Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mamma Mian LA päivitetty. Metola2 lisätty listalle.

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12./ 1./
Nuska76
Metola2

Mulla la tarkentui 7.9. ja sairaalaksi Hyvinkää
 
Mulla oli suunnitelmissa tehdä isyyspakkaus joululahjaksi miehelle, mutta sitten se jotenkin jäi tekemättä. Ostin hänelle kylpytakin, kun sellaista oli toivonut ja vauvalle ammeen yhteisiä pesuhetkiä varten.

Hyvä lahjaidea :) !!
 
Mä jostain luin, että on tehty niinpäin, että rokkibiisit on tehty tuutulaulutyylillä. En vaan löytäny niitä heti mistään youtubesta ainakaan rock-a-by-tyyppisillä hauilla. Nirvanaa kehuttiin xD haha, kuulostaa hauskalle! Hevosaurusten lisäkshän on joku toinen dinobändi, mutten senkään nimeä muista. Mun aivo on lakannu toimimasta lopullisesti. Keskittyy vaan kehon tuntemuksiin, joita siis liian vähän :p

Verenpaineet on laskenu muuten onneks aika normitasolle sen neuvolakeikan jälkeen, muksu liikkuu, joten ehkä suurimmalta säikähdykseltä selvitään.. Painokin laski ihan vähän, eli ilmeisesti tirvotus helpottaa. Toivon tän olevan hyvä merkki eikä mitään huonoa. Tänä aamuna oli ekaa kertaa tuntuvampi(a) supistuksia, oli melkein tuskallista istua vessassa, mut nopeesti loppu sen jälkeen. Mutta ehkä se tästä kohta!!

@Bamse, joko oot tositoimissa? :) Tai @ms74?

Meillä mies soittaa vauvalle kitaralla LIVENÄ Guns & Roses jne...että rokkiakin saa kuulla kotona :)

Ja mä Metallicaa, Jazzia, Funkia, klassista....
:hug007:laughing021
 
Last edited by a moderator:
Kävin tänään ostamassa käytetyt Brion tuplarattaat, kaksi kantokoppaa ja hoitoalustan. Niitä kun pakattiin autoon tuli jotenkin outo olo, et miks mä tällaisia ostan, ihan turhaa rahanmenoa! Kävi mielessä että ihan hullua mun on täälläkään kirjoitella, tykkään vaan niin paljon vauvoista ja raskaana olemisesta. Siis ihan kuin en uskois olevani oikeesti raskaana. Vatsan koosta ja vauvan liikkeistä ei voi olla huomaamatta raskautta mutta kuitenkin on tän päivän ollut outo utopistinen olo.
Aamulla neuvola, saa nähdä millasen kohtauksen th saa kun näkee et mun paino on vieläkin pudonnut, nyt vajaa 4kg lähtöpainosta.
 
Kävin tänään ostamassa käytetyt Brion tuplarattaat, kaksi kantokoppaa ja hoitoalustan. Niitä kun pakattiin autoon tuli jotenkin outo olo, et miks mä tällaisia ostan, ihan turhaa rahanmenoa! Kävi mielessä että ihan hullua mun on täälläkään kirjoitella, tykkään vaan niin paljon vauvoista ja raskaana olemisesta. Siis ihan kuin en uskois olevani oikeesti raskaana. Vatsan koosta ja vauvan liikkeistä ei voi olla huomaamatta raskautta mutta kuitenkin on tän päivän ollut outo utopistinen olo.
Aamulla neuvola, saa nähdä millasen kohtauksen th saa kun näkee et mun paino on vieläkin pudonnut, nyt vajaa 4kg lähtöpainosta.
Onks sulle tulossa siis kaksoset??? Multa on menny ihan ohi! Vai ostitko kaks kantokoppaa vaan ku tykkäät vauvoista?:cat:

Mikä sun lähtö bmi oli?

Mä hain eilen sen doomoo-säkkituolin, käytetyn. Samalla ostin triptrap-syöttötuolin, siihen tuli vauvakaaret ja pehmusteet mukana. Sattui oleen siel samassa paikassa, oli just laittamassa niitä myyntiin. Hyvä mäihä! Ja sitten hain kans hoitoalustan vessan hoitopöydälle.

Hankkimatta on vielä kätkyt- ja itkuhälytin ja sellainen vauvapesä. Ja tuttipulloja ei oo yhtään! Sitte riittää roina tähän kohtaan. Rahaa on menny tähän mennessä reilut 1.100 euroa vauvan kamoihin ja kirppislöytöihin. Ne me on maksettu puoliksi. Uutena on ostettu vain turvakaukalo. Ton setin lisäksi on menny 1.400 euroa mun vaatteisiin, apteekki/lekuriin ja uusiin vauvan vaatteisiin. Noi mä oon maksanu ja mutsi avustanut. En oo kaikkii viimeisiä kuitteja käyny viel läpi ja tänään pitää taas apteekkiin. :nailbiting:

Taas herätty klo 5. Pesukone on päällä, pesen tänään meidän peitot ja tyynyt, näyttäis tulevan aurinkoinen ja tuulinen pvä.
 
Meillä mies soittaa vauvalle kitaralla LIVENÄ Guns & Roses jne...että rokkiakin saa kuulla kotona :)

Ja mä Metallicaa, Jazzia, Funkia, klassista....
:hug007:laughing021
Mä laulan masuasukille Robinia ja Sannia ja Cheekkiä ja mitä näitä kotimaisia nyt on. Eka "tuutulaulukirja" Robin Kaikki hitit....Mulla ois tuossa sähkäri kans muttei taida mahtuu vattan kans soittaa tai saattaa vauva saada vielä jonkun sätkyn masussa kun väräjää suoraan sinne. Hih.
 
Bamse ja Kuukassius, te ootte menossa ihan lungisti synnyttää ekaa kertaa? Ei mitään erikoista, normihommii, normihommii :)? Ootteko valmistautunu vai meette ihan vaan käymään synnyttääs? Teillä on molemmilla alatiesynnytys suunnitelmissa?

Mun pitää huomen varmaan tehdä päätös synnytystavasta. Ihan kuutamolla vieläkin.

MS74 sä sait sitte siunauksen kuitenkin alatiesynnytykseen?
 
Mä laulan masuasukille Robinia ja Sannia ja Cheekkiä ja mitä näitä kotimaisia nyt on. Eka "tuutulaulukirja" Robin Kaikki hitit....Mulla ois tuossa sähkäri kans muttei taida mahtuu vattan kans soittaa tai saattaa vauva saada vielä jonkun sätkyn masussa kun väräjää suoraan sinne. Hih.
Joo, älä soita. Tää kääntyi sen live blues-keikan jälkeen.

rv muuten 36+2.
 
Tsemppiä Kuukassius ja Bamse ! Eiköhän pian ala jotain tapahtuu. Onko Teillä vielä neuvolakäyntejä tai sovittu yliaikakontrollia ?
 
Bamse ja Kuukassius, te ootte menossa ihan lungisti synnyttää ekaa kertaa? Ei mitään erikoista, normihommii, normihommii :)? Ootteko valmistautunu vai meette ihan vaan käymään synnyttääs? Teillä on molemmilla alatiesynnytys suunnitelmissa?

Mun pitää huomen varmaan tehdä päätös synnytystavasta. Ihan kuutamolla vieläkin.

MS74 sä sait sitte siunauksen kuitenkin alatiesynnytykseen?
Juu sain. Kyllä mä nyt luotan sit siihen. Jos menee v-tuiks ni menköö.
 
Janna75: paljon maksoit tuplarattaista? Mun tarvis kans hankkia, mut en tori.fi:stä ole sopivia löytänyt.

Mä olen ihan varma että tää jätkä mahassa on hullu! Sai eilen hirveän hepulin ja liikkui niin että melkein ulvoin kivusta. Sen jälkeen tulikin sitten niin kipeä supistui että pelkäsin sen syntyvän siihen. En tiedä laskeutuiko se nyt sitten lähtökuoppiin kun koko lantio oli "tulessa" sen liikkeistä ja supistuksesta...ja mitä kaikkea tää jäbä vielä keksii..vähän yli kuukausi laskettuun aikaan!
 
Sirpa, yks on tulossa mut kävi pieni moka/tuuri, ihan miten vaan... :D Sattui siis olemaan saman kadun varrella yhdellä myynnissä erillinen kantokoppa ja hoitoalusta ja toisella tuplarattaat. Tuplarattaiden myynti-ilmossa ei lukenut mitään kantokopasta enkä kysellyt löytyisikö. Kävin sit ekaks hakemassa pienemmät tavarat ja sit vaunut ja kun olin kattomassa vaunuja myyjä ilmoitti että niin näihin kuuluu kans yks kantokoppa. :D Siks niitä on nyt sit kaksin kappalein. Ja ainakin ensisilmäyksellä tuo erillinen Emman koppa näyttää paremmalta kuin itse vaunuihin kuuluva.
Mä heräsin klo 4.44 enkö meinannut enää saada unta. Sit näin ihan ihme unta kunnes kuopus herätti seiskalta. Kohta lähtö neuvolaan.
 
Janna75: paljon maksoit tuplarattaista? Mun tarvis kans hankkia, mut en tori.fi:stä ole sopivia löytänyt.

Mä olen ihan varma että tää jätkä mahassa on hullu! Sai eilen hirveän hepulin ja liikkui niin että melkein ulvoin kivusta. Sen jälkeen tulikin sitten niin kipeä supistui että pelkäsin sen syntyvän siihen. En tiedä laskeutuiko se nyt sitten lähtökuoppiin kun koko lantio oli "tulessa" sen liikkeistä ja supistuksesta...ja mitä kaikkea tää jäbä vielä keksii..vähän yli kuukausi laskettuun aikaan!
Oi helvetti. Mitä se siellä puuhaa... Mulla ei varsinaisesti liikkeet tee kipeetä, ennemminkin ilkeetä. Ja jos se lujaa liikahtaa ni pomppaan ja ynähdän. Toissapäivänä oli niitä sukkapuikkopistelyjä ku olin koiran kanssa pihalla. Et teki mieli kävellä jalat ristissä jotenki.
 
Satru, 70€ Brion tuplarattaat. Ei hajuakaan vuosimallista tms. Kantokoppa, sade- ja hyttyssuoja kuului hintaan. Muuten hyvässä kunnossa mutta oikeanpuoleinen se lukitus mistä vaunut saa kasaan on jäykkä, mä en saanut niitä ite kasaan. Onneks oli vahva teinipoika mukana nostoapuna niin hän sai sen. Pitää vaan öljytä niin eiköhän sit pelitä.
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Hb oli laskenut, nyt 116 mutta ei tarvii vielä lisärautaa (vatsa ei kestäiskään). Verenpaine 106/67, sf 18 (nätisti keskikäyrän alapuolella), vauvan syke 152 ja liikkui paljon, monotti kunnolla anturaa. :D Saatiin Kelan paperit jne. Mies ja kuopus oli mukana ja th kehu niiiin paljon meidän onnellista ja harmonista perhettä. :D Ai niin, painosta tuli noottia... Viime kerrasta pudonnut tasan kilon, yhteensä 3,6kg. Muistutteli tasaisesta ruokailurytmistä ja lautasmallista jne mutta ei ollut kovinkauhuissaan. Ja sokerimittauksiin oli tyytyväinen, nyt jatkan vaan mittailuja silloin tällöin. :)
 
Takaisin
Top