaisin
Top