Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hahaa, noista nimistä tuli flashback menneisyydestä... systeri sai 15 v. sitten esikoisensa, ja he olivat päättäneet kai nimivaihtoehdot jo etukäteen, mutta eivät halunneet kertoa kenellekään mitään ennen ristiäisiä. Synnärillä systerin appiukko ja anoppi ei uskoneet millään, että nimeä ei "tiedetä" tai "haluta kertoa", joten ne käyttivät sen koko perhanan vierailuajan listaamalla tytönnimiä muka avuksi. Systeri oli aivan hiilenä, että vittuako se nimi teille kuuluu (haukkui vielä kaikki niiden listaamat nimet), kerrotaan sitten kun on kerrottavaa :D

Hyvä...oikein toimittu :)
 
Me kutsutaan vaan vauvaksi. Appivanhemmilla on "tekonimi" heidän keksimänä ja mua kyllä ahdistaa kun ne puhuu niinku nimellä niinku se olis jo olemas vatsan ulkopuolella, tyyliin mitä se tykkäs ja mitä sille kuuluu....

Meillä ihan sama juttu. Anoppi sanoo aina "mitäs Vilholle kuuluu" Onko Vilho sitä ja tätä. Mä vastaan aina et Pertti voi hyvin ja Pertti sitä ja tätä.. (se inhoaa ajatusta että laitettaisiin pojalle nimeksi Pertti sen veljen mukaan :D ) Ja se nimi mikä pojalle tulee on sellanen mistä anoppi on jo kerran sanonut, et sitä ette ainakaan laita..sorry..nimi on päätetty jo kauan sitte :)
 
Huomaa että.ollaan maalla kun netti pätkii ja viesti tulee monta kertaa :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ihan sama juttu. Anoppi sanoo aina "mitäs Vilholle kuuluu" Onko Vilho sitä ja tätä. Mä vastaan aina et Pertti voi hyvin ja Pertti sitä ja tätä.. (se inhoaa ajatusta että laitettaisiin pojalle nimeksi Pertti sen veljen mukaan :D ) Ja se nimi mikä pojalle tulee on sellanen mistä anoppi on jo kerran sanonut, et sitä ette ainakaan laita..sorry..nimi on päätetty jo kauan sitte :)
Mä tekisin just samoin, ärsyttäisin takas!

Mä mietin, et se ois aika ylläri et poika kastettais tolla työnimellä. Niinhän ei yleensä tehdä... Kaikki tietää et poika tulossa, en oo piilotellu sitä, edes kadulla tutuilta. Mut täytyy kattoo miltä se poika näyttää, et käykö nimi sille. Tänään ultrassa se oli tosi vilkas, ni mun frendi sano et siitä tulee Vili. Jonka mä sit väänsin Vilhoksi. Hohotettiin molemmat. Sitte keksittiin toiset nimet. Vilho Juhani, mä sanoin et suoraan sukukirjasta! Kantaisä!:laughing002

Ultrassa tuli hyviä ja huonoja uutisia: vauva oli pää alaspäin :). Huonot uutiset, et joo se syntyy pian vaikka mä seisoin päälläni :nailbiting: .

Lääkäri oli ihana. Mikää ei ollu sille itsestään selvää. Se konsultoi neurologia aivohommista. Kaikki oli muuten mallillaan, lapsivettä riittävästi, istukka takana, pää tuntui sormiin, painoarvio 2500g. Lantio jees. Et kaikki on niin nätisti ja kauniisti ja hienosti et kai mun uskottava et synnytyskin menee kauniisti, hienosti, upeesti ja nätisti. Jos siis neurologi sanoo kyllä.

Kontrollikäynti vkolle 40, sit katotaan kokonaisuus uudelleen. Ja toi siis ihan mun mielenrauhan takia. Vähän hienoa. Tarkistin vielä, että onko sektiopäätös silloin mahdollinen, jos pitää alkaa käynnistää. Sanoi, että mun vointi katsotaan myös, ei ole myöhäistä tehdä sektiopäätöstä, jos oon ihan paniikissa ja olo on paska. Ja, aiemminkin voin ottaa yhteyttä. Täällä ei käynnistellä iän puolesta ollenkaan, ellei oo jotain muuta syytä. Olen nuori synnyttäjä, täällä määritelmän mukaan 43-v on vanha :hilarious:.

Elikkäs, ei ole löytynyt mtn syytä, miksi alatiesynnytys ei menisi säännöllisesti ja upeesti ja nätisti ja hienosti.

Vähän siis MS74 sanoin, jos menee vituiks ne menköön. Herran hallussa on. Mä en nyt seur.4vkoon suo ajatustakaan mun synnytystavalle. Sitten arvioin uudelleen koko homman, jos ei oo syntyny. Ystävä tulee mukaan, isä tulee mun tunnelmista riippuen. Sanoin frendille, et tulee sit vähä kiukkusena sinne ni saadaan homma toimimaan :wink:jimlad:.
 
Täällä ei käynnistellä iän puolesta ollenkaan, ellei oo jotain muuta syytä. Olen nuori synnyttäjä, täällä määritelmän mukaan 43-v on vanha :hilarious:.

Elikkäs, ei ole löytynyt mtn syytä, miksi alatiesynnytys ei menisi säännöllisesti ja upeesti ja nätisti ja hienosti.

Vähän siis MS74 sanoin, jos menee vituiks ne menköön. Herran hallussa on. Mä en nyt seur.4vkoon suo ajatustakaan mun synnytystavalle. Sitten arvioin uudelleen koko homman, jos ei oo syntyny. Ystävä tulee mukaan, isä tulee mun tunnelmista riippuen. Sanoin frendille, et tulee sit vähä kiukkusena sinne ni saadaan homma toimimaan :wink:jimlad:.

Sirpa40 : en usko, että 40+ ikäisillä käynnistetään pelkän iän vuoksi... ---+++50 voi olla niin.

Toivotaan, että tulee hienosti alakautta :) Ainakaan vauva ei ole "jättiläinen"... vaikuttaa sirolta, kun meidänkin on niin siro, vaikka arvio noilla main oli 2700kg...
 
Mulla alkaa olee niin tuskanen olo ja eilinen ilta meni joogatessa kun alaselkä ja alavatta ihan krampissa.....sanoin miehelle kun se katto peliä samalla että jos nyt tulee lähtö niin ota nappikuulokkeet mukaan ja kato puhelimesta peliä....siinä kohdin KUN PYYDÄN apua ni toimit. Muuten oot vaan hiljaa. En mä tämmösiä olotiloja montaa viikkoo kestä...
 
Mä tekisin just samoin, ärsyttäisin takas!

Mä mietin, et se ois aika ylläri et poika kastettais tolla työnimellä. Niinhän ei yleensä tehdä... Kaikki tietää et poika tulossa, en oo piilotellu sitä, edes kadulla tutuilta. Mut täytyy kattoo miltä se poika näyttää, et käykö nimi sille. Tänään ultrassa se oli tosi vilkas, ni mun frendi sano et siitä tulee Vili. Jonka mä sit väänsin Vilhoksi. Hohotettiin molemmat. Sitte keksittiin toiset nimet. Vilho Juhani, mä sanoin et suoraan sukukirjasta! Kantaisä!:laughing002

Ultrassa tuli hyviä ja huonoja uutisia: vauva oli pää alaspäin :). Huonot uutiset, et joo se syntyy pian vaikka mä seisoin päälläni :nailbiting: .

Lääkäri oli ihana. Mikää ei ollu sille itsestään selvää. Se konsultoi neurologia aivohommista. Kaikki oli muuten mallillaan, lapsivettä riittävästi, istukka takana, pää tuntui sormiin, painoarvio 2500g. Lantio jees. Et kaikki on niin nätisti ja kauniisti ja hienosti et kai mun uskottava et synnytyskin menee kauniisti, hienosti, upeesti ja nätisti. Jos siis neurologi sanoo kyllä.

Kontrollikäynti vkolle 40, sit katotaan kokonaisuus uudelleen. Ja toi siis ihan mun mielenrauhan takia. Vähän hienoa. Tarkistin vielä, että onko sektiopäätös silloin mahdollinen, jos pitää alkaa käynnistää. Sanoi, että mun vointi katsotaan myös, ei ole myöhäistä tehdä sektiopäätöstä, jos oon ihan paniikissa ja olo on paska. Ja, aiemminkin voin ottaa yhteyttä. Täällä ei käynnistellä iän puolesta ollenkaan, ellei oo jotain muuta syytä. Olen nuori synnyttäjä, täällä määritelmän mukaan 43-v on vanha :hilarious:.

Elikkäs, ei ole löytynyt mtn syytä, miksi alatiesynnytys ei menisi säännöllisesti ja upeesti ja nätisti ja hienosti.

Vähän siis MS74 sanoin, jos menee vituiks ne menköön. Herran hallussa on. Mä en nyt seur.4vkoon suo ajatustakaan mun synnytystavalle. Sitten arvioin uudelleen koko homman, jos ei oo syntyny. Ystävä tulee mukaan, isä tulee mun tunnelmista riippuen. Sanoin frendille, et tulee sit vähä kiukkusena sinne ni saadaan homma toimimaan :wink:jimlad:.
Hyvä että Vilho "Vili" Juhani oli kääntynyt! Peukku poitsulle ja sulle.
 
Sirpa, hyvältä kuulostaa kaikki! Ja onneks oli pikkunen tajunnut kääntyä lähtöasemiin. :) Nyt pistät sit vaan kaiken kotona valmiiks vauvaa varten ja pakkaat sairaalakassin eteiseen odottamaan. Ja eihän me mitään vanhoja vielä olla, ikinuoria! :D
Tosin mulla on kyl nyt vanha olo... Töissä käveltiin reipas 30 min x 2, välissä onneks tauko ja välipala mutta kun mun kävelyt tänäpäivänä on pääasiassa taaperon kanssa ja se on sellasta kaikkien kukkien ja kivien ihmettelyä... Nyt on alaselkä puhki ja hiukan supistelikin matkalla. Kohta kotiin ja sit makaan kyllä loppuillan sohvalla, jalat ylhäällä ja syön vesimelonia, mansikoita ja jätskiä! Mies on kuopuksen kanssa isovanhemmilla ja tulevat vasta myöhään kotiin. :)
 
Muutos suunnitelmiin! Kun pääsin kotiin teinkin ison lautasellisen vesimelonia ja mansikoita, kulhollinen jätskiä ja iiiiso ladi PepsiMaxia mutta sit vedin uikkarit päälle ja nyt köllöttelen terassilla auringossa. :) Pitäähän sitä tankata d-vitamiinia auringosta, rautaa mansikoista (eiks niissä oo rautaa hyvin?), kalsiumia jätskistä ja nestetasapainoa pidetään yllä vesimelonilla ja limsalla. :D Ainut huono puoli on etten pysty makaamaan vatsallani enää...
 
Mulla alkaa olee niin tuskanen olo ja eilinen ilta meni joogatessa kun alaselkä ja alavatta ihan krampissa.....sanoin miehelle kun se katto peliä samalla että jos nyt tulee lähtö niin ota nappikuulokkeet mukaan ja kato puhelimesta peliä....siinä kohdin KUN PYYDÄN apua ni toimit. Muuten oot vaan hiljaa. En mä tämmösiä olotiloja montaa viikkoo kestä...
Uuuu, tsemiä, jos alkaa tulla lähtö!!! :)
 
Mulla alkaa olee niin tuskanen olo ja eilinen ilta meni joogatessa kun alaselkä ja alavatta ihan krampissa.....sanoin miehelle kun se katto peliä samalla että jos nyt tulee lähtö niin ota nappikuulokkeet mukaan ja kato puhelimesta peliä....siinä kohdin KUN PYYDÄN apua ni toimit. Muuten oot vaan hiljaa. En mä tämmösiä olotiloja montaa viikkoo kestä...
Tsemppiä olotilaan! Varmaan perseestä. Vittu on viel edessä toi. Yök. Pitää alkaa keksii jotain likvidiä syötävää, en varmaan parin vkon päästä pysty syömään mtn kiinteetä.

Jannan menun innoittamana tein maksikka-banaani smoothien ja istun keinussa. Vilkki saa arskaa :happy:. Mua ei huvita mikään. Ja äijä painaa ylitöitä. Mun frendi kysyi et monelta se tulee töistä. Mä sit kerroin ja miten niin? "No sit se ehtii. Sano sille sellaset terveiset et nyt sit romut johonki ja rätti käteen. En oo koskaan nähny sun kämppää tällaisessa kunnossa!" Välitin kiltisti terveiset :grin. Äijä meni hiljaseksi. Eli ei fudista tänään...:yuck:
 
Uuuu, tsemiä, jos alkaa tulla lähtö!!! :)
Tuskin tää täältä mihkää vielä pariin viikkoon syntyy..kunhan ärsyttää mua tahallaan tuskasilla olotiloilla.

Onko sulla mitään merkkejä? Ystävä kerto just että hän lähti sairaalaan kun oli hiukka outo olo, ei supistuksia mutta 6cm auki...Oispa helppoo jos ite tietäs tapahtuuko tuolla alapäässä mitään avautumista.
 
Tuskin tää täältä mihkää vielä pariin viikkoon syntyy..kunhan ärsyttää mua tahallaan tuskasilla olotiloilla.

Onko sulla mitään merkkejä? Ystävä kerto just että hän lähti sairaalaan kun oli hiukka outo olo, ei supistuksia mutta 6cm auki...Oispa helppoo jos ite tietäs tapahtuuko tuolla alapäässä mitään avautumista.
Joo, kaikki menee niin hienosti ja nätisti ja upeesti ja kauniisti et eiköhän se tärähdä just la:na...
 
Tuskin tää täältä mihkää vielä pariin viikkoon syntyy..kunhan ärsyttää mua tahallaan tuskasilla olotiloilla.

Onko sulla mitään merkkejä? Ystävä kerto just että hän lähti sairaalaan kun oli hiukka outo olo, ei supistuksia mutta 6cm auki...Oispa helppoo jos ite tietäs tapahtuuko tuolla alapäässä mitään avautumista.

Ei oikein mittää.. Huomenna neuvola (en muista oliko lääkäri vai th). Jos ei oo lääkäri, ni jollain keinolla ja syyllä meen päivystykseen tsekkauttaa itteni. Kun just tuo eteneminen mua mietityttää kans. Haluisin tietää onko sitä vielä se 2,5cm eikä mitää edistymistä vai onko ees vähän lyhentynyt. Henkinen puoli tänään taas vähän kovemmalla, pinnaa kiristää ja tuntuu, ettei oo mitään tekemistä muuta ku syödä koko ajan.. Just nyt YLIkateellinen sun ystävälle :D
 
Viime raskaudessa kuulin tuosta purppuraviivasta ja ainakin kun mulla alko lyhenemään ja avautumaan aikaisin niin oli tuo viiva muutaman sentin mut sit ite synnytyksessä en muistanut jostain kumman syystä tarkkailla... :D Oli vaan hankala ite kattoa. Kylkimakuulla sängyllä peilin kanssa onnistu. :D
 
Takaisin
Top