Mulle neuvolassa sanottiin, että ei kannattais ottaa rokotetta vielä näillä alkuviikoilla. Hoitaja ei oikein tuntunut omaa mielipidettään paljastavan kun kysyin rokotteen riskeistä, sanoi vain että THL suosittelee influenssapiikkiä raskaana oleville, mutta että itse odottaisi vielä jonkun viikon (oli 9+ käynnissä tuolloin). Nyt sitten pähkäilen mitä tekisin. Normaalisti vältän kaikkia lääkkeitä viimeiseen asti, enkä ole ottanut influenssapiikkejä ja silti olen selvinnyt ilman tauteja, mutta nyt onkin vaikeampi valinta. Ja uutisissa on koko ajan, että rokotteet loppumassa! Uskaltaako tässä odottaa..?
En malta odottaa, että alkais jo se vaihe, kun tuntee potkut ja liikkeet, eikä tarvis huolestua oireettomuudesta ja odottaa jatkuvasti malttamattomana ultraa!
Ja viikonloppuna kaiken lisäksi siivosin ja huhkin oikein urakalla, ja tuli taitettua itsensä ihan kaksin kerroin useampaan kertaan, ja loppuillan olikin sit vähän huono olo ja alavatsa oudon tuntoinen, jotenkin aristava. Toivottavasti en onnistunut jotenkin liiskaamaan kohtua ja vauvaa siinä sivussa.... Luulisin, että kohtu on aika hyvin siellä suojassa, mutta esim. joogassa ei suositella tekemään voimakkaita kiertoliikkeitä raskauden aikana, joten kovaa painetta kai pitäisi kuitenkin välttää. Onko kellään tästä kokemusta?