Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua ärsyttää tänään lähes kaikki.Anoppi on edelleen siinä uskossa, että meillä järkätään jtn nimiäisjuhlia sitten kun vauva on 2kk.On kuulemma pakko nimetä 2kk ikäsenä.Paukutin kyllä sille pari faktaa ettei mikään laki vaadi nimeämään lasta 2kk iässä, isyyskin kun tunnustetaan nykyään etukäteen ja neuvolassa.Ja lisäksi me ei olla järkkäämässä mitn megabileitä jos yhtään mitn kun ei oo lapsella kummejakaan..Ja kaiken lisäksi ollaan viel putkiremppa evakossa ainakin 2kk ellei 3.Hän sitten oli sitä mieltä että heillä, sanoin heti napakan ei:n.Että mä antaisin jonkun muun järkätä omat juhlat, joita siis minä eikä mies haluta.Mulla katkes suoni jo aiemmin ku siellä puhutaan koko ajan vauvasta miehen sukunimellä, sanoin kerran et missäs se on päätetty et se laps saa miehen sukunimen? Tuli aivan hiljasta hetkeks..Menee vittu hermo ja saatana järki.Koko ajan tuputtamassa jtn yli 30v vanhaa faktatietoa ties mistä, ei prkl vaan kestä hermo.Ihan niinkuin en olisi tähän puoli vuotta vajaaseen 40v ikään mennessä oppinut hoitamaan asioita.Sanoinkin sille et kun nykyään voi kaiken tehdä ja hakea etukäteen NETIN kautta kuten mm.lapsilisät ja äitiyspvärahat sun muut, ne vaan sitten maksetaan vasta kun ajankohtaista..Mä en oo ees enää paljoa viittiny käydä kylässä ku menee vaan hermo ja en halua miestä laittaa inhottavaan välikäteen..
Äh, mä niin tiedän ton tunteen. Mulla on uskovainen anoppi niin voitte siitä kuvitella loput kun tyttöä ei kasteta. Vauvajuhlat kyllä pidetään ens viikonloppuna. Tytön nimi me kerrottiin jo syntymäviestissä joten nimiäiset ne ei ole. Paras oli appiukko kun kysyi että pitääkö meidän mennä maistraattiin jossa joku pitää nimenanto seremonian. Eli ihmisillä ei oikeesti ole mitään käsitystä siitä että esim virallisesti nimen antamisella ja kasteella ei ole mitään tekemistä keskenään. Kirkko vaan lisäpalveluna toimittaa sen kaikkien vanhempien saaman maistraatin nimilapun perille. Ristiäiset on lapsen seurakuntaan liittämis- ja siunausjuhla. Suomeen on vaan jostain syystä tullut tavaksi ilmoittaa lapsen nimikin vasta silloin ja varsinkin vanhemmat ihmiset luulee ettei ilman pappia tai muuta virallista tyyppiä voi nimeä saada. Vähän sama kun kuulee joskus maistraatissa naimisiin menneiltä kysyttävän että koska meette oikeesti naimisiin kun eihän ilman pappia se ole mahdollista :rolleyes: Lapsen nimen ilmoittamista rekisteriim pitää muuten odottaa niin kauan että maistraatista tulee esitäytetty lomake sitä varten. Se tuli muistaakseni kolmannella viikolla meille. Täytettiin se ja mies palautti sen maistraattiin kauppareissulla. Saa myös lähettää postitse. Siitä noin kaksi viikkoa ja tytölle saapui kela-kortti postissa.
 
Aivan, tota lomaketta tarkotan et se tulee automaattisesti kotiin ja sit homma on taputeltu.Me ollaan kerrottu nimi heti ku sukupuoli selvis ja vauvasta puhutaan sen nimellä..Eli ei ole mikään valtion salaisuus tämä nimi asia..Mua lähinnä se tässä ärsyttää eniten kun on sanottu jo het alkumetreillä nämä asiat ja ne ei tule muuttumaan ja silti pitää vääntää..argh!Tää pvä on ollu ihan perseestä, pudotin puhelimen likoamassa olevaan kattilaan, suuri paniikki ettei pääse tänne enää tzättäämään..sit vissiin hormoonipäissäni käytin liikaa voimaa avatessani pesukoneen huuhteluainelokerikkoa, kaikki nesteet lens päälle ja lokerikko liuku pitkin pesuhuoneen lattiaa..Sit ps4 vittuili enkä päässy katsomaan HBO mitn kivoja sarjoja..Bad hair day myös..
 
Miiuli, voin joo kuvitella ton ärsytyksen. Oiskin muuten aika hauska ku joku laki määräis nimijuhlista. pitäis lain mukaan olla kakkuu ja konjakkii :grin...

Me kuulutaan molemmat kirkkoon, joten ristiäiset tulee. Papiksi ottaisin saman, joka siunasi mun faijan viime vuonna, oli kiva pappi.

MS74 miten teil menee? Pääsittekö tänään siis himaan? Mä sain taas kipupiikin, nyt ei kyl menny sekasin. Se on kuulemma oxynormia. Sitte saan tabletteja kans, buranaa ja jotain muuta. Pääsin jo suihkuun, et äkkii tää toipuminen lähtee käyntiin. Kanyylit, haavasiteet on veks ja pierutki liikkuu pikkuhiljaa :happy:. Kiinteetä ruokaa en viel saanu. Vauvan kanssa on treffit kohta. Hyvä et pääsin suihkuun ennen :cat:! Ei tartte sellaista ominaishajua painaa mieleen...:joyful:
 
Muumimamma, mee juttelee pelkopolille tai mikä teillä siellä nyt on. Mut siis synnytyspelkokeskusteluun. Sitte vaadi et pääset synnytystapa-arvioon. Mä kävin noi molemmat ja niitten pohjalta kartoitin et mitä haluun ja mitä en ja mihin oon valmis/suostuvainen ja mihin en. Ja, juttele tulevan iskän kanssa noi hommat kans läpi, et tietää missä mennään. Ja puhumalla kaikkii vaihtoehtoja ulos, selkiytyy itellekin ne. Tai en ny muista oliko sulla isukki mukana täs projektissa vai miten. Mut joku muu sitte. Tää oli munkin eka lapsi, et ihan urpåna oon ollu.

Ei perkele, meitsi on siirtyny kysyjistä vastaajiin :happy:. Oonko vähä fiksu, mitä häh?? :wink:hilarious:

Mä kävelin vessaan! Sain katetrin veks. Vai kirjoitinko sen jo tänne? En nyt hitto muista. Nomut, vauvauutiset: sillä olikin pikku tulehdus, johtuen pitkittyneestä lapsiveden menosta. Tänä aamuna vasta näkyi arvoissa! Eilen oli viel puhtaat arvot, mut iltavuoron lekuri oli kuitenkin varmuudeksi aloittanu antibiootin, lapsivesitihkumisen takia. Vähän helvetin hyvä! Huomiseen saa antibioottia. Nyt vauva on poistettu letkusta, kokeilevat ilman ja mä pääsen iv:laisen kanssa sinne ja koittaa syöttämistä. Jee! Jännittää!

Myy75, en tosiaan pääse sinne vauvan luo ennenku pystyn liikkuu. Eilen käytiin kattoo matkan varrella sitä, ku kärräsivät mut sängyssä heräämöstä osastolle, mut en nähny ku puolet kasvoista ku kumpikaan ei pystyny liikkuu. Nyt ku kävelin vessaan, ni pääsen ainakin pyörätuolissa tosiaan sinne. Mut lepäilen täs, sain kipulääkettä just. Äijä lähti hakee vaihtovaatteita, se isän sairaalakassi jäi tosiaan pakkaamatta. Mut se onki syöny mun eväät, ku saan kiinteetä vasta tänä iltana.
Miten tohon yo. viestiin on tullu tollanen vihree härski hymiö??? Vittu, ku repeen ihan oikeesti! Mä en saa nauraa! Siinä piti lukee iv laisen eli iltavuorolaisen. En nyt noin sekaisin oo.

Tääl ei muuten oo oikee muuta tekemistä ku toipumista ja venttailua. Et sitä samaa mitä viime vkot muutenki. Ihan ku oltais jossain halvassa hotellissa lomalla. Ruokaa tulee 2h välein. Tsättäillään, lueskellaan ja kattellaan telkkua...
 
Mä tässä aloin aikani kuluks keräillä kamoja kasaan sairaalakassia varten ja se täytty jo mun pelkistä eväistä,hah.. :) Ilmeisesti ajattelen kuolevani nälkään siellä, kun kassi pullottaa mun mättömurkinoista mm. pähkinöistä, banskulastuista, välipalapatukoista, suklaasta, pillimehuista, LUUMUISTA!! yms. :) Isäntä tuumasi pakkailuja kattoessaan, että hakee vintiltä huushollin suurimman matkalaukun mulle, kun kerran meinaan pesimään sinne jäädä.. :) ! Ja varmaan oon niin kauhusta kankeena siellä synnärillä muutenkin, ettei tosiaan ole napostelut ihan ekana mielessä,heh! Mutta oon aina tämmöinen hölmö, että tavaraa kertyy reissuille puolet liikaa, hamsterien sukua olen vähän joka suhteessa.. ;)
 
Mä taas ihmettelin kun tyttö ei ollut punainen ja ruttuinen syntyessään koska sellaista mä odotin ulos tulevaksi :) tietysti itse näin tytön kunnolla vasta pari tuntia syntymästä sektion takia mutta oletin että olisi ollut ruma ankanpoikanen useamman päivän. Yllätti myös se miten paljon hiuksia tytöllä oli syntyessään kun oletin et vauvat on lähinnä kaljuja :rolleyes:

Eclipse :) Meidän pojalla oli myös paksu tukka syntyessään, nyt on jo kasvanut pitkäksi korvienpäälle :) Poika oli tosi nätti jo syntyessään ja sai täydet pisteet 9/9 :) Yhä on niin nätti kuin nukke:Heartpink
 
Kaikki hengissä. Poika syntyi, mitat 3024kg ja 50cm. Aika rääpäle :cat:'

Mä päädyin sektioon. Reilu puol tuntii punnitsin. Mun yks periaate on ollu, et pysy aina suunnitelmassa A. Ja sehän oli, et jos pitää käynnistää, ni mä valitsen siinä sektion. Eli tehtiin päivystyksellinen, ei kiireellinen sektio. Enpä tiedä miten toi tilastoidaa ?? Onko se suunniteltu...? Kuitenkin päivystyksessä tehty... Siinäpä tilastotieteilijöille pulma.

Se lääkäri ei sanonnu edes tarkkaa sitä kohdunkaulan pituutta, sanoi vaan "vähän". Mua alkaa tollaset epäilyttää, kun aiemmin on sanottu cm-määrä.

Nomut, olin kauhuissani. Katetrii ja kanyylii, mut ei auttanu ku kerätä rohkeus ja sisu. Mä oon paniikkiin taipuvainen ja meinaski lähtee taju ihan vaan jännityksestä. Kaikki on menny kuitenki hyvin.

Ja, ette arvaa, mitä se lekuri henkäs ekana ku oli saanu mut auki? "Se on vihreetä." Vittu, lapsivesi oli vihreetä. Joku vaisto täs hommas oli mukana. Anestesialääkäri nyökytteli mulle jälkeenpäin heräämössä, et ihan oikean päätöksen teit, ongelmia ois tullu oksitosiinin kanssa. Kaikkihan luuli, et sydänäänten takia ollaan sektiossa. Ja oli helvetin hyvä et anestesialääkärin aikatauluun sopi sektio noin tunti mun päätöksen jälkeen. Et en ehtiny kauheen kauan panikoimaan!

Poika saa nyt lisähappea, oli vähän lapsivettä keuhkoissa. Kyl se pari ekaa tuntia rääky ja hengitteli, mut sitte alko kakomaan. Et vauva on valvontahuoneessa. Mä oon saanu levättyy ja toivuttuu. Huomen alkaa sit äiti-hommat. Ja hitto! Multa tulee maitoa! Supermama :hilarious:! Hoitaja lypsäsi 2-3 milliä :grin. Kiva homma, joku ees sujuu. Ja vauva hamuu paljon. Ootan jo et pääsen imettää.

Et tällaista täällä. Noi myrkyt ku lähti kropasta ulos ni oli kunnon liskojenyö-olo. Vittu mitä flashejä, suurin piirtein et terrorit hyökkää sairaalaan. Ja hikee pukkas. Mut hengissä siis ollaan. Frendi ei tullu paikalle, oltiin sovittu et jos leikataan, ni iskä pitelee kädestä. Puhelinpalavereita on pidetty :happy:.

Vauva oli just muuten kakannu ku tuli ulos, et sellaisia sinappikökkäreitä oli ympäriinsä :hilarious::hilarious::hilarious:. Silmät oli kiinni ja täynnä paskaa, niin sanoakseni :dead::laughing001.

UPEETA Sirpa!!! :Heartbigred PALJON ONNITTELUJA TEILLE VAUVASTA!!!:love7:love7:love7:Heartred:Heartred:Heartred
 
En oo vielä saanu vauvaa syliin :sad001. Se on valvontahuoneessa. Ei saa enää extra-happea mut on ylipaineletkussa. Lastenlääkäri tulee aamupvällä kertoo lisää. Mut rakenteellsia ongelmia ei oo, näin ainakin eilen sanottiin. Kuulemma sektiovauvoille tosi yleistä tää. En tiedä. Toivottavasti pääsen tänää tapaa vauvan. Koitan ainakin päästä ylös täs kohta ja sit toivottavasti katetri veks.

Mullon muuten helvetisti ilmaa vattassa tästä makaamisesta, pakko alkaa nousta ylös. Yöllä sain cuplatonin. Ja, kipulääke suun kautta ei ilmeisesti imeydy, sain illalla/yöllä tupla-annoksia, mut vasta lihakseen pistettynä autto. Ja siinä oli kyl codeiiniia, alkoi jamit päässä :woot:. Ihanku ois ottanu kaks panacodia. Sain sit nukuttuu. Vähä oli liskoja...:nailbiting:

Kohtu on napakka, et on ilm.supistunu hyvin. Siltä on kyl tuntunutkin... Et kaikki vissiin ok, kunhan vauva saadaan viel tänne huoneeseen.

Kiitos muuten kaikille tosi paljon onnitteluista ja tsempeistä!

Sirpa40 : Ne vahvat särkylääkkeet aiheuttaa vatsavaivoja, tekee ilmavaivaa :(
 
Onnea Sirpalle! Hyvä että mies saa täydet pisteet ja että maitoa tulee. Siitä se lähtee :)

Samalla vähän hirvittää kun oma nimi alkaa nousta listassa..

Sirpa40 :) Tästä eteenpäin olette vanhempia... Synnytys on ainutkertainen tapahtuma, joka muuttaa teitä molempia:Heartred
 
Mä niin tiedän tunteen. Meillä anoppi yrittää päättää tulevan lapsen nimenkin! Sillä on tietty mielipide nimistä ja yksi nimi on mitä ei missään nimessä sais antaa ja sen se nimi mikä me just annetaan :D Ei niinkään anopin kiusaksi, vaan perinteiden takia, mutta saattaa se anopista tuntua kiusalta.

Satru :) Tiukka linja, anoppi ei saa vaikuttaa teidän lapsenne nimeen, ellet itse niin halua... Meillä meni onneksi hyvin ja päätettiin miehen kanssa nimet ja pappi ilmoitti sen sitten ristiäisissä! :Heartpink
 
Äh, mä niin tiedän ton tunteen. Mulla on uskovainen anoppi niin voitte siitä kuvitella loput kun tyttöä ei kasteta. Vauvajuhlat kyllä pidetään ens viikonloppuna. Tytön nimi me kerrottiin jo syntymäviestissä joten nimiäiset ne ei ole. Paras oli appiukko kun kysyi että pitääkö meidän mennä maistraattiin jossa joku pitää nimenanto seremonian. Eli ihmisillä ei oikeesti ole mitään käsitystä siitä että esim virallisesti nimen antamisella ja kasteella ei ole mitään tekemistä keskenään. Kirkko vaan lisäpalveluna toimittaa sen kaikkien vanhempien saaman maistraatin nimilapun perille. Ristiäiset on lapsen seurakuntaan liittämis- ja siunausjuhla. Suomeen on vaan jostain syystä tullut tavaksi ilmoittaa lapsen nimikin vasta silloin ja varsinkin vanhemmat ihmiset luulee ettei ilman pappia tai muuta virallista tyyppiä voi nimeä saada. Vähän sama kun kuulee joskus maistraatissa naimisiin menneiltä kysyttävän että koska meette oikeesti naimisiin kun eihän ilman pappia se ole mahdollista :rolleyes: Lapsen nimen ilmoittamista rekisteriim pitää muuten odottaa niin kauan että maistraatista tulee esitäytetty lomake sitä varten. Se tuli muistaakseni kolmannella viikolla meille. Täytettiin se ja mies palautti sen maistraattiin kauppareissulla. Saa myös lähettää postitse. Siitä noin kaksi viikkoa ja tytölle saapui kela-kortti postissa.

Marituuli :) Onko sun anoppi muslimi?
 
Onks ketään kelle toi cytotec olis ollu ok vauhdittajana?!
Miks v**ussa sellasta annetaan kun tuntuu et siitä seuraa pelkkiä kiireellisiä sektioita.

Ite oon syöny kolmet cytotecit keskenmenoihin (yhteen kahdet kun eka vitun kuuri ei edes tyhjentäny kohtua ja olin niin uuno etten vaatinu päästä tarkistuttamaan ultraan tilannetta vaikka epäilin ettei se ny näin äkkiä voinu tyhjentyä...)
Edit: korjaan. Syöny yhdet ja tunkenu kahdet värkkiin :-p
Ruotsissa koko aine on kielletty!
 
Satru :) Tiukka linja, anoppi ei saa vaikuttaa teidän lapsenne nimeen, ellet itse niin halua... Meillä meni onneksi hyvin ja päätettiin miehen kanssa nimet ja pappi ilmoitti sen sitten ristiäisissä! :Heartpink

Juu ei vaikuta. Nimi on päätetty jo, eikä anoppi tiedä mikä nimi on päätetty antaa, sanoi vaan ihan "tuurilla" että ei sit sitä nimeä :) Mutta kun se on meidän päätös, ei hänen.
 
Miiuli, voin joo kuvitella ton ärsytyksen. Oiskin muuten aika hauska ku joku laki määräis nimijuhlista. pitäis lain mukaan olla kakkuu ja konjakkii :grin...

Me kuulutaan molemmat kirkkoon, joten ristiäiset tulee. Papiksi ottaisin saman, joka siunasi mun faijan viime vuonna, oli kiva pappi.

MS74 miten teil menee? Pääsittekö tänään siis himaan? Mä sain taas kipupiikin, nyt ei kyl menny sekasin. Se on kuulemma oxynormia. Sitte saan tabletteja kans, buranaa ja jotain muuta. Pääsin jo suihkuun, et äkkii tää toipuminen lähtee käyntiin. Kanyylit, haavasiteet on veks ja pierutki liikkuu pikkuhiljaa :happy:. Kiinteetä ruokaa en viel saanu. Vauvan kanssa on treffit kohta. Hyvä et pääsin suihkuun ennen :cat:! Ei tartte sellaista ominaishajua painaa mieleen...:joyful:
Miten sä pääsit heti suihkuun? Multa katetri otettiin vasta päivän päästä ja epiduraali parin pv päästä.

Päästiin tänään kotiin mutta vauvan syömistä ja painoa pitää kontrolloida ylimääräsillä neuvolakäynneillä jotta saa maitoa riittävästi...en tiedä oisko pitäny jäädä huomiseen sairaalaan...toisaalta ei ne oo mua kotioloissa auttamassa....alku meni persiilleen ja mä jo parun täällä kun oon ihan pihalla....kadotin sen rintakumin tai jäiköhän sairaalaan. No mulla oli kotona mutta erilainen enkä saanu tyttöä sillä syömään. Ei löytynyt yhtään sopivaa asentoa ja vauva vaan huutaa. Toki hän saattaa olla vähän hämillään muutenkin että missä ollaan....passitin miehen kauppaan ja apteekkiin ja huutava vauva sylissä steriloin rintapumppun ja pumppasin sen verran että sai pahimman nälkänsä taltutettua ruiskun kautta imemällä ja nukahti...sit unohdin ottaa kipulääkkeet jotka menee nyt kolmesti...en meinannu äsken päästä pytyltä ylös....nyt pumppasin valmiiks 20ml yötä varten jollen saa rintakumilla syömään. On tää jotenkin kaoottista! No huomenna pv uus...
 
Vitsi, vauva on ylisöpö! Sain sen iholle. Se haisto heti tissin ja alko hamuumaan. Kätilö autto sille tissin suuhun ni se lähti syömään :woot:. Käsittämätöntä! Oli se pieni. Isot silmät ja se piti niitä paljon auki. Hyvät pisteet oli saanu, on virkeä ja jäntevä. Huomenna pitäis keuhkot olla kuivat, ja jos tulehdusarvot ok, ni saadaan vauva meidän jengiin :)! Vitsinvitsi! Sitä hoiti eilinen kätilö, joka oli leikkauksessa. Kysyi, että oonko tyytyväinen ja sanoin et oon. Käynnistyksellä oisin varmaan vieläkin aukeemassa ja sydänäänet ois laskussa... Oli samaa mieltä sektiopäätöksestä, että ihan oikea oli.
 
Mä tässä aloin aikani kuluks keräillä kamoja kasaan sairaalakassia varten ja se täytty jo mun pelkistä eväistä,hah.. :) Ilmeisesti ajattelen kuolevani nälkään siellä, kun kassi pullottaa mun mättömurkinoista mm. pähkinöistä, banskulastuista, välipalapatukoista, suklaasta, pillimehuista, LUUMUISTA!! yms. :) Isäntä tuumasi pakkailuja kattoessaan, että hakee vintiltä huushollin suurimman matkalaukun mulle, kun kerran meinaan pesimään sinne jäädä.. :) ! Ja varmaan oon niin kauhusta kankeena siellä synnärillä muutenkin, ettei tosiaan ole napostelut ihan ekana mielessä,heh! Mutta oon aina tämmöinen hölmö, että tavaraa kertyy reissuille puolet liikaa, hamsterien sukua olen vähän joka suhteessa.. ;)
Mä ehdin ne sairaalakassin eväät moneen kertaan jo syömään ennen kun tuli lähtö!
 
Multakin poistivat katetrin (sektion jälkeen sillon ekan lapsen kohdalla) vasta seuraavana päivänä. En ehtinyt edes suihkuun katetrin poiston jälkeen, kun porukat jo rynnivät vierastunnilla vauvaa kattomaan. Pikkasen oli räjähtänyt olo, kun olin jo monta päivää ollu sairaalassa synnytystä yrittelemässä... :sad001 Kanyylia ei poistettu, kun siitä annettiin antibioottitippa kolmesti vuorokaudessa. Nyt olikin tokalla kerralla luxusta, kun pääsi jo synnytyshuoneessa suihkuun ennen vuodeosastolle siirtymistä.
 
Miten sä pääsit heti suihkuun? Multa katetri otettiin vasta päivän päästä ja epiduraali parin pv päästä.

Päästiin tänään kotiin mutta vauvan syömistä ja painoa pitää kontrolloida ylimääräsillä neuvolakäynneillä jotta saa maitoa riittävästi...en tiedä oisko pitäny jäädä huomiseen sairaalaan...toisaalta ei ne oo mua kotioloissa auttamassa....alku meni persiilleen ja mä jo parun täällä kun oon ihan pihalla....kadotin sen rintakumin tai jäiköhän sairaalaan. No mulla oli kotona mutta erilainen enkä saanu tyttöä sillä syömään. Ei löytynyt yhtään sopivaa asentoa ja vauva vaan huutaa. Toki hän saattaa olla vähän hämillään muutenkin että missä ollaan....passitin miehen kauppaan ja apteekkiin ja huutava vauva sylissä steriloin rintapumppun ja pumppasin sen verran että sai pahimman nälkänsä taltutettua ruiskun kautta imemällä ja nukahti...sit unohdin ottaa kipulääkkeet jotka menee nyt kolmesti...en meinannu äsken päästä pytyltä ylös....nyt pumppasin valmiiks 20ml yötä varten jollen saa rintakumilla syömään. On tää jotenkin kaoottista! No huomenna pv uus...
Voi vitsi, koita jaksaa! Kyl se vauva venttaa ruokaansa, vaikka huutaakin. Kyl sä pärjäät, kaikki muutki on pärjänny! Mä pääsen vast huomen hoitaa vauvaa, ajattelin vasta pe himaan. Multa otettiin epi pois heti leikkauksen jälkeen. Tunto palas jotain 3h kuluttua, tuli kyl horkkaa ja kutinaa, mut niillä oli lääkkeet niihin. 1pv kuluttua mua patistettiin vessaan. Ekalla nousulla en viel kävelly mut parin tunnin päästä pääsin vessaan. Sillo otettiin katetri pois, et sama juttu ku sulla. Sit ku pääsin kuselle ekan kerran, otettiin kanyyli veks, eli tänään iltapäivällä. Sit ku pääsin suihkuunkin ni nyt saan syödä kiinteetä. Nillä on keppi-porkkana -systeemi näköjään :happy:. Noissa ohjeissa lukee et mitä enempi liikkuu, ni sitä nopeempaa on toipuminen. Vauvan tapaaminen tosin teki sellasen kivun et piti suoraan sänkyyn mennä. Pikku hiki on päällä koko ajan.
 
Takaisin
Top