Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miiuli, ehkä se siitä nyt vaan lähtee käynnistymään! :) tsemppiä!
On noi miesten panikoinnit välillä hellyyttäviä! Kuopuksen synnytys käynnistettiin kun olin vaan kontrollikäynnillä ultrassa ä-polilla ja lähetin sit tekstarin miehelle et saiskin tulla sairaalaan pikuhiljaa et tää käynnistetäänkin jo tänään. Mies oli mennyt niin sekaisin ettei osannut selostaa asiaa pomolleen vaan näytti vaan mun lähettämän tekstarin. :D
 
Mä olin kauhea itkupilli viime raskauden jälkeen. Itkin melkein kaikesta ja ristiäiset oli kuin hautajaiset. .vollasin silloinkin koko ajan :D

Neuvolassa kävin. Hb tosi alhaalla..nyt 103, viimeksi 117. Pää on kiinnittynyt, mutta ei vielä ihan alhaalla. Oli sijainen th ja kehotti harrastamaan seksiä paljon, jotta supistelis ja laskeutuis alaspäin :) Kohdunkorkeus kuitenkin laskenut, et on mennyt alaspäin.

Sykkeeseen sanoi että on hitaampi kuin aiksisemmin. Epäili johtuvan siitä kun olin syönyt 3h aikaisemmin. Muistelin että ed. raskauden lopussa oli sama juttu ja silloin th sanoi, että ei mee enää kauaa kun syntyy, sykkeen hidastuminen siis merkki että valmistautuu syntymään.

Eli ei muuta kuin paneskelemaan :D

Kyllä mäkin ristiäisissä herkistyin, mutta tarkoituksella valitsin virret duurissa, ei niitä suruvirsiä, kun on ilon juhla :)
 
En mäkään ole parkunut missään vaiheessa synnytyksen jälkeen. Huomaan kyllä olevani herkempi paskoille uutisille varsinkin jos liittyy lapsiin mut ei se mua vollottamaan asti saa. Lähinnä mulle iski ikäkriisi ekan kerran :rolleyes:

Muoks. Kai se on vähän sama kun kaverit varoitteli et sitten niin kauan kun imettää niin hikoilee kuin sika mutta ei mulle oo sitäkään tullu. Olisko sit matalammat hormonitasot kuin muilla...

Synnärillä kyllä näki parkuvia Naisia vauvojen kanssa :)
 
Tosta verestä... Mentiin yöllä sairaalaan ja vietin yön päivystyshuoneessa, eivät ottaneet vielä synnytyssaliin, ku oli vaan 2 cm auki. Tosi kivuliaita supistuksia tiheällä tahdilla tuli se aamuyö ja sit aamulla kätilö tuli tutkimaan ja sanoi et nyt saliin. Heti ku oli tehny sisätutkimuksen, niin tunsin kävelemään lähtiessäni, että jotain hulahti housuihin. Oli sellasta limasta verta tullu (limatulppako?). Vedet ei menny ennen kuin jossain vaiheessa puhkaisivat kalvot. Koko synnytyksen ajan tuli jonkin verran verta, tosi sottasta puuhaa... :arghh: Että hyvinkin saattaa olla Miiulin synnytys käynnistymässä, jos on kivuliaita supistuksiakin ollut. Kuulostaa kuvailusi perusteella noi supparit sellasilta. Mulla ne tuntu etenkin selässä.

Tsemppiä Titti! :)
 
No niin käsky kävi lasarettiin tutkimuksiin..verta vaan tulee ja nyt oli hyytymiäkin joukossa..Tuskin sinne oon jäämäs mut mennään nyt tarkistukseen..On noi miehet kyllä hauskoja..Soitin miehelle töihin et voi alkaa pikkuhiljaa valumaan kotio et pitää mennä synnärille, niin hyvä et se veti henkeä siin välil ku alko tulee et "ootsäkunnossasiellämitänyttapahtuu..tuunksmänythetivai.." ;)


Edit:Täällä maataan tutkamittarit mahan ympärillä..To be continued :)

Tsemppiä Miiuli77 :)
 
Tsemppiä Titti! :)
Siis toi mun juttu oli jo helmikuussa Tähti... :joyful: Tuli vaan tosta Miiulin verijutusta tuo oma kokemus mieleen ja että vois hyvinkin hänellä olla alkamassa synnytys. En sentään nyt heti 5 kk jälkeen oo jo uudelleen synnyttämässä... :)
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä mäkin ristiäisissä herkistyin, mutta tarkoituksella valitsin virret duurissa, ei niitä suruvirsiä, kun on ilon juhla :)
Suunnittelen ristiäisiä. Mitkä virret teillä oli? Aion itse laulaa siellä...jos pystyn ja mun isoisä pitää puheen koska on hienoa että meitä on 4 polvea paikalla. Paikka ja pappi jo varattu ja tarjoilut suunniteltu.
 
MS74, meillä oli Jumalan kämmenellä virtenä (mahdollisimman lyhyt ja helppo valittiin). :wink
 
MS74: Ystävä sä lapsien ja Jumalan kämmenellä + bonuksena Mikko Alatalon Suojelusenkeli, joka kyllä sai jopa suvun miehet itkemään :)
 
Noniin, lastenlääkäri taas käynyt. Antibiootit menee ainakin la aamuun saakka. Tulehdusarvot on laskenu, mut ei vielä nollat. Nyt ekaa kertaa mainitsi, että kauhkoissa saattanut olla kypsymättömyyttä, vaikka oli täydet viikot. Näin mä itekin arvelin, kun ei mistään muusta oo viitteitä. Kakkaa on saattanu olla kehkoissa, vaikkakin ne oli tunnin ikäisenä imeny vauvalta kirkasta lapsivettä keuhkoista. Kun nää hengitysoireet alkoi vasta tunnin ikäisenä. Et vielä vastasyntyneelläkin saa arpoa eikä tiedä mitä tapahtuu ja miksi. Mut viikonlopun yli oon ainakin täällä.

Nyt pohditaan lähteekö iskä himaan öiksi vai miten täs edetään. Meillä on ihan turhaan ollu perhehuone. Koirankin hommasin hoitoon eilen kaverille, ku se oli kolmatta päivää yksin, frendit oli käyny vaan lenkittää sitä.

Vierailijoita on turha ottaa, korkeintaan pääsee mua kattoo, et kauheen jännää sekään ei ole...

Päivä kerrallaan ja nyt pitää keskittyy maidon nousuun. Tääl valvontalsastolla on eritasoista jengiä töissä. Toiset jopa ärsyyntyy et me tullaan kyselee vauvaa iholle. Viime yönä kävin sen imettää ja pidin tunnin iholla ja sain ynseen vastaanoton. Aamuimetys meni huti, vauva oli vaatinu kovaan ääneen ruokaa ni olivat ehtineet antaa ennenku pääsin paikalle. No, päivällä sitte.

Tälleen nää suunnitelmat meni taas uusiksi.

Kurjaa että teillä hommat pitkittyy mutta ainakin nyt sitten hoitavat vauvan huolella kuntoon. Ja ynseä henkilökunta kyllä pilaa aika tehokkaasti fiiliksiä. Toivottavasti siellä on edes muutama mukava tapaus.

Onko sinulla jo voimat palanneet sektion jäljiltä? Jaksatko/pystytkö jo suht normaalisti liikkumaan ja syömään?

Pikaista paranemista teille molemmille!
 
Tsemppiä ja jaksuja Miiuli!! :) Sä taidat kiilata munkin ohi listalla, kun tämäkään masukki ei näytä mitään merkkejä poistumisestaan, päinvastoin.. :)
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista!

Onnea Sirpalle pojasta! Tosi harmi, että on tällaista takapakkia vauvan voinnin kanssa ja vielä, kun et saa ihan kunnollista tietoa asioista.

Satru ja Miiuli, tsemppiä! Jospa sullakin Satru olisi nämä jo synnytystä enteileviä suppareita! Ja kyllä, synnytys voi sujua ihan hyvin ja nopsasti! Onhan meitä nopeita synnyttäjiäkin täällä aika monta ollut, vaikka kieltämättä ihmetyttää, että näin paljon on mennyt sektioihin ym.

Tähti-73, kiitos hiusarvauksesta, mutta hiukan meni sivuun...mulla on vaaleat (nykyään vaaleus tullee raidoista), suorat hiukset, yleensä ponnarilla, on silleen helpompaa :)

Nan-vastiketta on meillä aina käytetty tarvittaessa ja yleensä ostettu niitä jauhepakkauksia kotikäyttöön, tulee edullisemmaksi ja on ihan helppokäyttöistä! Kaksosilla käytettiin paljon, kolmas ei huolinut kuin rintaa, neljännellä käytettiin imetyksen ohella (haluttiin opettaa myös sitä juomaan, että mieskin tai joku muu voi hoitaa). Tämä viideskin aiotaan opettaa myös nannia juomaan. Pullosta juo jo, olen antanut pumpattua, kun ei ole paino nyt ihan riittävästi noussut vauvalla väsymyksen takia.

Imetyksestä, meillä on kanssa nyt hiukan haasteellisempaa, kun vauvan bilirubiiniarvot nousi ja vauva on ollut sen takia väsynyt ja siksi ei ime niin hyvin, kuin voisi. Olen huomannut jo aiemminkin, että jos vauva ei oikein ime (on vaikka hermostunut) tai niin kun tämän meidän vauva on väsynyt, niin rinnanpään ja nännin asettaminen reilusti vauvan suuhun ja yläviistoon auttaa usein siihen, että vauva alkaa imeä. Eli nänni sinne kitalakeen päin ja sitten vielä pidän itse rinnanpäätä siinä aluksi paikoillaan, ettei heti sylje pois. Siitä usein nappaa sitten kiinni ja alkaa oikeasti imeä.

Kisu ja vauveli 11pv
 
No niin, komento takasin, kotiin lähettivät. Hyvä näin, saa pikkujäbä viel vähä kasvaa.. Supistuksia ei tullu tietty sillon ku olin niis tutkalaitteis..mut heti ku pääsin kävelee ja odottaa lääkärin tapaamista ni tietty siinä välissä sit tuli muutamia erittäin vittumaisia vääntöjä..Tehtiin taas tutkimuksia ja samaa sano tääki lekuri et kohdun suu on hyvin kypsä ja jos nyt oikein ymmärsin ni 2.5cm jtn jäljellä..mulle o tehty jtn vuosia sit operaatio tonne alakertaan joka vaikuttaa näihin juttuihin..Voi altistaa ennenaikaselle synnytykselle, ihan hyvä et tätä ei kukaan oo aiemmin kertonu..Oli aivan ihana vanhempi kätilö ja nuori naislääkäri..Jäi hyvä ja luottavainen mieli..Siin tutkimusten yhteydessä kyl sit tuli pari supistusta ja klö ja lääkäri kyl totes et aivan kivikova vatsa on..Jätkä vaan veti ztaa siel yksiössään eikä ees heränny vaik lekuro heilutti vatsaa ees taas..

Kävin kostoks hakee miehen kans pizzat ja tietty siel pitserias alko jäätävät supistelut ja automatkalla melkein seisoin ja painon jalan lattian läpi =)

Tilannetta nyt seuraillaan..No mut tulihan käytyä ja sain viel pitsaakin..Ei paskempi reissu ;)
 
Suunnittelen ristiäisiä. Mitkä virret teillä oli? Aion itse laulaa siellä...jos pystyn ja mun isoisä pitää puheen koska on hienoa että meitä on 4 polvea paikalla. Paikka ja pappi jo varattu ja tarjoilut suunniteltu.

Alkuun virsi 490 mä silmät luon ylös taivaaseen..
Keskelle 471 ...kiitos kodista..
Loppuun 135 jumala loi auringon, kuun...

Papilla oli ehdotuksia ja niistä valittiin, kaikki tosiaan duurissa, eikä valittu ihan perinteisiä virsiä, vaan vähän erit :)
 
Last edited by a moderator:
Tervetuloa uusille ja onnea plussista!

Onnea Sirpalle pojasta! Tosi harmi, että on tällaista takapakkia vauvan voinnin kanssa ja vielä, kun et saa ihan kunnollista tietoa asioista.

Satru ja Miiuli, tsemppiä! Jospa sullakin Satru olisi nämä jo synnytystä enteileviä suppareita! Ja kyllä, synnytys voi sujua ihan hyvin ja nopsasti! Onhan meitä nopeita synnyttäjiäkin täällä aika monta ollut, vaikka kieltämättä ihmetyttää, että näin paljon on mennyt sektioihin ym.

Tähti-73, kiitos hiusarvauksesta, mutta hiukan meni sivuun...mulla on vaaleat (nykyään vaaleus tullee raidoista), suorat hiukset, yleensä ponnarilla, on silleen helpompaa :)

Nan-vastiketta on meillä aina käytetty tarvittaessa ja yleensä ostettu niitä jauhepakkauksia kotikäyttöön, tulee edullisemmaksi ja on ihan helppokäyttöistä! Kaksosilla käytettiin paljon, kolmas ei huolinut kuin rintaa, neljännellä käytettiin imetyksen ohella (haluttiin opettaa myös sitä juomaan, että mieskin tai joku muu voi hoitaa). Tämä viideskin aiotaan opettaa myös nannia juomaan. Pullosta juo jo, olen antanut pumpattua, kun ei ole paino nyt ihan riittävästi noussut vauvalla väsymyksen takia.

Imetyksestä, meillä on kanssa nyt hiukan haasteellisempaa, kun vauvan bilirubiiniarvot nousi ja vauva on ollut sen takia väsynyt ja siksi ei ime niin hyvin, kuin voisi. Olen huomannut jo aiemminkin, että jos vauva ei oikein ime (on vaikka hermostunut) tai niin kun tämän meidän vauva on väsynyt, niin rinnanpään ja nännin asettaminen reilusti vauvan suuhun ja yläviistoon auttaa usein siihen, että vauva alkaa imeä. Eli nänni sinne kitalakeen päin ja sitten vielä pidän itse rinnanpäätä siinä aluksi paikoillaan, ettei heti sylje pois. Siitä usein nappaa sitten kiinni ja alkaa oikeasti imeä.

Kisu ja vauveli 11pv

Kisu75 :) mulla sektio johtui täysin vauvan napanuorakiertymästä, ja tilanne olisi sata varmasti ollut sama, vaikka ikää olisi ollut vaan 20v.

Seuraavan synnytyksen olen ajatellut olevan suunniteltu sektio, koska takana on sektio ja silloin ikää luultavasti 45-46vuotta
 
Käykääs kuuntelee Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen...aattelin laulaa tai ainakin yrittää vollottamatta ristiäisissä. Virret vois olla Ystävä sä lapsien, Mä silmät luon ylös taivaaseen ja ystäväni kanssa laulan Suojelusenkelin, sen normiversion, en Mikko Alatalon.
 
Siis toi mun juttu oli jo helmikuussa Tähti... :joyful: Tuli vaan tosta Miiulin verijutusta tuo oma kokemus mieleen ja että vois hyvinkin hänellä olla alkamassa synnytys. En sentään nyt heti 5 kk jälkeen oo jo uudelleen synnyttämässä... :)

Titti :) niimpä olitkin! Että vähänkö mä oon seko :sad001 Vauvan kanssa menee yöt ja päivät ihan sekaisin ja näköjään muutkin asiat:joyful:
 
Takaisin
Top