Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maiju-75 ja Maria75 toivon teille molemmille oikein mukavaa ja antoisaa loppu odotusta, jännää kumpi teistä poksahtaa ensin.:)
Nyt tuntuu, etten millään jaksaisi odottaa, että olen itse yhtä pitkällä.
 
Mäkään en malta oottaa että eka kolmannes on takana ja voi paljastaa lähipiirille ison salaisuuden. Tänään 10+0 ja olin veriseulassa yms muut alun verikokeet...5 putkee mut selvisin.

Olin eilen syömässä ystävän kanssa joka ei tiedä ja vitsit et oli vaikee valita ruokaa kun vaihtoehtoja oli alle 10...Ja nyt pukkas joku flunssakin. Tylsää.
 
Jännää, että ollaan Maijun kanssa melkein samaan aikaan pamahdettu paksuksi...Ollaan kuitenkin eri sairaaloissa synnyttämässä. Se kumpi poksahtaa ensin selviää varmaan seuraavan 6 viikon aikana, jos ei mene yliaikaiseksi....
 
Eilen oli kauan odotettu np ultra ja kaikki oli hienosti :) normaalin näköinen, vilkkaasti liikkuva sikiö, syke 170, nt 1,4, istukka etuseinämässä ulottuen kohdunsuun päälle mutta nousee varmasti kohdun kasvaessa. Lääkäri oli yksin ja hoitaja sairastunut ja kuulemma hoitaja tekee sen tietokonelaskelman joka kertoo riskiluvut joten kun hoitaja ei paikalla meinas että tieto tulee kirjeitse 1-2 viikon kuluttua ja se pikkasen ahdisti kun olin odottanut päivää kuin kuuta nousevaa ja tiesin odottaa tässä ultraääni yksikössä että tulokset saataisiin heti! Mutta kotona kurkkasin kantaan ja sielä ne luvut oli. Ei kohonnutta riskiä. Ikäriski ainut joka hälyttäis muut oikeen hyvät eli ikä 1:106, down 1:471 ja t18 1:100000
Nyt voin nauttia raskaudesta. Isommille lapsille kerrottu ja ottivat ihan hienosti uutisen vastaan:)
 
Onnea JustMom ja kiva kun sait tulokset kuiteski heti! Mullakin oli laitettu samana päivänä postiin.
 
Hei,
Tämä vaikuttaa tosi kivalta keskusteluketjulta, liittyisin mielelläni joukkoon! Olen 39-v ja odotamme toista vauvaa, LA toukokuun alussa. Esikoinen on 2,5-vuotias.
Raskaus on sujunut tähän mennessä oikein hyvin, kohta onneksi jo puoliväli kolkuttaa. Meillä esikoinen syntyi viikolla 32 eli keskosena, ilman mitään ongelmia raskausaikana tai mitään ennakko-oireita. Sen vuoksi vähän jännittää, että kuinka pitkälle tämän toisen kanssa päästään. Lääkäri on kyllä sanonut, että koska mitään syytä keskosuuteen ei löytynyt, niin on epätodennäköistä, että toistuisi.
Meillä on rakenneultra vasta parin viikon päästä. Odotan sitä kovasti, että pääsisi näkemään pikkuisen :) Vaikka nyt on kyllä kiva, kun olen alkanut vihdoin tuntea liikkeitä, tuntuvat ihanilta! Mutta kuitenkin, ultrassa vauvan näkeminen on eri asia. Meinasin ensimmäisessäkin ultrassa pillahtaa itkuun liikutuksesta, kun näin sydämen sykkeen.
On tosi kiva lukea teidän kaikkien kirjoituksia, saa kunnon vertaistukea! Itselläni ei ole ihan lähipiirissä muita raskaana olevia, kaverit ovat lapset jo tehneet tai eivät aio koskaan yrittääkään.
 
Hei,
Tämä vaikuttaa tosi kivalta keskusteluketjulta, liittyisin mielelläni joukkoon! Olen 39-v ja odotamme toista vauvaa, LA toukokuun alussa. Esikoinen on 2,5-vuotias.
Raskaus on sujunut tähän mennessä oikein hyvin, kohta onneksi jo puoliväli kolkuttaa. Meillä esikoinen syntyi viikolla 32 eli keskosena, ilman mitään ongelmia raskausaikana tai mitään ennakko-oireita. Sen vuoksi vähän jännittää, että kuinka pitkälle tämän toisen kanssa päästään. Lääkäri on kyllä sanonut, että koska mitään syytä keskosuuteen ei löytynyt, niin on epätodennäköistä, että toistuisi.
Meillä on rakenneultra vasta parin viikon päästä. Odotan sitä kovasti, että pääsisi näkemään pikkuisen :) Vaikka nyt on kyllä kiva, kun olen alkanut vihdoin tuntea liikkeitä, tuntuvat ihanilta! Mutta kuitenkin, ultrassa vauvan näkeminen on eri asia. Meinasin ensimmäisessäkin ultrassa pillahtaa itkuun liikutuksesta, kun näin sydämen sykkeen.
On tosi kiva lukea teidän kaikkien kirjoituksia, saa kunnon vertaistukea! Itselläni ei ole ihan lähipiirissä muita raskaana olevia, kaverit ovat lapset jo tehneet tai eivät aio koskaan yrittääkään.

Tervetuloa joukkoomme Murrimur ! :flower

Joko teidän esikoinen tietää odottaa vauvaa?

Meillä toukokuussa myös la, ensimmäinen tulossa:)

Hyvää odotusta :Heartbigred
 
Tervetuloa Murrimur minunkin puolesta!
Meille myös toukokuun lopussa toinen tulossa ja ehdin täyttää 39v ennen vauvan tuloa.
Sydänäänet on kyllä aina kiva kuulla mutta olen kanssasi samaa mieltä, että vauvan näkeminen ultrassa on ihan parasta.:)

Tähti-73, iik nyt en muista.. Onko sulla ollut jo eka neuvolalääkärin aika? Tai milloin se teilläpäin edes on? Mulla on ensi viikolla..
 
Tähtipölyä! :)
Tänään olin ekassa neuvolalääkärissä, ( rv 17 )....

Kaikki otetut kokeet oli mallillaan sokerirasitustulos jne..Sisätutkimus tehtiin kohdun suuta katsoi ja sydänäänet kuunneltiin:Heartred
 
Eilen oli kauan odotettu np ultra ja kaikki oli hienosti :) normaalin näköinen, vilkkaasti liikkuva sikiö, syke 170, nt 1,4, istukka etuseinämässä ulottuen kohdunsuun päälle mutta nousee varmasti kohdun kasvaessa. Lääkäri oli yksin ja hoitaja sairastunut ja kuulemma hoitaja tekee sen tietokonelaskelman joka kertoo riskiluvut joten kun hoitaja ei paikalla meinas että tieto tulee kirjeitse 1-2 viikon kuluttua ja se pikkasen ahdisti kun olin odottanut päivää kuin kuuta nousevaa ja tiesin odottaa tässä ultraääni yksikössä että tulokset saataisiin heti! Mutta kotona kurkkasin kantaan ja sielä ne luvut oli. Ei kohonnutta riskiä. Ikäriski ainut joka hälyttäis muut oikeen hyvät eli ikä 1:106, down 1:471 ja t18 1:100000
Nyt voin nauttia raskaudesta. Isommille lapsille kerrottu ja ottivat ihan hienosti uutisen vastaan:)

Onnea Justmom10!!! :love7
Nauti raskaudesta ja hyvää Joulunodotusta:)
 
Mäkään en malta oottaa että eka kolmannes on takana ja voi paljastaa lähipiirille ison salaisuuden. Tänään 10+0 ja olin veriseulassa yms muut alun verikokeet...5 putkee mut selvisin.

Olin eilen syömässä ystävän kanssa joka ei tiedä ja vitsit et oli vaikee valita ruokaa kun vaihtoehtoja oli alle 10...Ja nyt pukkas joku flunssakin. Tylsää.

Kyllä se aika kuluu, vaikka ei alussa siltä tunnu...Aika pian pääset kertomaan :drunken_smilie

Koska sulla on nt-ultra?:rolleyes:
 
MS74, mulla ultra 16.12:) Jotenkin oon mäkin väsynyt tähän salailuun..etenkin vanhempien kohdalla kun nähdään usein...mutta just niille kertomista haluan lykätä tuon ultran jälkeen koska tiedän että innostuvat kovasti vaikkei eka lapsen lapsi olekaan.Miehen vanhemmille asia jo paljastui vahingossa:) Ja mulla sama juttu kun sulla, oon taas flunssassa joka ei meinaa mennä ohi:(Herkistääköhän raskaus jotenkin koska on jo toinen 1,5 kkn aikana...
 
MS74, mulla ultra 16.12:) Jotenkin oon mäkin väsynyt tähän salailuun..etenkin vanhempien kohdalla kun nähdään usein...mutta just niille kertomista haluan lykätä tuon ultran jälkeen koska tiedän että innostuvat kovasti vaikkei eka lapsen lapsi olekaan.Miehen vanhemmille asia jo paljastui vahingossa:) Ja mulla sama juttu kun sulla, oon taas flunssassa joka ei meinaa mennä ohi:(Herkistääköhän raskaus jotenkin koska on jo toinen 1,5 kkn aikana...
Väestöliiton lääkäri sano mulle että riski sairastua flunssiin ym on raskaana suurempi ja ne tulee vahvempina. Siksi influenssakin olis tosi vaarallinen hänen mukaan. Sattuuko sulla vatta? Mun oli pakko lähtee töistä kesken kun lämpö nousi ja räkä poskella ja yhtäkkii olo että kohta lentää jommasta kummasta päästä. Sit mä aloin jo pelkää että meneekö tää kesken mut meni ohi kun tulin kotiin lepää. Aivastelu sattuu niin pal alavattas.

Mun äiti tietää ja mua huvittaa kun se pitää mua liian pilkunviiraajana syömisten yms kanssa....ei kuulemma 41v, 25v ja 20v sitten ollu mitään rajoitteita

Seurataanko jollain muulla kilpirauhasarvoja? Mulla on liikatoiminnan puolella nyt arvot mutta kai se parempi sitten kun vajiksen puolella. Kk välein seuraavat.
 
En tiedä liittyykö mihin mutta nytkun kysyit just tällä vkolla sanoin miehellekin että sattuu pitkästä aikaa vatsaan enemmän kuin aiemmin..ei kovaa kipua vaan sellaista nipistelyä, kirvelyä tms? Ja sitä ihmettelin kun imuroin entiseen reippaaseen tahtiin ja kumartelin ja kiertelin niin alavatsaan alkoi jotenkin sattua, nipistää , vihloa tai jotain sellasta.Mietin etteikai vielä voi liikkeet vaikuttaa mutta seuraavana päivänä nostelin siskon vauvaa ja kumarruin niin sama kiristys tai mikä onkaan..
Mulla ei oo puhuttu mitään kilpirauhasarvojen seurannasta, sokerirasitukseen pääsen(joudun) ikäni puolesta sitten myöhemmin..Ja rautaa olen syönyt jo viikkoja mutta anemiataipumus mulla on ollut koko ikäni jostain syystä jota ei tiedetä..
 
Salailu onkin kurjaa. Mua helpotti kummasti kun sain asian kakaistua ulos läheisille ja työnantajalle. Ihan taakka putosi harteilta!

Vatsaa voi särkeä pitkin raskautta, ja jos vaikka olisi se aika jolloin kuukautisten piti tulla voi kohtua"särkeä" eritavalla.

Tsemppiä ultrien odotteluun :)
 
Mulla on kilppari vajaalla, ei normi olosuhteissa mutta tässä ja edellisessä raskaudessa( näiden välissä oli oikeen hyvät arvot) syön thyroxinia ja 4 viikon välein kontrolli. Tammikuun alussa mun pitäis mennä sokerirasitukseen. Edellisessä mulle lätkästiin radi diagnoosi kun paasto oli raja-arvo. Jouduin mittailemaan sokereita kotona, mutta kertaakaan ei tullut ylityksiä! Olin flunssassa kun kävin rasituksessa ja jäökeenpäin kuulin että se on voinut häiritä paastoa, eli epäluotettava tulos.
Eniten tossa radi diagnoosissa tuntui kurjalta se että vauvaa mittailtiin useaan otteeseen synnärillä :(
 
Mun äiti lähti tänään päivystykseen ,kun hänellä on kauhea yskä. Viime keväänä hänelle oli influenssa ja sanoin siskolle, että en voi tulla häntä katsomaan, jos se onkin influenssaa. Enkä voi lähteä päivystykseen sairaiden ihmisten joukkoon istumaan, kun en ole ottanut influenssarokotusta. Olenkohan ylivarovainen ? Mulla on radi, mutta mulla vain tunnin arvossa yli ylitys, joten olen vain kerran kuussa mitannut sokereita 3 -4 päivää 4-6 kertaa päivässä. Mua ei ole mittailtu synnärillä vielä kertaakaan. Olen käynyt neuvolassa näyttämässä arvoja. Mulla paino pysynyt viikosta 15 eteenpäin alle lähtöpainon tai lähtöpainossa. Ensi viikolla saan neuvolasta lähetteen Tyksiin synnytystapa-ja kokoarvioon.
 
Takaisin
Top