Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei, ois kyssäri joskus synnyttäneille, kauanko otti aikaa imetyksen lopettamisesta, kunnes ekat menkat tuli?
Menkkoja ootellessa ( viikko sitten lopetin imetyksen)...
No sano viddu muuta. Ihan rauhallista taas, vauva liikuskelee, käyrät jees. Nyt vois kyl taas lähtee himaankin... Eihän tästä tuu yhtään mitään! Kaks supistusta tunnissa. PLÄÄÄH!Sirpa koitas nyt synnyttää jo, että mäkin pääsen!
Täs tää dilemma on: ei oo tuskaista, yö oli katkonainen mut meni. Et mitäs nyt sitte? Venttaillaan vaan et tulehdusarvot nousee ja sitte sektio, vai mitä... Vittu ku ne vedet meni. Ja ei kai se käynnistyskään voi sit montaa päivää kestää, joku 2vrk tääl on raja vesien menosta.Muista sit että jollei etene ja on todella tuskasta niin voit vaatia sektion. Tsemppiä ihana Sirpa!
Oliko Myy-75 liian paha rasti arvattavaksi?Janna75 :) Aika jännä, että samoja mielikuvia sulla :) ..Hauskaa, miten mielikuvat muodostuu
Eiku sorry, täällähän se olikin :) Mutta hitsi, meni aavistuksen pieleen... Mulla oli muutama kk sitten aika pitkä ja vaalea tukka (tai siis suomalaisen maantienvärinen vaalea, jossa vaaleita raitoja) ja nykyisin sama väri, mutta pitkä polkkaMS74 :) No, vähän lapsellinen on, mutta ajatus keventää tunnelmaa... Tässä vielä loput, joista on tullut "netti' mielikuva
Myy75 : tumma polkkatukka
Kimaira : vaaleat raidat, lyhyet hiukset
Lettuhei : Paksut hiekanväriset puolipitkät
Kisu75 : suklaanruskeat lyhyet ja omatyylinen leikkaus
Janna, nyt on hyvät neuvot kalliit. Mulle tarjotaan oksitosiinia 6h, sitte tsekattais tilanne. Kohdunkaula on melkein hävinny, eli sellainen edistyminen on 12h aikana tapahtunu. Auki ei vielä yhtään. Eli cytoteciä ei, koska kaulaa ei juurikaan ja ballinkia ei suosita, koska vedet menny. Tulehdusarvot oli ok vielä. Jos ei oksitosiinia, ni leikataan tänään, anestesialääkärin aikataulun mukaan. Vittu. Nyt pitää tehdä päätös!Sirpa, onko sulle ehdotettu cytoteciä, ballonkia tai oksitosiinia? Jos mulle ehdotettais ja sais valita ite niin ehdottomasti oksitosiini! Etenkin kun vedet jo mennyt niin sais pistää vauhtia hommaan. Oksitosiinilla lähtee supistukset taatusti käyntiin mut voi kyllä olla rajumpia kuin muilla tavoilla. Mut oksitosiinin määrää voi kans säätää sopivaks eri tilanteisiin.
Tsemppiä ja jaksamista! Onko muuten mies vai kaveri vai molemmat mukana?
Mun menkat alkoi 3 kk:n päästä synnytyksestä, kun vielä täysimetin...Hei, ois kyssäri joskus synnyttäneille, kauanko otti aikaa imetyksen lopettamisesta, kunnes ekat menkat tuli?
Menkkoja ootellessa ( viikko sitten lopetin imetyksen)...
Anna koittaa, pyydä että alkavat pienellä annoksella ja nostavat pikkuhiljaa jotta itse pääset mukaan ja näette hyvin vasteen sinussa sekä vauvassa. Tsemppiä!Janna, nyt on hyvät neuvot kalliit. Mulle tarjotaan oksitosiinia 6h, sitte tsekattais tilanne. Kohdunkaula on melkein hävinny, eli sellainen edistyminen on 12h aikana tapahtunu. Auki ei vielä yhtään. Eli cytoteciä ei, koska kaulaa ei juurikaan ja ballinkia ei suosita, koska vedet menny. Tulehdusarvot oli ok vielä. Jos ei oksitosiinia, ni leikataan tänään, anestesialääkärin aikataulun mukaan. Vittu. Nyt pitää tehdä päätös!
Ihana nappisilmä!Hiusväriarvaus meni aika nappiin. Arvaus oli hiekanruskeat puolipitkät. Värjäsin äskettäin vaaleaksi ja nämä on polkkapituiset. Aiemmin mulla oli punertavanruskeat monta vuotta. Mutta oikea värini on enemmän tuo vaaleanruskea.
Tässä meidän Elias, 3,5 kk.
View attachment 39376
Oksitosiinin kestät! Anna mennä mutta vaadi sektio jos vauvan sydänkäyrä ei kestä tai ei etene. Vedä sitä ilokaasuu antaumuksella!!!! Go Sirpa go. Anna palaa!!!Janna, nyt on hyvät neuvot kalliit. Mulle tarjotaan oksitosiinia 6h, sitte tsekattais tilanne. Kohdunkaula on melkein hävinny, eli sellainen edistyminen on 12h aikana tapahtunu. Auki ei vielä yhtään. Eli cytoteciä ei, koska kaulaa ei juurikaan ja ballinkia ei suosita, koska vedet menny. Tulehdusarvot oli ok vielä. Jos ei oksitosiinia, ni leikataan tänään, anestesialääkärin aikataulun mukaan. Vittu. Nyt pitää tehdä päätös!