Tervetuloa uusille ja onnea plussista!
Onnea Sirpalle pojasta! Tosi harmi, että on tällaista takapakkia vauvan voinnin kanssa ja vielä, kun et saa ihan kunnollista tietoa asioista.
Satru ja Miiuli, tsemppiä! Jospa sullakin Satru olisi nämä jo synnytystä enteileviä suppareita! Ja kyllä, synnytys voi sujua ihan hyvin ja nopsasti! Onhan meitä nopeita synnyttäjiäkin täällä aika monta ollut, vaikka kieltämättä ihmetyttää, että näin paljon on mennyt sektioihin ym.
Tähti-73, kiitos hiusarvauksesta, mutta hiukan meni sivuun...mulla on vaaleat (nykyään vaaleus tullee raidoista), suorat hiukset, yleensä ponnarilla, on silleen helpompaa :)
Nan-vastiketta on meillä aina käytetty tarvittaessa ja yleensä ostettu niitä jauhepakkauksia kotikäyttöön, tulee edullisemmaksi ja on ihan helppokäyttöistä! Kaksosilla käytettiin paljon, kolmas ei huolinut kuin rintaa, neljännellä käytettiin imetyksen ohella (haluttiin opettaa myös sitä juomaan, että mieskin tai joku muu voi hoitaa). Tämä viideskin aiotaan opettaa myös nannia juomaan. Pullosta juo jo, olen antanut pumpattua, kun ei ole paino nyt ihan riittävästi noussut vauvalla väsymyksen takia.
Imetyksestä, meillä on kanssa nyt hiukan haasteellisempaa, kun vauvan bilirubiiniarvot nousi ja vauva on ollut sen takia väsynyt ja siksi ei ime niin hyvin, kuin voisi. Olen huomannut jo aiemminkin, että jos vauva ei oikein ime (on vaikka hermostunut) tai niin kun tämän meidän vauva on väsynyt, niin rinnanpään ja nännin asettaminen reilusti vauvan suuhun ja yläviistoon auttaa usein siihen, että vauva alkaa imeä. Eli nänni sinne kitalakeen päin ja sitten vielä pidän itse rinnanpäätä siinä aluksi paikoillaan, ettei heti sylje pois. Siitä usein nappaa sitten kiinni ja alkaa oikeasti imeä.
Kisu ja vauveli 11pv