Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikein hyvää, leppoisaa ja toivottavasti lämmintäkin juhannusta kaikille! :) Meillä aatto vietetään mun äidin takapihalla tässä lähistöllä grillaillen ja ylimääräisistä apukäsistä nauttien :) Heti juhannuksen jälkeen olis tarkoitus startata Pohjanmaa roadtrip, joka ulottuu Etelä-Pohjanmaalta Pohjois-Pohjanmaalle. Minuuttiaikataulusta ei puhettakaan, hyvä kun päiväaikataulustakaan :)
 
Oikein hyvää, leppoisaa ja toivottavasti lämmintäkin juhannusta kaikille! :) Meillä aatto vietetään mun äidin takapihalla tässä lähistöllä grillaillen ja ylimääräisistä apukäsistä nauttien :) Heti juhannuksen jälkeen olis tarkoitus startata Pohjanmaa roadtrip, joka ulottuu Etelä-Pohjanmaalta Pohjois-Pohjanmaalle. Minuuttiaikataulusta ei puhettakaan, hyvä kun päiväaikataulustakaan :)

Myy75, mekin ollaan kotona juhannus grillaillaan ja lämmitetään ehkä rantasauna. Meriveteenkin voisi mennä uimaan, jos uskaltaa vielä. Me ollaan lähdössä heinäkuun loppupuolella Pohjois-Pohjanmaalle anopin ja appiukon luokse. Oletko kotoisin jostain tuolta päin vai muuten vaan lähdette Pohjanmaalle ?
 
Oikein hyvää, leppoisaa ja toivottavasti lämmintäkin juhannusta kaikille! :) Meillä aatto vietetään mun äidin takapihalla tässä lähistöllä grillaillen ja ylimääräisistä apukäsistä nauttien :) Heti juhannuksen jälkeen olis tarkoitus startata Pohjanmaa roadtrip, joka ulottuu Etelä-Pohjanmaalta Pohjois-Pohjanmaalle. Minuuttiaikataulusta ei puhettakaan, hyvä kun päiväaikataulustakaan :)

Myy75, mekin ollaan kotona juhannus grillaillaan ja lämmitetään ehkä rantasauna. Meriveteenkin voisi mennä uimaan, jos uskaltaa vielä. Me ollaan lähdössä heinäkuun loppupuolella Pohjois-Pohjanmaalle anopin ja appiukon luokse. Oletko kotoisin jostain tuolta päin vai muuten vaan lähdette Pohjanmaalle ?
 
Myy75, mekin ollaan kotona juhannus grillaillaan ja lämmitetään ehkä rantasauna. Meriveteenkin voisi mennä uimaan, jos uskaltaa vielä. Me ollaan lähdössä heinäkuun loppupuolella Pohjois-Pohjanmaalle anopin ja appiukon luokse. Oletko kotoisin jostain tuolta päin vai muuten vaan lähdette Pohjanmaalle ?
Mä oon täältä pk-seudulta, mutta mies on E-Pohjanmaalta kotoisin, joten sinne mennään sukuloimaan. Samalla käydään moikkaamassa mun sukulaisia Pohjois-Pohjanmaalla, mutta hekin ovat siis sinne myöhemmin muuttaneita eli ei ole mitään omia juuria siellä. Viime kesänä tehtiin sama reissu yhden 1-vuotiaan kanssa, nyt mukana 2-vuotias ja 1-kuinen... :) Oi, oma rantasauna ja meri kuulostavat aivan ihanalta!! Kelpais! :)
 
Mä oon täältä pk-seudulta, mutta mies on E-Pohjanmaalta kotoisin, joten sinne mennään sukuloimaan. Samalla käydään moikkaamassa mun sukulaisia Pohjois-Pohjanmaalla, mutta hekin ovat siis sinne myöhemmin muuttaneita eli ei ole mitään omia juuria siellä. Viime kesänä tehtiin sama reissu yhden 1-vuotiaan kanssa, nyt mukana 2-vuotias ja 1-kuinen... :) Oi, oma rantasauna ja meri kuulostavat aivan ihanalta!! Kelpais! :)
Meillä ei ole omaa rantasaunaa, mutta kilometrin päässä on kunnan rantasauna. Sitä voi lämmittää vapaasti. Siellä kunnan rannalla on laituri, josta voi mennä uimaan. Tosi matala ranta. Anopilla ja appiukolla on mökki järven rannalla Kuusamossa. Tähän meiän tonttiin ei kuulu rantaa, mutta meri on tossa 200 metrin päässä. Meri näkyy ikkunasta ja tontille. Meren ranta tontit on puolet kalliimpia kuin meiän talo ja tontti. Mulle riittää, että on pääsy meren rantaan tarvittaessa.
 
Hyvää juhannysyötä kaikille! :)

Hassua, mua ei sit nukuta ollenkaan....johtuuko yöttömästä yöstä:rolleyes::smiley-angry016... täällä sitä valvotaan, kohta on aamu 05...

No funtsin mm. ristiäisiä, jotka ensviikolla ja onhan elämä muuttunut viimeaikoina ja aikas "radikaalisti":dance011

Valvoa pitää, vaikka nukuttaa ja nyt valvon, kunnei nukuta...kohta poika herää syömään ja valvon valmiiksi syöttöä varren:binkybaby

Onko tuttua muille? :schocked028
 
Hyvää juhannysyötä kaikille! :)

Hassua, mua ei sit nukuta ollenkaan....johtuuko yöttömästä yöstä:rolleyes::smiley-angry016... täällä sitä valvotaan, kohta on aamu 05...

No funtsin mm. ristiäisiä, jotka ensviikolla ja onhan elämä muuttunut viimeaikoina ja aikas "radikaalisti":dance011

Valvoa pitää, vaikka nukuttaa ja nyt valvon, kunnei nukuta...kohta poika herää syömään ja valvon valmiiksi syöttöä varren:binkybaby

Onko tuttua muille? :schocked028
Huomenta. Mulla sattu eilen alavatsa koko pv ja vatsa ihan pinkee kun oltiin mökillä, kävely hankalaa..ja sit jo aattelin että aamuyöstä tulee lähtö mutta ei...täällä sitä kukutaan. Rv 39+2

Ihanaa teillä on ristiäiset jo tulossa! Oliko niihin muuten joku aika minkä sisällä pitää pitää?
 
MS, vauvan nimi pitää ilmoittaa kahden kuukauden sisällä syntymästä ja suurin osa pitää ristiäiset sinä aikana niin ei tarvii tehdä ilmoitusta erikseen vaan pappi hoitaa asian. Muutoin ristiäiset voi kyllä pitää vaikka vasta aikuisena. :D
 
Leppoisaa Juhannuksen jatkoa vaan kaikille! :) Eilen tunsin ehkä ekaa kertaa olevani pikkuisen raihnainen tästä raskaudesta johtuen. Illalla jomotti selkää ja mikään asento ei meinannut tuntua hyvältä. Sitten kun vielä tuli syötyä suhteellisen tuhdisti, niin tuntui mahakin kolminkertaistavan kokonsa,heh! Onneksi liki 11 tunnin yöunet vei kivut mennessään, mutta aika hitsin väsynyt sitä vaan on ja tuntuu, että kohta vois taas pikku päikkärit vetästä, eikä ole yhtään mun tapaista nukkuu päivällä.. ;)
 
Hyvää juhannysyötä kaikille! :)

Hassua, mua ei sit nukuta ollenkaan....johtuuko yöttömästä yöstä:rolleyes::smiley-angry016... täällä sitä valvotaan, kohta on aamu 05...

No funtsin mm. ristiäisiä, jotka ensviikolla ja onhan elämä muuttunut viimeaikoina ja aikas "radikaalisti":dance011

Valvoa pitää, vaikka nukuttaa ja nyt valvon, kunnei nukuta...kohta poika herää syömään ja valvon valmiiksi syöttöä varren:binkybaby

Onko tuttua muille? :schocked028
Mulla on kans valitettavasti vähän tota vikaa, että "pelkään", että kohta kuitenkin tulee herätys, eikä meinaa nukahtaa. Joskus se sikeestä unesta herääminen on niin rankkaa... Mut pitäis vaan asennoitua niin, että nyt voi relata ja levätä ja herätään sit kun vauva herää. Mut vaikeeta... :)
 
Leppoisaa Juhannuksen jatkoa vaan kaikille! :) Eilen tunsin ehkä ekaa kertaa olevani pikkuisen raihnainen tästä raskaudesta johtuen. Illalla jomotti selkää ja mikään asento ei meinannut tuntua hyvältä. Sitten kun vielä tuli syötyä suhteellisen tuhdisti, niin tuntui mahakin kolminkertaistavan kokonsa,heh! Onneksi liki 11 tunnin yöunet vei kivut mennessään, mutta aika hitsin väsynyt sitä vaan on ja tuntuu, että kohta vois taas pikku päikkärit vetästä, eikä ole yhtään mun tapaista nukkuu päivällä.. ;)
Tiedän tunteen. Ja ei pysty syömää isompia määriä kun vatta piukottaa niin pirusti...
 
Tiedän tunteen. Ja ei pysty syömää isompia määriä kun vatta piukottaa niin pirusti...

Muistan juu tuon olotilan. Nälkä oli koko ajan mutta syömään ei pystynyt. Vähänkö nautin viime sunnuntaina kun formuloita katsoessa söin ekan kerran kuukausiin kokonaisen pizzan :rolleyes: Monet sanoo et mahaa on ikävä varsinkin aluksi mutta mulla ei kyllä ole pätkääkään ikävä sitä hervotonta könttiä. Lähinnä ihmettelen tyttöä katsellessa että miten se on mun mahaan mahtunut :)
 
Joo, toi harmittaa kun olis hyvää ruokaa tarjolla mutta kun ei vaan yksinkertaisesti mahdu! Oon tänäänkin tarkoituksella syönyt mahdollisimman vähän kun tiedän et kohta on hyvää lounasta tarjolla ja haluun kuitenkin maistaa kaikkea. :D
 
Mun maha on on kuulemma aika pieni viikkoihin nähden, mutta omasta mielestäni se on kuin rantapallo.. ;) Saattaa se hetken aikaa tuntua oudolta sitten, kun sitä ei enää ole ja pystyt solmimaan esim. kengännauhat ilman hirveetä ähinää ja puhinaa... ;)
 
Huomenta. Mulla sattu eilen alavatsa koko pv ja vatsa ihan pinkee kun oltiin mökillä, kävely hankalaa..ja sit jo aattelin että aamuyöstä tulee lähtö mutta ei...täällä sitä kukutaan. Rv 39+2

Ihanaa teillä on ristiäiset jo tulossa! Oliko niihin muuten joku aika minkä sisällä pitää pitää?

Suositus 1,5-2kk ikäisenä, mutta hetikin voi :)

Kohta sulla alkaa varmasti tapahtua! :smiley-bounce012:smiley-bounce012Tsempit kohti synnytystä:hello2:cheers:hello2
 
Mullakaan ei ole ikävä isoa mahaa, mutta niitä lapsen potkuja jäi kaipaamaan:p
Tuo on totta, onhan tämä ainutlaatuista aikaa ja nuo vauvan liikkeet niin ihania, että niitä kyllä jää kaipaamaan.. :) On hauskaa huomata, miten vauva reagoi esim.vähän kovempiin ääniin tai siihen, kun silittelen vatsaa, jolloin sieltä tulee töytäisyjä takaisin ja tuntuu, että tässä jo vastavuoroisesti kommunikoidaan.., tai sit mä vaan kuvittelen,heh... ;)
 
Takaisin
Top