Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ONNEA SIRPA POJASTA! :) :) :)
Oi ihanaa et kaikki meni hyvin ja olette molemmat kunnossa. :) kyllä ne äidinvaistot vaan sieltä puskee läpi ja onneks uskoit omiin vaistoihisi. :) Hyvä että oot saanut levättyä kans ja nyt opettelette pikkuhiljaa toistenne tavoille. Sä saat täyden kympin suorituksesta mut mitkä pisteet annat isukille?
 
Tsiisös. Tai siis ekaks AIVAN HELEVETIN PALJON ONNEA (Sirpalle näin voi sanoo ilman et tuntuu sopimattomalta :D) ja tosi hyvä et valkkasit sektion.

Vähän mä repesin tosta kökkäreet silmissä -jutusta xD

Huippujuttu et kaikki meni hyvin ja nopeesti. Khyl susta viel supermama tuleekin :)
 
Heh Janna. Se saa kympin kans. Käy välil kattoo vauvaa ja toimii mun jalkoina. Hienosti piti kädestä kiinni ja oli kans huolissaan musta. Molemmilla tuli tippa linssiin ku se kakkakäärö vilautettiin meille. Sitte se toi vähä myöhemmin vauvan mun pään viereen ja totes tyytyväisenä et isot pallit :laughing021. Vittu ku meinasin revetä samalla ku mua kursittiin kasaan...

Janna, sä voit käydä nukkuu ny :cat:! Hassu!
 
No enhän mä nyt voi nukahtaa kun oon niin innoissani sun puolesta! :D Oli pakko kertoa heti miehellekin. :) Ehkä ne isänvaistotkin sieltä nyt kuoriutuu esiin ja tajuaa miten paljon apua sä tarviit ja vihdoinkin avais silmänsä ja tajuais minkälaisen SANKARITYÖN teit raskauden ja synnytyksen aikana! Sen kuuluu nyt palvoa maata sun jalkojen alla! :D
Ja nyt nautit pikku tuhisijasta ja nuuhkit vauvantuoksua (kai kaikki kakat on saatu pestyä pois) kun pystyt/jaksat pitää häntä vierellä. Ja pyydät tarpeeks huumeita ettet kärsi turhaan kivuista!
 
PS. Joku ihmeen hormoniryöpsähdys varmaan mullakin tuli just kun masussa alko sellanen hulabaloo et oksat pois! Vetelee varmaan kuperkeikkoja niin kauan kun vielä mahtuu. :D
 
Onneksi olkoon Sirpa poikavauvasta ! Teit oikean päätöksen, kun et ottanut oksitosiinia. Ilmeisesti äideillä on intuitio, jos joku on vauvalla huonosti. Mullakin mies oli pitelemässä kädestä sektion aikana. Mulla ainakin anestesialääkäri oli huippu. Laittoi lisää epiduraalia, kun pyysin ja puhui tosi rauhoittavasti. Voimia toipumiseen, Sirpa !
 
Onnea Sirpa uudesta tulokkaasta ja pikaista paranemista!!

Mulla oli myös lapsivesi vihreetä, mutta ei ne mulla siitä panikoinu yhtään ne kätilöt. Mä kylläkin.. Täytyy tarkistaa synnytyskertomus, mut muistelen, et joku melkein vuorokausi vielä meni siitä, että vihersi siihen, kun syntyi. Sydänäänet oli koko ajan kuitenki kunnossa ja kesti muksu oksitosiiniakin ihan hyvin. Hui, että ne on noin sulle sanonu.. Pistää miettimään omaa synnytystä ihan uusiks..?
 
Kaikki hengissä. Poika syntyi, mitat 3024kg ja 50cm. Aika rääpäle :cat:'

Mä päädyin sektioon. Reilu puol tuntii punnitsin. Mun yks periaate on ollu, et pysy aina suunnitelmassa A. Ja sehän oli, et jos pitää käynnistää, ni mä valitsen siinä sektion. Eli tehtiin päivystyksellinen, ei kiireellinen sektio. Enpä tiedä miten toi tilastoidaa ?? Onko se suunniteltu...? Kuitenkin päivystyksessä tehty... Siinäpä tilastotieteilijöille pulma.

Se lääkäri ei sanonnu edes tarkkaa sitä kohdunkaulan pituutta, sanoi vaan "vähän". Mua alkaa tollaset epäilyttää, kun aiemmin on sanottu cm-määrä.

Nomut, olin kauhuissani. Katetrii ja kanyylii, mut ei auttanu ku kerätä rohkeus ja sisu. Mä oon paniikkiin taipuvainen ja meinaski lähtee taju ihan vaan jännityksestä. Kaikki on menny kuitenki hyvin.

Ja, ette arvaa, mitä se lekuri henkäs ekana ku oli saanu mut auki? "Se on vihreetä." Vittu, lapsivesi oli vihreetä. Joku vaisto täs hommas oli mukana. Anestesialääkäri nyökytteli mulle jälkeenpäin heräämössä, et ihan oikean päätöksen teit, ongelmia ois tullu oksitosiinin kanssa. Kaikkihan luuli, et sydänäänten takia ollaan sektiossa. Ja oli helvetin hyvä et anestesialääkärin aikatauluun sopi sektio noin tunti mun päätöksen jälkeen. Et en ehtiny kauheen kauan panikoimaan!

Poika saa nyt lisähappea, oli vähän lapsivettä keuhkoissa. Kyl se pari ekaa tuntia rääky ja hengitteli, mut sitte alko kakomaan. Et vauva on valvontahuoneessa. Mä oon saanu levättyy ja toivuttuu. Huomen alkaa sit äiti-hommat. Ja hitto! Multa tulee maitoa! Supermama :hilarious:! Hoitaja lypsäsi 2-3 milliä :grin. Kiva homma, joku ees sujuu. Ja vauva hamuu paljon. Ootan jo et pääsen imettää.

Et tällaista täällä. Noi myrkyt ku lähti kropasta ulos ni oli kunnon liskojenyö-olo. Vittu mitä flashejä, suurin piirtein et terrorit hyökkää sairaalaan. Ja hikee pukkas. Mut hengissä siis ollaan. Frendi ei tullu paikalle, oltiin sovittu et jos leikataan, ni iskä pitelee kädestä. Puhelinpalavereita on pidetty :happy:.

Vauva oli just muuten kakannu ku tuli ulos, et sellaisia sinappikökkäreitä oli ympäriinsä :hilarious::hilarious::hilarious:. Silmät oli kiinni ja täynnä paskaa, niin sanoakseni :dead::laughing001.
Ihanaa ihanaa - superpaljon onnea Sirpa! :) <3
 
Onnea Sirpa uudesta tulokkaasta ja pikaista paranemista!!

Mulla oli myös lapsivesi vihreetä, mutta ei ne mulla siitä panikoinu yhtään ne kätilöt. Mä kylläkin.. Täytyy tarkistaa synnytyskertomus, mut muistelen, et joku melkein vuorokausi vielä meni siitä, että vihersi siihen, kun syntyi. Sydänäänet oli koko ajan kuitenki kunnossa ja kesti muksu oksitosiiniakin ihan hyvin. Hui, että ne on noin sulle sanonu.. Pistää miettimään omaa synnytystä ihan uusiks..?
kiits. Sitäpä just ei tiedä, et kauanko synnytykseen ois menny. En usko et ois tänään syntyny. Ja, vesi ei ollu vihreetä eilen aamulla, mut ei sitä tullutkaan enää illalla. Ilmeisesti tullu reikä, joka mennytki sitte kiinni. Mut jotain siel on sit tapahtunu, et alkanu vihertää.
 
Kaikki hengissä. Poika syntyi, mitat 3024kg ja 50cm. Aika rääpäle :cat:'

Mä päädyin sektioon. Reilu puol tuntii punnitsin. Mun yks periaate on ollu, et pysy aina suunnitelmassa A. Ja sehän oli, et jos pitää käynnistää, ni mä valitsen siinä sektion. Eli tehtiin päivystyksellinen, ei kiireellinen sektio. Enpä tiedä miten toi tilastoidaa ?? Onko se suunniteltu...? Kuitenkin päivystyksessä tehty... Siinäpä tilastotieteilijöille pulma.

Se lääkäri ei sanonnu edes tarkkaa sitä kohdunkaulan pituutta, sanoi vaan "vähän". Mua alkaa tollaset epäilyttää, kun aiemmin on sanottu cm-määrä.

Nomut, olin kauhuissani. Katetrii ja kanyylii, mut ei auttanu ku kerätä rohkeus ja sisu. Mä oon paniikkiin taipuvainen ja meinaski lähtee taju ihan vaan jännityksestä. Kaikki on menny kuitenki hyvin.

Ja, ette arvaa, mitä se lekuri henkäs ekana ku oli saanu mut auki? "Se on vihreetä." Vittu, lapsivesi oli vihreetä. Joku vaisto täs hommas oli mukana. Anestesialääkäri nyökytteli mulle jälkeenpäin heräämössä, et ihan oikean päätöksen teit, ongelmia ois tullu oksitosiinin kanssa. Kaikkihan luuli, et sydänäänten takia ollaan sektiossa. Ja oli helvetin hyvä et anestesialääkärin aikatauluun sopi sektio noin tunti mun päätöksen jälkeen. Et en ehtiny kauheen kauan panikoimaan!

Poika saa nyt lisähappea, oli vähän lapsivettä keuhkoissa. Kyl se pari ekaa tuntia rääky ja hengitteli, mut sitte alko kakomaan. Et vauva on valvontahuoneessa. Mä oon saanu levättyy ja toivuttuu. Huomen alkaa sit äiti-hommat. Ja hitto! Multa tulee maitoa! Supermama :hilarious:! Hoitaja lypsäsi 2-3 milliä :grin. Kiva homma, joku ees sujuu. Ja vauva hamuu paljon. Ootan jo et pääsen imettää.

Et tällaista täällä. Noi myrkyt ku lähti kropasta ulos ni oli kunnon liskojenyö-olo. Vittu mitä flashejä, suurin piirtein et terrorit hyökkää sairaalaan. Ja hikee pukkas. Mut hengissä siis ollaan. Frendi ei tullu paikalle, oltiin sovittu et jos leikataan, ni iskä pitelee kädestä. Puhelinpalavereita on pidetty :happy:.

Vauva oli just muuten kakannu ku tuli ulos, et sellaisia sinappikökkäreitä oli ympäriinsä :hilarious::hilarious::hilarious:. Silmät oli kiinni ja täynnä paskaa, niin sanoakseni :dead::laughing001.
Voi Sirpa ihanaa! Loistavan päätöksen teit. Kyllä tästä sektiosta toipuu. Päivä päivältä on parempi. Onnea pojasta supermama!!!!!

Mulla on 2 lääkeainetta jotka ei käy ja ne on ylhäällä joka puolella...pyysin lisää kipulääkettä ja toi...kysyin eihän täs oo codeiinia. Juu ei oo...kun olin nielly, hoitaja juoksi ovesta että otitko jo kun siinä onkin...Voi vittu!!!! Sanoin etten siitä anafylaktista saa mutta nupin ihan sekasin ja järkyt vattakrampit...ja 1,5h ni totesin etten pysy pystyssä ja oon ihan sekasin. Mut talutettiin pissalle ja vauvan hoidin sängyssä yberkeskittyen...huh. Vieläkin pää töttöröö, vatta kipee ja tärisyttää.
 
Tervetuloa Ajna! Onnea plussasta!

Ja Sirpalle onnea pojasta! Laitoin nyt "sektio" ilman kiireellinen/ suunniteltu -tietoa...

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12./ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Ajna/ .. 2017/ 9./
 
Voi Sirpa ihanaa! Loistavan päätöksen teit. Kyllä tästä sektiosta toipuu. Päivä päivältä on parempi. Onnea pojasta supermama!!!!!

Mulla on 2 lääkeainetta jotka ei käy ja ne on ylhäällä joka puolella...pyysin lisää kipulääkettä ja toi...kysyin eihän täs oo codeiinia. Juu ei oo...kun olin nielly, hoitaja juoksi ovesta että otitko jo kun siinä onkin...Voi vittu!!!! Sanoin etten siitä anafylaktista saa mutta nupin ihan sekasin ja järkyt vattakrampit...ja 1,5h ni totesin etten pysy pystyssä ja oon ihan sekasin. Mut talutettiin pissalle ja vauvan hoidin sängyssä yberkeskittyen...huh. Vieläkin pää töttöröö, vatta kipee ja tärisyttää.
Ei oo todellista :O Onneks et shokkia saanu.. Aika hurjaa, että voi noin mennä sekasin niillä!
 
kiits. Sitäpä just ei tiedä, et kauanko synnytykseen ois menny. En usko et ois tänään syntyny. Ja, vesi ei ollu vihreetä eilen aamulla, mut ei sitä tullutkaan enää illalla. Ilmeisesti tullu reikä, joka mennytki sitte kiinni. Mut jotain siel on sit tapahtunu, et alkanu vihertää.
Juu poika oli kakannu sinne :) Näin ainakin mulle sanottiin. Toki infektiot yms seurannassa myös mulla. Ite sitä oksitosiinikommenttia säikyin, mutta turha kai sitä miettiä, kun kaikki on onneks nyt hyvin :)
 
Takaisin
Top