Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi Bamse ja Solavi, tervetuloa!!

Bamse aika samoilla viikoilla mennään ja mä oon myös hermoilija. Ylihuomenna ultra, jännittää niin että pissaan varmaan housuun.
 
Tervetuloa Bamse ja Solavi!

Diabeteshoitaja Kätilöopistolta siirsi nyt mun ja vauvan seurannan kokonaan sinne. Aiemmin olen siis käynyt kotikaupunki Porvoon äitiyspolilla. Tästä oli se hyöty että saan seuraavan ultran aikaisemmin kuin olisi täällä ollut eli se on nyt 21.12. :happy: Vauvan kokoa siis seurataan useammin mun sokerien takia. Tämä on nyt sitten jo neljäs ultra. Rv nyt 20+6.

Vieläkään en vain tiedä missä sektio sitten on. Joko Kättärillä tai Naistenklinikalla. Helsingissä kuitenkin, joka on hankalampaa kun asutaan Porvoossa. Miehellä ja lapsilla matkaa katsomaan meitä. En tiedä voiko sektioäiti saada perhehuonetta?
 
Hei kaikille uusille taaskin:) ja onnea Noel ultraan huomenna!:) Tiedän ton tunteen, mulla vielä ultraan aikaa 3 viikkoa..silloin siis 12+2 ja muakin jännittää se ihan kauheesti. Onneksi mies tulee mukaan, niin on siellä sitten asiat miten vaan, se rauhoittaa mua<3
Ja Tähti-73, sullekin paljon onnea siihen tuloksen saamiseen! Eikös se ollut tällä viikolla kun saat vastauksen?
 
Moi vaan kaikille :) täälläkin ilmoittautuu 40v ensisynnyttäjä helsingistä ja nyt mennään viikolla 28 :) Hurja jännitys ollut kyllä koko raskauden ajan päällä, että miten sujuu kun tätä pientä yritettiin useampi vuosi ja hoidoilla tärppäsi vihdoin ja viimein <3

Vaihtelevasti on mennyt raskausaika, heti alusta oli paljon kaikkia oireita oksentamista lukuunottamatta. Nyt alkaa olemaan liikkumein ja nukkuminen vaikeaa, ähinää ja puhinaa kun yrittää jotain tehdä :)

Onko täällä muita Helsingistä tai tästä läheltä?


Niin ja lisäyksenä, selkä ja jalat alkaa kohta sanomaan sopimuksen irti :/ ei kärsi kauaa olla jaloillaan kun jalat alkaa turpoamaan ja selkä meinaa mennä poikki. Saa nähdä kauanko tässä vielä töissä käydään, kun äippälomakin alkaisi jo tammikuun alkupuolella.
 
Muokattu viimeksi:
Moi vaan kaikille :) täälläkin ilmoittautuu 40v ensisynnyttäjä helsingistä ja nyt mennään viikolla 28 :) Hurja jännitys ollut kyllä koko raskauden ajan päällä, että miten sujuu kun tätä pientä yritettiin useampi vuosi ja hoidoilla tärppäsi vihdoin ja viimein <3

Vaihtelevasti on mennyt raskausaika, heti alusta oli paljon kaikkia oireita oksentamista lukuunottamatta. Nyt alkaa olemaan liikkumein ja nukkuminen vaikeaa, ähinää ja puhinaa kun yrittää jotain tehdä :)

Onko täällä muita Helsingistä tai tästä läheltä?

Tervetuloa J-Maru joukkoomme iloiseen! :flower

Uudeltamaalta ja esikoinen tulossa rv15.

Hyvää odotusta:Heartbigred

Täällä onkin paljon uusia tullut viimeaikoina:)
 
Last edited by a moderator:
Hei kaikille uusille taaskin:) ja onnea Noel ultraan huomenna!:) Tiedän ton tunteen, mulla vielä ultraan aikaa 3 viikkoa..silloin siis 12+2 ja muakin jännittää se ihan kauheesti. Onneksi mies tulee mukaan, niin on siellä sitten asiat miten vaan, se rauhoittaa mua<3
Ja Tähti-73, sullekin paljon onnea siihen tuloksen saamiseen! Eikös se ollut tällä viikolla kun saat vastauksen?

Kiitos s m k !:)
Juu, tulos "pitäisi" olla tiedossa perjantaina....
Pian on siis tietoa...
 
Moi vaan kaikille :) täälläkin ilmoittautuu 40v ensisynnyttäjä helsingistä ja nyt mennään viikolla 28 :) Hurja jännitys ollut kyllä koko raskauden ajan päällä, että miten sujuu kun tätä pientä yritettiin useampi vuosi ja hoidoilla tärppäsi vihdoin ja viimein <3

Vaihtelevasti on mennyt raskausaika, heti alusta oli paljon kaikkia oireita oksentamista lukuunottamatta. Nyt alkaa olemaan liikkumein ja nukkuminen vaikeaa, ähinää ja puhinaa kun yrittää jotain tehdä :)

Onko täällä muita Helsingistä tai tästä läheltä?


Niin ja lisäyksenä, selkä ja jalat alkaa kohta sanomaan sopimuksen irti :/ ei kärsi kauaa olla jaloillaan kun jalat alkaa turpoamaan ja selkä meinaa mennä poikki. Saa nähdä kauanko tässä vielä töissä käydään, kun äippälomakin alkaisi jo tammikuun alkupuolella.
Heippa j-maru ja tervetuloa porukkaan. Saako kysyä mitä hoitoja sulle ehdittiin tehdä ennenkun tärppäs? Itse tein plussatestin sinä aamuna kun oltiin menossa koeputkihedelmöityksen pistosohjaukseen. Pelkään piikkejä joten tais kroppakin pelästyä ajatusta. Mulla tärppäs ekalla clomifen kuurilla eikä siis syytä löytynyt miksen aiemmin raskautunut. Nyt kuitenkin maailman onnellisin olotila ja rv 9 alkaa huomenna.
 
Heippa j-maru ja tervetuloa porukkaan. Saako kysyä mitä hoitoja sulle ehdittiin tehdä ennenkun tärppäs? Itse tein plussatestin sinä aamuna kun oltiin menossa koeputkihedelmöityksen pistosohjaukseen. Pelkään piikkejä joten tais kroppakin pelästyä ajatusta. Mulla tärppäs ekalla clomifen kuurilla eikä siis syytä löytynyt miksen aiemmin raskautunut. Nyt kuitenkin maailman onnellisin olotila ja rv 9 alkaa huomenna.


Aloitin aikanaan syömään clomifeneja, joilla saatiin ensin ovulaatio säännölliseksi ja yritettiin sillä luomuna jonkin aikaa, Sitten yritettiin 1 inseminaatio, mutta tuloksettomana. Sen jälkeen oli laparoskopia eli nukutuksessa tähystettiin munajohtimet, joissa ei tukoksia löytynyt. Siitä sitten siirryttiin IVF hoitoihin ja piikittelyksihän se meni :( eka kerta ei tuottanut vastetta ollenkaan ja seuraava yritys isommilla annoksilla. Tuloksena nega, seuraaavksi ICS eli mikroinejktio ja siitäkin nega, pakkaseen tosin saatiin pari munasolua. Pakastealkiota yritettiin ensin luomukiertoon, ei ovista. SItten lääkkeellinen kierto ja siirrosta nega. Vika yritys oli sitten oikein hevosannoksilla ja ICSI:llä ja siitä sitten tämä plussa <3 voin sanoa, että raskasta oli! 3 kertaa munasolupunktio, joka suhteellisen rankka kokemus sekin. Ja piikittelyt olivat aivan hirveitä, hyih! Mutta eipä siinä muu auttanut. Ja ihana kuulla, että siellä tärppäsi ilman noita rankkoja hoitoja :)
 
Tervetuloo j-maru!! Ja paljon onnea!

Mä oon kans Helsingistä.

Edellisen kumppanin kanssa olin myös hoidoissa. Kertaalleen kerättiin munasolut joista saatiin kolme hedelmöittymään, yks tarras kiinni mutta oli ilmeisesti tuulimuna. Mulla ei kestäny nuppi sitä pettymyskierrettä, joten lopetettiin siihen yhteen munasolupunktioon.

Ja nyt sitte tulin yks kaks yllättäen raskaaksi uudelle tuttavuudelle Elämä tarjoilee yllätyksiä.
 
Mä olen kanssa helsinkiläinen. Kolmas lapsi tulossa ja 16.vko menossa. Tä oli toinen neuvolakäynti. Ihana kuulla sydänäänet. Itse en tunne liikkeitä mutta neuvolatäti sanoi tuntevansa, kun piteli vatsaa. Sokerirasitukseen pitäisi varata aika tammikuulle ja samalla rh negat.veriryhmän takia verikoe vasta-aineista. Missä labrassa ootte Helsingissä käyneet? Siellä kun pitää sen 3 tuntia jaksaa olla.
 
Tervetuloo j-maru!! Ja paljon onnea!

Mä oon kans Helsingistä.

Edellisen kumppanin kanssa olin myös hoidoissa. Kertaalleen kerättiin munasolut joista saatiin kolme hedelmöittymään, yks tarras kiinni mutta oli ilmeisesti tuulimuna. Mulla ei kestäny nuppi sitä pettymyskierrettä, joten lopetettiin siihen yhteen munasolupunktioon.

Ja nyt sitte tulin yks kaks yllättäen raskaaksi uudelle tuttavuudelle Elämä tarjoilee yllätyksiä.


Kiitos Noel! Ja onneksi olkoon sinnekin, elämä tosiaan tarjoilee yllätyksiä! :)
 
Mä olen kanssa helsinkiläinen. Kolmas lapsi tulossa ja 16.vko menossa. Tä oli toinen neuvolakäynti. Ihana kuulla sydänäänet. Itse en tunne liikkeitä mutta neuvolatäti sanoi tuntevansa, kun piteli vatsaa. Sokerirasitukseen pitäisi varata aika tammikuulle ja samalla rh negat.veriryhmän takia verikoe vasta-aineista. Missä labrassa ootte Helsingissä käyneet? Siellä kun pitää sen 3 tuntia jaksaa olla.

Catlin, Kampissa oleva husin labra on kiva,se on iso, valoisa, uusi ja lähellä kaikkea
 
Moi vaan kaikille :) täälläkin ilmoittautuu 40v ensisynnyttäjä helsingistä ja nyt mennään viikolla 28 :) Hurja jännitys ollut kyllä koko raskauden ajan päällä, että miten sujuu kun tätä pientä yritettiin useampi vuosi ja hoidoilla tärppäsi vihdoin ja viimein <3

Vaihtelevasti on mennyt raskausaika, heti alusta oli paljon kaikkia oireita oksentamista lukuunottamatta. Nyt alkaa olemaan liikkumein ja nukkuminen vaikeaa, ähinää ja puhinaa kun yrittää jotain tehdä :)

Onko täällä muita Helsingistä tai tästä läheltä?


Niin ja lisäyksenä, selkä ja jalat alkaa kohta sanomaan sopimuksen irti :/ ei kärsi kauaa olla jaloillaan kun jalat alkaa turpoamaan ja selkä meinaa mennä poikki. Saa nähdä kauanko tässä vielä töissä käydään, kun äippälomakin alkaisi jo tammikuun alkupuolella.

Tervetuloa j-maru minunkin puolesta! Olen myös Helsingistä mutta vasta 13+5 menossa.
Jää vaan suosiolla jo saikulle ja siitä äippälomalle, jos yhtään tuntuu, ettet jaksa töissä kunnolla!!
 
Mä kävin Oulunkylän HUSlabrassa pari viikkoa sitten, ihan ok paikka vaikka paljon väkeä kun kävin maanantaina aamulla. Ei mitenkään hurjan viihtyisä.

Nyt on tulokset tullu ja ihmettelen alhaista S-HCGBV/D -arvoa, oli siis 9+0 lukema 29. Ja S-PAPPA on 1930, se on kai ok? Mutta jos oikein ymmärsin niin pitäis huolestua jos hcgbv olisi korkea.. ja toi s-pappa matala. Neuvolantäti sanoi vaan, että kaikki arvot oli normaalit. Eipä olisi kannattanu alkaa googlettelemaan.
 
Minä tulin luomusti raskaaksi parin kuukauden päästä siitä, kun olimme miehen kanssa käyneet 2/15 väestöliitolla tutkimuksissa, jossa ei todettu mitään muuta estettä raskaudelle kuin ikä ja ylipaino. Meillä oli aiemmin tuulimunaraskaus 3/13. Nyt tosiaan raskausviikko 32+6 menossa.
 
Hei, Oulun seudulta olen kotoisin!

Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä voi synnyttää OYS:issä Oulussa ja Oulaisissa (ehkä myös Kajaanissa), ja luulisin, että voin vapaasti valita haluamani synnytyssairaalaan. Ainakin niin kauan kuin ei ole tiedossa riskejä synnytyksen osalta....

Tässä nyt siis pähkäilen OYS:n ja Oulaskankaan välillä ja yritän etsiä tietoa. Toivottavasti pääsisin jossain vaiheessa tutustumiskäynneille molempiin paikkoihin. Mies tuntuu olevan vahvasti sitä mieltä, että totta kai yliopistosairaalaan, mutta itse haluaisin mieluummin pienempään yksikköön. Pelkään, että OYS on kovin kiireinen ja kalsea paikka.

Mutta ennen synnytystä ehtii vielä miettiä montaa muutakin asiaa, niskapoimu-ultrakin on vielä käymättä, mutta ajatuksen askartelee jo kaukana tulevaisuudessa :)

Hyvää odotusta myös teille muille!
 
Moi Bamse ja Solavi, tervetuloa!!

Bamse aika samoilla viikoilla mennään ja mä oon myös hermoilija. Ylihuomenna ultra, jännittää niin että pissaan varmaan housuun.

Onneksi todennäköisyydet on kuitenkin sun puolella, mutta kyllähän sitä silti jännittää. Niin on iso ja tärkeä asia kyseessä. Tsemppiä ultraan, toivottavasti siellä vauva potkiskelee ja kaikki hyvin!
 
En ole tänne paljoa kirjoitellut kun raskaus on niin alussa (vissiin 6+3 tänään?) ja muutenkin on kaikenlaista hässäkkää, tämän minun pikku silmäteräni ensimmäinen syntymäpäivä kolkuttelee ihan ovella ja olen hänen raskausaikaa ja synnytystä miettinyt tosi paljon tässä lähipäivinä ja kokenut suurta haikeutta kun kaikesta on jo vuosi. Oli ihana synnyttää joulun odotuksen aikana ja synnytys oli muutenkin "helppo". Ja tuo tyttö niin ihana tyttö.

Jotenkaan edes aina muista että olen taas raskaana kun muuta oiretta ei ole kuin pahoinvointia silloin tällöin ja väsymystä (mitä nyt on muutenkin). Eka neuvolakin on vasta 10.12. Vähän sitä odottelee, että lähtis käyntiin tää raskaus :joyful: Eka neuvola tekee siitä vähän konkreettisemman, nyt vaan mennään päivästä toiseen tytön kanssa oli huono olo tai ei. Ei muuten ole mitään herkkua vaihtaa kakkavaippaa, jos sattuu olemaan huono olo :grin

Tsemppiä meille kaikille kypsille tuleville äideille, uusille tulijoille sekä täällä jo keskusteleville! :love017
 
Heiii olin ultrassa tänään ja siellä hän näytti keskisormea ja pui nyrkkiä. <3 Niskaturvotus 1.7 ja pää-perä 62mm. Kaikki kai näytti normaalilta. Aika rauhallinen pötkylä siellä oli, nyrkkien heiluttelua lukuun ottamatta ei kääntyillyt kuin kerran kun yskiskelin tyyppiä hereille. Meikällä valui kyyneleet koko ajan kun olin niin onnellinen.

La siirtyi 7.6. ja koko vastasi nyt 12+4. Viikon päästä sitten tulee ne jotkut riskiarviot postissa.

Tämä oli Kättärillä ja oli oikein ystävällinen täti.

Lisäksi kuulin tänään että yksi kaveri on raskaana melkein samoilla viikoilla. Oi onnea!!

Mitäs muille kuuluu?
 
Heiii olin ultrassa tänään ja siellä hän näytti keskisormea ja pui nyrkkiä. <3 Niskaturvotus 1.7 ja pää-perä 62mm. Kaikki kai näytti normaalilta. Aika rauhallinen pötkylä siellä oli, nyrkkien heiluttelua lukuun ottamatta ei kääntyillyt kuin kerran kun yskiskelin tyyppiä hereille. Meikällä valui kyyneleet koko ajan kun olin niin onnellinen.

La siirtyi 7.6. ja koko vastasi nyt 12+4. Viikon päästä sitten tulee ne jotkut riskiarviot postissa.

Tämä oli Kättärillä ja oli oikein ystävällinen täti.

Lisäksi kuulin tänään että yksi kaveri on raskaana melkein samoilla viikoilla. Oi onnea!!

Mitäs muille kuuluu?


Hienoa kuullä että ultrassa kaikki hyvin <3 uskon kuinka onnellinen olet :D muistan itsekin sen nt ultran ja voi sitä kyynelten määrää :) sitten sai vielä jännittää rakenneultraan, huih! Mutta onnea vielä paljon!

Täällä tosiaan 28+3 menossa nyt ja kovasti supistellut pari päivää, johtuen kyllä ihan työstressistä ja onneks viikonloppu tulossa ja saa huilia, mutta jos ei ala helpottamaan niin lekuriin mentävä.
 
Takaisin
Top