Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sirpalle tsempit! Mäkään en enään jaksais olla raskaana!!! Ihan hirveetä kun ei oikein pääse kumartuu tms. Ja niin arvon leidit synnytykseen ei kannata lähtee ilman acon viilentävää geeliä. Helpottaa toosi paljon synnytyksen jälkeen
7ec3b2e0dfdfa205a933f85d3a8eeae8
 
Samat sanat täältä! En päivääkään enää jaksais. Mulla ei jalat turpoo eikä muutkaa paikat mutta vaivaa lonkat, alaselkä ja alavatta kramppaa, uni katkonaista ja hermot kireellä... Neuvolatäti totes että kuuluu asiaan, ei tässä kohdin kukaan enää jaksa Huome LA ja tänään koukittiin taas kunnolla vyöhyketerapiassa.

No sulla sen ymmärtääkin, ettet enää jaksa kun on laskettuaika, mutta mulla ois vielä 19 päivää siihen h-hetkeen, eikä kukaan mun muksuista ole tullut aikaisemmin, et turha toivo mun päästä näistä vaivoista ennen laskettua päivää. Alkaa vaan olemaan aika raihnainen fiilis, ymmärrän hyvin miksi vanhukset on kiukkusia, kun heilläkin on ihan samoja kolotuksia kuin mulla nyt :) Ukko saa kiukkukohtauksia niskaansa tuon tuosta, mutta ärsytttää kun se vaan porskuttaa entiseen malliin, ja minä kannan kaiken vaivan ja vielä synnytän tän..että kyllä se nyt vaan niin on, että miehet pääsee elämästä paljon helpommalla! :shifty:
 
Mies on lakannu valittamasta kokonaan synnytyksen jälkeen. (Eipä se toki paljoa valittanu aikaisemminkaan.) Jotenki sillä aukes silmät sen aikana. Pari kertaa vaan maininnut, että huomaa univelkaa olevan, mut muuten se nykyään vaan hehkuttaa mua ja jaksamista ja tyttöä jne. Tekee ruuat ja hoitaa koiran. Eli positiivinen on lisääntynyt entisestään. On se muru <3
 
Oottekos te vielä odottavat äipät harrastaneet sitä "väliliha-jumppaa", entäs te, jotka ootte jo synnyttäneet, teittekö sitä ja oliko hyötyä? :) Mä tunnustan olevani vähän laiska sen suhteen ja kun olen ensi synnyttäjä, niin toisaalta hirvittää, kuinka nuo mun kaposet paikat repee synnytyksessä, huh!! Entäs ootteko hörppineet vadelmanlehtiteetä? Mä hommasin sitäkin, mutta se myyjä sanoi, että vasta vkolla 37 sais alkaa juomaan enempi ja mä olin siinä uskossa, että kyllä nyt jo sen kolme kupillista päivässä vois juoda hyvillä mielin..? No vähänhän nämä kaikki ehkä on semmoisia poppakonsteja, mutta voihan sitä jotain yrittää tehdä tässä jännityksen keskellä, jotta jonkinlainen mielenrauha säilyisi... :)
 
Oottekos te vielä odottavat äipät harrastaneet sitä "väliliha-jumppaa", entäs te, jotka ootte jo synnyttäneet, teittekö sitä ja oliko hyötyä? :) Mä tunnustan olevani vähän laiska sen suhteen ja kun olen ensi synnyttäjä, niin toisaalta hirvittää, kuinka nuo mun kaposet paikat repee synnytyksessä, huh!! Entäs ootteko hörppineet vadelmanlehtiteetä? Mä hommasin sitäkin, mutta se myyjä sanoi, että vasta vkolla 37 sais alkaa juomaan enempi ja mä olin siinä uskossa, että kyllä nyt jo sen kolme kupillista päivässä vois juoda hyvillä mielin..? No vähänhän nämä kaikki ehkä on semmoisia poppakonsteja, mutta voihan sitä jotain yrittää tehdä tässä jännityksen keskellä, jotta jonkinlainen mielenrauha säilyisi... :)
Vadelmanlehtiteestä: kyllä siinä ollut suositus että eka kolmannes kuppi päivässä, toka kolmannes kaksi kuppia ja kolmas kolme.ei se synnytystä käyntiin saa mutta voi valmistaa kohdunsuuta ja kohtua tulevaan:)
 
Oottekos te vielä odottavat äipät harrastaneet sitä "väliliha-jumppaa", entäs te, jotka ootte jo synnyttäneet, teittekö sitä ja oliko hyötyä? :) Mä tunnustan olevani vähän laiska sen suhteen ja kun olen ensi synnyttäjä, niin toisaalta hirvittää, kuinka nuo mun kaposet paikat repee synnytyksessä, huh!! Entäs ootteko hörppineet vadelmanlehtiteetä? Mä hommasin sitäkin, mutta se myyjä sanoi, että vasta vkolla 37 sais alkaa juomaan enempi ja mä olin siinä uskossa, että kyllä nyt jo sen kolme kupillista päivässä vois juoda hyvillä mielin..? No vähänhän nämä kaikki ehkä on semmoisia poppakonsteja, mutta voihan sitä jotain yrittää tehdä tässä jännityksen keskellä, jotta jonkinlainen mielenrauha säilyisi... :)
Mä vetelin jo paketillisen vadelmanlehtiteetä. Alapäätä ja tissejä ja vatsaa rasvaillut kerran päivässä Ceridalilla mutta tuota välilihajumppaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Purppuraviivan seurailukin alkaa jo kyllästyttää...

Oottelen että pääsen testaa Tens laitetta suppareihin ja Repozo huivitekniikkaa...

Oltiin tänään Turussa jokirannassa Keskiajan markkinoilla, ihanaa kun tapahtuu..siellä ois ollut niin sulosia lasten vaatteita myynnissä ja lapset pääsi vanhanaikaiseen keinuun...ens vuonna meidän laps pääsee sitten.
 
Tarjosivat kättärillä tens-laitetta mulle, mutta sitte olikin ne kaikki lätkät loppu enkä saanu sitä :P
Välilihahierontaa en tehny ennakkoon. Ois ehkä kannattanu kun siihen ne ainoat tikitkin lopulta tuli.. Mene ja tiedä. Akupainantaa tein ennakkoon, mutten usko, että siitä oli apuja kumminkaan. Tai sit en tehny tarpeeks. Kävelyitä lisäsin niin paljon ku mahdollista loppuvaiheessa.
 
Mä en kanssa ole ihan joka päivä tota välilihan hierontasessiota tehnyt, mutta mahaa ja rintoja kyllä olen öljynnyt/rasvannut päivittäin ja ainakaan vielä ei ole raskausarpia tullut. Enkä mä kyllä muutenkaan niistä raskausarvista kauheesti stressaa, olen joskus ollut aika paljon isompi kokoinen kuin nyt ja arpia tuli jo silloin, mutta nyt ne on haalistuneet ja vaalenneet, kun parikytä vuotta sitten tein aikamoisen laihutusurakan. :) Eikä mun kropasta ikinä saa enää mitään bikinikelpoista, joten tulkoon vaan roikkuva nahka ja selluliitit, no panic.. ;) Taidan lähtee keittämään vattusumpit.. :)
 
Mä en uskalla käyttää tuota vadelmateetä vielä kun mulla on taipumusta kohdunkaulan kypsymiseen ennen aikojaan muutenkin. Sit viikosta 37 eteenpäin lipitän sitä urakalla. :D Välilihan hierontaan ei taida kroppa taipua et se saa olla miehen panostus synnytykseen. :D Vielä en oo hänelle sitä ehdottanut, saa nähdä miten reagoi. Ennen viime synnytystä ei kokeiltu.
 
Mulla on sunnuntaina yhdet rippijuhlat, exän puolelta meidän teinien serkku. Mies ei haluis tulla juhliin mukaan mutta mä haluisin hänet sinne mutten halua pakottaakaan. Exä tulee tietty juhliin, todennäköisesti avovaimonsa kanssa (olivat vuoden erossa ja yrittävät nyt uudestaan). Ja ex-anoppi... Hän ei todennäköisesti tiedä raskaudestani vielä ja lähes suuttui viimeks kun sai vasta viime metreillä tietää raskaudesta. Tiedän et tää on tyhmää mut haluaisin näyttää miten onnellinen olen ja miten ihana perhe mulla on. Ja siihen kuuluu olennaisesti mieheni! Mut miten saisin miehen tajuamaan sen ilman että hänestä tuntuu kuin olis vaan näytillä mukana? Ymmärrän toki ettei hänen ole kiva tulla juhliin exäni sukulaisten joukkoon. :( Mun pää tekee taas kärpäsestä härkäsen...
 
Mä en kanssa ole ihan joka päivä tota välilihan hierontasessiota tehnyt, mutta mahaa ja rintoja kyllä olen öljynnyt/rasvannut päivittäin ja ainakaan vielä ei ole raskausarpia tullut. Enkä mä kyllä muutenkaan niistä raskausarvista kauheesti stressaa, olen joskus ollut aika paljon isompi kokoinen kuin nyt ja arpia tuli jo silloin, mutta nyt ne on haalistuneet ja vaalenneet, kun parikytä vuotta sitten tein aikamoisen laihutusurakan. :) Eikä mun kropasta ikinä saa enää mitään bikinikelpoista, joten tulkoon vaan roikkuva nahka ja selluliitit, no panic.. ;) Taidan lähtee keittämään vattusumpit.. :)

Muumimamma-74 :) Ei sulle välttis tule arpia, ei mullekaan tullut...mutta maha kyllä "roikkuu" eikä tänä kesänä ehdi tosiaan bikinikuntoon.. Toisaalta ei ole kiirekkään, kunhan vatsan ylipäänsä saisi entiselleen.

Vielä ei saa treenata vatsaa, sektion vuoksi ..
 
Muumimamma-74 :) Ei sulle välttis tule arpia, ei mullekaan tullut...mutta maha kyllä "roikkuu" eikä tänä kesänä ehdi tosiaan bikinikuntoon.. Toisaalta ei ole kiirekkään, kunhan vatsan ylipäänsä saisi entiselleen.

Vielä ei saa treenata vatsaa, sektion vuoksi ..
Koska saa treenata vatsaa sektion jälkeen?
 
Mä muistelen et vatsalihasten treenaaminen oli kiellettyä jonkin aikaa alatiesynnytyksenkin jälkeen ( jälkitarkastukseen asti?)...
 
Mä muistelen et vatsalihasten treenaaminen oli kiellettyä jonkin aikaa alatiesynnytyksenkin jälkeen ( jälkitarkastukseen asti?)...

Mulla oli jälkitarkastus tällä viikolla, paikat oli palautuneet, mutta treenaus saisi olla vielä vasta kevyttä. Kävelylenkit on alkaneet sujua ihan nyt paremmin, sillai, että jaksaa ihan reippailla ja kävelykin on suoraviivaisempaa, kuten ennen raskautta :)

Sektiohaavan alue on yhä tunnoton, mutta voi kai olla pitkäänkin
 
Mä muistelen et vatsalihasten treenaaminen oli kiellettyä jonkin aikaa alatiesynnytyksenkin jälkeen ( jälkitarkastukseen asti?)...

Suoria vatsalihaksia ei pitäisi treenata niin kauan kun ne on erkaantuneet. Estää/hidastaa erkaantumisen palautumista. Syviä vatsalihaksia voi ja kannattaa treenata alusta asti alatiesynnytyksen jälkeen, vinoja sitten hiljaksiin jälkitarkastuksen jälkeen. Syvien ja vinojen vatsalihasten treenaus auttaa erkaumaa palautumaan.
 
Suoria vatsalihaksia ei pitäisi treenata niin kauan kun ne on erkaantuneet. Estää/hidastaa erkaantumisen palautumista. Syviä vatsalihaksia voi ja kannattaa treenata alusta asti alatiesynnytyksen jälkeen, vinoja sitten hiljaksiin jälkitarkastuksen jälkeen. Syvien ja vinojen vatsalihasten treenaus auttaa erkaumaa palautumaan.

Onko suorat vatsalihakset aina erkaantuneet? Ihme, ettei lääkäri mitenkään kokeillut vatsaa
 
Suoria vatsalihaksia ei pitäisi treenata niin kauan kun ne on erkaantuneet. Estää/hidastaa erkaantumisen palautumista. Syviä vatsalihaksia voi ja kannattaa treenata alusta asti alatiesynnytyksen jälkeen, vinoja sitten hiljaksiin jälkitarkastuksen jälkeen. Syvien ja vinojen vatsalihasten treenaus auttaa erkaumaa palautumaan.
Taisi olla toinen ketju, johon tästä kirjoitinkin, mutta juuri näin, että ensin haltuun lantionpohjanlihakset ja syvät vatsalihakset, sitten kun palautuminen on riittävän pitkällä - ja jos ei epänormaalia vatsalihasten erkaumaa ole - niin pinnallisten lihasten kimppuun aloittaen juuri vinoista vatsalihaksista ja viimeiseksi vasta suorat vatsalihakset. Mutta kannattaa myös muistaa, että monissa vinojen vatsojen treeneissä myös suora vatsalihas aktivoituu eli vaikka tekisit istumaannousun kiertäen, niin suora vatsalihas on mukana. Ihan tarkkaa aikaa ei taida oikein olla, kun palautuminen ja erkauman laajuus on niin yksilöllistä, mutta sanoisin, että muutama kuukausi joka tapauksessa, oli sitten kyseessä alatiesynnytys tai sektio.
 
Onko suorat vatsalihakset aina erkaantuneet? Ihme, ettei lääkäri mitenkään kokeillut vatsaa
Toi on hyvä kysymys, itsekin oon sitä miettinyt. Kyllähän se keskiviiva kai kaikilla vähän elää, mutta mitään valtavaa erkaumaa ei kaikille tule. Kysyin itse jälkitarkastuksessa, että osaako lääkäri kokeilla sen ja hän sanoikin, että se ei ole erikoisosaamisaluettaan, mutta voi vähän yrittää kokeilla. Ja tunnustelun perusteella oli sitä mieltä, että rako ei ole yli kahta sormenleveyttä eli ei normaalista poikkeavaa. Mitä se sitten tarkoittaakin... :) Itse koen, että vatsa on vähän "taikinaisempi" nyt kuin ekan raskauden jälkeen, mutta en koe, että mitään hirveää erkaumaa olisi, joten ehkä jotenkin samoilla linjoilla lekurin kanssa.
 
Taisi olla toinen ketju, johon tästä kirjoitinkin, mutta juuri näin, että ensin haltuun lantionpohjanlihakset ja syvät vatsalihakset, sitten kun palautuminen on riittävän pitkällä - ja jos ei epänormaalia vatsalihasten erkaumaa ole - niin pinnallisten lihasten kimppuun aloittaen juuri vinoista vatsalihaksista ja viimeiseksi vasta suorat vatsalihakset. Mutta kannattaa myös muistaa, että monissa vinojen vatsojen treeneissä myös suora vatsalihas aktivoituu eli vaikka tekisit istumaannousun kiertäen, niin suora vatsalihas on mukana. Ihan tarkkaa aikaa ei taida oikein olla, kun palautuminen ja erkauman laajuus on niin yksilöllistä, mutta sanoisin, että muutama kuukausi joka tapauksessa, oli sitten kyseessä alatiesynnytys tai sektio.
Kai ne antaa sieltä sairaalasta jotai ohjeita mitkä tehoo syviin ja mitkä vinottaisiin ja suoriin? Mulla on edelleen kipee kohta jossa joku erkaantuma tuos pinnalla ni en mä ainakaan muuten tiiä mitkä treenaa mitäkin kohtaa. Lantionpohjan lihaksia osaan kyl reenata.
 
Takaisin
Top