Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MS, se vaihtelee kaiken noiden välillä! Harjoitussupistukset voi muutaman kuukauden ajan pehmentää, lyhentää ja avata kohdunkaulaa tai jos mitään ei ennakkoon ole tapahtunut voi raju synnytyksen alku tehdä saman minuuteissa!
 
Satru :) kuullostaa tutulta, meidänkin jäbä oli tuollainen mahdoton mahassa... Ja nyt livenä ihan mahdoton, kun sille päälle menee.. Härkäpoika oikein ;) !! :)

Mulla on ihan päinvastainen kokemus härkälapsesta :) Mun esikoinen on härkä ja oli mahassa rauhallinen, lapsena rauhallinen ja nyt täysi-ikäisenäkin rauhallinen :) Johtuu ehkä sen isästä joka on kans härkä ja rauhallinen :) Nyt tämä mun "uusi" mies on kans härkä, mutta ei todellakaan rauhallinen, siksi kait hänen jälkeläiset riehujia :D
 
Noihin hyviin lastenlaululevyihin kommentoin vielä sen verran, että omasta puolestani voisin suositella mm. Pikku papun lauluja, Urpoa&Turpoa, Karvakorvan laulupurkkia, Vauvan vaakaa ja Soivaa Siiliä..., työssäni olen ne hyviksi ja koukuttavaksi havainnut, sekä lasten että aikuisten mielestä... ;)
 
Noihin hyviin lastenlaululevyihin kommentoin vielä sen verran, että omasta puolestani voisin suositella mm. Pikku papun lauluja, Urpoa&Turpoa, Karvakorvan laulupurkkia, Vauvan vaakaa ja Soivaa Siiliä..., työssäni olen ne hyviksi ja koukuttavaksi havainnut, sekä lasten että aikuisten mielestä... ;)

Kiitti vinkeistä Muumimamma-74 !! :p
 
Noihin hyviin lastenlaululevyihin kommentoin vielä sen verran, että omasta puolestani voisin suositella mm. Pikku papun lauluja, Urpoa&Turpoa, Karvakorvan laulupurkkia, Vauvan vaakaa ja Soivaa Siiliä..., työssäni olen ne hyviksi ja koukuttavaksi havainnut, sekä lasten että aikuisten mielestä... ;)

Kiitti vinkeistä Muumimamma-74 !! :p
 
Mulla on ihan päinvastainen kokemus härkälapsesta :) Mun esikoinen on härkä ja oli mahassa rauhallinen, lapsena rauhallinen ja nyt täysi-ikäisenäkin rauhallinen :) Johtuu ehkä sen isästä joka on kans härkä ja rauhallinen :) Nyt tämä mun "uusi" mies on kans härkä, mutta ei todellakaan rauhallinen, siksi kait hänen jälkeläiset riehujia :D

Satru :) Sori kirjoitin vähän epäselvästi, tämä poika on siis hurjan rauhallinen, oli mahassa ja nyt livenäkin... eli vain "pillastuessaan" on ihan mahdoton ja härkäpäinen...Sitä mä tarkoitin :)
 
Minusta lapsille on hyvä laulaa lastenlauluja ja sen lisäksi voi soittaa muuta musiikkia. Nykyisin lapset kuulevat pääosin aikuisille suunnattua musiikkia ja vain harvoin lastenmusiikkia. Monipuolisuus on hyvästä kunhan ei unohda laulamista, sellaisia sävelkulkuja,joita pienikin osaa tapailla.
 
Noihin hyviin lastenlaululevyihin kommentoin vielä sen verran, että omasta puolestani voisin suositella mm. Pikku papun lauluja, Urpoa&Turpoa, Karvakorvan laulupurkkia, Vauvan vaakaa ja Soivaa Siiliä..., työssäni olen ne hyviksi ja koukuttavaksi havainnut, sekä lasten että aikuisten mielestä... ;)
Mäkin kirjoitin nää muistiinpanoihin. Pakko on ollu alkaa kirjoittaa jotain vinkkejä ylös, ei niitä enää täältä löydä.

Mä kävin muuten hierojalla viime vkolla. Pyysin, et hierois lapojen kohdalta selästä ja vähän sivuista. Sain niska-hartia -hieronnan. Ihan omituista. Olin istuma-asennossa ja nojasin kasvoja sellaiseen tukee, jossa oli aukko. Koko kroppa väsyi, kun ei edes rinta ollut tuettuna. Meen viel täl vkolla kerran, josko sais mitä tilaa ja kylkimakuulla. Mulla on taas toi murtunu kylki ihan väsy.

Kävin tsoppaa itelle muutaman kesäneuleen, raskauden jälkeiseen aikaan siis. Koitin kattoo imetysystävällisiä. Tuntui tositosi lohduttavalta, kun tajus et hitto reilu kolme vkoo enää laskettuun. Et kyllä tää oikeesti kohta loppuu! Meinasin ostaa uuden kesätakinkin, mutta en vielä raaskinu.

Mä melkeen toivon, ettei vauvaa voi kääntää, että menis sit sektioon ja mun ei tarttis varsinaisesti päättää mitään. Tai, et synnytys alkais itestään jo aiemmin, ni ei ehtis panikoida. Katotaan mitä kaikkee huomen selviää.
 
Minusta lapsille on hyvä laulaa lastenlauluja ja sen lisäksi voi soittaa muuta musiikkia. Nykyisin lapset kuulevat pääosin aikuisille suunnattua musiikkia ja vain harvoin lastenmusiikkia. Monipuolisuus on hyvästä kunhan ei unohda laulamista, sellaisia sävelkulkuja,joita pienikin osaa tapailla.
Mutsi just kysyi tänään et muistako ku se lauloi aina ku oltiin pieniä. En muista. Lauloi just kaikkee lasten liirum-laarumeita. Ne laulut mä kyllä osaan...
 
Mä muuten ompelin itelleni kuopuksen imetyksen aikoihin pari tuubihuivia näkösuojaksi. Ohutta trikookangasta n 40cm pala (en muista leveyttä mut käytin koko leveyden, en siis leikannut mitään pois, ja sit vaan päät ompelin yhteen, en edes kantannut millään tavalla kun se trikoo kuitenkin rullautui kivasti. Käytin sitä tuubihuivina 2-3 kertaa kaulan ympäri laitettuna ja imettäessä avasin niin että oli vaan toisen olan yli ja edestä imetyspuolen rinnan peitteenä ja vauva siellä piilossa syömässä. Hitto et on vaikee selittää niin et joku ymmärtäis tosta jotain! :D
 
Janna, eihän toi panonlasku sit vielä mikään ongelma oo? Jos ois 20 tai jtn, ni vois olla huolissaan?

Eilen mun taas luultiin olevan rv 20. Millasia vattoja jengillä on ollu? Ei tää mikään minimaha oo. Ehkä sit ku mä oon pitkä ni näyttää suhteessa pieneltä. En tie.
 
Minusta lapsille on hyvä laulaa lastenlauluja ja sen lisäksi voi soittaa muuta musiikkia. Nykyisin lapset kuulevat pääosin aikuisille suunnattua musiikkia ja vain harvoin lastenmusiikkia. Monipuolisuus on hyvästä kunhan ei unohda laulamista, sellaisia sävelkulkuja,joita pienikin osaa tapailla.

Hyvä Yölento :)

Aivan näin, lauluista pitää ja siinä ois kiva, vaikka leikkiä samalla :)
 
Janna, eihän toi panonlasku sit vielä mikään ongelma oo? Jos ois 20 tai jtn, ni vois olla huolissaan?

Eilen mun taas luultiin olevan rv 20. Millasia vattoja jengillä on ollu? Ei tää mikään minimaha oo. Ehkä sit ku mä oon pitkä ni näyttää suhteessa pieneltä. En tie.
Juu, ei oo panojen määräkään laskenut. ;D Ei vaiskaan, yhdelle toiselle lokakuiselle (suunnilleen sama bmi) oli sanottu että -9kg kohdalla aletaan tarkkailla napanuoran virtauksia jne. Eli vajaa 4kg painonlasku ei vielä oo mitenkään hälyyttävä. Katoin tarkemmin viime raskauden äitiyskorttia ja itse asiassa koko raskauden ajan paino sahas -2 ja +0,5 kg lähtöpainoon verrattuna. Siis useamman kerran laski ja nousi, melkeen joka toisella kerralla nousi ja joka toisella laski. :D
 
Janna, eihän toi panonlasku sit vielä mikään ongelma oo? Jos ois 20 tai jtn, ni vois olla huolissaan?

Eilen mun taas luultiin olevan rv 20. Millasia vattoja jengillä on ollu? Ei tää mikään minimaha oo. Ehkä sit ku mä oon pitkä ni näyttää suhteessa pieneltä. En tie.
Älä huoli. Mäkin kuulen vattani pienuudesta. Jopa siellä äippäpolilla kätilö ja lääkäri totes ku riisuiduin että voi kun sä oot pieni. Pitäs kai olla valas. Itellä kyllä semmonen olo.
 
Takaisin
Top