Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oikein mittää.. Huomenna neuvola (en muista oliko lääkäri vai th). Jos ei oo lääkäri, ni jollain keinolla ja syyllä meen päivystykseen tsekkauttaa itteni. Kun just tuo eteneminen mua mietityttää kans. Haluisin tietää onko sitä vielä se 2,5cm eikä mitää edistymistä vai onko ees vähän lyhentynyt. Henkinen puoli tänään taas vähän kovemmalla, pinnaa kiristää ja tuntuu, ettei oo mitään tekemistä muuta ku syödä koko ajan.. Just nyt YLIkateellinen sun ystävälle :D
Mä oon syöny tänään kolme jätskii! Mulla oli 1,5-2cm kohdunkaulan pituus mutta kohdun suu visusti kii.
 
Joo jätskiauton valikoima hupenee täälläkin samanmoista vauhtia.. Ei purppuraraitaa yhtään. Hitto. xD Mies oli loppupeleissä mielissään vastuutehtävästään, hehe
 
Mä oon syöny tänään kolme jätskii! Mulla oli 1,5-2cm kohdunkaulan pituus mutta kohdun suu visusti kii.
Ensisynnyttäjällä usein meneeekin niin että ensin täytyy kaulan kadota jotta kohdunsuu alkaa aueta. Eli se on jo kotiinpäin jos kohdunkaula lyhentynyt. Ja vaikka just tsekattu voi huomenna tilanne olla jo ihan toinen :) kun lähtee tapahtumaan niin sitten hommanlähtee pyörimään!
Jännäilen teitä viimemetriläisiä täällä ijan täysillä :)
 
Joo, kaikki menee niin hienosti ja nätisti ja upeesti ja kauniisti et eiköhän se tärähdä just la:na...

Hitto,..Miksei tässä "vau ohjelmassa" oo tykkää ja hauskaa.. että vois painaa kumpaakin nappulaa yhtaikaa?! :laughing021
:laughing001:happy093
 
nestetasapainoa pidetään yllä vesimelonilla ja limsalla. :D Ainut huono puoli on etten pysty makaamaan vatsallani enää...

Jee, että mä nautin mahalla makaamisesta :) ..nukkumisesta mahallaan...Synnytyksestä on reilu kk aikaa, enkä ees tajunnut, että voi taas maata mahallaan....:joyful:

Olin kai unohtanut sen kaikkien raskaus sääntöjen takia:arghh:
 
Ensisynnyttäjällä usein meneeekin niin että ensin täytyy kaulan kadota jotta kohdunsuu alkaa aueta. Eli se on jo kotiinpäin jos kohdunkaula lyhentynyt. Ja vaikka just tsekattu voi huomenna tilanne olla jo ihan toinen :) kun lähtee tapahtumaan niin sitten hommanlähtee pyörimään!
Jännäilen teitä viimemetriläisiä täällä ijan täysillä :)

Noin kävi mulle, kiinteä ja korkea kohdunkaula hävisi ( 7tuntia ballongin laitosta)... ja sitten rupesi aukeemaan.. Kukaan ei kertonut sairaalalla ( ei kai ehtineet)..Ei sitä tunne mitenkään siinä vaiheessa... relax! :)
 
Viime raskaudessa kuulin tuosta purppuraviivasta ja ainakin kun mulla alko lyhenemään ja avautumaan aikaisin niin oli tuo viiva muutaman sentin mut sit ite synnytyksessä en muistanut jostain kumman syystä tarkkailla... :D Oli vaan hankala ite kattoa. Kylkimakuulla sängyllä peilin kanssa onnistu. :D

Mulle ei sitä tullut, vaikka neuvolan th muka näki hailakkana..
 
Nohitto, toi on hyvä kikkakolmonen. Peppuvakoa kyttäämään! Se lekuri muuten mumisi tutkiessaan, et 2cm. Ilmeisesti sen verran oli kaulaa jäljellä. Nään omakannasta sit varmaan.

Sirpa : sama oli mulla, 2cm :) Sitten kun käynnistettiin, niin katosi "cytotec" lääkkeellä ja rupes aukeen... Sitä ei oikeestaan tunne.
 
HALLOOO! Asiasta toiseen ( kirjoitan tälle palstalle) , siis mitä mieltä ootte mummosta, joka ei tule katsomaan lapsen-lastaan, vaikka on pyydetty???:rolleyes:

Ristiäisiin on tulossa, ( vaikka aluksi epäröi ).. :(

Ilmaisee ja intoilee kyllä lapsen lapsesta, että kovasti tykkää, mutta ei naamaansa tyttären kotona näytä :nailbiting:
 
Onko teiän vauvoilla jo mahassa lempinimiä ? Millä nimellä kutsutte sitä tyyppiä, joka siellä mahassa myllertää ? Meiän pojalla ei vielä raskausaikana ollut mitään kutsumanimeä, mutta nyt syntymän jälkeen niitä on tullut oikeitten nimien lisäksi.
Me kutsuttiin ja kutsutaan välillä edelleen ekaa hepuksi, vaikkei tiedetty raskausaikana sukupuolta. Ja tästä tytöstä tuli sitten mahassa heppuliina :)
 
Mulle ei sitä tullut, vaikka neuvolan th muka näki hailakkana..
On tää hankalaa tiirailla takapäähän....vaikee sanoo onko siellä viivaa....pitääkö mun pyllistää torstaina neuvolatädille?! Ja muuten seuraako se nää vikojen viikkojen tapaamiset onko siellä mitään tapahtunu vai ei?
 
HALLOOO! Asiasta toiseen ( kirjoitan tälle palstalle) , siis mitä mieltä ootte mummosta, joka ei tule katsomaan lapsen-lastaan, vaikka on pyydetty???:rolleyes:

Ristiäisiin on tulossa, ( vaikka aluksi epäröi ).. :(

Ilmaisee ja intoilee kyllä lapsen lapsesta, että kovasti tykkää, mutta ei naamaansa tyttären kotona näytä :nailbiting:
Jollei halua häiritä?
 
Tähti, onko isoäiti ollenkaan käynyt katsomassa uutta tulokasta? Onko pitkä matka tms? Onko ensimmäinen lapsenlapsi? Kuulostaa kyllä oudolta ellei tule kuin vasta ristiäisiin. Mun ex-anoppi oli vähän samanlainen. Tuli sairaalaan katsomaan ensimmäistä lapsenlastaan mutta kotiin ei pahemmin tullut kylään. Ja tutuille ja sukulaisille hehkutti vauvaa. Toinen kun sitten syntyi isovanhempien kesäloman aikana eivät edes tulleet sairaalaan katsomaan.
 
On tää hankalaa tiirailla takapäähän....vaikee sanoo onko siellä viivaa....pitääkö mun pyllistää torstaina neuvolatädille?! Ja muuten seuraako se nää vikojen viikkojen tapaamiset onko siellä mitään tapahtunu vai ei?
No varmaan on vaikeeta, jos samaan aikaan näpyttelet tänne... :pYhdessä kädessä puhelin ja toisessa peili :hilarious:.
 
On tää hankalaa tiirailla takapäähän....vaikee sanoo onko siellä viivaa....pitääkö mun pyllistää torstaina neuvolatädille?! Ja muuten seuraako se nää vikojen viikkojen tapaamiset onko siellä mitään tapahtunu vai ei?
Mulla ei muuten edes ole seuraavaa nla aikaa. Täti lupas soittaa, mut ei o kuulunu. Se sanoi, ettei ehkä ehdi mua ottaa enää, se jää juhannuksesta lomalle. Et nla-täti vaihtuu.
 
HALLOOO! Asiasta toiseen ( kirjoitan tälle palstalle) , siis mitä mieltä ootte mummosta, joka ei tule katsomaan lapsen-lastaan, vaikka on pyydetty???:rolleyes:

Ristiäisiin on tulossa, ( vaikka aluksi epäröi ).. :(

Ilmaisee ja intoilee kyllä lapsen lapsesta, että kovasti tykkää, mutta ei naamaansa tyttären kotona näytä :nailbiting:
On aika outoa. Moni sanoo muuten mulle, et sun mutsi on varmaan innoissaan tosta raskaudesta. Muttamutta, itse asiassa näin ei ole. Kyllä se iloinen on, mutta ei mitenkään hurrrjan intona, moni muu on enempi intona. Kun kerroin raskaudesta mutsille, niin ei se edes halannut. Mä pohdin sitä ja sit myös sitä, että loukkaannunko. Muttta, mä luulen, et se yksinkertaisesti pelkää et mulla ei oo enää sille niin paljon aikaa kuin on tähän saakka ollut. Eikä tietty tuu oleenkaan. Jos se on kipee ni en enää hyppää noin vaan sille kaupassa. Se ymmärtää tän oman itsekkyytensä kyllä ja siksi on ainakin näennäisesti iloinen, mutta sanoisin et 10 v sitten se olis ollu ihan eri tavalla intona... Mitään vauvakrääsää se ei oo vielä tänne tuonu. Päätin sit olla loukkaantumatta.
 
Takaisin
Top