Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä laitoin tensin päälle. Ja joohei, toisesta tissistä tullu läikkä yöpaitaan :woot:.

Satru, joo, kai se on kohta soitettava. Nyt yli tunnin jatkunu, tääl ollaan täysin hereillä. Ei nää kyl hirmu kipeitä oo täs kohtaa. Ihan menkka-repimistä ja kestää vajaan minuutin.

Ei niiden tarvi kipeitä ollakaan, säännöllisiä kyllä. Viime synnytyksessä mulla oli supistukset 5-7 minä välein eikä olleet kipeitä kun sairaalaan lähdettiin, mutta kyllä niistä sitten kipeitä tuli! Nyt ihmettelinkin että yhtäkkiä supistukset olikin kipeitä ja tuli välillä 10 min välein, mutta tais jäbä laskeutua tonne alas kun kipeetä tekee käveleminen taas ihan erilailla.

Tsemppiä hirveesti!
 
Loppusuora on alkanut. Soitin sairaalaan, panadolia ja suihku oli ohjeet. Puhelun jälkeen lähti lapsevettä tihkumaaan. Sairaalakassi äkkiä pakattu ja lakanat laitettu. En viel suihkuun ehtiny, ei oo tarve vielä. Uus soitto, ja viimeistään aamukasilta streptokokkinäytteeseen. Äijä kysy et meetsä ny suihkuun, ni mä siihen et mitä vittua, mähän kävin illalla saunassa. Nyt vasta muistin minkä takia sinne suihkuun piti...:rolleyes: Koitan levätä täs vielä. Sit ku annoin äijälle ohjeet vauvan sängyn lakanoista, ja samalla pakkasin jotain vauvan vaatteita, ni se oli laittamassa keittiön verhoa vauvan sänkyyn. Ei vittu ku repesin! Tuli kuset housuun. Täysin vahdittava!

Pakkasin muuten mukaan Suuren suomalaisen vitutuskirjan, sekä toisen osan Eniten vituttaa kaikki. Näin sovitiin frendin kanssa:hilarious:.
 
Janna75 :) sulle sopii punertava väri :)

On se hassua, kun ihmisistä saa tietyn mielikuvan netin kautta... joskus pitää kutinsa tai sit ei ollenkaan, hihh :) Sama on puhelimitse, äänestä...:p

Mä olin kuvitellut sut Janna punaruskea tukkaiseksi :) Laitan tähän leikilläni listaa miltä te näytätte mun " mielikuvissa"....

JustMom10: vaaleat hieman kiharaa
Sirpa40 : tummat/mustat lyhyet hiukset
MS74 : ruskeat värjätty violettia
Marituuli : hiekanruskeat puolipitkät
Maria75 : kullankellertävät tod. pitkät hiukset
Murrimur : vaaleat, tummia raitoja
Satru : hiekan vaaleat
Titti : vaaleat, tummaa väriä
.....
........Tässä lisää listaa....:)
Susamama : tummat ja punertavia raitoja
Eclipse : Hiekanvaalea polkkatukka
Yölento : pitkät mustat hiukset
Tähtipölyä : vaaleahko Marilyn tyylinen kampaus
Noel : lyhyt poikatukka kuparinvärinen
Muumimamma-74 : pitkät ruskeat kiharahkot hiukset
Miiulu-77 : irokeesimallinen, räväkkä väritys

Lisään vielä listaa, jos joku jäi.... Mahtuiko nämä mielikuvat mennä ihan metsään:confused004:laughing002:evil6:help

Niin ja mulla punertavan ruskeat puolipitkät hiukset:happy:
Mulle totes käynnistysosastolla yks puhelias mimmi että onko kukaan sanonu että kuulostan ja kasvonpiirteiltä näytän ihan Jonna Tervomaalta. Totesin että kun Minttu ja Ville oli hitti, olin ihan Jonnan kopio. Nuorempana siis vaaleat pitkät hiukset. Nyt suht lyhyet, leuan kohdille ja ruskeekupariväriset.

Ihana tuo sun lista!
 
Nyt viimeset pari tuntia on vihlonu ja supistellu ja tuntunu painetta. Ja vauva on möyriny ja tunkenu päätä jalkoväliin. En tie pissattaako, kakattaako vai pierettääkö. Täs sohvalla ei kyl uskalla ponnistaa...:yuck: Ei auta ku panna maate.

Miiuli, mahastamuuttaja eli mahmu :grin.
Sirpa40 - luota muhun. Sä haluat että se käynnistyy itellään! Pitkään helvetillisessä kipuilussa ei oo järkee.
 
Tähti, mö olin kyllä MONISTA hiustyyleistä samaa mieltä sun kanssa! :D
MS, mulla oli kans vaaleat pitkät (takapuoleen asti) hiukset vielä teininä. Tai siis teini-iässä alko tummua ja värjäsin pitkään vaaleaks. Esikoisen syntymän aikoihin (24v) annoin oman värin kasvaa esiin ja lyhensin puolpitkiks. Siitä on sit pikkuhiljaa tummemmaks värjätty ja punertavasta tykkään. :)
Sirpa, eiks sulla ollut sairaalakassi pakattuna vielä?!? Se on menoa nyt! :) Tsemppiä ja kirjoittele kun jaksat/pystyt. :)
 
Hiusväreistä... Olisko kellään tietoa mikä kotivärjäys väri antais oikeesti punertavaa väriä koko pituuksiin? Mä en suostu maksamaan maltaita kampaajalle kun osaan ihan hyvin itekin värjätä mutta oikean värin löytäminen... Yhtä väriä käytin pitkään mut sit sen valmistus lopetettiin! :( Nyt siis punertavuus tarttuu ihanasti tyviin, eli omaan hiusväriin mutta ennestään värjättyyn osaan hiuksista (eli suurin osa pituuksista) tulee vaan todella tummaa mutta ei punaista. :( En tiedä kuinka mones väri nyt oli kokeilussa ja taas sama juttu, nyt on melkeen mustat hiukset tyviä lukuun ottamatta.
 
Loppusuora on alkanut. Soitin sairaalaan, panadolia ja suihku oli ohjeet. Puhelun jälkeen lähti lapsevettä tihkumaaan. Sairaalakassi äkkiä pakattu ja lakanat laitettu. En viel suihkuun ehtiny, ei oo tarve vielä. Uus soitto, ja viimeistään aamukasilta streptokokkinäytteeseen. Äijä kysy et meetsä ny suihkuun, ni mä siihen et mitä vittua, mähän kävin illalla saunassa. Nyt vasta muistin minkä takia sinne suihkuun piti...:rolleyes: Koitan levätä täs vielä. Sit ku annoin äijälle ohjeet vauvan sängyn lakanoista, ja samalla pakkasin jotain vauvan vaatteita, ni se oli laittamassa keittiön verhoa vauvan sänkyyn. Ei vittu ku repesin! Tuli kuset housuun. Täysin vahdittava!

Pakkasin muuten mukaan Suuren suomalaisen vitutuskirjan, sekä toisen osan Eniten vituttaa kaikki. Näin sovitiin frendin kanssa:hilarious:.
Oi nyt se tulee! Tsemppiä. Muista rentous. Tens on loistava, sihen asti kun riittää ja lämmin pitkä suihku ....Ilokaasu oli mulla loistava ja vedin sitä surutta niin syvästi ja paljon että kun lähettii leikkuriin ni en muista siitä hetkestä mitään. Epiduraali on loistava vaikka pelkäsin piikkejä! Ei satu ja auttaa kestämään. Muista juoda jos antavat luvan koska nestehukka teki mulle liian tiheesti supparit ilman lepotaukoja. Mut myös katetroitiin kun en kivuilta saanut rakkoo tyhjäks!! Teki hyvää. Ja jos jouduttekin leikkuriin niin älä huoli. Se on nopeeta ja mieluummin otan toisen sektion suorilta kuin käynnistyksen.

Tsemppihalit Sirpa! Se nyytti sylissä eli lopputulos on paras. On niin kummallista että tää tuhisija on oma. Ja kaikki on niin uutta joten kysyn kokoajan ja soitan kelloa surutta jotta opin mm. imetysasennoista kun ohjaavat samalla.
 
Viddu, herätyskello herätti synnyttää:cat:. Nukuin ihan sikeesti kolme tuntii. Supistukset tuntu välillä läpi. Niit tulee alle 10min välein näköjään vielä. Tens nakutti välillä selässä. Voinkohan syödä aamupalan? Hei, purppuraviiva oli AIVAN selkee yöllä. Siitä on ny valokuva:). Täytyy taas kohta kuvata. Tääl kyllä kuorsataan rajusti. Äijä kerää voimia synnytykseen...:singing:

Mua muuten myös pierettää helvetisti. Muistaakseni sama homma joskus just pahimpien menkkakipujen aikaan. Hyi saatana, menkat. Ainoo raskauden hyvä puoli, et ne on pysyny pois.

Tähti-73, kaukana oot mun hiusten värin suhteen :p.
 
Tsemppiä, Sirpa synnytykseen ! Täällähän on yhden yön aikana tapahtunut vaikka mitä. Meillä oli eilen nostalginen päivä, kun käytiin vauvaa näyttämässä mun äidin siskolle ja tämän miehelle. Tuli vaan kaikenlaisia vanhoja muistoja mieleen tuosta reissusta. Omaa isää on kova ikävä, kun ensi viikolla tulee vuosi isän kuolemasta. Pitäisi mennä haudalle käymään ensi viikolla.
 
Sirpa miten pitkä viiva on? Ja onko pidentynyt yön kuvasta? Ja miten helkutissa sä taivut ottamaan kuvan siitä?!?
 
Onko joku synnyttäneistä tarkistanut onko purppuraviiva kadonnut vai onko tallella? Mä en raskauksien välissä tarkistanut mutta nyt ainakin on ihan selkee viiva, todennäköisesti viime synnytyksestä vielä jäljellä! Koita siin sit seurata viivan pitenemistä kun se on jo siellä?!
 
Pikaisesti reissun päältä lähetän voimia Sirpalle suureen päivää! Muista luottaa itseesi ja kroppaasi. Aivan tavalliset naiset synnyttävät joka päivä ja hyvin se sujuu myös sinulla. Naisissa on m**aa miehissä ei niinkään!

Varaudu henkisesti siihen että välttämättä ihan puhtain paperein miehesi ei selviydy tuosta synnytyksen jälkeisestä listasta. Meillä mies tsemppasi hienosti synnytyksen mutta lamaantui sen jälkeen pariksi viikoksi ihan täysin. Minulla oli sama strategia kuin sinulla eli lähetin hyvissä ajoin spostin jossa kerroin toiveistani kotia koskien (siivoukset, ruoka jne). Selvisi sitten että aivan kaikki oli tekemättä vaikka olin viikon sairaalassa. Kaiken kukkuraksi sairaalasta lähtiessä mies kysyi että mitä olen ajatellut että tänään syötäisiin. Raivostuin siinä määrin että muistan sen vieläkin. Toivottavasti teillä yllätetään positiivisesti mutta ehkä realismilla kannattaa suhtautua.

Eli voimiavoimiavoimia! Teistä tulee vielä pojan kanssa tehoyksikkö!!!
 
Sirpa, se on menoa nyt!Muista sit olla tiukkana siellä, sulle ei vittuilla! Hyvin se menee ja lopussa kiitos seisoo vai miten se nyt olikaan..
 
Janna75, silloin ku mulla oli punaset hiukset ja on ollu ihan kaikki punasen sävyt ja joka pituudessa, niin Olia muodostu mun suosikiksi.Siinä ei oo ammoniakkia ja musta siinä oli kaikkein parhaimmat väripigmentit..

Ps.Mulla on nykyään vaalea puoliputki tukka, mutta mulla oli vielä pari vuotta sitten ihan lyhyt kirkkaan punainen et ei se nyt kauheen pieleen menny se väriveikkaus..
 
Hiusväreistä... Olisko kellään tietoa mikä kotivärjäys väri antais oikeesti punertavaa väriä koko pituuksiin? Mä en suostu maksamaan maltaita kampaajalle kun osaan ihan hyvin itekin värjätä mutta oikean värin löytäminen... Yhtä väriä käytin pitkään mut sit sen valmistus lopetettiin! :( Nyt siis punertavuus tarttuu ihanasti tyviin, eli omaan hiusväriin mutta ennestään värjättyyn osaan hiuksista (eli suurin osa pituuksista) tulee vaan todella tummaa mutta ei punaista. :( En tiedä kuinka mones väri nyt oli kokeilussa ja taas sama juttu, nyt on melkeen mustat hiukset tyviä lukuun ottamatta.
Sun pitää valita vaaleiden hiusten punainen väri tai sitten esim Swhwarzkopf Live sarjan punaiset. Ongelmana on se et oot varmaan valinnu nyt useemman kerran keskiruskean?tumman värin jossa on punaista mukana. Se pohjaväri tummentaa myös joka kerran hiusta. Eli seuraavalla kerralla ota kirkkaanpunainen tai vaihtoehtoisesti käy kampaajalla värinpoistossa ja ns aloita alusta
 
Tuli tossa noista miehistä mieleen, että meillä ollaan aika hyvin toistaiseksi kartalla, mitä nyt jouduin tossa männä hetkenä hieman palauttamaan ukkoa tähän todellisuuteen.Oli suunnitellut jtn miesten iltamia tai joku oli suunnitellut..Kysyin sitten ihan pokkana et mitäs jos mun synnytys käynnistyykin ennen sitä suunniteltua sektiota niin miehen fiksu vastaus no et hänhän sit tulee sinne perästä..Olin et niin muuten ihan hyvä idea, mutta onks hän yhtään kelaillu et ei sinne lasarettiin pääse pikku tumuissa ja luuleeko se että se vauva annetaan diskosta taksilla tulevalle isäkandidaatille?Täysi hiljaisuus ja sitten varovainen ai niin joo, enpä tullut ajatelleeksi..Ai vittu että heitti kierrosta siinä kohtaa.Mies meni autolla kyseisiin tikkatalkoisiin..
 
Takaisin
Top