Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti73, onko sulla vielä ollut synnytys jännitystä?
Sun raskaus muistuttaa kokoajan vaan enemmän ja enemmän mun ekaa odotusta, kun prinssikin on tulossa ja mulhan se synnytys meni kivasti ja siitä jäi hyvä mieli, niin sullakin menee, olen ihan varma siitä.:wink
 
Tähti73, onko sulla vielä ollut synnytys jännitystä?
Sun raskaus muistuttaa kokoajan vaan enemmän ja enemmän mun ekaa odotusta, kun prinssikin on tulossa ja mulhan se synnytys meni kivasti ja siitä jäi hyvä mieli, niin sullakin menee, olen ihan varma siitä.:wink

Tähtipölyä:)
Onhan tuota pelkoa...täytyy ottaa se puheeksi:oops:
Nyt olen vaan niin ONNELLINEN :love7 ..eikä huoli paina enää:Heartred

Sukulaiset saavat kuulla vauvauutisen tänä viikonloppuna, jei :Heartred :Heartbigred
 
Toivotaan tännekin samanlaista iloa ja helpotuksen huokausta edes hetkeksi sitten 2,5 viikon päästä:) Nyt on 9+4 ja mun aika voimakaatkin oireet on selvästi vähentyneet tällä vkolla...heti sitä miettii että onko kaikki kunnossa ja voiko raskauoireet alkaa jo nyt 10.vkolla lieventyä? Muuten kyllä olen ikionnellinen pahoinvoinnin vähenemisestä..ajoittain ei edes tätä raskautta muista, sen verran on tällä vkolla olo kohentunut.
 
Toivotaan tännekin samanlaista iloa ja helpotuksen huokausta edes hetkeksi sitten 2,5 viikon päästä:) Nyt on 9+4 ja mun aika voimakaatkin oireet on selvästi vähentyneet tällä vkolla...heti sitä miettii että onko kaikki kunnossa ja voiko raskauoireet alkaa jo nyt 10.vkolla lieventyä? Muuten kyllä olen ikionnellinen pahoinvoinnin vähenemisestä..ajoittain ei edes tätä raskautta muista, sen verran on tällä vkolla olo kohentunut.

S-m-k, mullakin lieveni oireet jo ysiviikolla. Ja ainakin vielä homma kunnossa, että jos vaan pystyt niin älä siitä ressaa :Heartred

Ja onnea Tähti-73, ihania uutisia!!
 
Toivotaan tännekin samanlaista iloa ja helpotuksen huokausta edes hetkeksi sitten 2,5 viikon päästä:) Nyt on 9+4 ja mun aika voimakaatkin oireet on selvästi vähentyneet tällä vkolla...heti sitä miettii että onko kaikki kunnossa ja voiko raskauoireet alkaa jo nyt 10.vkolla lieventyä? Muuten kyllä olen ikionnellinen pahoinvoinnin vähenemisestä..ajoittain ei edes tätä raskautta muista, sen verran on tällä vkolla olo kohentunut.
Älä huoli. Mä mietin samaa että onko kaikki ok kun pahoinvointi hiukan helpottanut ja tissitkään ei enää niin kipeet. Vatsa kylläkin edelleen vaivaa...Mulla pari pv vähempi kun sulla s_m_k eli rv 9+1. Toki edelleen syön 2h välein koska heikottaa tosi helposti. Olispas jo aika joulun yli ja eka kolmannes takana.
 
Hienoa että täällä on hyviä uutisia. Itsellä on paniikit vähentynyt rakenneultran jälkeen mutta öisin on edelleen unettomuusjakso. Ja nyt myös hiiret on rapistelullaan herättäneet silloin tällöin. (ei lemmikkihiiret)
Vatsa on kasvanut ja potkut voimistuneet. Tänä aamuna onnistuttiin saamaan iskänkin näpeille potkua.
 
Heippa kaikki!:)
Kerroin pomolle raskauden ja onnitteli, sekä toivotti onnellista odotusta!:)

Olin vähän yllättynyt, miten hyvin vastaanotti asian...No nyt sitten kaikki tietävät...eipä tarvitse enää piilotella paksujen paitojen alle, hihh!!:laughing002
 
Tähtipölyä! Millä viikolla sä kuulit sillä kotidoplerilla? Pohdin uskallanko tilata ennen niskaturvotusultraa vai vasta sen jälkeen.

Jos lähtisitte reissuun ulkomaille niin kumpi pare: lähtee raskaana ollessa vai vasta vauvan kanssa? Miehen työn plsta päästäis edullisesti.
 
Hei tännekin pitkästä aikaa ja onnea uusille odottajille sekä muillekin hyvistä uutisista!:greet025

Mulla alkaa huomenna viikko 34+, joten jännittäviä aikoja tässä jo ison mahan kanssa eletään. Nuo kaksospojat syntyivät silloin kahdeksan vuotta sitten juurikin 34+2, se kai lisää mun jännitystä tästä eteenpäin. Toki toivoisin eniten, että päästäisiin sinne tammikuun puolelle asti, mutta jos nyt on pakko syntyä joulukuussa, niin ennen joulua kiitos.

Liitoskivut on kovat, sopivaa asentoa ei tahdo löytyä enää millään, nukkuminen on max 2 h pätkissä, hemoglobiini laskee rautakuurista huolimatta ja liikkuminen on hitaampaa kuin naapurin mummolla. Torstaina alkaa äitiysloma ja samana päivänä on äitiyspolikäynti, ehkä saadaan tietää viimeinkin kumpi on tulossa tyttö vai poika.

Marialta piti kysyä, että mikä on tuollainen kotineuvolakäynti? En ole koskaan kuullutkaan, että raskauden aikana käytäisiin neuvolasta kotona vai ymmärsinkö ihan väärin?

MS74, minne olette suunnittelemassa matkaa? Tähän lähelle vai jonnekin kauemmas? Itse ehkä lähtisin sitten vauvan kanssa, ei tarvitsisi miettiä niin paljon mitä saa syödä yms. raskauteen liittyviä huolia. Vaikka on se kuulemma vauvankin kanssa haastavaa, esim. vaipan vaihdot lentokoneessa :smiley-ashamed005. Meillä nuo pojat oli 3-v. kun ensimmäisen kerran matkustettiin ulkomaille.

Huomenna saa viimeinkin avata joulukalenterin ensimmäisen suklaaluukun, en ole ihan varma kuka perheestämme sitä odottaa eniten??
 
Tähtipölyä! Millä viikolla sä kuulit sillä kotidoplerilla? Pohdin uskallanko tilata ennen niskaturvotusultraa vai vasta sen jälkeen.

Jos lähtisitte reissuun ulkomaille niin kumpi pare: lähtee raskaana ollessa vai vasta vauvan kanssa? Miehen työn plsta päästäis edullisesti.

MS74, mä kuulin jo aika aikaisin, olisko ollut rv10+ mutta ihan reilusti ennen nt-ultraa löysin sykkeet. Voit hyvin tilata sen ennen nt-ultraa mutta jos et löydäkään sykkeitä, niin älä pelästy, sillä jos sulla on vaikka etuistukka, sykkeitä voi olla ammattilaisenkin hankala löytää aikaisilla viikoilla.
Mulla kesti hetki ennenkuin löysin äänet ja silloinkin vasta kun tajusin laittaa sen dopplerin mötikän tarpeeksi alas.

Mä olen matkustanut sekä tukevasti raskaana ja ihan pienen nyytin kanssa ja molemmat on olleet hyviä aikoja. Ihan pienet vauvat on yleensä helppoja koneessa kun ne melkein aina nukkuu lennoilla helposti ja kohteessa sitten tosiaan voi syödä mitä haluaa.
 
Ensisynnyttäjille järjestetään täällä Turun seudulla ennen synnytystä yksi neuvolatädin kotikäynti ja sitten synnytyksen jälkeen äitiysneuvolasta tullaan käymään kotona kerran ennen kuin siirtyy lastenneuvolan asiakkaaksi. Se on ilmeisesti joku uusi suositus kotikäynti ennen vauvan syntymää. Sitä ei kuulemma, joka kunnassa järjestetä.
 
Ääk mulla on ollu tänään omituisia tuntemuksia kohdun seutuvilla. Taidan mennä huomenna avoimeen neuvolaan kyselee tyhmiä ja otan samalla influenssapiikin. Ootteko muut ottanu? Miehelle nousi siitä kuume.

Mä tilasin semmosen kotidopplerin netistä, hermoiluun apua. Mulla kuului niin hyvin äänet sillon ysiviikolla jo, että varmana kuuluu kunhan se paketti saapuu. Kaveri kävi ysiviikolla myös kuuntelee, mut sillä ei etuistukan vuoksi kuulunu. Eli on kai tosi henkilökohtasta. Mutta mähän oon jo vkolla 13 niin että pitäs kuulua huonommallakin pelillä.

Maiju-75, Helsingissä näyttäs ainakin olevan kotikäynti vasta synnytyksen jälkeen.
 
Mä tilaan sen kotidopplerin. Minkä Noel tilasit? Torstaina alkaa rv 10 ni josko ne sieltä löytyis.

Meidän mahdollinen reissu olis Välimeren loistoristeily all inclusive ja lokakuussa saattais olla mahis. Vauva olis sillon reilu 3kk. Lento ei oo kovin pitkä onneks.

Torstaina olis ne veriseulat ja muut veri ja pissanäytteet. Yäk. Terkkari varotteli että kestätkö 5 putkiloa jos otetaan...katotaan kestänkö.

Noel. Mä otin influenssapiikin. Suosittelivat täällä joka suunnasta. Lämpöö nousi ja vähän käsi kipeyty mutten tiiä oliko lämpöily piikistä vai raskaudesta.
 
Mä tilaan sen kotidopplerin. Minkä Noel tilasit? Torstaina alkaa rv 10 ni josko ne sieltä löytyis.

Tilasin Amazonilta semmosen ku Baby sound. Saa nähdä millon tulee. Kävin tänään neuvolassa piikillä ja kuunneltiin samalla sydän. Siellä pumppas 160 sykkeellä :)
 
Takaisin
Top