Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Ajna! Kyllä täällä on ihmisiä eri vaiheissa. Itselläkin alkaa pikkuhiljaa loppu häämöttää kun la on 25.8, mutta mun jälkeen on listalla vielä paaaaaljon ihmisiä
Ja ehkäpä täällä joillakin alkaa pian jo uusi kierros :)
 
Mä oon nyt 44 ja 1v2kk tossa vieressä ni kyl tää on ollu tosi raskas odotus nyt viimeiset viikot.. maha niin iso ja pikkuinen haluu syliin samalla murjoo mahaa.. kyl tää helpottaa parinvuoden kuluttua :D
Minulla on nuo isot lapset 1v10kk:n ikäerolla. Heidän kohdallaan se oli mahdollista ja sopiva ja ovat nyt aikuisenakin hyviä kavereita keskenään. Tuskin enää jaksaisin sellaista vääntöä, etenkään kahta teini-ikää päällekkäin tai peräkkäin. Minulla on myös varsin epäsäännöllinen kierto, joten tärpit eivät ole todennäköisiä. Lisäksi kaksi keskenmenoa. Ei vanhan hermo kestä. Niinpä nautin tästä viimeisestä täysin. Mies totesi eilen, että osaakohan naiset vanhemmiten nauttia raskaudesta enemmän. En osaa muiden puolesta vastata, mutta minä ainakin nautin.
 
28d73355f8afb0c433f3018786c58288
 
Paras olo subbarin tullessa on keinutuolissa, jalat niin levällään ku mahdollista. Vituttaa mennä sänkyyn ku maatessa sattuu kaikista eniten. Koira tuli ihan liki lattialle makaamaan ja ku tuli subbi ni katto lohduttavasti silmiin. Söpö otus.

Kiitti muuten tsempeistä! Tekstiviestitki laulaa, moni on muistanu et la oli eilen.

Ainiin, seksistä. Oisko ollu to vai pe ku viel käytettiin tilaisuus hyväks. Ehkä se auttoi??? Ja la imuroin ikkunoita ja pyyhin pölyjä, sekä kävin saunassa. Et kaikki ässät on kyl käytetty. Nyt ei tosiaan tuu mieleen panna tai siivota. Kauheeta ois. Sanoin et puolen vuoden päästä sit...:shifty:
Paljon tsemppiä, jollei oo jo tapahtunut Sirpa!! Mä vaapuin salissa raivopäisesti keinutuolissa ilokaasumaskin kanssa kunnes "hyppäsin" sängylle ponnistamaan
 
Oksitosiini ollut mun ystävä monissa synnytyksissä. Vanhoilla uudelleensynnyttäjil voi olla väsynyt kohtu mut lopulta mulla ainakin viimeiset ollu sellasia et kätilö sanonu opiskelijalle että älä käännä näille hetkeksikään selkää kun ne voi synnyttää sillä välillä.mulls käyny just niin että oho nyt alkaa ja minuutin päästä ohi.

Mulle kiireellinen lähete sairaalaan kun lääkitys .ultraavat silloin jo eka kerran. Kiireellinen lähete 1-7pv hitsin jännää

Niin mun muksukaarti on vanhin täyttää 24 ja nuorin ton 4v . 6 asuu kotona. Just laskin et mahdutaanko enää autoon.ei mahdu
 
Sirpa, yhdyn muiden kannustuksiin: KOKEILE oksitosiinia. Pyydä rauhallista aloitusta et tiedät mitä tapahtuu ja pikkuhiljaa lisätään niin et pysyt kärryillä. En muista mitä mieltä olet ollut ilokaasusta mutta suosittelen kokeilemaan sit kun et enää kestä kipuja. Tens-laitetta en oo kokeillut mut käytä ehdottomasti jos siitä on ollut hyötyä.
 
Sirpa, sä et oo mikään luovuttaja-tyyppi etkä halua päästä "helpolla" kaikesta! Mä epäilen et ellet ainakin yritä tehdä jotain et alatiesynnytys olis mahdollista jäisit katumaan sitä jälkikäteen. Sit jos oksitosiini ei sovi syystä tai toisesta niin pyydät sektiota ennen kuin olet aivan kuollut.
 
Täs tää dilemma on: ei oo tuskaista, yö oli katkonainen mut meni. Et mitäs nyt sitte? Venttaillaan vaan et tulehdusarvot nousee ja sitte sektio, vai mitä... Vittu ku ne vedet meni. Ja ei kai se käynnistyskään voi sit montaa päivää kestää, joku 2vrk tääl on raja vesien menosta.
Noissakin on vissiin eroja, mulle ekan kohdalla sanottiin, että noin 1 vrk odotetaan vesien menosta, että sitten käynnistetään, jos ei lähe itellään. Mutta silloin mulla käynnisty sit itellään
 
Mulla alkoi menkat heti jälkivuodon loputtua, vaikka imetin yli vuoden.. En luottais ehkäisynä ollenkaan :)

Satru :)
Mullä jälkivuoto loppui 4vk sitten....ei varmaan mistään voi arvioida koska menkat alkaa?
 
Joo.. kuulemma täysimetyksen ehkäisyteho on hyvä silloin kun menkat ei oo alkaneet mut kenellä on sellanen kristallipallo, että tietää milloin ne aikoo alkaa? Ensin tulee kumminkin ovis ja vaikka sen tuntis (ite en kyllä tunne) niin siinä vaiheessa voi olla vähän myöhäistä alkaa ehkäistä. :nailbiting:
 
Janna, nyt on hyvät neuvot kalliit. Mulle tarjotaan oksitosiinia 6h, sitte tsekattais tilanne. Kohdunkaula on melkein hävinny, eli sellainen edistyminen on 12h aikana tapahtunu. Auki ei vielä yhtään. Eli cytoteciä ei, koska kaulaa ei juurikaan ja ballinkia ei suosita, koska vedet menny. Tulehdusarvot oli ok vielä. Jos ei oksitosiinia, ni leikataan tänään, anestesialääkärin aikataulun mukaan. Vittu. Nyt pitää tehdä päätös!
Sirpa, ehkä kannattaa kokeilla ensin oksitosiinia, jos ei auta niin pyydä päästä leikkaukseen mahdollisimman pian. Ilokaasua tai jotain muuta kivunlievitystä kannattaa pyytää. Mä pidän peukkuja sun puolesta. Henkisesti kannattaa valmistautua leikkaukseen. Ettei tarvitse olla 16 tuntia salissa, kuten mä. Oksitosiinin kanssa ei voi liikkua mikä on perseestä. Mä pääsin sentään pari kertaa vessaan.
 
Kyllä mä sain kävellä käytävällä oksitosiinitipan kanssa. Ei tietty yhtä helppoa kun on se teline mukana mut toisaalta siitä oli hyvä ottaa tukea supistuksen aikana. :)
 
Takaisin
Top