Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikille:) Mä ajattelin ekaa kertaa tänä vuonna ottaa influenssarokotteen, mutta mun neuvolatäti sanoi pistävänsä sen vasta ennen joulua kun mulla on neuvolakäynti..Mä vähän ihmettelin että ehtiikö vielä silloin, muttei halunnut pistää vielä silloin eka neuvolakäynnillä vkolla 8+. MS74 -mulla ois tänään ne veri-ja pissanäytteet:) En normaalisti pelkää ollenkaan pistämistä tai toimenpiteitä mutta nyt raskaana jotenkin moni asia on erilailla ja keho ei oo niinkuin ennen ja jostain syystä vähän kaikki kehoon kohdistuva inhottaa:( Eli hui-onko niitä 5 putkea! No täytynee syödä hyvn ettei ainakaan etukäteen oo heikko olo:)
 
Tilasin Amazonilta semmosen ku Baby sound. Saa nähdä millon tulee. Kävin tänään neuvolassa piikillä ja kuunneltiin samalla sydän. Siellä pumppas 160 sykkeellä :)

...oliskohan tyttö tulossa:rolleyes:
 
Ai semmostako nuo sykkeet veikkais.. Saapi nähdä!

S_m_k mullekaan neuvolatäti ei laittanu piikkiä kasiviikolla, en tiiä miks.
 
Mulle pistettiin kasiviikolla! Voi olla että näyteputkia on neljä ja mulla viisi kun otetaan vesirokkovasta-aineet. En tiedä olenko sairastanut sen eikä mun äitikään tienny.

Mä tilasin Raskauskeijulta kotidopplerin. Semmosen minkä voi yhdistää mun puhelimeen ja tallentaa niitä. Pitäs tulla parissa päivässä.
 
Ääk mulla on ollu tänään omituisia tuntemuksia kohdun seutuvilla. Taidan mennä huomenna avoimeen neuvolaan kyselee tyhmiä ja otan samalla influenssapiikin. Ootteko muut ottanu? Miehelle nousi siitä kuume.

Mulle neuvolassa sanottiin, että ei kannattais ottaa rokotetta vielä näillä alkuviikoilla. Hoitaja ei oikein tuntunut omaa mielipidettään paljastavan kun kysyin rokotteen riskeistä, sanoi vain että THL suosittelee influenssapiikkiä raskaana oleville, mutta että itse odottaisi vielä jonkun viikon (oli 9+ käynnissä tuolloin). Nyt sitten pähkäilen mitä tekisin. Normaalisti vältän kaikkia lääkkeitä viimeiseen asti, enkä ole ottanut influenssapiikkejä ja silti olen selvinnyt ilman tauteja, mutta nyt onkin vaikeampi valinta. Ja uutisissa on koko ajan, että rokotteet loppumassa! Uskaltaako tässä odottaa..?

En malta odottaa, että alkais jo se vaihe, kun tuntee potkut ja liikkeet, eikä tarvis huolestua oireettomuudesta ja odottaa jatkuvasti malttamattomana ultraa!

Ja viikonloppuna kaiken lisäksi siivosin ja huhkin oikein urakalla, ja tuli taitettua itsensä ihan kaksin kerroin useampaan kertaan, ja loppuillan olikin sit vähän huono olo ja alavatsa oudon tuntoinen, jotenkin aristava. Toivottavasti en onnistunut jotenkin liiskaamaan kohtua ja vauvaa siinä sivussa.... Luulisin, että kohtu on aika hyvin siellä suojassa, mutta esim. joogassa ei suositella tekemään voimakkaita kiertoliikkeitä raskauden aikana, joten kovaa painetta kai pitäisi kuitenkin välttää. Onko kellään tästä kokemusta?
 
Täällähän on hienoja uutusia! Onnea hyvistä nipt tuloksista<3

Itsellä ultraan 2 yötä, 2 pitkää yötä ja päivää. Hermostuttaa ja jännittää yöllä herään miettimään vauvaa ja onko kaikki hyvin. Pidän kättä vatsalla jos vaikka jotain pientä tuntuis :) viimeksi tunsin liikkeet rv 13! Välillä nyt kun nojaan etukumaraan, ikäänkuin tuntuu jotain lepatusta mutten vielä vanno!
 
Mulle neuvolassa sanottiin, että ei kannattais ottaa rokotetta vielä näillä alkuviikoilla. Hoitaja ei oikein tuntunut omaa mielipidettään paljastavan kun kysyin rokotteen riskeistä, sanoi vain että THL suosittelee influenssapiikkiä raskaana oleville, mutta että itse odottaisi vielä jonkun viikon (oli 9+ käynnissä tuolloin). Nyt sitten pähkäilen mitä tekisin. Normaalisti vältän kaikkia lääkkeitä viimeiseen asti, enkä ole ottanut influenssapiikkejä ja silti olen selvinnyt ilman tauteja, mutta nyt onkin vaikeampi valinta. Ja uutisissa on koko ajan, että rokotteet loppumassa! Uskaltaako tässä odottaa..?

En malta odottaa, että alkais jo se vaihe, kun tuntee potkut ja liikkeet, eikä tarvis huolestua oireettomuudesta ja odottaa jatkuvasti malttamattomana ultraa!

Ja viikonloppuna kaiken lisäksi siivosin ja huhkin oikein urakalla, ja tuli taitettua itsensä ihan kaksin kerroin useampaan kertaan, ja loppuillan olikin sit vähän huono olo ja alavatsa oudon tuntoinen, jotenkin aristava. Toivottavasti en onnistunut jotenkin liiskaamaan kohtua ja vauvaa siinä sivussa.... Luulisin, että kohtu on aika hyvin siellä suojassa, mutta esim. joogassa ei suositella tekemään voimakkaita kiertoliikkeitä raskauden aikana, joten kovaa painetta kai pitäisi kuitenkin välttää. Onko kellään tästä kokemusta?


Hei! :) Mä kanssa mietin influenssarokotetta, nyt jo rv 17...joten ehkä uskaltaisi sen ottaa, mutta onko se tarpeellinen?

Ilman selvinnyt aiempinakin vuosina, eikä ole tullut influenssaa...

Tämä herättää täällä näköjään polemiikkia, kiva huomata, etten ole ainoo, joka pähkäilee samaa asiaa..
 
Tänään oli neuvola. Rvk23 menossa. Neuvolantäti sanoi että nyt jos lähtis syntymään niin olis mahdollisuus terveeseen lapseen. Tällainen tietoisku. Paino alkanut kovasti nousta. Ei kiva. Hemppa 128. Muuten kaikki jees. Pienempi poika tuli influenssarokotukselle samalla. Itse sen sain jo viime käynnillä.
 
Kyllä mäkin mietin tuota rokotusta mutta otinpa kuitenkin kun on käsittääkseni aika kauan ollu käytössä eli hyvin varmaan tutkittu, ja kuulemma tehoaa hyvin tänä vuonna oleviin influenssoihin.

Tänään tuli kirje postissa missä sanottiin, että suurentunutta down-riskiä ei ole. Jee!
 
Mä en ole ottanut influenssa-rokotusta koskaan. Meillä ollut joka viikko perhevalmennusta ja on puhuttu lähinnä synnytyksestä. Tänään oli viimeinen kerta ja puhuttiin imetyksestä ja vauvan hoidosta. Taas tuli uutta tietoa, että myös lastenneuvolasta tulee hoitaja halutessa kotikäynnille, kun vauva 3 viikon ikäinen. Sitä ennen viikolla 1-2 äitiysneuvolan hoitajan kotikäynti. Luennoitsijana oli tuleva lastenneuvolan hoitajani, jonka asiakkaaksi siirrytään sitten äitiysneuvolan hoitajan kotikäynnin jälkeen.
 
Kyllä mäkin mietin tuota rokotusta mutta otinpa kuitenkin kun on käsittääkseni aika kauan ollu käytössä eli hyvin varmaan tutkittu, ja kuulemma tehoaa hyvin tänä vuonna oleviin influenssoihin.

Tänään tuli kirje postissa missä sanottiin, että suurentunutta down-riskiä ei ole. Jee!

Hienoa Noel!:love7Nyt voitte rauhallisin ja iloisin mielin ottaa Joulunaikaa vastaan:Heartred

Sain kanssa eilen kirjeen Nipt tutkimuksesta, että suurentunutta riskiä ei ole...eli riskiluku, joka veriseulasta tuli, oli puhtaasti iästä (42) johtuva, kun kaikki veriarvot ja np-ultra ( ei turvotusta) oli normaaleja.
 
Hei ja onnea Noel! Ja Tähti-73, juuri tuosta syystä päätin etten veriseulaa eilen otattanut muiden näytteiden yhteydessä kun kerran ikä sitä nostaa ja en halua sitten panikoida..Eli kysyin äpkl:ltä missä täällä ultra tehdään, että voinko saada kuitenkin niskaturvotusmittauksen vaikken tohon seulaan osallistu.Vastasivat että tottakai ja sitten jos siinä on poikkeavaa , pääsen halutessani tohon Nipt-tutkimukseen.Kuulosti huomattavasti järkevämmältä:) Siis siltä kannalta ettei tarvi turhaa panikoida kun tässä koko ajan on huolissaan kaikesta muutenkin:)
 
Hei ja onnea Noel! Ja Tähti-73, juuri tuosta syystä päätin etten veriseulaa eilen otattanut muiden näytteiden yhteydessä kun kerran ikä sitä nostaa ja en halua sitten panikoida..Eli kysyin äpkl:ltä missä täällä ultra tehdään, että voinko saada kuitenkin niskaturvotusmittauksen vaikken tohon seulaan osallistu.Vastasivat että tottakai ja sitten jos siinä on poikkeavaa , pääsen halutessani tohon Nipt-tutkimukseen.Kuulosti huomattavasti järkevämmältä:) Siis siltä kannalta ettei tarvi turhaa panikoida kun tässä koko ajan on huolissaan kaikesta muutenkin:)

Hei s m k:)
toden totta, että raskaana vähän kaikki tuppaa huolestuttamaan. Hyvä, että sait järkeistettyä tuon...Olihan se 2viikkoa raastava aika odottaa epävarmuudessa, eikä pystynyt edes iloita raskaudesta ennen tulosta:sad001

Toivotaan, että kaikki ultrassa sulla hyvin ja pääset iloitsemaan hyvillä mielin Joulunajasta!:)
 
Täällä tultu juuri äitiyspolilta, viikkoja nyt 34+2 ja vauvalla näytti olevan kaikki hyvin. Painoarviossa 2580 g. Mun mielestä tuo on jo iso, koska pojat syntyivät juuri näin (34+2) ja painoivat silloin aikalailla 2kg. Tällä kertaa suostui näyttämään kumpaa sukupuolta on ja kolmatta poikaa meille lupailtiin.

Äitiyslomakin alkoi tänään...tästä ei siis voi olla enää kauan kun vauva tulee perheeseen.:joyful:
 
Täällä tultu juuri äitiyspolilta, viikkoja nyt 34+2 ja vauvalla näytti olevan kaikki hyvin. Painoarviossa 2580 g. Mun mielestä tuo on jo iso, koska pojat syntyivät juuri näin (34+2) ja painoivat silloin aikalailla 2kg. Tällä kertaa suostui näyttämään kumpaa sukupuolta on ja kolmatta poikaa meille lupailtiin.

Äitiyslomakin alkoi tänään...tästä ei siis voi olla enää kauan kun vauva tulee perheeseen.:joyful:

Hienoa Maiju-75:smug:
Varmaan tuntuu kivalta olla jo loppusuoralla:)

Siellä isoveljet jo odottavat kovin tulokasta:Heartred

Synnytätkö alateitse?:rolleyes:
 
Tähti-73: isoveljet odottavat tosissaan vauvaa ja varsinkin veljeä. Ovat toivoneet koko ajan, että vauva olisi poika. Suloista on, kun käyvät jatkuvasti silittämässä ja halimassa äidin masua.

Alateitse synnytän jos se vaan on mahdollista. Alkuraskaudessa oli kohdun alareunassa näkyvissä myooma, mutta nyt se näyttäisi kadonneen. Tai ainakaan ei pitäisi olla este alatiesynnytykselle. Paljon jo mietityttää tuo synnytys ja siihen liittyvät kivunlievitykset. Kaksosten synnytys oli niin nopea tapahtuma, ettei puudutuksia ehditty laittamaan. Eikä näin jälkikäteen mietittynä ollut tarvettakaan. Leikkaukseen en todellakaan halua, jotenkin pelottaa ajatuksena enemmän.

Aamulla sängyssä makoillessa mietin, että saisivatpa kaikki (myös isät) kokea vauvan liikkeet mahassaan. Se on jotain niin ainutlaatuista ja hienoa. Mutta sitten jouduin kyllä perään toteamaan itsekseni, että olisipa joku auttamassa minut täältä sängystä ylös tämän mahan kanssa tai käymässä pitkin yötä pissalla puolestani .:smiley-bounce022
 
Takaisin
Top