Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti, onko isoäiti ollenkaan käynyt katsomassa uutta tulokasta? Onko pitkä matka tms? Onko ensimmäinen lapsenlapsi? Kuulostaa kyllä oudolta ellei tule kuin vasta ristiäisiin. Mun ex-anoppi oli vähän samanlainen. Tuli sairaalaan katsomaan ensimmäistä lapsenlastaan mutta kotiin ei pahemmin tullut kylään. Ja tutuille ja sukulaisille hehkutti vauvaa. Toinen kun sitten syntyi isovanhempien kesäloman aikana eivät edes tulleet sairaalaan katsomaan.

Janna75 :) Isoäiti tulisi heti, hän on 90vuotias ja halvaantunut...asuu 250km päässä..Kovasti tykkää ja pyytänyt kylään...:)

Mä puhun mummosta, eli mun äidistä... Hän ei ole tulossa, vaikka eläkkeellä, eikä ole esteitä...Matkaa se 250km..
 
Tähti, jos ei hän ole niin innokas mummo? Mun äiti on kans sellanen että harvemmin käy. Välittää kyllä lapsista ja lapsenlapsista mutta on etäinen. Ei ollut munkaan lapsuudessa mikään läheisyyden antaja..anoppi sit taas on ihan sekopää tohon likkaan. Tosin siinä erona että mun äidillä on 7 lastenlasta ja anopilla vaan vielä tämä yksi. Että voi johtua siitäkin.
 
Tähti, juu siis tarkoitin vauvan isoäitiä. :) Matka tietty selittää hiukan kun ei ihan yhdessä illassa kipasta käymään tuollaista matkaa mutta kyllä nyt luulis eläkkeellä olevan saavan järjestettyä aikaa... :(
Täällä kuluu jätskiä kans ihan sikana! Mutta selitän sitä sillä että jostain pitää saada kalsiumia kun en juo maitoa. :D
 
:laughing025 Sirpalle taas kiitos iltanauruista :) Mä en viitti näyttää ukolle persettä se ois kuitenki heti :la eikä mua huvita nyt :wtf:. Ollaan koko päivä reissattu ja alaselkä ihan rikki :spitoutdummy:
Hitto, sä keksit missä tota härskiä hymiöö voi käyttää! :laughing021 Kiitos ittelles :grin!
 
Mulla ei muuten edes ole seuraavaa nla aikaa. Täti lupas soittaa, mut ei o kuulunu. Se sanoi, ettei ehkä ehdi mua ottaa enää, se jää juhannuksesta lomalle. Et nla-täti vaihtuu.
Meidän jää kans lomalle tän viikon jälkeen eikä kuulemma sijaista oo kun viikoks.
 
On aika outoa. Moni sanoo muuten mulle, et sun mutsi on varmaan innoissaan tosta raskaudesta. Muttamutta, itse asiassa näin ei ole. Kyllä se iloinen on, mutta ei mitenkään hurrrjan intona, moni muu on enempi intona. Kun kerroin raskaudesta mutsille, niin ei se edes halannut. Mä pohdin sitä ja sit myös sitä, että loukkaannunko. Muttta, mä luulen, et se yksinkertaisesti pelkää et mulla ei oo enää sille niin paljon aikaa kuin on tähän saakka ollut. Eikä tietty tuu oleenkaan. Jos se on kipee ni en enää hyppää noin vaan sille kaupassa. Se ymmärtää tän oman itsekkyytensä kyllä ja siksi on ainakin näennäisesti iloinen, mutta sanoisin et 10 v sitten se olis ollu ihan eri tavalla intona... Mitään vauvakrääsää se ei oo vielä tänne tuonu. Päätin sit olla loukkaantumatta.

Sirpa40 : kiitti näkemyksestä!! Minunkin mielestä outoa....Hän oli innoissaan, mutta ei tule katsomaan, vaikka kahdesti jo nyt pyydetty... mun välit mutsin kanssa ei koskaan olleet hirveen hyvät...Mä haluaisin, että olis hyvät välit, muttei oo.....
 
Tähti, juu siis tarkoitin vauvan isoäitiä. :) Matka tietty selittää hiukan kun ei ihan yhdessä illassa kipasta käymään tuollaista matkaa mutta kyllä nyt luulis eläkkeellä olevan saavan järjestettyä aikaa... :(
Täällä kuluu jätskiä kans ihan sikana! Mutta selitän sitä sillä että jostain pitää saada kalsiumia kun en juo maitoa. :D

Janna75 :) : Vauvan isoäidin kanssa on hyvät välit :) .... sitä tietty vaikea kenenkään hahmottaa... Lähinnä vaan, että outoa, että mummo ( mun äiti) on tulematta katsomaan lapsen lasta, josta vouhkannut jo vuosia:shifty:... Nyt vauva syntyi, niin ei muka pääse:woot: vaikka on auto ja asuu alle kahden tunnin ajomatkan päässä:wacky:

Ei ole nähnyt vauvaa ollenkaan....:sad010
 
Tähti, nyt tää täytyy vääntää mulle rautalangasta... :D Eikö sun äiti ole sama asia kuin vauvan isoäiti?
 
Tähti, nyt tää täytyy vääntää mulle rautalangasta... :D Eikö sun äiti ole sama asia kuin vauvan isoäiti?

Mun äiti on vauvan mummo, joo on kyllä isoäiti... sori puhuin iso isoäidistä 90v., jonka kanssa on mulla hyvät välit...Mummo ei siis tulossa katsomaan omaa lapsen lastaan :(
 
Tähti, Ehkä äitisi jännittää uutta tilannetta jos ette ole kovin läheisiä muutenkaan. Miten hän osaa suhtautua tyttäreensä josta on tullut äiti niin ettei tule sinun tontillesi tms. Isovanhempien ajatuksista ja traumoista ei aina tiedä. Toivottavasti hän siitä "normalisoituu" kun näkee teidät ensimmäisen kerran. Ymmärrän kyllä hyvin että tuntuu oudolta ettei tule käymään.
 
Jee, että mä nautin mahalla makaamisesta :) ..nukkumisesta mahallaan...Synnytyksestä on reilu kk aikaa, enkä ees tajunnut, että voi taas maata mahallaan....:joyful:

Olin kai unohtanut sen kaikkien raskaus sääntöjen takia:arghh:

Mä en pysty edelleenkään makaamaan vatsallani kovinkaan hyvin. Nyt sattuu rinnat. Jollain tyynysysteemillä pystyin olemaan niin,et mies hiero selkää, joka ihan jumissa. Eilen oli pojan lääkäri ja hän tosiaan on kaksi kiloa painavampi kuin syntyessään jo nyt viiden viikon ikäisenä. Onneks kävin raskausaikana kuntosalilla!


Kuulostaa Tähti-73 kurjalta toi sun äidin käytös. Voiko sitä ottaa suoraan puheeksi. Vai tuleeko riita?
Meillä mun vanhemmat ovat ajelleet jo moneen kertaan tuota parin tunnin matkaa. Ovat vauvasta tosi ihastuksissaan. Vauva nukkuu mun äidin rinnan päällä ja ovat keksineet oman hellittelynimenkin pojalle. Tää on heidän 6.lapsenlapsi.
 
Mä en pysty edelleenkään makaamaan vatsallani kovinkaan hyvin. Nyt sattuu rinnat. Jollain tyynysysteemillä pystyin olemaan niin,et mies hiero selkää, joka ihan jumissa. Eilen oli pojan lääkäri ja hän tosiaan on kaksi kiloa painavampi kuin syntyessään jo nyt viiden viikon ikäisenä. Onneks kävin raskausaikana kuntosalilla!


Kuulostaa Tähti-73 kurjalta toi sun äidin käytös. Voiko sitä ottaa suoraan puheeksi. Vai tuleeko riita?
Meillä mun vanhemmat ovat ajelleet jo moneen kertaan tuota parin tunnin matkaa. Ovat vauvasta tosi ihastuksissaan. Vauva nukkuu mun äidin rinnan päällä ja ovat keksineet oman hellittelynimenkin pojalle. Tää on heidän 6.lapsenlapsi.

Catlin :) Ihanaa, että ovat käyneet :)
Niin se pitää mennäkkin...
 
Tähti, Ehkä äitisi jännittää uutta tilannetta jos ette ole kovin läheisiä muutenkaan. Miten hän osaa suhtautua tyttäreensä josta on tullut äiti niin ettei tule sinun tontillesi tms. Isovanhempien ajatuksista ja traumoista ei aina tiedä. Toivottavasti hän siitä "normalisoituu" kun näkee teidät ensimmäisen kerran. Ymmärrän kyllä hyvin että tuntuu oudolta ettei tule käymään.

Evelin76 :) : hyvä näkökulma, kiitos!:notworthy
 
Rakenneultrassa käyty. Kaikki näytti olevan niin kuin kuuluukin, painoarviokin oikein gramman tarkkuudella eli 363 g.
Meille näyttäisi olevan tulossa toinen tyttö :-o

Jospa tässä nyt uskaltaisi alkaa rennommin iloitakin tästä raskaudesta... Rv 20+4
Hieno juttu!! Onnea tytöstä :)
 
Hauska miten sitä haluaa raportoida tänne heti, kun on uutta kerrottavaa. Johtunee varmaan siitä, että on kaikkein todennäköisintä, että täällä voi jotakuta kiinnostaa. Ainakin huomattavasti todennäköisempää :P

Kävin tänään neuvolassa. Oli onneks lääkäri ja se teki todella kattavan ultran, hitaasti ja varmasti. Kaikki oli nyt ihan ok onneksi paitsi lapsivettä oli hieman niukemmin kuin keskiarvo. (Joku keskiarvo on kuulemma 4 cm, mulla oli n 3 cm ja alaraja 2 cm.) Sain siitä sitte lähetteen äippäpolille ja nyt oottelen täällä, että pääsen käyrille ja tarkempien laitteiden ääreen. Mitään vaaraa ei onneks kuitenkaan ole. Kuulemma.

Kohdunkaulaa vielä jäljellä 1,5cm, mutta pehmee jo. Onneks. Jotain edistystä siis kuukaudessa.. 1 cm :D Vauvan paino n 3,5kg, joten ei enää tarttis kasvaa kauheesti mun mielestä ennen syntymää. Onneks nyt jo 40+2, joten ei paljoa ehdikään. Mut tää pieni stressi alkaa varmaan estää kohta luonnollista käynnistymistä mikä ei oo nii hyvä..
 
Kimaira, onnee tytöstä! Pääset taas heloukitty-kaupoille. Mäkin oisin halunnu. Tää Vilho vattassa taas ojenteli itteään, koitti vissiin näyttää omaa purppuraviivaansa...:wideyed:. Mä kattoin et älä ny saatana heitä mtn kuperkeikkaa... Se lekuri sanoi et nyt ei pitäis enää vatsan päältä niin hyvin nähdä liikkeitä, et ne on enemmän kiehnääviä, mut äsken vatta kyllä velloi.

Nyt on päivän ekan jätskin aika!
 
Hauska miten sitä haluaa raportoida tänne heti, kun on uutta kerrottavaa. Johtunee varmaan siitä, että on kaikkein todennäköisintä, että täällä voi jotakuta kiinnostaa. Ainakin huomattavasti todennäköisempää :p

Kävin tänään neuvolassa. Oli onneks lääkäri ja se teki todella kattavan ultran, hitaasti ja varmasti. Kaikki oli nyt ihan ok onneksi paitsi lapsivettä oli hieman niukemmin kuin keskiarvo. (Joku keskiarvo on kuulemma 4 cm, mulla oli n 3 cm ja alaraja 2 cm.) Sain siitä sitte lähetteen äippäpolille ja nyt oottelen täällä, että pääsen käyrille ja tarkempien laitteiden ääreen. Mitään vaaraa ei onneks kuitenkaan ole. Kuulemma.

Kohdunkaulaa vielä jäljellä 1,5cm, mutta pehmee jo. Onneks. Jotain edistystä siis kuukaudessa.. 1 cm :D Vauvan paino n 3,5kg, joten ei enää tarttis kasvaa kauheesti mun mielestä ennen syntymää. Onneks nyt jo 40+2, joten ei paljoa ehdikään. Mut tää pieni stressi alkaa varmaan estää kohta luonnollista käynnistymistä mikä ei oo nii hyvä..
No niin just! Varmaan alkaa stressaa toi "yliaika".

On mun frendit ja äijä myös säästyny aika monelta raportilta ku on tänne päässy kirjoittelee! Et on toiveita et miutama frendi on viel jäljelläkin ku vauva on täällä :happy:. Kukaan ei ainakaan oo kyllästynyt raskaus-vauva-lätinään. Ja täällähän nää purkaukset jatkuu sit synnytyksen jälkeenkin...
 
Takaisin
Top