Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Supistaa, ei supista, supistaa, ei supista.. viime yö meni taas supistuksia seuraillessa, mutta loppuivat sitten kuin seinään joskus kahden aikaan. Osa kipeitä ja osa ihan "lällyjä".

Olikos täällä ketään, jolla ois synnytys edennyt normaalisti, siis lapsi ois syntynyt ilman käynnistystä ja leikkausta? Kun tuntuu, että tosi monella on jouduttu sitten kivulaisiin ja pitkittyneisiin käynnistykseihin ja sitten lopulta leikattu kun on tullut ongelmia. Mä itse haaveilen samanlaisesta synnytyksestä kuin viimeksi. Se käynnisty supistuksilla ja kalvojen puhkaisujen jälkeen supparit paheni ja sitten melkein likka syntyikin. Ei tarvittu lisäpotkuja supistuksiin eikä mitään. Nyt kun on vielä viimeinen raskaus ja synnytys, niin tulee mieleen tietty että nyt tulee sitten se sektio eteen, että sekin pitää vielä kokea, mutta toisaalta se sama juttu ois voinut tulla eteen joka kerta ja joka kerta olen ollut siihenkin valmistautunut, kun ikinä ei tiedä miten synnytys etenee. Nyt vaan on hinku nopeaan kotiutumiseen, niin toivois nopeaa synnytystäkin.

Tänään mulla on taas neuvola, toivottavasti viimeinen äitiysneuvolan puolella :)
Mulla molemmat synnytykset olleet niin sanotusti "normaalit" eli käynnistyneet itellään ja tulleet normisti alateitse. Eka alkoi lapsivesien tihkuttamisella, supistusten alkamiseen meni pitkälti yli puoli vrk, mutta tulivat ja voimistuivat itsekseen. Toka alkoi supistuksilla ja eteni muutenkin nopeasti, mutta supistukset vielä voimistuivat kalvojen puhkaisusta. Ekassa olin 38, toisessa 40. Mysteeri on imetykseen ohella nää synnytys-asiatkin...
 
Noniin, lastenlääkäri taas käynyt. Antibiootit menee ainakin la aamuun saakka. Tulehdusarvot on laskenu, mut ei vielä nollat. Nyt ekaa kertaa mainitsi, että kauhkoissa saattanut olla kypsymättömyyttä, vaikka oli täydet viikot. Näin mä itekin arvelin, kun ei mistään muusta oo viitteitä. Kakkaa on saattanu olla kehkoissa, vaikkakin ne oli tunnin ikäisenä imeny vauvalta kirkasta lapsivettä keuhkoista. Kun nää hengitysoireet alkoi vasta tunnin ikäisenä. Et vielä vastasyntyneelläkin saa arpoa eikä tiedä mitä tapahtuu ja miksi. Mut viikonlopun yli oon ainakin täällä.

Nyt pohditaan lähteekö iskä himaan öiksi vai miten täs edetään. Meillä on ihan turhaan ollu perhehuone. Koirankin hommasin hoitoon eilen kaverille, ku se oli kolmatta päivää yksin, frendit oli käyny vaan lenkittää sitä.

Vierailijoita on turha ottaa, korkeintaan pääsee mua kattoo, et kauheen jännää sekään ei ole...

Päivä kerrallaan ja nyt pitää keskittyy maidon nousuun. Tääl valvontalsastolla on eritasoista jengiä töissä. Toiset jopa ärsyyntyy et me tullaan kyselee vauvaa iholle. Viime yönä kävin sen imettää ja pidin tunnin iholla ja sain ynseen vastaanoton. Aamuimetys meni huti, vauva oli vaatinu kovaan ääneen ruokaa ni olivat ehtineet antaa ennenku pääsin paikalle. No, päivällä sitte.

Tälleen nää suunnitelmat meni taas uusiksi.
 
Just meinasinkin alkaa täältä "huuteleen", että miten Sirpa voitte vauvan kanssa?! :) Varmasti on turhauttavaa, kun tietookin pitää lypsää vielä sen maidon lisäksi ja sitten on vielä ynseetä sakkia töissä,pöh! :( Tärkeintä on, että pikkuinen on hyvässä hoidossa ja säkin saat levätä, toivottavasti saat vauvan pian enempi ihokontaktiin ja pääsette kunnolla pesimään! :) Voimia ja jaksuja sinne teille!! <3
 
Tsemppiä Sirpa ! Ikävää toi sun vauvan tilanne ettette vieläkään pääse kunnolla viettämään aikaa yhdessä. Mulla olisi varmaan kärsivällisyys jo loppunut, että olisin pesiytynyt sinne valvontaosastolle. Toivottavasti pääsette pian yhteen ja poika paranee.
 
Enin osa meistä kiireellisen sektion nyt kokeneista on -+40-v ensisynnyttäjiä. Marituulilla ja Sikuriinilla oli suunnitellut sektiot aiempien sektiosynnytysten takia. Justmom on ainoa, jolla enemmän lapsia ja ensimmäinen sektio hänelle. Epätodennäköistä, että aiemmin alateitse synnyttäneen synnytys päättyisi sektioon. Täällä on myös niitä joiden ensisynnytys on päättynyt sektioon, mutta 2. synnytys tapahtunut silti alateitse. Eli ikä ja ensisynnyttäjyys on suurin riski päätyä kiirelliseen sektioon epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen.
Tietenkin 40-vuotiaalla ensisynnyttäjällä voi olla muitakin riskitekijöitä,kuten radi tai ylipaino.
Sektiot on yleisempiä naisilla, joilla on raskausdiabetes. Näin lukee mun raskausajan diabetesoppaassa.

Mun kanssa oli sairaalassa samassa huoneessa alle 30-vuotias ulkomaalaistaustainen ensisynnyttäjä , jolla ei ollut myöskään kohdunsuu avautunut ja synnytys oli päättynyt kiireelliseen sektioon. Heidän poikansa oli keuhkojen takia teho-osastolla. Tyksissä synnyttäjä on ihan vuodeosastolla, jos vauva on teho-osastolla. Mulla oli kaksi huonekaveria, jotka siirrettiin tehohoidon loppumisen jälkeen yhdessä vauvan kanssa synnytysvuodeosastolle. Mulla kerkesi olemaan 3 huonekaveria, kun olin viikon sairaalassa. Ilmeisesti myös siis nuorempienkin synnytykset voi päättyä kiireelliseen sektioon. Tässä ketjussa ei ole kuitenkaan yhtään hätäsektio tehty kenellekkään.
Mun kanssa oli huoneessa kans 30v ensisynnyttäjä jonka ponnistusvaihe ei edennyt tai jotain ja johti kiireelliseen sektioon. Se vauva oli keskolassa pari pv ja sit pääsi äidille mutta joutuvat viikon aamuin illoin käymään keskolassa antibiootilla. Näitä antibiootin tarvitsijoita oli useempi osastolla.
 
Noniin, lastenlääkäri taas käynyt. Antibiootit menee ainakin la aamuun saakka. Tulehdusarvot on laskenu, mut ei vielä nollat. Nyt ekaa kertaa mainitsi, että kauhkoissa saattanut olla kypsymättömyyttä, vaikka oli täydet viikot. Näin mä itekin arvelin, kun ei mistään muusta oo viitteitä. Kakkaa on saattanu olla kehkoissa, vaikkakin ne oli tunnin ikäisenä imeny vauvalta kirkasta lapsivettä keuhkoista. Kun nää hengitysoireet alkoi vasta tunnin ikäisenä. Et vielä vastasyntyneelläkin saa arpoa eikä tiedä mitä tapahtuu ja miksi. Mut viikonlopun yli oon ainakin täällä.

Nyt pohditaan lähteekö iskä himaan öiksi vai miten täs edetään. Meillä on ihan turhaan ollu perhehuone. Koirankin hommasin hoitoon eilen kaverille, ku se oli kolmatta päivää yksin, frendit oli käyny vaan lenkittää sitä.

Vierailijoita on turha ottaa, korkeintaan pääsee mua kattoo, et kauheen jännää sekään ei ole...

Päivä kerrallaan ja nyt pitää keskittyy maidon nousuun. Tääl valvontalsastolla on eritasoista jengiä töissä. Toiset jopa ärsyyntyy et me tullaan kyselee vauvaa iholle. Viime yönä kävin sen imettää ja pidin tunnin iholla ja sain ynseen vastaanoton. Aamuimetys meni huti, vauva oli vaatinu kovaan ääneen ruokaa ni olivat ehtineet antaa ennenku pääsin paikalle. No, päivällä sitte.

Tälleen nää suunnitelmat meni taas uusiksi.
Koitahan jaksella Sirpa! Peukku sulle. Noita antibiootin tarvitsijavauvoja oli meilläkin osastolla useempi. Toisaalta hyvä että tutkivat ja hoitavat tarkkaan. Kätilöjä on muutenkin joka lähtöön....kuten joka ammattiryhmässä....ne on siellä vanhempia varten joten kaikki tuki on tarpeen ja eniten pidän niistä kannustavista joilta voi kysyy mitä vaan.
 
No jopas on perseestä toi Sirpan alku vauvan kans :(
Mä en tiiä miten hermoraunioksi olisin ite menny tossa tilanteessa ekan kans... Tsemppiä ja voimia Sirpalle. Sä oot vahva mimmi!

Mä kävin eilen taapertamassa Pienen Karhunkierroksen, rv 24+4. Parilla kunnon grillaustauolla toki. Hyvin meni mut oli siinä kyllä taapertamista... Kyl sauna ja uni sit maistuikin. Tänään kyllä vaan elbaan!
 
Kävin just tapaamassa synnytyslekuria.Kohdunsuu oli lyhentynyt 1.5cm ja se tuns vauvan pään ku ropaili alakertaa.Sanoinkin et olin itekseni tässä fiilistelly et synnytys varmaan käynnistyy ennen sitä sektioaikaa ja lääkäri sano et hyvin paljon mahdollista et tuun kohta puoliin takasin ja synnytys lähtee itekseen etenemään.Melko pikkanen poika siel näytti yksiötä asuttavan, painoarvio rapiat 2500g mut muuten kaikki ok, teki hengitysharjotuksia. Oli aika hauska näköstä kun pikku maha nous ja laski kun kaveri harjotteli..

Heti ku pääsin kotiin ja menin vessaan ajatuksena et teen alapesut kun aina jää sitä liukkaria inhasti tonne mestoille, niin huomasin et pikkarit oli veressä ja pönttöön tuli pissan kera runsaasti kirkasta verta.Nooh soitto takasin sinne lasarettiin ja ohjeistivat laittamaan siteen ja seurailemaan ja jos vuoto jatkuu niin herkästi uutta soittoa ja sit pitää mennä näytille..Mulla on ollu eilisestä saakka menkkamaisia kipuja ja eilen oli niin kipeitä et en pystyny istuu vaan oli pakko liikkua ja sit oli hyvä ku nojasin kyynärpäillä baaritiskiin..Onks nää nyt niitä kivuliaita supistuksia?En tiedä..Lääkäri oli aivan ihana mut herra mun jee miten jäätävän jäykkä kätilö..Mieskin yritti vähän rikkoa tunnelmaa ja heitti pari keventävää vitsi (lääkäri hiffas ne heti ) mut jäätävä kätilö vaan tuijotti stooalainen kivikasvo ilme kasvoilla..Ei sit pal enää vitsailtu siellä kumpikaan..
 
Tylsää henkilökuntaa siellä Sirpa! Toivottavasti heidän työvuorot on jo loppu ja heillä alkaa lomat ja tilalle tulee huippu-tyyppejä. :) Harmi että kotiutuminen lykkääntyy mutta toisaalta hyvä et hoitavat pojan kerralla kuntoon ettei sit tarvii kotona arvuutella onko kaikki nyt varmasti kunnossa vai pitäiskö viedä näytille.
Kun mun esikoinen synty keskosena 16v sitten sain kyllä opetella imetyksen salat ihan itsekseni... Pojalla ei onneks ollut muuta hätää kuin että lähtöpaino oli alle 2kg, pääsi kotiin heti kun tuo maaginen raja ylitettiin. Mutta mä olin siis ite osastolla missä oli pääasiassa raskausmyrkytys-tapauksia ja muita synnytystä odottavia tulevia äitejä. Siellä oli yks antiikin aikainen, kaapin kokoinen lypsykone ja hoitaja näytti sen mulle ja antoi kansion missä oli käyttöhjeet, hän ei ite osannut käyttää konetta ja sitä käytettiin kuulemma tosi harvoin. Pojalla oli nenä-maha-letku niin imetystä ei pahemmin edes yritetty ja keskolan hoitajatkin sano suoraan etteivät oikeen osaa opastaa imetyksessä kun usein keskosen saaneet äidit on niin stressaantuneita ettei maitoa tule. Eikä sillon ollut mitään imetyspolia tai tukiryhmiä tai edes face-ryhmiä. :D Onneks mulla nousi maito hyvin rintoihin ja opin käyttämään konetta ja sain kaverilta sähköpumpun millä sit lypsin maitoa. Olivat kyllä aikas hämillään keskolassa kun kiikutin sinne maitopulloja pojalle annettavaksi ja ehdottivatkin sitten maidon luovutusta kans kun sitä tosiaan tuli aivan älyttömästi. Pari kuukautta taisin luovuttaa maitoa kun se kävi niin näppärästi kun jouduin joka tapauksessa lypsämään kaiken maidon pojallekin. :) Sit kun imetys alko sujumaan jäi lypsäminen.
 
Oltiin neuvolassa. Vauvan paino noussut sopivasti joten ei hätää sen kanssa. Neuvolatätsy meinas hermostua kun se kyseli multa että eikö ne kertonut sulle tätä ja tätä ja miksei testattu imetystä ilman rintakumia. Totesin etten tiiä. Mutta sain kans vinkin että annan pahimpaan nälkää 10ml pumpattua ens ja sit rinnalle jolloin vauva kärsivällisempi. Se söi neuvolassa tissiä suht hyvin ilman mitää kumeja ja arvatkaas, tultiin kotiin ni syötöllä annoin 10ml pumpattua ja sit rinnalle ja se söi söi söi eikä irrottanut eikä hermostunut vaan nukahti lopuks tyytyväisenä. Jes jes jes.
Btw taas tähän miten tää homma on niin naisen vastuulla.....mies on isyysvapaalla ja hoitaa kyllä perusarkiasioita hyvin ja kovasti koittaa auttaa mut tää nukkuminen...mä joudun herättelee että lähe ny koiran kanssa kun se kusee kohta alleen...ja sit kehtaa todeta ääneen miten häntä väsyttää ja vois ottaa päikkärit. Just..olihan se jo 3 tuntia hereillä.

Sirpa - kun pääsette kotiin niin varaudu hormonimyllerrykseen. Se on jotain jäätävää se itkutulvan määrä. Sitä vaan parkuu tietämättä ees mitä.
 
Miiuli, oliko kohdunsuu jo lähtenyt aukeemaan? Tollasen kovakouraisemman sisätutkimuksen jälkeen voi helposti tulla vähän verta mutta jos enemmän alkaa tulla niin sit vaan soittoa takas ja näytille. Oliko siinä limaa mukana? Vois olla limatulppakin, siinä voi olla kirkasta verta mukana.
 
Miiuli, oliko kohdunsuu jo lähtenyt aukeemaan? Tollasen kovakouraisemman sisätutkimuksen jälkeen voi helposti tulla vähän verta mutta jos enemmän alkaa tulla niin sit vaan soittoa takas ja näytille. Oliko siinä limaa mukana? Vois olla limatulppakin, siinä voi olla kirkasta verta mukana.


Sitä mä itsekkin mietin et se johtuu siit robaamisesta vaikka tosi hellästi ja varoen tekikin sen tutkimuksen..Mut ku ei voi ikin tietää ni sen takia soitin sinne äitiyspkl uudestaan ja nyt sitten seuraillaan tässä kotona..ainakin äsken vielä tuli verta ku kävin pissalla mut ei enää niin paljoa ku ekalla kerralla..Pitäs vielä tässä samalla pakkailla putkiremppaevakko tavaroita ja kun mies pääsee duunista, niin lähteä siivoamaan sitä väliaikais huushollia.Onneks mies lupas pestä ikkunat ja anoppi lähtee siivousavuksi..Et ajotus ei nyt ihan perfect..

Niin kai se sitä tarkotti se lääkäri sanoessaan et kohdunsuu lyhentynyt 1.5cm ja tunsi sen vauvan pään..Siltä se on kyllä kieltämättä tuntunutkin et se survoo sitä päätään tonne jalkoväliin..On siis telakoitunut..Meinasin mennä ensin koirien kanssa ulkoilemaan, mut taidankin vaan vetää viltin päälle ja möllöttää sohvalla Netflixiä..Ilma ois kerrankin aurinkoinen, mut nyt saa jäädä mun osalta väliin..

Sovittiin muuten sen lääkärin kanssa, että mikäli synnytys lähtee itsestään käyntiin ja etenee normaalisti niin voin yrittää alakautta, kun olen pitkä ja ei ole ylipainoa ollut ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa ja plaa blaa, lantion hyvä niin mulla ois fyysisesti hyvä edellytys alatielle, mutta jos siltä tuntuu niin saan sit kesken synnytyksen halutessani sen sektion..Eli mennään sit sen mukaan miltä tuntuu, mut sanoin et missään tapauksessa en halua käynnistystä ja oksitippaa jos ei ole pakko..
 
Supistaa, ei supista, supistaa, ei supista.. viime yö meni taas supistuksia seuraillessa, mutta loppuivat sitten kuin seinään joskus kahden aikaan. Osa kipeitä ja osa ihan "lällyjä".

Olikos täällä ketään, jolla ois synnytys edennyt normaalisti, siis lapsi ois syntynyt ilman käynnistystä ja leikkausta? Kun tuntuu, että tosi monella on jouduttu sitten kivulaisiin ja pitkittyneisiin käynnistykseihin ja sitten lopulta leikattu kun on tullut ongelmia. Mä itse haaveilen samanlaisesta synnytyksestä kuin viimeksi. Se käynnisty supistuksilla ja kalvojen puhkaisujen jälkeen supparit paheni ja sitten melkein likka syntyikin. Ei tarvittu lisäpotkuja supistuksiin eikä mitään. Nyt kun on vielä viimeinen raskaus ja synnytys, niin tulee mieleen tietty että nyt tulee sitten se sektio eteen, että sekin pitää vielä kokea, mutta toisaalta se sama juttu ois voinut tulla eteen joka kerta ja joka kerta olen ollut siihenkin valmistautunut, kun ikinä ei tiedä miten synnytys etenee. Nyt vaan on hinku nopeaan kotiutumiseen, niin toivois nopeaa synnytystäkin.

Tänään mulla on taas neuvola, toivottavasti viimeinen äitiysneuvolan puolella :)

Mullahan on molemmat synnytykset menneet kuin oppikirjasta. Vauvat on kyllä olleet molemmat aika ruikuloita, joten se lienee helpottanut ulos tuloa ainakin vähän. En edes oikein kehtaa puhua synnytyksistäni kun ne on menneet niin hyvin.:rolleyes:
 
Oltiin neuvolassa. Vauvan paino noussut sopivasti joten ei hätää sen kanssa. Neuvolatätsy meinas hermostua kun se kyseli multa että eikö ne kertonut sulle tätä ja tätä ja miksei testattu imetystä ilman rintakumia. Totesin etten tiiä. Mutta sain kans vinkin että annan pahimpaan nälkää 10ml pumpattua ens ja sit rinnalle jolloin vauva kärsivällisempi. Se söi neuvolassa tissiä suht hyvin ilman mitää kumeja ja arvatkaas, tultiin kotiin ni syötöllä annoin 10ml pumpattua ja sit rinnalle ja se söi söi söi eikä irrottanut eikä hermostunut vaan nukahti lopuks tyytyväisenä. Jes jes jes.
Btw taas tähän miten tää homma on niin naisen vastuulla.....mies on isyysvapaalla ja hoitaa kyllä perusarkiasioita hyvin ja kovasti koittaa auttaa mut tää nukkuminen...mä joudun herättelee että lähe ny koiran kanssa kun se kusee kohta alleen...ja sit kehtaa todeta ääneen miten häntä väsyttää ja vois ottaa päikkärit. Just..olihan se jo 3 tuntia hereillä.

Sirpa - kun pääsette kotiin niin varaudu hormonimyllerrykseen. Se on jotain jäätävää se itkutulvan määrä. Sitä vaan parkuu tietämättä ees mitä.

Sairaalalla kotiinlähtötilaisuudessa sanottiin, että isille tiedoksi, että tuore äiti voi itkeä vollottaa ja suurinosa naisista itkee hormonimyrskyn vuoksi. Meillä mies vaan totesi, että meidän mimmi ei vollota... jostain syystä mua ei itkettänyt sairaalassa eikä kotonakaan, ehkä mun hormoonit ei sitten heitelleet.
 
En mäkään ole parkunut missään vaiheessa synnytyksen jälkeen. Huomaan kyllä olevani herkempi paskoille uutisille varsinkin jos liittyy lapsiin mut ei se mua vollottamaan asti saa. Lähinnä mulle iski ikäkriisi ekan kerran :rolleyes:

Muoks. Kai se on vähän sama kun kaverit varoitteli et sitten niin kauan kun imettää niin hikoilee kuin sika mutta ei mulle oo sitäkään tullu. Olisko sit matalammat hormonitasot kuin muilla...
 
Mä muistaakseni aloin vollottaa kun soitin neuvolaan ekaa aikaa synnytyksen jälkeen. Puhelimeen vastannut th onnitteli ja meikä alko spiidaa :D

Enkä muuten ollu ainoo kuulemma. Yks kaverikin kertoi samalla tavalla reagoineensa onnitteluihin synnytyksen jälkeen.

Kyl se siitä sitten jossain vaiheessa tasoittui :)
 
Mä olin kauhea itkupilli viime raskauden jälkeen. Itkin melkein kaikesta ja ristiäiset oli kuin hautajaiset. .vollasin silloinkin koko ajan :D

Neuvolassa kävin. Hb tosi alhaalla..nyt 103, viimeksi 117. Pää on kiinnittynyt, mutta ei vielä ihan alhaalla. Oli sijainen th ja kehotti harrastamaan seksiä paljon, jotta supistelis ja laskeutuis alaspäin :) Kohdunkorkeus kuitenkin laskenut, et on mennyt alaspäin.

Sykkeeseen sanoi että on hitaampi kuin aiksisemmin. Epäili johtuvan siitä kun olin syönyt 3h aikaisemmin. Muistelin että ed. raskauden lopussa oli sama juttu ja silloin th sanoi, että ei mee enää kauaa kun syntyy, sykkeen hidastuminen siis merkki että valmistautuu syntymään.

Eli ei muuta kuin paneskelemaan :D
 
Tosta verestä... Mentiin yöllä sairaalaan ja vietin yön päivystyshuoneessa, eivät ottaneet vielä synnytyssaliin, ku oli vaan 2 cm auki. Tosi kivuliaita supistuksia tiheällä tahdilla tuli se aamuyö ja sit aamulla kätilö tuli tutkimaan ja sanoi et nyt saliin. Heti ku oli tehny sisätutkimuksen, niin tunsin kävelemään lähtiessäni, että jotain hulahti housuihin. Oli sellasta limasta verta tullu (limatulppako?). Vedet ei menny ennen kuin jossain vaiheessa puhkaisivat kalvot. Koko synnytyksen ajan tuli jonkin verran verta, tosi sottasta puuhaa... :arghh: Että hyvinkin saattaa olla Miiulin synnytys käynnistymässä, jos on kivuliaita supistuksiakin ollut. Kuulostaa kuvailusi perusteella noi supparit sellasilta. Mulla ne tuntu etenkin selässä.
 
Muokattu viimeksi:
Tosta verestä... Mentiin yöllä sairaalaan ja vietin yön päivystyshuoneessa, eivät ottaneet vielä synnytyssaliin, ku oli vaan 2 cm auki. Tosi kivuliaita supistuksia tiheällä tahdilla tuli se aamuyö ja sit aamulla kätilö tuli tutkimaan ja sanoi et nyt saliin. Heti ku oli tehny sisätutkimuksen, niin tunsin kävelemään lähtiessäni, että jotain hulahti housuihin. Oli sellasta limasta verta tullu (limatulppako?). Vedet ei menny ennen kuin jossain vaiheessa puhkaisivat kalvot. Koko synnytyksen ajan tuli jonkin verran verta, tosi sottasta puuhaa... :arghh: Että hyvinkin saattaa olla Miiulin synnytys käynnistymässä, jos on kivuliaita supistuksiakin ollut. Kuulostaa kuvailusi perusteella noi supparit sellasilta. Mulla ne tuntu etenkin selässä.


Mulla oli jtn limaa sen veren joukossa kalsongeissa tai ainakin musta siltä näytti..on ihan uuvatti olo ku ei oo mitn kokemuspohjaa aiemmin ja mun mutsilla muistikuvat mun syntymästä ja koko hänen raskaudestaan vaihtelee..Yks pvä se selitti ihan pokkana et ku hän oli ihan yksin ku laitokselta kotiutu ( siis mun isä oli kyllä ihan kuvioissa joskin ehkä töissä niinku siihen maailman aikaan oltiin ) ja lisäks mun täti kerto et mun mummu oli kk meillä äidin tukena joskus ku olin ihan muutaman kk ikänen..Meillä on mun lapsuudestakin välillä iiiihan eri muistikuvat, nykyään en viitti kinaa vaan sanon vaan et juu juu ;)

Nukuin melki 2h ja välil heräsin siihen et koskee selkään..Ja muutenkin vauva melskaa aika hurjana..Vanhempi kissakin oli ängenny ittesä mun päälle, se ei siis juuri koskaan tuu päälle nukkuu ja harvoin edes viereenkään..Mikä lie senkin nyt saanut sekoomaan moisella tavalla ;)

Eipä tässä auta ku odotella..
 
No niin käsky kävi lasarettiin tutkimuksiin..verta vaan tulee ja nyt oli hyytymiäkin joukossa..Tuskin sinne oon jäämäs mut mennään nyt tarkistukseen..On noi miehet kyllä hauskoja..Soitin miehelle töihin et voi alkaa pikkuhiljaa valumaan kotio et pitää mennä synnärille, niin hyvä et se veti henkeä siin välil ku alko tulee et "ootsäkunnossasiellämitänyttapahtuu..tuunksmänythetivai.." ;)


Edit:Täällä maataan tutkamittarit mahan ympärillä..To be continued :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top