Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin vähän olen epäilevä sen influenssarokotteen kanssa, en ole koskaan aiemmin näinä 13 vuotena jona olisin sen työn kautta saanut, halunnut ottaa.Enkä ole sairastunut.Nyt kuitenkin riski sairastua influenssaan tuntuu aika suurelta ja pelottavalta, meillä k un niitä potilaita töissäkin on ja aina sitä altistusta ei vaan voi välttää vaikka raskaana olevat eivät tietenkään hoida influenssapotilaita jos tauti on tiedossa.Joten päätin sen nyt ottaa vaikka olenkin kuullut monen siitä sairastuvan pienempään flunssaan...En todennäköisesti nytkään ottaisi ellei työ olisi mitä on..
 
Mä olen kerran sairastanut influenssan ja se oli kamalaa. Silloin ei vielä ollut lapsia. Toiste en välittäisi saada. Toisekseen ilmeisesti ne jälkitaudit voi olla vaarallisia. Mut jokainen päättää itse kohdaltaan. Viimeksi kun otin rokotuksen niin olin jotenkin tosi voimaton ja paikat kipeät pari viikkoa. Sekään ei ollut kivaa.
 
Hello! Otin sitten influenssapiikin, suositeltiin:)

Sitten sain kuulla, että mulla on Rh- veri...:eek: Neuvolassa ei paljon enempää kerrottu, kuin vaatii ainakin seurantaa... ja voi vaikuttaa jotenkin seuraavaan lapseen odotusaikana.
Onko kokemuksia??:rolleyes:
 
Tähti-73 mä muistelisin joskus lukeneeni Punaisen Ristin veripalvelun sivuilta asiastasi kun jollain mun asiakkaalla oli sama juttu ja hän sitä kovin mietti, siellä oli ihan todella hyvin selitetty asia (laita rh- veri ja raskaus hakusanaksi, niin löydät ko.sivun).:)
 
Tähti-73 mä muistelisin joskus lukeneeni Punaisen Ristin veripalvelun sivuilta asiastasi kun jollain mun asiakkaalla oli sama juttu ja hän sitä kovin mietti, siellä oli ihan todella hyvin selitetty asia (laita rh- veri ja raskaus hakusanaksi, niin löydät ko.sivun).:)

Kiitti, täytyy lukaista:wink!!
 
Mulla on myös rh- veri. Mulle se ei ole aiheuttanut ongelmia. Ja tämän ketjun jossain vaiheessa kerroinkin että nyt on uutena juttuna se että kun otetaan se toinen seurantanäyte niin saadaan selville vauvan veriryhmä. Ennen tämä saatiin selville vasta syntymän jälkeen. Näytteitä otetaan siis kolme kertaa raskauden aikana. Nyt en siis tiedä sitten että otetaanko se kolmas näyte vielä jos tässä toisessa selviää että vauvakin on miinus. Mulla tuo toinen näyte otetaan 16.12. Joten voin kysyä vähän tarkemmin.
 
Olin tänään neuvolassa. Vauva ilmeisesti raivotarjonnassa. Kaikki arvot oli hyviä. Neuvolatäti laittoi tänään lähetteen Tyksiin synnytystapa-ja kokoarvioon äitiyspolille. Arveli, että 23.12. voisi olla äitiyspolilla aika. Seuraava neuvola 29.12, jolloin otetaan streptokokkinäyte. Vuoden vaihteen jälkeen otetaan enää pikanäyte synnytyksessä.
 
Mulla on myös rh- veri. Mulle se ei ole aiheuttanut ongelmia. Ja tämän ketjun jossain vaiheessa kerroinkin että nyt on uutena juttuna se että kun otetaan se toinen seurantanäyte niin saadaan selville vauvan veriryhmä. Ennen tämä saatiin selville vasta syntymän jälkeen. Näytteitä otetaan siis kolme kertaa raskauden aikana. Nyt en siis tiedä sitten että otetaanko se kolmas näyte vielä jos tässä toisessa selviää että vauvakin on miinus. Mulla tuo toinen näyte otetaan 16.12. Joten voin kysyä vähän tarkemmin.

Kiitti Sikuriini!:)
 
Teistä osa on jo niin pitkällä, synnytys jo ihan ovella :) itse ei osaa vielä edes niin pitkälle ajatella :)

Täällä uni ei tule. Matkakuumetta.Lauantaina lähdemme koko perhe kanarialle kahdeksi viikoksi. Ajatuksissa pyörii vaan mitä kaikkea pitää varata matkaan ja ja ja ja.

Ja mun tekis niin mieli käydä huomenna tai siis tänään perjantaina vielä ultrassa näkemässä että kaikki hyvin ja pikkumatkaajalla huvät matkustusolosuhteet :) sielä olis 3 vapaata aikaa vielä.
 
Teistä osa on jo niin pitkällä, synnytys jo ihan ovella :) itse ei osaa vielä edes niin pitkälle ajatella :)

Täällä uni ei tule. Matkakuumetta.Lauantaina lähdemme koko perhe kanarialle kahdeksi viikoksi. Ajatuksissa pyörii vaan mitä kaikkea pitää varata matkaan ja ja ja ja.

Ja mun tekis niin mieli käydä huomenna tai siis tänään perjantaina vielä ultrassa näkemässä että kaikki hyvin ja pikkumatkaajalla huvät matkustusolosuhteet :) sielä olis 3 vapaata aikaa vielä.

Rentouttavaa lomaa sinne etelän aurinkoon! :p
 
Täällä ei voi enää matkustella etelän aurinkoon, kun tänään alkoi viikko 35. Vielä 5 viikkoa laskettuun aikaan. Kotimaanlennoille kuulemma pääsee vielä viikkoon 38 asti lääkärintodistuksella. Mietin, että jos olisimme lähteneet joulun välipäivinä anopin ja appiukon luokse lentämällä Kuusamoon. Ei siitä varmaan mitään tule, kun on äitiyspolit ja neuvolakäynnit. Sitten tulee se viikko 38 vastaan 1.1.2016.Keväällä sitten lähdemme maalis-huhtikuussa autolla reissuun vauvan kanssa.
 
Hei kaikille.Kerron nyt heti täällä ikävän uutiseni jonka tänään ultrassa sain kun pienen vuodon takia menin sinne..Meidän pikkuista ei enää ollut, oli kuollut jo useampi viikko sitten. Nyt on ihan hirveä järkytys ja suru, eikä tätä meinaa käsittää, mutta elämä on arvaamatonta. Teille kaikille toivon hyvää odotusta loppuun saakka ja kiitoksia kaikille näiden lähes kahden kuukauden kokemusten jakamisesta! Tästä oli mulle kovasti iloa ! Hyvää joulun aikaa.
 
Hei kaikille.Kerron nyt heti täällä ikävän uutiseni jonka tänään ultrassa sain kun pienen vuodon takia menin sinne..Meidän pikkuista ei enää ollut, oli kuollut jo useampi viikko sitten. Nyt on ihan hirveä järkytys ja suru, eikä tätä meinaa käsittää, mutta elämä on arvaamatonta. Teille kaikille toivon hyvää odotusta loppuun saakka ja kiitoksia kaikille näiden lähes kahden kuukauden kokemusten jakamisesta! Tästä oli mulle kovasti iloa ! Hyvää joulun aikaa.
Voi eiii. Mä itken sun puolesta. Tosi surullista. Olit ainut joka oli samoilla viikoilla mun kanssa. Kaikkea hyvää ja jaksamista päivä kerrallaan.
 
Kiitos kovasti.Nyt on tosiaan ihan kamala olo ja vielä kun viikonlopun yli pitää odottaa että pääsee sairaalaan ja tyhjennykseen..En mä tätä olis uskonut, mutta näin se nyt meni.Onneksi mies on aivan superhyper ihana tuki .
 
Hei kaikille.Kerron nyt heti täällä ikävän uutiseni jonka tänään ultrassa sain kun pienen vuodon takia menin sinne..Meidän pikkuista ei enää ollut, oli kuollut jo useampi viikko sitten. Nyt on ihan hirveä järkytys ja suru, eikä tätä meinaa käsittää, mutta elämä on arvaamatonta. Teille kaikille toivon hyvää odotusta loppuun saakka ja kiitoksia kaikille näiden lähes kahden kuukauden kokemusten jakamisesta! Tästä oli mulle kovasti iloa ! Hyvää joulun aikaa.


Voi olen tosi pahoillani! Sure rauhassa ja puhu miehesi kanssa asiasta. Saman monta kertaa kokeneena en ikinä soisi kenellekään. Haleja ja voimia paljon!
 
Ikävää smk! Olen itse kokenut saman jutun 3/13, joilloin itsellä todettiin tuulimunaraskaus nt-ultrassa. Jouduin myös hakemaan kipujen takia lääkket synnytysosastolta, jonne sain lähetteen terveyskeskuksesta. Järkytys js suru oli suuri... Tsemppiä ja jaksamista sinne !
 
Voi s_m_k, olen niin pahoillani! Tuo on se kaikkien yhteinen pelko, kamalaa, että näin täytyy käydä :sad001 Paljon voimia teille.
 
Voi kamalaa s-m-k, olen todella pahoillani!! Kohtalosi on niin julma ja en soisi sitä kenellekään, paljon paljon voimia ja toipumista sinulle ja miehellesi!!
 
Nää hormonit....tuo s_m_k:n surullinen uutinen kolahti mulla johonkin tosi syvälle ja itkin koko yön. Aamulla maksoin itteni kipeeksi yksityisellä gynekologilla jotta se katso onko mun kohdussa eloa. 50-50 ololla menin ja onneksi kaikki oli ok mut Tää on jotenkin niin väärin että kunnallisen kautta odottajan tarvii oottaa nt-ultraan asti jotta todetaan onko siellä kaikki kunnossa ja sekin vaan sillä hetkellä. Jokainen menetys jättää arpia mieleen ja sit tuolla on pilvin pimein ihmisiä jotka saa lapsia muttei huolehdi niistä hyvin. Ei mikään oo tänään oikein. Surettaa...
 
Takaisin
Top