Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko muuten huomanneet, että Sirpan profiilin mukaan ois ollut eilen paikalla? Pitääköhän paikkansa ja miksi hän ei sano mitään? On niin ihana poika, ettei sanotuksi saa? :happy: Näin mä haluan uskoa, vaikka huolestuttaa!

Outoo:bored:... Sirpa tuskin olisi hiljaa...jos on jotain atk-ongelmia
 
Huomenta!
Löysinkin tälläisen omiin numeroihin sopivan triidin. Vaikka todellakin hassua, etten tunne olevani 40+ :grin

Täällä on ilmeisesti enemmän teitä jo kohta synnyttämään pääseviä ja päässeitä, onnea jo vauvan saanneille :Heartred . Toivottavasti muitakin vasta plussanneita eksyy mukaan.

Vasta siis viikkoja reilu viisi ja kädet paikat ristissä, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Odotetaan toivottua iltatähteä :love7
Lapsia löytyy viisi ikähaarukalla 5-18v (ilman uskonnollista taustaa, suurperheellisiltä monasti sitä kuulemma kysytään), joista kaikki asuu vielä kotona.

Teille loppuviikoilla oleville pitkää pinnaa ja voimia loppuun asti.
Onnea ja tervetuloa mukaan! :)
 
Satru, tai sit Sirpa vaan kiusaa meitä poissaolollaan! :D odottaa mitä reaktioita tulee kun hänestä ei kuulu mitään. Mutta ei kyllä ole hänen tapaistaan olla näin pitkään hiljaa... Toivotaan tosiaan et kaikki on hyvin. :)

Tuskin, kyllä tässä on kyse jostain muusta...:wideyed:
 
Tällainen ilmoitus pyörii Facebookissa :)

SOLAR FILMS ETSII VAUVOJA ELOKUVAAN!!

Solar Films tuottaa Marja Pyykön (Mustat lesket, Kekkonen tulee, Sisko tahtoisin jäädä) elokuvan nimeltä Yösyöttö. Elokuva on komedia miehen väkinäisestä kasvusta isyyteen. Kun vaimo päättää lähteä, suloisen perheidyllin ja viikon isyysloman sijaan miestä odottaakin yksinhuoltajaisän kakkavaippainen, pukluinen ja univelkainen arki.

Keskiössä ovat Antti-isä ja Paavo-vauva mutta ympärillä pyörii erilaisia perheitä jälkikasvuineen. Elokuvaa kuvataan pääkaupunkiseudulla elo-syyskuussa 2016 ja helmikuussa 2017.

Haemme vauvoja Paavon rooliin, sivurooleihin ja avustajiksi. Vauvan tulee olla syntynyt elokuun 2015 jälkeen. Kaipaamme kaikenlaisia vauvoja: tyttöjä ja poikia, etnisen taustan omaavia, pikkuruisia, isonmoisia, suurenmoisia, kaikenmoisia! Koska vauvat ovat sellaisenaan täydellisiä, otamme kaikki vastaan avosylin leperrellen.

Paavon hahmo kasvaa tarinan edetessä, joten tähän rooliin etsimme mahdollisimman samannäköisiä mutta eri-ikäisiä vauvoja. Serkuksia ja vuoden sisällä syntyneitä sisaruksia kaivataan. Töissä käyminen tuossa iässä on ymmärrettävästi välillä hieman rankkaa, joten erityisesti kaksoset ja kolmoset ovat enemmän kuin tervetulleita hakemaan mukaan. Kaipaamme myös vastasyntyneitä, joten jos laskettu aikasi on elokuun aikana ja olet kiinnostunut lähtemään mukaan elokuvantekoon, laita ihmeessä meille viestiä.

Toivomme, että pääsemme tutustumaan mukaan tuleviin perheisiin, vauvoihin ja tuleviin äiteihin kesän aikana paremmin. Kuvaukset ovat hauska ja erilainen kokemus ja varmasti kiva muisto valkokankaalla vauvan ensimmäisestä vuodesta. Työstä maksettava palkkio määräytyy roolin koon ja kuvauspäivien määrän mukaan.

Joko innostuit? Hae heti mukaan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen

yosyotto@solarfilms.com

Kerrothan hakemuksessasi seuraavat:

• vauvan nimi, kuva ja syntymäpäivä / laskettu aikasi

• vauvan sisarukset/ mahdolliset serkut, jotka voisivat lähteä myös mukaan

• vanhemman nimi, puhelinnumero ja osoite

• vapaa sana! Jos vauvalla on erityistarpeita tms. kerrothan esimerkiksi niistä.

Jos heräsi kysymyksiä tai jokin jäi askarruttamaan mieltäsi, voit soittaa / meilata minulle. Vastaan pikimmiten!

Ystävällisin terveisin,

Laura Heikkilä

1. apulaisohjaaja

040-5279880
Tämä selvästi perustuu Eve Hietamiehen samannimiseen kirjaan, joka on muuten hyvä kirja! Vähän omituinen sekoitus draamaa ja mustaa huumoria. Mutta kyllä siinä moneen hommaan pystyy samaistumaan :) Hietamieshän on kirjoittanut myös muita aiheeseen liittyviä kirjoja kuten päiväkotielämästä kertovan "jatko-osan" - se pitäis lukea seuraavaks.
 
Samoin täällä ja sama ikä. Äippäpolilla kätilö totes että 50v on vanha synnyttäjä enkä minä. Ihanaa.t

Ja kuten sanottu, ikä on vaan numeroita...mullahan tutkittiin 1.5v sitten hedelmällisyysarvo ja lääkäri oli ihmeissään miten se voi olla nuoren naisen lukemissa.

MS74, mikä sun amh-arvo oli niissä tutkimuksissa ? Mulla oli 2/2015 amh-arvo 3.2. Mikä oli aika korkea 40 - vuotiaaksi. Se ilmeisesti mahdollisti ensimmäisen synnytykseen päättyneen raskauden 40-vuotiaana. Mistäköhän sitä Sirpaa tavoittaisi ? Onko Sirpa kirjoittanut missään muissa ketjuissa tai laskettuaika ryhmissä ? Tervetuloa mukaan Helemi ! Mä aloin kirjoittaa tänne foorumille elokuussa 2015 ja silloin täällä oli tosi vähän 40-vuotiaita odottajia ja luulin olevani ainoa 40-vuotias odottaja koko foorumilla. Nyt meitä on pilvin pimein tänä vuonna synnyttäneitä ja sekä odottajia. Tähtipöly, hyvää jatkoa Italiassa ja toivottavasti sielläkin toimii nettiyhteydet.
 
Onhan Sirpalla mies kotona ja joku ystävä tulossa synnytykseen... että onneksi ei ihan yksin, että joku tietää olla huolissaan ihan paikanpäällä.. :Heartred
 
Rv 31. 6. Poika tulossa. Pieni 1v 2kk tuossa vieressä. Kyllä välillä hirvittää mitä tästä viel tulee kun on niin kiinni minussa... mies on suht hyvin mukana hoitamisessa mutta flippaa jos ei saa nukuttua. sit menee mullakin hermo ja soppa on valmis!
 
Rv 31. 6. Poika tulossa. Pieni 1v 2kk tuossa vieressä. Kyllä välillä hirvittää mitä tästä viel tulee kun on niin kiinni minussa... mies on suht hyvin mukana hoitamisessa mutta flippaa jos ei saa nukuttua. sit menee mullakin hermo ja soppa on valmis!
Onko teillä kaikki poikia? Varmasti riittää vilskettä ja vilinää.
 
Rv 31. 6. Poika tulossa. Pieni 1v 2kk tuossa vieressä. Kyllä välillä hirvittää mitä tästä viel tulee kun on niin kiinni minussa... mies on suht hyvin mukana hoitamisessa mutta flippaa jos ei saa nukuttua. sit menee mullakin hermo ja soppa on valmis!

Samat huolet, vaikka likka täyttää 1v7kk kun poika syntyy. On onneksi sekä äidin että isän tyttö, mutta lohduttamiseen käy vain äiti, isin kanssa lähinnä leikitään ja pelleillään. On ihan mysteeri miten reagoi vauvaan. Tuo taapero on kuitenkin omapäinen ja kulkee ulkonakin oman mielen mukaan (tai kulkisi jos saisi:) ) mutta sitten sai hepulin kun mun sisko koski mun masuun liikkeitä tunnistaekseen, rupes heti omimaan mua..että tiedä sitten miten käyttäytyy. Toivottavasti ei hirveän mustasukkainen ole.

Minkälainen ikäero on tän 1v2kk pojan ja seuraavan välillä? Tolla taaperolla ei ole ketään pienempää kaveria kun mun vanhimmat lapset on jo 19v ja 16v :) Ajattelin vaan, että jos on kanssa aika pieni, niin saattaa olla seuraa sitten silloin kun sä hoidat vauvaa. Tosin on noissa isommissa hyötynsä kun voivat hoitaa jo tota taaperoa tarvittaessa :)
 
Meillä ikäeroa on 1v5kk ja ekat kolme päivää esikoinen oli ihan super mustis, mä jo ajattelin, että mitäköhän tästä tulee. Poika pyrki samaanaikaan vauvan kanssa syliin ja yritti heittää leluja koppaan yms.
Onneksi tilanne tasoittui muutamassa päivässä ja nyt hän mieluusti "hoitaa" siskoaan melko lempeästi, toki joudutaan vahtimaan, ettei veljen rakkaus siskoaan kohtaan ole kovin rajua.
Luultavasti kukaan vauva ei ole ainakaan toistaiseksi kuollut isosiskojen rakkauden osoituksiin.:)
 
Meillä ikäeroa on 1v5kk ja ekat kolme päivää esikoinen oli ihan super mustis, mä jo ajattelin, että mitäköhän tästä tulee. Poika pyrki samaanaikaan vauvan kanssa syliin ja yritti heittää leluja koppaan yms.
Onneksi tilanne tasoittui muutamassa päivässä ja nyt hän mieluusti "hoitaa" siskoaan melko lempeästi, toki joudutaan vahtimaan, ettei veljen rakkaus siskoaan kohtaan ole kovin rajua.
Luultavasti kukaan vauva ei ole ainakaan toistaiseksi kuollut isosiskojen rakkauden osoituksiin.:)

Kuva kuulla ettei välttämättä ole "helvetti irti" vauvan syntymän jälkeen. Oon kuullut lähinnä kauhutarinoita, ettei äiti enää kelpaa mihinkään kun on vauvan kanssa jne. Mä toivon että tämä meidän taapero myös nopeasti tottuu tulokkaaseen. Vanhempien lasten ikäero oli tosiaan 3v ja silloin kun esikoisen jälkeen syntyi toinen lapsi, niin esikoinen uhmasi pissaamalla lattialle (kun imetin), vaikka osasi käydä itsenäisesti potalla ja piirteli pesukoneeseen kuvia ja syytti vauvaa niistä :D
 
Bamse - miten edistyy? Kuukassius - pääsettekö juhannukseksi kotiin?

Olin tänään neuvolassa...kaikki ok, eri tätsy jonka kosketus oli höyhenen kevyt Sitten olin toisella vyöhyketerapeutilla kun sain tän käynnin lahjaks....auts että sattu ja nyt on magneetteja korvissa ja nilkoissa tehostamassa edistymistä. Otin ens viikolle vielä uuden ajan jollei tällä lähe. Eipä tässä paljon juhannusta suunnitella. Onneks on mökki lähellä niin voi kävästä päiväkäynnillä.
 
Jos kellään on tietoa Sirpasta, kertokoon :)

Kurjaa, kun yhteys katkeaa....no ei voi verrata esim. lentoon MH370...
 
Last edited by a moderator:
Mulla oli myös tänään neuvola ja samalla tehtiin isyyden tunnustus;)! Kaikki oli ok, mutta vauva hermostui kovasti terpparitätsyn kopeloinnista, kun kokeili asennon yms., siitäpä alkoi sitten toista tuntia kestänyt protestimylläys, kun ilmeisesti herätettiin kesken päiväunien..;) ! Hain myös cittarista Liberolaukun ja olihan siellä mm.vaippoja niin vauvalle kuin äipällekin.. :)
 
Sirpa kyllä nyt huolettaa kovasti, toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin!

Ei saisi höttöillä, mutta aikaa on kulunut liiaksi ihan normiin nähden...:wideyed:

Kukahan on mahdollisesti käynyt hänen profiiliaan katsomassa myöhään edellisiltana, ellei Sirpa itse... (?):wideyed:
 
Bamse - miten edistyy? Kuukassius - pääsettekö juhannukseksi kotiin?

Olin tänään neuvolassa...kaikki ok, eri tätsy jonka kosketus oli höyhenen kevyt Sitten olin toisella vyöhyketerapeutilla kun sain tän käynnin lahjaks....auts että sattu ja nyt on magneetteja korvissa ja nilkoissa tehostamassa edistymistä. Otin ens viikolle vielä uuden ajan jollei tällä lähe. Eipä tässä paljon juhannusta suunnitella. Onneks on mökki lähellä niin voi kävästä päiväkäynnillä.
Vielä synnärillä. Ehkä huomenna kotiin, ehkä pe. Verensokerit oli alhaalla ja ihmetyksen kanssa vaikeeta, vaikka maitoa onneks tulee yleensä hyvin. Aika tunnemyrskyä hormooneissa.. Itkettää, kun on niin pihalla eikä osaa tulkita toista. Mut kyl se tästä. Onneks on mies mukana perhehuoneessa <3 (:
Lyhyesti synnytyksestä: koko homma melkein 40h lapsivedentihkumisesta syntymään. Avautuminen+syntymä n 4,5h. Paljon lääkettä (käynnistys ja kipu) ja tuskasia hetkiä, mutta puudendaali vei kivut ulospuskemisesta kokonaan. Onneks. Ei traumoja, vaikka nopee avautuminen lääkkeiden takia ikävä. Tsemiä loppuvaiheen väelle täältäkin !!
 
Vielä synnärillä. Ehkä huomenna kotiin, ehkä pe. Verensokerit oli alhaalla ja ihmetyksen kanssa vaikeeta, vaikka maitoa onneks tulee yleensä hyvin. Aika tunnemyrskyä hormooneissa.. Itkettää, kun on niin pihalla eikä osaa tulkita toista. Mut kyl se tästä. Onneks on mies mukana perhehuoneessa <3 (:
Lyhyesti synnytyksestä: koko homma melkein 40h lapsivedentihkumisesta syntymään. Avautuminen+syntymä n 4,5h. Paljon lääkettä (käynnistys ja kipu) ja tuskasia hetkiä, mutta puudendaali vei kivut ulospuskemisesta kokonaan. Onneks. Ei traumoja, vaikka nopee avautuminen lääkkeiden takia ikävä. Tsemiä loppuvaiheen väelle täältäkin !!
Saa itkeä! Ei kukaan oo seppä syntyessään tai täs kohdin synnyttäessään. Pakostakin menee aikaa että oppii asioita ja oppii tuntemaan pikkuisen tarpeet. Älä huoli, olet maailman paras äiti teidän pienelle!
 
Takaisin
Top