Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei,
Tämä vaikuttaa tosi kivalta keskusteluketjulta, liittyisin mielelläni joukkoon! Olen 39-v ja odotamme toista vauvaa, LA toukokuun alussa. Esikoinen on 2,5-vuotias.
Raskaus on sujunut tähän mennessä oikein hyvin, kohta onneksi jo puoliväli kolkuttaa. Meillä esikoinen syntyi viikolla 32 eli keskosena, ilman mitään ongelmia raskausaikana tai mitään ennakko-oireita. Sen vuoksi vähän jännittää, että kuinka pitkälle tämän toisen kanssa päästään. Lääkäri on kyllä sanonut, että koska mitään syytä keskosuuteen ei löytynyt, niin on epätodennäköistä, että toistuisi.
Meillä on rakenneultra vasta parin viikon päästä. Odotan sitä kovasti, että pääsisi näkemään pikkuisen :) Vaikka nyt on kyllä kiva, kun olen alkanut vihdoin tuntea liikkeitä, tuntuvat ihanilta! Mutta kuitenkin, ultrassa vauvan näkeminen on eri asia. Meinasin ensimmäisessäkin ultrassa pillahtaa itkuun liikutuksesta, kun näin sydämen sykkeen.
On tosi kiva lukea teidän kaikkien kirjoituksia, saa kunnon vertaistukea! Itselläni ei ole ihan lähipiirissä muita raskaana olevia, kaverit ovat lapset jo tehneet tai eivät aio koskaan yrittääkään.
Eilen oli kauan odotettu np ultra ja kaikki oli hienosti :) normaalin näköinen, vilkkaasti liikkuva sikiö, syke 170, nt 1,4, istukka etuseinämässä ulottuen kohdunsuun päälle mutta nousee varmasti kohdun kasvaessa. Lääkäri oli yksin ja hoitaja sairastunut ja kuulemma hoitaja tekee sen tietokonelaskelman joka kertoo riskiluvut joten kun hoitaja ei paikalla meinas että tieto tulee kirjeitse 1-2 viikon kuluttua ja se pikkasen ahdisti kun olin odottanut päivää kuin kuuta nousevaa ja tiesin odottaa tässä ultraääni yksikössä että tulokset saataisiin heti! Mutta kotona kurkkasin kantaan ja sielä ne luvut oli. Ei kohonnutta riskiä. Ikäriski ainut joka hälyttäis muut oikeen hyvät eli ikä 1:106, down 1:471 ja t18 1:100000
Nyt voin nauttia raskaudesta. Isommille lapsille kerrottu ja ottivat ihan hienosti uutisen vastaan:)
Mäkään en malta oottaa että eka kolmannes on takana ja voi paljastaa lähipiirille ison salaisuuden. Tänään 10+0 ja olin veriseulassa yms muut alun verikokeet...5 putkee mut selvisin.
Olin eilen syömässä ystävän kanssa joka ei tiedä ja vitsit et oli vaikee valita ruokaa kun vaihtoehtoja oli alle 10...Ja nyt pukkas joku flunssakin. Tylsää.
18.12 on nt-ultra. Ei onneks montaa viikkoa.Kyllä se aika kuluu, vaikka ei alussa siltä tunnu...Aika pian pääset kertomaan
Koska sulla on nt-ultra?
Väestöliiton lääkäri sano mulle että riski sairastua flunssiin ym on raskaana suurempi ja ne tulee vahvempina. Siksi influenssakin olis tosi vaarallinen hänen mukaan. Sattuuko sulla vatta? Mun oli pakko lähtee töistä kesken kun lämpö nousi ja räkä poskella ja yhtäkkii olo että kohta lentää jommasta kummasta päästä. Sit mä aloin jo pelkää että meneekö tää kesken mut meni ohi kun tulin kotiin lepää. Aivastelu sattuu niin pal alavattas.MS74, mulla ultra 16.12:) Jotenkin oon mäkin väsynyt tähän salailuun..etenkin vanhempien kohdalla kun nähdään usein...mutta just niille kertomista haluan lykätä tuon ultran jälkeen koska tiedän että innostuvat kovasti vaikkei eka lapsen lapsi olekaan.Miehen vanhemmille asia jo paljastui vahingossa:) Ja mulla sama juttu kun sulla, oon taas flunssassa joka ei meinaa mennä ohiHerkistääköhän raskaus jotenkin koska on jo toinen 1,5 kkn aikana...