Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas kerran ultraan menossa, kuudes tässä raskaudessa. Rakenneultrassa kaikki oli kunnossa mutta koska alkuraskaudessa (ennen nt-ultraa) oli niskaturvotusta niin tarkistetaan vauvan sydän vielä kertaalleen. Katotaan minkälainen lääkäri tällä kertaa osuu kohdalle... Ei ole kyllä vielä yhtään mukavaa, puheliasta tai sympaattista lääkäriä ollut. Ja koitan kyllä kinuta kuvia jos sais edes jonkun HYVÄN kuvan. Niin ja kohdunkaulan pituuden haluan että mittaavat kans. Yhtään kivuliasta tai edes kunnolla tuntuvaa supistusta ei vielä ole ollut mutta esim eilen illan supisteli kyllä ihan joka käänteessä (ei levossa mutta aina kun vähänkin teki jotain).
 
Kaikki kunnossa ja kerrankin todella mukava lääkärikin! Vaikka tämän piti olla vain ylimääräinen sydämen ultra hän ultras kaiken mitä rakenneultraan kuuluu ja mittas PALJON enemmän kuin varsinaisessa rakenneultrassa mitattiin! Nyt sain mm ekaa kertaa painoarvion, joka oli 690g. Pari mittaa oli hiukan yli rv:iden mutta ei mitään hälyyttävää. Sydänääniä kuunteli varmaan kymmenestä eri kohtaa. Sain yhden profiilikuvan ihan pyytämättä. :) Ja kohdunkaula oli hiukan lyhentynyt, nyt 35mm, ja kohdunsuu hiukan alkanut aueta mutta sisältä tiukasti kiinni, eli nekin oli hyvin kun olen uudelleensynnyttäjä. :) Ja sanoi muuten perään että vaikka nyt on kaikki hyvin niin heti vaan soittoa ä-polille jos supistukset mietityttää jos niitä tulee paljon.
Sit tuli mieleen kysyä (kun oli niin mukava lääkäri) pitäiskö lapsiveden määrää seurailla tällä kertaa kun viimeks meinas kadota kokonaan ja huomattiin vahingossa. Hän laitto sit ultran viikolle 32 ja katotaan miten vauva on sillon kasvanut ja miten paljon lapsivettä on. :)
Nyt voin sanoa että ekan kerran olen tässä raskaudessa onnellinen ja innoissani ultran jälkeen! :)
 
Kaikki kunnossa ja kerrankin todella mukava lääkärikin! Vaikka tämän piti olla vain ylimääräinen sydämen ultra hän ultras kaiken mitä rakenneultraan kuuluu ja mittas PALJON enemmän kuin varsinaisessa rakenneultrassa mitattiin! Nyt sain mm ekaa kertaa painoarvion, joka oli 690g. Pari mittaa oli hiukan yli rv:iden mutta ei mitään hälyyttävää. Sydänääniä kuunteli varmaan kymmenestä eri kohtaa. Sain yhden profiilikuvan ihan pyytämättä. :) Ja kohdunkaula oli hiukan lyhentynyt, nyt 35mm, ja kohdunsuu hiukan alkanut aueta mutta sisältä tiukasti kiinni, eli nekin oli hyvin kun olen uudelleensynnyttäjä. :) Ja sanoi muuten perään että vaikka nyt on kaikki hyvin niin heti vaan soittoa ä-polille jos supistukset mietityttää jos niitä tulee paljon.
Sit tuli mieleen kysyä (kun oli niin mukava lääkäri) pitäiskö lapsiveden määrää seurailla tällä kertaa kun viimeks meinas kadota kokonaan ja huomattiin vahingossa. Hän laitto sit ultran viikolle 32 ja katotaan miten vauva on sillon kasvanut ja miten paljon lapsivettä on. :)
Nyt voin sanoa että ekan kerran olen tässä raskaudessa onnellinen ja innoissani ultran jälkeen! :)

Voi miten mukava kuulla, aivan mahtavaa!! Sydämestäni toivon, että pääset nauttimaan loppuraskaudesta kunnolla ja täysillä!!!:Heartred
 
Kaikki kunnossa ja kerrankin todella mukava lääkärikin! Vaikka tämän piti olla vain ylimääräinen sydämen ultra hän ultras kaiken mitä rakenneultraan kuuluu ja mittas PALJON enemmän kuin varsinaisessa rakenneultrassa mitattiin! Nyt sain mm ekaa kertaa painoarvion, joka oli 690g. Pari mittaa oli hiukan yli rv:iden mutta ei mitään hälyyttävää. Sydänääniä kuunteli varmaan kymmenestä eri kohtaa. Sain yhden profiilikuvan ihan pyytämättä. :) Ja kohdunkaula oli hiukan lyhentynyt, nyt 35mm, ja kohdunsuu hiukan alkanut aueta mutta sisältä tiukasti kiinni, eli nekin oli hyvin kun olen uudelleensynnyttäjä. :) Ja sanoi muuten perään että vaikka nyt on kaikki hyvin niin heti vaan soittoa ä-polille jos supistukset mietityttää jos niitä tulee paljon.
Sit tuli mieleen kysyä (kun oli niin mukava lääkäri) pitäiskö lapsiveden määrää seurailla tällä kertaa kun viimeks meinas kadota kokonaan ja huomattiin vahingossa. Hän laitto sit ultran viikolle 32 ja katotaan miten vauva on sillon kasvanut ja miten paljon lapsivettä on. :)
Nyt voin sanoa että ekan kerran olen tässä raskaudessa onnellinen ja innoissani ultran jälkeen! :)
Tosi kiva juttu! Kyllä hyvää kohtelua ja mukavia huojentavia uutisia jo ansaitsittekin :)
 
Kaikki kunnossa ja kerrankin todella mukava lääkärikin! Vaikka tämän piti olla vain ylimääräinen sydämen ultra hän ultras kaiken mitä rakenneultraan kuuluu ja mittas PALJON enemmän kuin varsinaisessa rakenneultrassa mitattiin! Nyt sain mm ekaa kertaa painoarvion, joka oli 690g. Pari mittaa oli hiukan yli rv:iden mutta ei mitään hälyyttävää. Sydänääniä kuunteli varmaan kymmenestä eri kohtaa. Sain yhden profiilikuvan ihan pyytämättä. :) Ja kohdunkaula oli hiukan lyhentynyt, nyt 35mm, ja kohdunsuu hiukan alkanut aueta mutta sisältä tiukasti kiinni, eli nekin oli hyvin kun olen uudelleensynnyttäjä. :) Ja sanoi muuten perään että vaikka nyt on kaikki hyvin niin heti vaan soittoa ä-polille jos supistukset mietityttää jos niitä tulee paljon.
Sit tuli mieleen kysyä (kun oli niin mukava lääkäri) pitäiskö lapsiveden määrää seurailla tällä kertaa kun viimeks meinas kadota kokonaan ja huomattiin vahingossa. Hän laitto sit ultran viikolle 32 ja katotaan miten vauva on sillon kasvanut ja miten paljon lapsivettä on. :)
Nyt voin sanoa että ekan kerran olen tässä raskaudessa onnellinen ja innoissani ultran jälkeen! :)

Hienoa että sait hyviä uutisia ja vielä ylimääräisen ultrankin! Nyt vain hyvillä mielin juhannuksen viettoon! :happy:
 
Kaikki kunnossa ja kerrankin todella mukava lääkärikin! Vaikka tämän piti olla vain ylimääräinen sydämen ultra hän ultras kaiken mitä rakenneultraan kuuluu ja mittas PALJON enemmän kuin varsinaisessa rakenneultrassa mitattiin! Nyt sain mm ekaa kertaa painoarvion, joka oli 690g. Pari mittaa oli hiukan yli rv:iden mutta ei mitään hälyyttävää. Sydänääniä kuunteli varmaan kymmenestä eri kohtaa. Sain yhden profiilikuvan ihan pyytämättä. :) Ja kohdunkaula oli hiukan lyhentynyt, nyt 35mm, ja kohdunsuu hiukan alkanut aueta mutta sisältä tiukasti kiinni, eli nekin oli hyvin kun olen uudelleensynnyttäjä. :) Ja sanoi muuten perään että vaikka nyt on kaikki hyvin niin heti vaan soittoa ä-polille jos supistukset mietityttää jos niitä tulee paljon.
Sit tuli mieleen kysyä (kun oli niin mukava lääkäri) pitäiskö lapsiveden määrää seurailla tällä kertaa kun viimeks meinas kadota kokonaan ja huomattiin vahingossa. Hän laitto sit ultran viikolle 32 ja katotaan miten vauva on sillon kasvanut ja miten paljon lapsivettä on. :)
Nyt voin sanoa että ekan kerran olen tässä raskaudessa onnellinen ja innoissani ultran jälkeen! :)
Missä sulla oli tuo tän päiväinen? Hienoa että sait kunnon palvelua ja nyt saat rauhassa nautiskella kesästä ja raskaudesta. Millon sun äippäloma alkaa?

Mulla tänään rv 39. Juhannus mennään päivä kerrallaan...mä niin toivon ettei tää kovin paljon yliajalle mee. Eilisen vyöhyketerapian jäljiltä tuntuu enempi kipua ja aristelua kohdun alueella. Kaipa siellä jotakin valmistuu Niissä käsittelytavoissakin on paljon eroa. Toinen käsittelee vaan korvat ja jalat ja tällä eilisellä metodiikka oli laajempi ja käsitteli koko kropan ja laitto vielä tehostamaan magneetit. Hänellä käy paljon vauvoja hoidossa. Voisin itse viedä jos tulee jotakin haasteita.

Ihanaa Juhannusta! Rentoutukaa ja nauttikaa hyvästä ruuasta
 
Vielä synnärillä. Ehkä huomenna kotiin, ehkä pe. Verensokerit oli alhaalla ja ihmetyksen kanssa vaikeeta, vaikka maitoa onneks tulee yleensä hyvin. Aika tunnemyrskyä hormooneissa.. Itkettää, kun on niin pihalla eikä osaa tulkita toista. Mut kyl se tästä. Onneks on mies mukana perhehuoneessa <3 :)
Lyhyesti synnytyksestä: koko homma melkein 40h lapsivedentihkumisesta syntymään. Avautuminen+syntymä n 4,5h. Paljon lääkettä (käynnistys ja kipu) ja tuskasia hetkiä, mutta puudendaali vei kivut ulospuskemisesta kokonaan. Onneks. Ei traumoja, vaikka nopee avautuminen lääkkeiden takia ikävä. Tsemiä loppuvaiheen väelle täältäkin !!

Kuulostaa tutulta. Olet varmaan poikki kun synnytys kesti niin pitkään eli älä ole ankara itsellesi. Jos itkettää niin itke pois. Loppu hyvin kaikki hyvin! Olin itse aivan tillin tallin esikoisen syntymän jälkeen useamman päivän vaikka synnytys kesti ihan normiajan. Esim. hoitaja tuli lounasta tuomaan ja kiitin kauniisti mutta en tajunnut ruokaa syödä vaan havahduin seuraavan kerran siihen että ruokaa haettiin pois. Hohhoijaa...:rolleyes: En tiedä johtuiko siitä etten oikein uskaltanut syödä synnytyksen aikana joten verensokeri pääsi liian alas vai oliko kipulääkkeillä jotain tekemistä asian kanssa mutta ihan sekaisin olin. Lisäksi imetys oli tosi kivuliasta ja se lisäsi huonoja fiiliksiä entisestään. Toivottavasti pääsette pian kotiin ja saatte sitten tehdä asioita omaan tahtiin. Hyvää ensimmäistä juhannusta pienelle ja koko perheelle!:happy:

Hyvää juhannusta vielä kaikille muillekin ja erityisesti niille jotka mahdollisesti viettävät sitä synnytyssalissa! :angel7
 
Muokattu viimeksi:
Kaikki kunnossa ja kerrankin todella mukava lääkärikin! Vaikka tämän piti olla vain ylimääräinen sydämen ultra hän ultras kaiken mitä rakenneultraan kuuluu ja mittas PALJON enemmän kuin varsinaisessa rakenneultrassa mitattiin! Nyt sain mm ekaa kertaa painoarvion, joka oli 690g. Pari mittaa oli hiukan yli rv:iden mutta ei mitään hälyyttävää. Sydänääniä kuunteli varmaan kymmenestä eri kohtaa. Sain yhden profiilikuvan ihan pyytämättä. :) Ja kohdunkaula oli hiukan lyhentynyt, nyt 35mm, ja kohdunsuu hiukan alkanut aueta mutta sisältä tiukasti kiinni, eli nekin oli hyvin kun olen uudelleensynnyttäjä. :) Ja sanoi muuten perään että vaikka nyt on kaikki hyvin niin heti vaan soittoa ä-polille jos supistukset mietityttää jos niitä tulee paljon.
Sit tuli mieleen kysyä (kun oli niin mukava lääkäri) pitäiskö lapsiveden määrää seurailla tällä kertaa kun viimeks meinas kadota kokonaan ja huomattiin vahingossa. Hän laitto sit ultran viikolle 32 ja katotaan miten vauva on sillon kasvanut ja miten paljon lapsivettä on. :)
Nyt voin sanoa että ekan kerran olen tässä raskaudessa onnellinen ja innoissani ultran jälkeen! :)
Hienoa, että kaikki on kunnossa ja nyt voit huojentunein fiiliksin nauttia keskikesän juhlasta! :) Mulla ei ole ollut ylimääräisiä ultria tuon nt- ja rakenneultran jälkeen, mutta muutaman viikon päästä (rv36) on ns.hyvinvointiultra, jossa katsotaan vauvan koko, asento jne. ja tehdään suunnitelmaa jatkon suhteen. Vielä olisi edessä myös normi neuvolakäynnit, neuvolalääkäri ja kontrolli verikoe vasta -aineista, kun olen eri veriryhmää vauvan kanssa, eli itse miinus ja vauva isältään perinyt plus veriryhmän. Olishan se mukava nähdä tuon vaavin kuulumisia ultran välityksellä useamminkin, mutta täytyy toki olla onnellinen, että kaikki on ollut ok, eikä ole sen takia tarvinnut useammin käydä.. :)
 
Hienoa, että kaikki on kunnossa ja nyt voit huojentunein fiiliksin nauttia keskikesän juhlasta! :) Mulla ei ole ollut ylimääräisiä ultria tuon nt- ja rakenneultran jälkeen, mutta muutaman viikon päästä (rv36) on ns.hyvinvointiultra, jossa katsotaan vauvan koko, asento jne. ja tehdään suunnitelmaa jatkon suhteen. Vielä olisi edessä myös normi neuvolakäynnit, neuvolalääkäri ja kontrolli verikoe vasta -aineista, kun olen eri veriryhmää vauvan kanssa, eli itse miinus ja vauva isältään perinyt plus veriryhmän. Olishan se mukava nähdä tuon vaavin kuulumisia ultran välityksellä useamminkin, mutta täytyy toki olla onnellinen, että kaikki on ollut ok, eikä ole sen takia tarvinnut useammin käydä.. :)
Kuuluuko teillä tuo hyvinvointiultra? Turussa ei oo muuta kun nt- ja rakenneultrat ellei sitten tule tarve. Kyllä itse koen että tässä loppuvaiheessa on hyvä olla joku checkaus. Ite pääsin äippäpolille sen synnytystapa-arvion vuoksi ja rauhottaa mieltä kun masuasukin pitkästä aikaa näkee ruudulla.
 
Missä sulla oli tuo tän päiväinen? Hienoa että sait kunnon palvelua ja nyt saat rauhassa nautiskella kesästä ja raskaudesta. Millon sun äippäloma alkaa?

Mulla tänään rv 39. Juhannus mennään päivä kerrallaan...mä niin toivon ettei tää kovin paljon yliajalle mee. Eilisen vyöhyketerapian jäljiltä tuntuu enempi kipua ja aristelua kohdun alueella. Kaipa siellä jotakin valmistuu Niissä käsittelytavoissakin on paljon eroa. Toinen käsittelee vaan korvat ja jalat ja tällä eilisellä metodiikka oli laajempi ja käsitteli koko kropan ja laitto vielä tehostamaan magneetit. Hänellä käy paljon vauvoja hoidossa. Voisin itse viedä jos tulee jotakin haasteita.

Ihanaa Juhannusta! Rentoutukaa ja nauttikaa hyvästä ruuasta

Tsemppiä, MS74 loppuraskauteen ! Hyvää juhannusta kaikille mammoille ja odottajille !
 
Kuuluuko teillä tuo hyvinvointiultra? Turussa ei oo muuta kun nt- ja rakenneultrat ellei sitten tule tarve. Kyllä itse koen että tässä loppuvaiheessa on hyvä olla joku checkaus. Ite pääsin äippäpolille sen synnytystapa-arvion vuoksi ja rauhottaa mieltä kun masuasukin pitkästä aikaa näkee ruudulla.
Olen käynyt ultrissa Jyväskylän keskussairaalassa, kun täällä mun kotipaikkakunnalla ei näitä kyseisiä ultrauksia tehdä. Mullekin tämä tuli yllärinä, mutta rakenneultran yhteydessä lääkäri kertoi, että tehdään vielä vkolla 36 ultraus, ilmeisesti tämän mun iän takia, ei kai sitä automaattisesti kaikille tehdä.., jotain extra hyvää siis tästä 40+ odotuksesta.. Mulle on nämä ultratkin tehnyt aina sama lääkäri, eikä kätilö, koska siinäkin on katsottu ikä ratkaisevaksi tekijäksi. Tämä kyseinen lääkäri oli myös sitä mieltä, ettei raskautta päästettäisi menemään ainakaan paljoa yli lasketun ajan, iän vuoksi jälleen..! Mielenkiinnolla odotan tuota ultraa, eli mitä mieltä lääkäri sitten on..., kunhan vaan tuo vauva malttaa pysyä masuyksiössään siihen saakka.. :)
 
Muumimamma, meillä ei tarjota iän vuoksi mitään ekstraa, vaikka olen sinua kolme vuotta vanhempi. Ennen on kuulemma ollut.
 
Muumimamma, meillä ei tarjota iän vuoksi mitään ekstraa, vaikka olen sinua kolme vuotta vanhempi. Ennen on kuulemma ollut.
Höh!! Kyllä tässäkin asiassa pitäisi olla yhdenmukainen linja kaikilla sairaanhoitopiireillä ja kaikki saisivat tasapuolisesti samat palvelut! Säästöt pirulaiset vissiin nakertaa nämäkin ultrat ja tsekkaukset minimiin.. :( Pikkuhiljaa palvelut on karsittu täältä munkin kotikaupungista, ensin lähti synnäri reilut 10v sitten, sen jälkeen naistentautien vast.otot, siis julkiselta puolelta. Onneksi vielä on edes neuvolapalvelut säilytetty, eikä tuo J.kyläkään ole kuin puolentunnin ajomatkan päässä.., sinne synnyttämään, iiiiks... :)
 
Höh!! Kyllä tässäkin asiassa pitäisi olla yhdenmukainen linja kaikilla sairaanhoitopiireillä ja kaikki saisivat tasapuolisesti samat palvelut! Säästöt pirulaiset vissiin nakertaa nämäkin ultrat ja tsekkaukset minimiin.. :( Pikkuhiljaa palvelut on karsittu täältä munkin kotikaupungista, ensin lähti synnäri reilut 10v sitten, sen jälkeen naistentautien vast.otot, siis julkiselta puolelta. Onneksi vielä on edes neuvolapalvelut säilytetty, eikä tuo J.kyläkään ole kuin puolentunnin ajomatkan päässä.., sinne synnyttämään, iiiiks... :)
Kai kohta synnytetään saunan lauteilla taas. Oi autuus, vika äitiysjooga. Rv 39. Nyt kottii pötköllee.
 
Huh heijaa!! Nyt on huusholli siivottu yläkerrasta kellariin, pihat ajettu ja trimmattu, ruokaa haettu jääkaappi täyteen (ei kyllä tarvii viikkoon lähtee kauppaan,heh!!) ja itselleni hommasin holitonta skumppaa ja valkkaria, oon muuten alkanut oikeesti tykkäämään näistä alkoholittomista versioista :) Nyt se saapi mittumaari mun puolesta alkaa.., kuhan toi vesisadekin loppus.. :) Oikein rattoisaa ja leppoisaa juhannusta teille kaikille, otetaan iisisti ja voidaan paksusti! :)
 
Huh heijaa!! Nyt on huusholli siivottu yläkerrasta kellariin, pihat ajettu ja trimmattu, ruokaa haettu jääkaappi täyteen (ei kyllä tarvii viikkoon lähtee kauppaan,heh!!) ja itselleni hommasin holitonta skumppaa ja valkkaria, oon muuten alkanut oikeesti tykkäämään näistä alkoholittomista versioista :) Nyt se saapi mittumaari mun puolesta alkaa.., kuhan toi vesisadekin loppus.. :) Oikein rattoisaa ja leppoisaa juhannusta teille kaikille, otetaan iisisti ja voidaan paksusti! :)
Mä tykkään kans noista holittomista. Erityisesti siidereistä ja jääkylmänä. En oo aikoihin miehellekään ostanut saunan jälkeen kun holitonta. Eikä tartte miettii onko ajokunnossa. Mulla ainakin nolla linja jos ajan (siis sillon kun en ollu raskaana).
 
Takaisin
Top