Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samat sanat täältä! En päivääkään enää jaksais. Mulla ei jalat turpoo eikä muutkaa paikat mutta vaivaa lonkat, alaselkä ja alavatta kramppaa, uni katkonaista ja hermot kireellä... Neuvolatäti totes että kuuluu asiaan, ei tässä kohdin kukaan enää jaksa Huome LA ja tänään koukittiin taas kunnolla vyöhyketerapiassa.
Vadelmanlehtiteestä: kyllä siinä ollut suositus että eka kolmannes kuppi päivässä, toka kolmannes kaksi kuppia ja kolmas kolme.ei se synnytystä käyntiin saa mutta voi valmistaa kohdunsuuta ja kohtua tulevaan:)Oottekos te vielä odottavat äipät harrastaneet sitä "väliliha-jumppaa", entäs te, jotka ootte jo synnyttäneet, teittekö sitä ja oliko hyötyä? :) Mä tunnustan olevani vähän laiska sen suhteen ja kun olen ensi synnyttäjä, niin toisaalta hirvittää, kuinka nuo mun kaposet paikat repee synnytyksessä, huh!! Entäs ootteko hörppineet vadelmanlehtiteetä? Mä hommasin sitäkin, mutta se myyjä sanoi, että vasta vkolla 37 sais alkaa juomaan enempi ja mä olin siinä uskossa, että kyllä nyt jo sen kolme kupillista päivässä vois juoda hyvillä mielin..? No vähänhän nämä kaikki ehkä on semmoisia poppakonsteja, mutta voihan sitä jotain yrittää tehdä tässä jännityksen keskellä, jotta jonkinlainen mielenrauha säilyisi... :)
Mä vetelin jo paketillisen vadelmanlehtiteetä. Alapäätä ja tissejä ja vatsaa rasvaillut kerran päivässä Ceridalilla mutta tuota välilihajumppaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Purppuraviivan seurailukin alkaa jo kyllästyttää...Oottekos te vielä odottavat äipät harrastaneet sitä "väliliha-jumppaa", entäs te, jotka ootte jo synnyttäneet, teittekö sitä ja oliko hyötyä? :) Mä tunnustan olevani vähän laiska sen suhteen ja kun olen ensi synnyttäjä, niin toisaalta hirvittää, kuinka nuo mun kaposet paikat repee synnytyksessä, huh!! Entäs ootteko hörppineet vadelmanlehtiteetä? Mä hommasin sitäkin, mutta se myyjä sanoi, että vasta vkolla 37 sais alkaa juomaan enempi ja mä olin siinä uskossa, että kyllä nyt jo sen kolme kupillista päivässä vois juoda hyvillä mielin..? No vähänhän nämä kaikki ehkä on semmoisia poppakonsteja, mutta voihan sitä jotain yrittää tehdä tässä jännityksen keskellä, jotta jonkinlainen mielenrauha säilyisi... :)
Mä en kanssa ole ihan joka päivä tota välilihan hierontasessiota tehnyt, mutta mahaa ja rintoja kyllä olen öljynnyt/rasvannut päivittäin ja ainakaan vielä ei ole raskausarpia tullut. Enkä mä kyllä muutenkaan niistä raskausarvista kauheesti stressaa, olen joskus ollut aika paljon isompi kokoinen kuin nyt ja arpia tuli jo silloin, mutta nyt ne on haalistuneet ja vaalenneet, kun parikytä vuotta sitten tein aikamoisen laihutusurakan. :) Eikä mun kropasta ikinä saa enää mitään bikinikelpoista, joten tulkoon vaan roikkuva nahka ja selluliitit, no panic.. Taidan lähtee keittämään vattusumpit.. :)
Koska saa treenata vatsaa sektion jälkeen?Muumimamma-74 :) Ei sulle välttis tule arpia, ei mullekaan tullut...mutta maha kyllä "roikkuu" eikä tänä kesänä ehdi tosiaan bikinikuntoon.. Toisaalta ei ole kiirekkään, kunhan vatsan ylipäänsä saisi entiselleen.
Vielä ei saa treenata vatsaa, sektion vuoksi ..
Koska saa treenata vatsaa sektion jälkeen?
Mä muistelen et vatsalihasten treenaaminen oli kiellettyä jonkin aikaa alatiesynnytyksenkin jälkeen ( jälkitarkastukseen asti?)...
Mä muistelen et vatsalihasten treenaaminen oli kiellettyä jonkin aikaa alatiesynnytyksenkin jälkeen ( jälkitarkastukseen asti?)...
Suoria vatsalihaksia ei pitäisi treenata niin kauan kun ne on erkaantuneet. Estää/hidastaa erkaantumisen palautumista. Syviä vatsalihaksia voi ja kannattaa treenata alusta asti alatiesynnytyksen jälkeen, vinoja sitten hiljaksiin jälkitarkastuksen jälkeen. Syvien ja vinojen vatsalihasten treenaus auttaa erkaumaa palautumaan.
Taisi olla toinen ketju, johon tästä kirjoitinkin, mutta juuri näin, että ensin haltuun lantionpohjanlihakset ja syvät vatsalihakset, sitten kun palautuminen on riittävän pitkällä - ja jos ei epänormaalia vatsalihasten erkaumaa ole - niin pinnallisten lihasten kimppuun aloittaen juuri vinoista vatsalihaksista ja viimeiseksi vasta suorat vatsalihakset. Mutta kannattaa myös muistaa, että monissa vinojen vatsojen treeneissä myös suora vatsalihas aktivoituu eli vaikka tekisit istumaannousun kiertäen, niin suora vatsalihas on mukana. Ihan tarkkaa aikaa ei taida oikein olla, kun palautuminen ja erkauman laajuus on niin yksilöllistä, mutta sanoisin, että muutama kuukausi joka tapauksessa, oli sitten kyseessä alatiesynnytys tai sektio.Suoria vatsalihaksia ei pitäisi treenata niin kauan kun ne on erkaantuneet. Estää/hidastaa erkaantumisen palautumista. Syviä vatsalihaksia voi ja kannattaa treenata alusta asti alatiesynnytyksen jälkeen, vinoja sitten hiljaksiin jälkitarkastuksen jälkeen. Syvien ja vinojen vatsalihasten treenaus auttaa erkaumaa palautumaan.
Toi on hyvä kysymys, itsekin oon sitä miettinyt. Kyllähän se keskiviiva kai kaikilla vähän elää, mutta mitään valtavaa erkaumaa ei kaikille tule. Kysyin itse jälkitarkastuksessa, että osaako lääkäri kokeilla sen ja hän sanoikin, että se ei ole erikoisosaamisaluettaan, mutta voi vähän yrittää kokeilla. Ja tunnustelun perusteella oli sitä mieltä, että rako ei ole yli kahta sormenleveyttä eli ei normaalista poikkeavaa. Mitä se sitten tarkoittaakin... :) Itse koen, että vatsa on vähän "taikinaisempi" nyt kuin ekan raskauden jälkeen, mutta en koe, että mitään hirveää erkaumaa olisi, joten ehkä jotenkin samoilla linjoilla lekurin kanssa.Onko suorat vatsalihakset aina erkaantuneet? Ihme, ettei lääkäri mitenkään kokeillut vatsaa
Kai ne antaa sieltä sairaalasta jotai ohjeita mitkä tehoo syviin ja mitkä vinottaisiin ja suoriin? Mulla on edelleen kipee kohta jossa joku erkaantuma tuos pinnalla ni en mä ainakaan muuten tiiä mitkä treenaa mitäkin kohtaa. Lantionpohjan lihaksia osaan kyl reenata.Taisi olla toinen ketju, johon tästä kirjoitinkin, mutta juuri näin, että ensin haltuun lantionpohjanlihakset ja syvät vatsalihakset, sitten kun palautuminen on riittävän pitkällä - ja jos ei epänormaalia vatsalihasten erkaumaa ole - niin pinnallisten lihasten kimppuun aloittaen juuri vinoista vatsalihaksista ja viimeiseksi vasta suorat vatsalihakset. Mutta kannattaa myös muistaa, että monissa vinojen vatsojen treeneissä myös suora vatsalihas aktivoituu eli vaikka tekisit istumaannousun kiertäen, niin suora vatsalihas on mukana. Ihan tarkkaa aikaa ei taida oikein olla, kun palautuminen ja erkauman laajuus on niin yksilöllistä, mutta sanoisin, että muutama kuukausi joka tapauksessa, oli sitten kyseessä alatiesynnytys tai sektio.