Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaksamisia, Sirpa ! Tervetuloa mukaan Ajna ! Sulla ilmeisesti maaliskuussa 2017 laskettu aika. Justmomin, jälkeen sulla on toiseksi eniten lapsia, jos siis 10. tulossa. Itsellä vasta ensimmäinen pienokainen.
 
Hei, ois kyssäri joskus synnyttäneille, kauanko otti aikaa imetyksen lopettamisesta, kunnes ekat menkat tuli?:rolleyes:

Menkkoja ootellessa ( viikko sitten lopetin imetyksen)...

Mulla alkoi menkat heti jälkivuodon loputtua, vaikka imetin yli vuoden.. En luottais ehkäisynä ollenkaan :)
 
Sirpa koitas nyt synnyttää jo, että mäkin pääsen! ;)
No sano viddu muuta. Ihan rauhallista taas, vauva liikuskelee, käyrät jees. Nyt vois kyl taas lähtee himaankin... Eihän tästä tuu yhtään mitään! Kaks supistusta tunnissa. PLÄÄÄH!

Tervetuloa Ajna! En kyl ymmärrä sun puserrusintoa. Taino, just ehkä tässä makoilessa ymmärrän :happy:, itelläkin vähän sellaista ilmassa... Mut noin muuten :woot:. Tää on mun eka, eikä lisää oo näköpiirissä, tästä ku jotenki selviää. Keski-iän kriisin tuotos...:chicken::rolleyes::3some
 
Ajna tervetuloa ja onnea! Ihana iso perhe sullakin sielä<3 minkä ikäisiä isommat?

Mulla alkanut myös menkat imetyksestä huolimatta siinä 6-7 kk synnytyksestä. Ei onneks sen aiemmin!

Sirpalle erityistsempit tähän päivää <3
 
Mulla alkoi huhtikuussa menkat 10 viikon kuluttua synnytyksestä. Osittaisimetys loppui vauvan ollssa 6 viikkoinen eli siitä meni 4 viikkoa menkkojen alkamiseen. Tähti-73 kannattaa varautua siihen, että 3 viikon sisällä voi alkaa kuukautiset. Mullahan ne ekat kuukautiset kesti 4 viikkoa, kun söin samalla minipillereitä. En suosittele minipillereitä. Nyt on sen jälkeen ollut kahdet normaalit kuukautiset, kun lopetin minipillereiden käytön kuukauden jälkeen. Tähti-73 oliko sulla jo jälkitarkastus ?
 
Muista sit että jollei etene ja on todella tuskasta niin voit vaatia sektion. Tsemppiä ihana Sirpa!
Täs tää dilemma on: ei oo tuskaista, yö oli katkonainen mut meni. Et mitäs nyt sitte? Venttaillaan vaan et tulehdusarvot nousee ja sitte sektio, vai mitä... Vittu ku ne vedet meni. Ja ei kai se käynnistyskään voi sit montaa päivää kestää, joku 2vrk tääl on raja vesien menosta.
 
Sirpa, onko sulle ehdotettu cytoteciä, ballonkia tai oksitosiinia? Jos mulle ehdotettais ja sais valita ite niin ehdottomasti oksitosiini! Etenkin kun vedet jo mennyt niin sais pistää vauhtia hommaan. Oksitosiinilla lähtee supistukset taatusti käyntiin mut voi kyllä olla rajumpia kuin muilla tavoilla. Mut oksitosiinin määrää voi kans säätää sopivaks eri tilanteisiin.
Tsemppiä ja jaksamista! Onko muuten mies vai kaveri vai molemmat mukana?
 
MS74 :) No, vähän lapsellinen on, mutta ajatus keventää tunnelmaa...:3some Tässä vielä loput, joista on tullut "netti' mielikuva

Myy75 : tumma polkkatukka
Kimaira : vaaleat raidat, lyhyet hiukset
Lettuhei : Paksut hiekanväriset puolipitkät
Kisu75 : suklaanruskeat lyhyet ja omatyylinen leikkaus
Eiku sorry, täällähän se olikin :) Mutta hitsi, meni aavistuksen pieleen... Mulla oli muutama kk sitten aika pitkä ja vaalea tukka (tai siis suomalaisen maantienvärinen vaalea, jossa vaaleita raitoja) ja nykyisin sama väri, mutta pitkä polkka :wink:wink
 
Sirpa, onko sulle ehdotettu cytoteciä, ballonkia tai oksitosiinia? Jos mulle ehdotettais ja sais valita ite niin ehdottomasti oksitosiini! Etenkin kun vedet jo mennyt niin sais pistää vauhtia hommaan. Oksitosiinilla lähtee supistukset taatusti käyntiin mut voi kyllä olla rajumpia kuin muilla tavoilla. Mut oksitosiinin määrää voi kans säätää sopivaks eri tilanteisiin.
Tsemppiä ja jaksamista! Onko muuten mies vai kaveri vai molemmat mukana?
Janna, nyt on hyvät neuvot kalliit. Mulle tarjotaan oksitosiinia 6h, sitte tsekattais tilanne. Kohdunkaula on melkein hävinny, eli sellainen edistyminen on 12h aikana tapahtunu. Auki ei vielä yhtään. Eli cytoteciä ei, koska kaulaa ei juurikaan ja ballinkia ei suosita, koska vedet menny. Tulehdusarvot oli ok vielä. Jos ei oksitosiinia, ni leikataan tänään, anestesialääkärin aikataulun mukaan. Vittu. Nyt pitää tehdä päätös!
 
Hei, ois kyssäri joskus synnyttäneille, kauanko otti aikaa imetyksen lopettamisesta, kunnes ekat menkat tuli?:rolleyes:

Menkkoja ootellessa ( viikko sitten lopetin imetyksen)...
Mun menkat alkoi 3 kk:n päästä synnytyksestä, kun vielä täysimetin...
 
Tervetuloa Ajna! Kyllä täällä on ihmisiä eri vaiheissa. Itselläkin alkaa pikkuhiljaa loppu häämöttää kun la on 25.8, mutta mun jälkeen on listalla vielä paaaaaljon ihmisiä.

Kylläpäs sulla nyt Sirpa antaa toiminta odotuttaa itseään! Kuulostaa tosiaan turhauttavalta. Toivottavasti nyt pian lähtis tapahtumaan! Onkohan meillä "iäkkäillä" ensisynnyttäjillä jotain sellasta, että paikat on jumiutuneet eikä enää lähde aukeemaan niin helposti kuin nuorilla? Tuntuu että tosi monilla just ensisynnyttäjistä on ollu sellasta että ei oikein käynnisty itellään. Ja sit se käynnistäminenkin vaikuttaa hankalalta ja tuo omat vaikeutensa. Tosin meidän perhevalmennuksessa oli kertomassa joku ehkä kolmekymppinen jolla kans oli mennyt päiväkausia avautumiseen.
 
Janna, nyt on hyvät neuvot kalliit. Mulle tarjotaan oksitosiinia 6h, sitte tsekattais tilanne. Kohdunkaula on melkein hävinny, eli sellainen edistyminen on 12h aikana tapahtunu. Auki ei vielä yhtään. Eli cytoteciä ei, koska kaulaa ei juurikaan ja ballinkia ei suosita, koska vedet menny. Tulehdusarvot oli ok vielä. Jos ei oksitosiinia, ni leikataan tänään, anestesialääkärin aikataulun mukaan. Vittu. Nyt pitää tehdä päätös!
Anna koittaa, pyydä että alkavat pienellä annoksella ja nostavat pikkuhiljaa jotta itse pääset mukaan ja näette hyvin vasteen sinussa sekä vauvassa. Tsemppiä!
 
Janna, nyt on hyvät neuvot kalliit. Mulle tarjotaan oksitosiinia 6h, sitte tsekattais tilanne. Kohdunkaula on melkein hävinny, eli sellainen edistyminen on 12h aikana tapahtunu. Auki ei vielä yhtään. Eli cytoteciä ei, koska kaulaa ei juurikaan ja ballinkia ei suosita, koska vedet menny. Tulehdusarvot oli ok vielä. Jos ei oksitosiinia, ni leikataan tänään, anestesialääkärin aikataulun mukaan. Vittu. Nyt pitää tehdä päätös!
Oksitosiinin kestät! Anna mennä mutta vaadi sektio jos vauvan sydänkäyrä ei kestä tai ei etene. Vedä sitä ilokaasuu antaumuksella!!!! Go Sirpa go. Anna palaa!!!
 
Takaisin
Top