Aivan ihana ketju teillä, eksyin joku aika sitten seuraamaan. Kai ikä jotenkin tekee että ajatusmaailmassa teidän kanssa tuntuu olevan niin paljon samaa. Olisinpa löytänyt vastaavan, kun olin itse raskaana...juuri 39 v täyttäneenä sain ihanan ainokaiseni 3 vuotta sitten.
Enkä siis varsinaisesti nyt kuulu tähän keskusteluun, mutta smk:n surullinen uutinen (etenkin kun ensimmäinen lapsi kyseessä) veti aika hiljaiseksi kuten varmaan teidät kaikki. Halusin lähettää lämpimät halaukset ja toivottaa voimia toipumiseen, koska tilanteesi muistuttaa niin kovasti omaani: itselläni myös jotakuinkin vuoden mittainen suhde tuolloin takana ja 3 kk:ssa luomusti raskaaksi, josta nt-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Mitään vikaa ei minusta löytynyt joten arvelivat että vika sikiössä ja uutta yritystä vaan. Tuolloin luin aiheesta, että on tosiaan varsin yleistä että kroppa ns. koeajaa yhden alkion ja mitkä loistavat mahdollisuudet raskautumiseen onkaan nimenomaan heti km:n jälkeen (liittyy hormoneihin jotenkin, terveysalan ihmisenä varmaan tiedät asiasta minua paremmin). Ja uusi plussa tulikin toisesta km:n jälkeisestä kierrosta. Tuohan nyt on jo aivan mahtavan hienoa, että tulit yli 40v täysin luomusti raskaaksi vain muutamassa kuukaudessa ja osoittaa minusta että mahdollisuudet on edelleen ikään nähden tosi hyvät. Ja kahden peräkkäisen km:n todennäköisyyshän on aivan minimaalinen. Itse samassa tilanteessa olleena ymmärrän, ettei tämä nyt juuri tänään kauheasti lohduta mutta...
Samoin teille kaikille muille onnea odotukseen ja ihanaa joulunaikaa! On ihanaa nähdä, että niin monet meidän ikäiset lasta haluavat saavat vielä mahdollisuuden. Ja MS74:lle myös voimia, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!