Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen paikalla.:) Muuttoa on tehty urakalla tässä viime päivät, me muutetaan Italiaan kuun vaihteessa ja arvatkaa monta sanaa osaan kieltä.. Onpahan pakkaamista, tässä on vuosien varrella kertynyt kuulkaa kenkäpari jos toinenkin ja kaikkihan ne on saatava mukaan.:wink
Kai viestittelet sieltä kuulumisia. Kiva kuulla miten teillä menee ja miten toimii palvelut lapsiperheelle. Ihanaa Italia. Oi oi oi. Äkkiä opit arkikieltä ja puhuu ne englantia.
 
Vaikka minäkin olen jo 42v mummeli, niin ihme kyllä kukaan ei ole asiaa päivitellyt muuta kuin positiivisessa mielessä, kun ovat kuulleet ikäni ja että vielä ihka ekaa odotan :) Tuntuu, että tämä ikäkriisi ja joka tilanteessa varttuneesta odotusiästäni muistuttelu on ihan vain mun omassa päässäni, ei onneksi muiden.. ;) !
Samoin täällä ja sama ikä. Äippäpolilla kätilö totes että 50v on vanha synnyttäjä enkä minä. Ihanaa.

Ja kuten sanottu, ikä on vaan numeroita...mullahan tutkittiin 1.5v sitten hedelmällisyysarvo ja lääkäri oli ihmeissään miten se voi olla nuoren naisen lukemissa.
 
Mä alan kyllä pikku hiljaa tuntemaan itseni vanhaksi kun en nuku :sad001 Joka yö tulee valvottua ja nyt on parina yönä ollut vatsa löysällä et on pitänyt vessassa ravata kusemisen lisäksi istunnolla :shifty: Ja sitten kun nukahdin niin taapero herää ja haluaa viereen ja kestää ikuisuus että nukahtaa.. no..nukun sit eläkkeellä :rolleyes:

Ei Sirpa vieläkään näy? Alkaa tulla paha fiilis kun ei mitään kuulu!
 
Mä alan kyllä pikku hiljaa tuntemaan itseni vanhaksi kun en nuku :sad001 Joka yö tulee valvottua ja nyt on parina yönä ollut vatsa löysällä et on pitänyt vessassa ravata kusemisen lisäksi istunnolla :shifty: Ja sitten kun nukahdin niin taapero herää ja haluaa viereen ja kestää ikuisuus että nukahtaa.. no..nukun sit eläkkeellä :rolleyes:

Ei Sirpa vieläkään näy? Alkaa tulla paha fiilis kun ei mitään kuulu!
Hei älä huoli en mäkään nuku mutta oon aatellut asian niin että kroppa valmistautuu vauvan tuloon koska sittenkään ei voi sikeesti pitkiä pätkiä nukkua. Ja toi vatsan löysyys voi kai enteillä alkavaa synnytystä? Eiks täällä Tähti-73 sitä pohdiskellut toukokuussa?!

Sirpaa mäkin kaipaan ja ikävöin sen suoria sanoja.
 
SIRPA, ellet kohta ilmoittaudu me aletaan soitella läpi kaikki Suomen äitiyspolit:
"Päivää, etsin tuttuani Sirpaa, tosin nimi voi olla keksitty, mutta hän on siis 40-vuotias, odottaa tai on juuri synnyttänyt esikoispoikansa. Hän on naimaton, temperamenttinen ja paha suustaan, kuulostaako tutulta? Onkohan hän teillä?"
Vai mitä siskot? :)
 
Hei älä huoli en mäkään nuku mutta oon aatellut asian niin että kroppa valmistautuu vauvan tuloon koska sittenkään ei voi sikeesti pitkiä pätkiä nukkua. Ja toi vatsan löysyys voi kai enteillä alkavaa synnytystä? Eiks täällä Tähti-73 sitä pohdiskellut toukokuussa?!

Sirpaa mäkin kaipaan ja ikävöin sen suoria sanoja.

Joo, mulla oli samaa unettomuutta viime raskaudessakin..pitäis vaan jaksaa nyt touhuta ton taaperon kanssa, mut vähän meinaa olla väsynyttä touhua :)

Sais tää jäbä sit syntyä suht nopeesti, en mä jaksa 4 viikkoa istua öitä pytyllä :D

36+0 tänään!
 
SIRPA, ellet kohta ilmoittaudu me aletaan soitella läpi kaikki Suomen äitiyspolit:
"Päivää, etsin tuttuani Sirpaa, tosin nimi voi olla keksitty, mutta hän on siis 40-vuotias, odottaa tai on juuri synnyttänyt esikoispoikansa. Hän on naimaton, temperamenttinen ja paha suustaan, kuulostaako tutulta? Onkohan hän teillä?"
Vai mitä siskot? :)
Kannatetaan!
 
Huomenta!
Löysinkin tälläisen omiin numeroihin sopivan triidin. Vaikka todellakin hassua, etten tunne olevani 40+ :grin

Täällä on ilmeisesti enemmän teitä jo kohta synnyttämään pääseviä ja päässeitä, onnea jo vauvan saanneille :Heartred . Toivottavasti muitakin vasta plussanneita eksyy mukaan.

Vasta siis viikkoja reilu viisi ja kädet paikat ristissä, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Odotetaan toivottua iltatähteä :love7
Lapsia löytyy viisi ikähaarukalla 5-18v (ilman uskonnollista taustaa, suurperheellisiltä monasti sitä kuulemma kysytään), joista kaikki asuu vielä kotona.

Teille loppuviikoilla oleville pitkää pinnaa ja voimia loppuun asti.
 
Paljon onnea Kuukassius!

Mun vähän kiinnostaisi mittauttaa se hedelmällisyysarvo. Tietäisi, kannattaako edes harkita lisää vauvoja Sitä ei kai vaan voi mitata niin kauan, kun imettää.
 
Tervetuloa joukk
Huomenta!
Löysinkin tälläisen omiin numeroihin sopivan triidin. Vaikka todellakin hassua, etten tunne olevani 40+ :grin

Täällä on ilmeisesti enemmän teitä jo kohta synnyttämään pääseviä ja päässeitä, onnea jo vauvan saanneille :Heartred . Toivottavasti muitakin vasta plussanneita eksyy mukaan.

Vasta siis viikkoja reilu viisi ja kädet paikat ristissä, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Odotetaan toivottua iltatähteä :love7
Lapsia löytyy viisi ikähaarukalla 5-18v (ilman uskonnollista taustaa, suurperheellisiltä monasti sitä kuulemma kysytään), joista kaikki asuu vielä kotona.

Teille loppuviikoilla oleville pitkää pinnaa ja voimia loppuun asti.
Tervetuloa joukkoon! Suuresti onnea ja tsemppiä odotukseen, toivotaan, että kaikki menee hyvin! :)
 
Mun vähän kiinnostaisi mittauttaa se hedelmällisyysarvo. Tietäisi, kannattaako edes harkita lisää vauvoja Sitä ei kai vaan voi mitata niin kauan, kun imettää.

Muakin kiinnostaisi. Ihan vaan mielenkiinnosta, että mitä ne lukemat mahtas olla. Vaikka ei me kyllä olla suunniteltu enää lisää lapsia... :)
 
Tervetuloa Helemi ja onnea raskaudesta! Kiva heppakuva profiilissasi. Mä rakastan hevosia, nyt en tosin ole pitkään aikaan päässyt lähellekään.

KuuKassiukselle vielä onnea; korjaillaan listan tietoja, jos siinä nyt paljon pielessä esim. rv & synnytystapa meni nyt vähän arvaamalla :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ kos tai nkl/ alateitse /1.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12./ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
 
Kiitokset kaikille tsempeistä ja onnitteluista!! Alateitse tuli kätilöopistolla (KOS). Oottelen et saan nähdä sen synnytyskertomuksen ni tiiänmitä tapahtu. Vähän sekavat parikolme pv ruuatta eikä oikee vieläkää maistu ku uni nii sekavaa ja katkonaista.. Palaan asiaan.

Mua huolettaa myös Sirpa jo.. :(
 
On se jännää, miten sitä niin kovasti kiintyy ihmisiin, joita tuntee tämän palstan kautta ja joidenka kanssa tulee niin vahva yhteenkuuluvuuden tunne, "samassa veneessä ollaan" fiilis..! :) Itse en ole kauheasti ehtinyt täällä aina kommentoimaan, seurannut kyllä muuten palstaa päivittäin, mutta nyt kun jäin töistä pois, niin olen ihan koukussa ja käyn monta kertaa päivässä tsekkaamassa, mitä täällä on tapahtunut! Nyt kyllä alan tosissaan olla hulluna huolesta, kun Sirpasta ei edelleenkään kuulu mitään... :( !!??
 
Sirpan katoaminen alkaa kyllä tosissaan huolestuttaa! Toivottavasti pian kuuluu jotain.

Tervetuloa mukaan Helemi! Peukut pystyssä että kaikki menee hyvin, ja todennäköisestihän se menee. Mutta nuo ensimmäiset viikot on kyllä hermostuttavia, kun ei vielä sydänääniäkään kuulu.

Tähtipölyä, toivottavasti muutto menee hyvin ja uusi elämä Italiassa on ihanaa! Lapsiperhe-elämä siellä näyttää ainakin turistin silmin niin idylliseltä ja sosiaaliselta :)
 
Tällainen ilmoitus pyörii Facebookissa :)

SOLAR FILMS ETSII VAUVOJA ELOKUVAAN!!

Solar Films tuottaa Marja Pyykön (Mustat lesket, Kekkonen tulee, Sisko tahtoisin jäädä) elokuvan nimeltä Yösyöttö. Elokuva on komedia miehen väkinäisestä kasvusta isyyteen. Kun vaimo päättää lähteä, suloisen perheidyllin ja viikon isyysloman sijaan miestä odottaakin yksinhuoltajaisän kakkavaippainen, pukluinen ja univelkainen arki.

Keskiössä ovat Antti-isä ja Paavo-vauva mutta ympärillä pyörii erilaisia perheitä jälkikasvuineen. Elokuvaa kuvataan pääkaupunkiseudulla elo-syyskuussa 2016 ja helmikuussa 2017.

Haemme vauvoja Paavon rooliin, sivurooleihin ja avustajiksi. Vauvan tulee olla syntynyt elokuun 2015 jälkeen. Kaipaamme kaikenlaisia vauvoja: tyttöjä ja poikia, etnisen taustan omaavia, pikkuruisia, isonmoisia, suurenmoisia, kaikenmoisia! Koska vauvat ovat sellaisenaan täydellisiä, otamme kaikki vastaan avosylin leperrellen.

Paavon hahmo kasvaa tarinan edetessä, joten tähän rooliin etsimme mahdollisimman samannäköisiä mutta eri-ikäisiä vauvoja. Serkuksia ja vuoden sisällä syntyneitä sisaruksia kaivataan. Töissä käyminen tuossa iässä on ymmärrettävästi välillä hieman rankkaa, joten erityisesti kaksoset ja kolmoset ovat enemmän kuin tervetulleita hakemaan mukaan. Kaipaamme myös vastasyntyneitä, joten jos laskettu aikasi on elokuun aikana ja olet kiinnostunut lähtemään mukaan elokuvantekoon, laita ihmeessä meille viestiä.

Toivomme, että pääsemme tutustumaan mukaan tuleviin perheisiin, vauvoihin ja tuleviin äiteihin kesän aikana paremmin. Kuvaukset ovat hauska ja erilainen kokemus ja varmasti kiva muisto valkokankaalla vauvan ensimmäisestä vuodesta. Työstä maksettava palkkio määräytyy roolin koon ja kuvauspäivien määrän mukaan.

Joko innostuit? Hae heti mukaan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen

yosyotto@solarfilms.com

Kerrothan hakemuksessasi seuraavat:

• vauvan nimi, kuva ja syntymäpäivä / laskettu aikasi

• vauvan sisarukset/ mahdolliset serkut, jotka voisivat lähteä myös mukaan

• vanhemman nimi, puhelinnumero ja osoite

• vapaa sana! Jos vauvalla on erityistarpeita tms. kerrothan esimerkiksi niistä.

Jos heräsi kysymyksiä tai jokin jäi askarruttamaan mieltäsi, voit soittaa / meilata minulle. Vastaan pikimmiten!

Ystävällisin terveisin,

Laura Heikkilä

1. apulaisohjaaja

040-5279880
 
Samoin täällä ja sama ikä. Äippäpolilla kätilö totes että 50v on vanha synnyttäjä enkä minä. Ihanaa.

Ja kuten sanottu, ikä on vaan numeroita...mullahan tutkittiin 1.5v sitten hedelmällisyysarvo ja lääkäri oli ihmeissään miten se voi olla nuoren naisen lukemissa.

MS74 :) Sama täällä...mulle tohtori sanoi, että munasarjoissa on reserviä enemmän, kuin monella 10vuotta nuoremmalla..

Ehkä me perustetaan vielä uusi ketju ---50++++ :laughing002
Ei olla tässä ketjussa vielä vanhoja:hug007
 
Hei älä huoli en mäkään nuku mutta oon aatellut asian niin että kroppa valmistautuu vauvan tuloon koska sittenkään ei voi sikeesti pitkiä pätkiä nukkua. Ja toi vatsan löysyys voi kai enteillä alkavaa synnytystä? Eiks täällä Tähti-73 sitä pohdiskellut toukokuussa?!

Sirpaa mäkin kaipaan ja ikävöin sen suoria sanoja.

Joo, mulla veti ihan kuralle joku viikko ennen synnytystä...

Oon kans ihmeissäni, mitä Sirpalle kuulu:eek:... Hänhän sanoi asuvansa sairaalan vieressä, eikä luulisi, ettei yhteys noin vain lopahtaa:bored:...etenkin hän oli kova kirjoittamaan...

Jos ei ole vielä telakalla, onkohan kotona kaikki hyvin, väsymystä muistelen, että valitti ihan viimeksi, kun postas...
 
Takaisin
Top