Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en tunne vielä liikkeitä mutta enpä tuntenut ekastakaan kun vasta reilusti yli puolenvälin vaikka ultrissa vauva riehui ihan kunnolla. Mulla varmaan puuttuu joku tunne hermo vatsasta.:)

Sulla on maria75 nyt eka mammaloma päivä-eikö niin?
 
Ensimmäistä äitiyslomapäivää täällä vietetään. Onhan tää vähän outooa, kun ei tartte lähteä töihin. Työstressi ainakin on lauennut, kun nukuin viime yön 7,5 tuntia yhteen putkeen. Yritän vain ottaa rennosti täällä kotona.
 
En mä usko Tähti-73, että sä kuvittelet niitä liikkeitä. Mulla istukka takana. Sen takia liikkeet tuntui jo viikolla 15. Noista pohjekrampeista luin eilen, että kalsiumin puutekin voi aiheuttaa suonenvetoa jalassa. En tiedä pitääkö paikkansa. Kalsimiumin tai magnesiumin puute ne varmaan aiheuttaa. Jos kestää kauan, niin kyllä niistä kannattaa varmaan puhua neuvolassa. Mulla ei ole nyt ollut niitä kramppeja jalassa enää. Kädet kyllä saattaa puutua yön jälkeen.

Maria-75:)
Joo, ei voi olla enää kuvitelmaa, sillä tänään pikkunen on vipeltänyt oikein reippaasti koko päivän...:happy093

Maria, käytkö yhä kuntosalilla näin loppumetreillä?:rolleyes:
 
En ole enää käynyt kuntosalilla. Jäi kesken kuntosalilla käynti,kun oli liikaa töitä ja muuta menoa viikonloppuisin. Pitäisi kyllä käydä siellä salilla keskustelemassa saako siellä jatkaa, kun kortti meni vanhaksi tai ostaa uusi kortti.
 
Onko teillä maria75 kaikki jo valmiina tulokasta varten? Jännittääkö sua synnytys yhtään, mies tulee varmaankin mukaan?
 
Tähtipölyä! :)
Joko pian postitat joulukortin?:playful:
Voi uskoa isovanhempien riemastuvan suunnattomasti ja ilouutinen vielä näin Joulun alla:Heartred
 
Last edited by a moderator:
Kyllä mies tulee synnytykseen mukaan. Ei mua kauheasti jännitä. Vaunut, turvakaukalo ja ratasosa hankittu käytettynä kummitytön vanhat , vaatteita ostettu käytettynä ja pari uuttakin vaattetta. Lisäksi saatu sukulaisilta käytettyjä vauvan vaatteita. Pinnasänky saatiin kummitytön vanha. Setterin ostin uuden. Vauvan vaatteille ostettu vaatekaappi, joka on vielä kokoamatta. Pinnasänkykin on vielä osissa. Äitiyspakkauskin tuli jo lokakuussa. Mies kunnostanut alakerran makuuhuonetta, sen takia ollaan vielä vaiheessa vauvan huonekalujen kanssa, mutta varmaan ensi viikonloppuna pitäisi kaappi koota. Niin saisi pestä ja laittaa vauvan vaatteita sinne valmiiksi. Vauvalle olen ajatellut ostaa toppahaalarin uuden, koska äitiyspakkauksessa on niin iso toppahaalari.
Meillä on kyllä sellainen turvakaukaloon sopiva kaukalopussi, mutta se on fleeceä. Vaippoja ei ole vielä ostettu valmiiksi.
 
Kyllä mies tulee synnytykseen mukaan. Ei mua kauheasti jännitä. Vaunut, turvakaukalo ja ratasosa hankittu käytettynä kummitytön vanhat , vaatteita ostettu käytettynä ja pari uuttakin vaattetta. Lisäksi saatu sukulaisilta käytettyjä vauvan vaatteita. Pinnasänky saatiin kummitytön vanha. Setterin ostin uuden. Vauvan vaatteille ostettu vaatekaappi, joka on vielä kokoamatta. Pinnasänkykin on vielä osissa. Äitiyspakkauskin tuli jo lokakuussa. Mies kunnostanut alakerran makuuhuonetta, sen takia ollaan vielä vaiheessa vauvan huonekalujen kanssa, mutta varmaan ensi viikonloppuna pitäisi kaappi koota. Niin saisi pestä ja laittaa vauvan vaatteita sinne valmiiksi. Vauvalle olen ajatellut ostaa toppahaalarin uuden, koska äitiyspakkauksessa on niin iso toppahaalari.
Meillä on kyllä sellainen turvakaukaloon sopiva kaukalopussi, mutta se on fleeceä. Vaippoja ei ole vielä ostettu valmiiksi.

Voi, että kuulostaa mukavalta tuollaiset valmistelut! En malttaisi odottaa, että olemme samassa tilanteessa:) Perässä tullaan.... Tänään niskaturvotus 1,4, eli normaali ja kaikki näytti olevan kunnossa.

Tsemppiä ja iloa viimeisiin viikkoihin!
 
Mä aloitin valmistelut rakenneultran jälkeen , kun syyskuun lopulla ostin vaunut, rattaat ja turvakaukolo. Sitä ennen ei uskaltanut hankkia mitään. Vaikka olen äitiyslomalla, ei kauheasti ole energiaa, kun maha on jo niin iso ja rajoittaa tekemistä.
 
On teillä maria75 ihanasti asiat valmiina, vauva voi siis tulla milloin vain.:)
Vika kuukausi oli mulle vähän tylsä, kun vaan odotti, että koska hän (vauva) saapuu.

Tähti-73 tänään hankin postimerkit, niin huomenna laitan kortit postiin. Oletettavaa on, että isovanhemmat menevät sekaisin- taas,:wink, tosin kortit olen allekirjoittanut meidän kolmen nimillä + bebe, saattaa kyllä hyvin käydä, että joutuvat hetken miettimään mitä se nyt oikein tarkoittaakaan.
 
Hei kiva kuulla Bamse että kaikki ok! Vitsin mukava myös kuulla mammalomakuulumisia Maria75!

Mä oon miettinyt sykejuttuja kun kotidoppler tuli ja heti kuuntelin. Syke on yli 160, mutta huomenna on neuvola niin kyselen sitten siellä että onko toi normaalia.
 
Mä oon miettinyt sykejuttuja kun kotidoppler tuli ja heti kuuntelin. Syke on yli 160, mutta huomenna on neuvola niin kyselen sitten siellä että onko toi normaalia.

en kuulu tähän keskusteluun mitenkään, mut sikiön normaali syke on 100-180. :) eli ei tartte huolestua!
 
Just noin kuin Balecenia jo kirjoittikin, niin Noel 160 syke on normaali. Mullakin oli alussa niin,nyt se on laskenut n.140 tienoille,mikä sekin on normaali.
 
Mun pojalla on syke ollut yleensä neuvolassa 140. Meillä lähipiirissä paljon pieniä poikalapsia, joten ilmeisesti tulevaisuudessakin saatetaan saada vaatteita heiltä. Ystävieni siskoilla on poikavauvat ja sekä miehen että mun serkuilla on poikavauvat. Miehen siskolla on poika ja tyttö (5 ja 3-vuotiaat). Mun kummityttö on 3-vuotias. Miehellä 1,5 v. kummipoika.
 
Mulla alkoi nyt viikko 33....Poks. Vielä viikko töitä ja sitten jää äitiyslomalle. Vointi tosi hyvä, vaikka maha on aika iso. Ei supisteluja, eikä mitään vaivoja tällä hetkellä.


Hienoa kuulla, että siellä vointi noin hyvä :) Minulla rv 30 menossa ja olo ei hyvä fyysisesti. Mulla tosi pahat olkapää/käsi/rannesäryt + lonkkasäryt varsinkin öisin. Käyn hierojalla ja venyttelen ja mulla on rannekanavaoireyhtymä molemmissa ranteissa mikä vaan pahenee nyt, ja mitään helpotusta ei mistän oikein ole joten olen tässä taas viimisen parin viikon ajan nukkunut n .4-5h yössä ja alkanut supisteleen taas kovan väsymyksen ja stressin vuoksi. töissä siis edelleen ja tänään menenkin lääkärissä käymään kun ei vaan jaksa enää. Muutoin on kyllä ihana olo tän masun kanssa <3 Pe ois neuvola taas ja influessapiikkiä tulossa sekä vasta-ainepiikki kun olen rhesus - ja vauva on +. Toivottavasti en saa kuumetta influessapiikistä kun viimeksi ollut kipeänä Huhtikuussa, silloin taisikin olla influessa minulla sekä miehellä :/ Hyviä vointeja sinulle ja tsemppiä vielä viimeiseen rutistukseen töissä :)
 
Hei! :) Mä kanssa mietin influenssarokotetta, nyt jo rv 17...joten ehkä uskaltaisi sen ottaa, mutta onko se tarpeellinen?

Ilman selvinnyt aiempinakin vuosina, eikä ole tullut influenssaa...

Tämä herättää täällä näköjään polemiikkia, kiva huomata, etten ole ainoo, joka pähkäilee samaa asiaa..

Mä otan nyt tulevana perjantaina tuon influessarokotteen. Pitkään pähkäilin itsekin asian kanssa ja punnitsin riskejä ja hyviä puolia, mutta päädyttiin miehen kanssa, että otetaan molemmat se kun vauva syntyy pahimpaan influessakauteen eli Helmikuussa ja miehellä on astma ja molemmilla allergiaa niin pieni saattaa periä meiltä nämä geenit ja pelottaa kovasti jos vauva saisi sen taudin :( ja neuvolatäti itsekin suositteli sitä.
 
Ensimmäistä äitiyslomapäivää täällä vietetään. Onhan tää vähän outooa, kun ei tartte lähteä töihin. Työstressi ainakin on lauennut, kun nukuin viime yön 7,5 tuntia yhteen putkeen. Yritän vain ottaa rennosti täällä kotona.
Ai oletkin jo äippälomalla :) olen vähän jäljessä näiden viestien kanssa :)
 
Joo...täällä ollaan äitiyslomalla. Mullakin on ollut niska- ja hartiasärkyjä ja välillä puutuu kädet öisin. Pätkissä nukkuminen ja kyljellään tekee sen. Olo kuitenkin helpottanut, kun päässyt äitiyslomalle. Töissäkäynti on kyllä stressavaa loppuraskaudessa, vaikka tykkäänkin työstäni. Sitten piti vielä loppuviikot kouluttaa sijaista. Mulla sellainen itsenäinen työ, että vaikealta tuntuu jättää jonkun toisen haltuun oma työpaikka. Onneksi on paljon muuta ajateltavaa ja tekemistä, jos vaan jaksaisi jotain tehdä. Supistuksia ei ole. Influenssarokotusta en ole ottanut. Suhtaudun siihen skeptisesti, kun viime vuonna mun vanhemmilla oli influenssa, vaikka he olivat ottaneet rokotuksen. Ilmeisesti äidillä ei nyt ole influenssaa, mutta kova yskä on edelleen. Hänellä on keuhkoahtaumatauti, joten saa kaikki flunssat voimakkaampana kuin tavalliset ihmiset. Mun isällä oli myelooma, plasmasolusyöpä, minkä takia hänelläkin oli immuniteetti huonompi kuin terveellä ihmisellä. Isä kuoli nyt heinäkuussa.
 
Takaisin
Top