Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille teille kovasti myötätunnosta<3 Suru ja järkytys on tosiaan suuri kun olihan tätä jo paljon ajatellut ja tulevaisuutta suunnitellut.Jos jotain hyvää nyt olisi nähtävä niin se on se että mulla on paljon tukea ympärillä ja se ettei oltu tätä lasta erityisesti yritetty, vaikkakin toivottu kovasti ja jotenkin se tapahtui niin opeasti eli viidessä kuukaudessa tulin raskaaksi. Eli koin että sain kokea kumminkin ihmeen että 41 vuotiaana ekaa kertaa tulin raskaaksi helposti. Meitä auttaa nyt ajatus että miedän pieni on enkeli. Nyt poistun täältä haikein mielin ja toivon että etenkin sä MS74 jaksat-ymmärrän että ahdistaa samoilla viikoilla kuulla tällaista, niin ois muakin. Ihanaa että sulla oli kaikki hyvin!! uskon että on loppuun asti, kohtahan maaginen 12 vkoa täynnä..mulla se olis ollut huomenna:(
 
Hyvää jatkoa s_m_k ! Toivottavasti tavataan vielä täällä vau-palstalla paremmissa merkeissä.
 
Aivan ihana ketju teillä, eksyin joku aika sitten seuraamaan. Kai ikä jotenkin tekee että ajatusmaailmassa teidän kanssa tuntuu olevan niin paljon samaa. Olisinpa löytänyt vastaavan, kun olin itse raskaana...juuri 39 v täyttäneenä sain ihanan ainokaiseni 3 vuotta sitten.

Enkä siis varsinaisesti nyt kuulu tähän keskusteluun, mutta smk:n surullinen uutinen (etenkin kun ensimmäinen lapsi kyseessä) veti aika hiljaiseksi kuten varmaan teidät kaikki. Halusin lähettää lämpimät halaukset ja toivottaa voimia toipumiseen, koska tilanteesi muistuttaa niin kovasti omaani: itselläni myös jotakuinkin vuoden mittainen suhde tuolloin takana ja 3 kk:ssa luomusti raskaaksi, josta nt-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Mitään vikaa ei minusta löytynyt joten arvelivat että vika sikiössä ja uutta yritystä vaan. Tuolloin luin aiheesta, että on tosiaan varsin yleistä että kroppa ns. koeajaa yhden alkion ja mitkä loistavat mahdollisuudet raskautumiseen onkaan nimenomaan heti km:n jälkeen (liittyy hormoneihin jotenkin, terveysalan ihmisenä varmaan tiedät asiasta minua paremmin). Ja uusi plussa tulikin toisesta km:n jälkeisestä kierrosta. Tuohan nyt on jo aivan mahtavan hienoa, että tulit yli 40v täysin luomusti raskaaksi vain muutamassa kuukaudessa ja osoittaa minusta että mahdollisuudet on edelleen ikään nähden tosi hyvät. Ja kahden peräkkäisen km:n todennäköisyyshän on aivan minimaalinen. Itse samassa tilanteessa olleena ymmärrän, ettei tämä nyt juuri tänään kauheasti lohduta mutta...

Samoin teille kaikille muille onnea odotukseen ja ihanaa joulunaikaa! On ihanaa nähdä, että niin monet meidän ikäiset lasta haluavat saavat vielä mahdollisuuden. Ja MS74:lle myös voimia, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
 
Näköjään vielä haluan täällä käydä vilkaisemassa teidän kuulumisia..ja nyt näin Lumililja sinun viestin. olipa se ihana ja lohduttava viesti!<3 kiitos. Tämä myötätunnon määrä jokapuolelta auttaa todella paljon.Ja mä tiedän etten tosiaan ole ainoa tämän kokenut, jotkut jopa monta kertaa! Mullakin on ihan toiveikas olo uudelleen raskautumisen suhteen vaikkakin olisi kamalaa pelkoa koko aika..Ja tiedän ikäni..4 kuukautta vaille 42...eihän se hyvältä kuulosta mutta toivoa täytyy olla.Mutta elämä on tällaista, ei sitä voi varmistaa eikä ennakoida.Olen onnellinen että uskalsin kiintyä tähän pieneen elämän alkuun vaikka sen nyt menetin.Mulla on paljon kaikenlaista rankkaa elämässä takana joten koen että selviän kyllä tästäkin ajallaan. Mulla on myös mies joka on tukena ja yhdessä jaetaan suru, kumpikin omalla laillaan. Oikeasti, tänään kun vuoto alkoi spontaanisti, olen jo taas yhden etapin pidemmällä.
 
s_m_k! Oletteko käyneet sun miehen kanssa missään tutkimuksissa ennen raskautta ? Lapsettomuustutkimuksissa tutkitaan naiselta ns. Amh-arvo, joka kertoo millainen munasolureservi naisella on. Mun Amh-arvo oli 3,2, joka oli ikäisekseni hyvä hedelmällisyys/munasoluresrvi.. Vaikka siis en ole aiemmin lasta saanutkaan. Takana yksi keskenmeno 21-vuotiaana ja tuulimunaraskaus 3/13. Jos siis olet vielä kiinnostunut saamaan lapsen, niin kannattaisi ehkä oma pään takia käydä noissa tutkimuksissa. Alle 43-vuotiaat voi vielä saada kelan tukea hoitoihin yksityisellä puolella. Itse tulin kylläkin luomusti raskaaksi ilman mitään hoitoja.
 
s_m_k! Oletteko käyneet sun miehen kanssa missään tutkimuksissa ennen raskautta ? Lapsettomuustutkimuksissa tutkitaan naiselta ns. Amh-arvo, joka kertoo millainen munasolureservi naisella on. Mun Amh-arvo oli 3,2, joka oli ikäisekseni hyvä hedelmällisyys/munasoluresrvi.. Vaikka siis en ole aiemmin lasta saanutkaan. Takana yksi keskenmeno 21-vuotiaana ja tuulimunaraskaus 3/13. Jos siis olet vielä kiinnostunut saamaan lapsen, niin kannattaisi ehkä oma pään takia käydä noissa tutkimuksissa. Alle 43-vuotiaat voi vielä saada kelan tukea hoitoihin yksityisellä puolella. Itse tulin kylläkin luomusti raskaaksi ilman mitään hoitoja.
Mulla mitattiin se myös ja oli yli 4 jota se ihmetteli ettei tän ikäsillä pitäs olla. Lisäks suosittelen ottaa foolihappolisän ja varmistaa ettei kilppariarvot oo pielessä. Kävin ite vitamiini ja hivenainetutkimuksessa ja sain siitä hyviä vinkkejä jotka tasas mun heikkoja arvoja.
 
Kiitos vinkeistä jotka varmasti ovat hyviä noi testit.Itse olen kuitenkin ajatellut sen niin jo nuorempana etten jaksaisi lähteä hoitoihin, en jaksaisi sitä, tiedän sen. Ja nykyisen miehen kanssa, ollaan täysin sitä mieltä molemmat että lapsi haluttaisi kovasti muttei aleta sitä yrittämään vaan luotetaan/katsotaan miten se menee. Jos me jäädään lapsettomiksi, niin sitten se surraan ja keskitytään muuhun elämässä. Se on meidän valinta.Ei helppo, mutta meille selkeä.
 
Mäkin ajattelin aina, että haluan lapsia luonnollisesti. Itse koin kuitenkin tavallaan helpottavana tietää, että mitään biologista estettä raskaaksi tulolle ei mun kohdalla ollut kuin ikä ja ylipaino. Menimme siis tutkimuksiin, kun täytin 40 vuotta. Pari kuukautta tutkimusten jälkeen tulin luomusti raskaaksi. Meillä oli kyllä apuna ovulaatiotikut.
 
Hei kaikille.Kerron nyt heti täällä ikävän uutiseni jonka tänään ultrassa sain kun pienen vuodon takia menin sinne..Meidän pikkuista ei enää ollut, oli kuollut jo useampi viikko sitten. Nyt on ihan hirveä järkytys ja suru, eikä tätä meinaa käsittää, mutta elämä on arvaamatonta. Teille kaikille toivon hyvää odotusta loppuun saakka ja kiitoksia kaikille näiden lähes kahden kuukauden kokemusten jakamisesta! Tästä oli mulle kovasti iloa ! Hyvää joulun aikaa.

Oi voi s m k !! :sad001 Voimahaleja ja jaksamista:hug013:hug013
Hyvää Joulunaikaa kuitenkin ja tsemppiä jatkoon:Heartred
 
S_m_k voi miten surullista! Voimia koettelemuksen läpikäymiseen. Elämä on yllätyksellistä, hyvässä ja pahassa, ikinä ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu. Sata halia!
 
Miltä maria-75 tuntuu nyt? Onko ollut hetkiä kun tuntuu, että nyt olis vähän voimakkaampia supistuksia, että jokohan synnytys alkaa?
 
s_m_k: olen pahoillani tapahtuneesta ja voimia asian käsittelyyn.

Mulla onkin ollut tapahtumia tässä parin viikon aikana. Ensin äitiyspolilla todettiin kaiken olevan kunnossa, mitä verenpaine vähän nousussa. Lisättiin verenpainelääkitystä. Viime viikolla neuvolassa hemoglobiini oli noussut jo 127 ja käskettiin lopettamaan rautalisä kokonaan. Torstaina huomasin, etten ollut tuntenut vauvan liikkeitä sitten keskiviikon. Enkä saanut tuntumaan, vaikka mitä tein. Ei muuta kuin käymään tays:ssa käyrillä. Sykkeet ja liikkeet näkyivät onneksi heti, mutta mun verenpaineet oli 168/107o_O. Lopulta lääkäri ultrasi vauvan, joka oli näin loppumetreillä kääntynyt perätilaan.
Lauantaina vietettiin poikien kaverisynttärit, 13 ekaluokkalaista. Vauhtia oli, mutta hyvin selvittiin.
Eilen kävin tk:ssa astmalääkkeitä uusimassa ja sainkin antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen.
Saas nähdä mitä torstaina äitipolilla sanotaan? Onko kaveri edelleen perätilassa ja aiotaanko sille tehdä jotain? Tänään alkoi 36+0!
 
Mulla ollut flunssa koko viikon. Kurkku kipeä ja yskittää...Ei mulla ole ollut supistuksia. Lonkat välillä särkee. Vauva liikkuu kyllä paljon. Maiju, mullekin tulee 36 viikkoa täyteen perjantaina. Onneksi, Maiju sun vauvalla ei ollut mitään hätää kuitenkaan. Annatko yrittää kääntää vauvaa, jos on äitiyspolilla vielä perätilassa ?
 
Ihanaa, teillä molemmilla (maria75 ja Maiju-75) alkaa olemaan jo täysiaikainen vauva!! Aivan tuossa tuokiossa he ovat täällä.:Heartred
Pikaista paranemista flunssasta marialle!
 
Heippa kaikille!:greet008
Täällä kuuluu vähän "huonoja" uutisia, nimittäin jalka tuli kipeäksi ja lääkäri totesi, että siinä on marssimurtuma..:eek: :sad001:sad001:sad001

Ei saa kävellä ainakaan kahteen viikkoon:singing:

Sairaslomaa en ottanut, kun toimistotyö ja kipuun tuli panadolia, muuta lääkäri ei uskaltanut määrätä..
 
Huisit ajat teillä maria75 ja maiju75! Ja tsemppiä tähti73 jalan kanssa!

Mä oon nyt väliaikaisesti töissä vuoden loppuun. Työmatkalla on tullut kauhunväristyksiä kun oon kuullut teinien jutteluita. Miten ikinä pärjään semmosen kanssa sitten yli viiskymppisenä

Muuten on jännää kun mietin onko nää alavatsatuntemukset vauvan liikkeitä. Jotain siellä tuntuu, vähän sellasia laapasuja. Uijui!
 
Tähti-73, olin reilu viikko sitten neuvola lääkärillä ja hän tiedusteli tunnenko jo vauvan liikkeitä?
No enhän mä vieläkään niitä tunne ja lääkäri lohdutti, ettei useimmat uudelleen synnyttäjätkään vielä tunne, eikä ainakaan ensisynnyttäjät, johon olin jo kommentoimassa, että "mun tuttu kyllä tuntee vaikka ensimmäinen lapsi tulossa, on tuntenut jo muutaman viikon"..
Niin ja tuo tuttu olet siis sinä!!!:wink
Sain pidettyä suuni kiinni mutta niin teistä vaan on tullut tuttuja vaikkei edes törmättäessä tiedettäisi kietä ollaan-heh.
 
Takaisin
Top