Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on yks Rockabye baby (muistaakseni kirjoitetaan noin...) levy, ostin miehen isyyspakkaukseen viime raskaudessa. Mies tykkäs mutta mä olin kyllä vähän pettynyt, en meinannut tunnistaa biisejä lainkaan.
Jee, me taidettiin löytää tuplarattaat tänään! Mennään illalla kattomaan. Maksaa 70€. Kuvissa (tori.fi) näyttävät tosi hyväkuntoisilta ja jykeviltä. Kantokoppa vauvalle puuttuu niistä mut fb-kirpparilta löytyi sekin kympillä ja vielä samalta kadulta! :D vaunut on vaan tosi isot et täytyy kokeilla ekaks että mahtuvat varmasti autoon... Meillä on 7-hengen auto mut se tarkoittaa et jompikumpi teineistä istuu sit takaluukussa ja seitsemäs penkki on piilossa ja vaunut siinä kohtaa. Ja pidemmille matkoille tarvii ottaa suksiboxi käyttöön...
Mitä, isyyspakkaus? Mitäs muuta siel oli? Norsukalsarit, hieromasauva, äitinhoitotarvikkeita :3some...?
 
Mulla onkin pari päivää mennyt tässä aika lailla hössöttäessä, joten en ole ehtinyt täällä käydä muuta kuin lukemassa pikaseen teidän jutut läpi :) ! Niin siinä sitten kävi, että lääkäri määräsi mut torstaina "pakkolomalle" kolmeksi viikoksi virallisen äitiysloman alkuun saakka. Ei onneksi mitään sen vakavampaa, mutta päiväkotityöni kuormittaa työasentoineen jne.fyysisesti sen verran paljon, että supistelut nimenomaan töissä lisääntyivät ja nyt ei sitten riskeerata kuulemma yhtään, eli työt on tältä osin pulkassa. :) Kotona kyllä hommaa riittää, mutta onneksi saa tehdä omaan tahtiin ja levätäkin välillä. Tuosta isien osallistumisesta yms. sen verran, että meillä on kyllä tuleva isukki aktiivinen ja erittäin innokas tietämään kaiken mm.odotusajasta, vauvan eri kehitysvaiheista, tulee neuvolaan aina mukaan, jos vaan töistä pääsee, auttaa kaikessa mahdollisessa, siivoo, tekee kotitöitä laidasta laitaan ja ennen kaikkea viihtyy kotona vähän liiankin hyvin.. ;) ! Joten en voi kyllä valittaa, pitäis vaan osata arvostaa sen ahkeruutta enemmän, mutta tässä arjen tohinassa, sitä monet asiat muuttuu itsestään selvyyksiksi ja ei muista aina antaa sitä positiivista palautetta.. ;)! Viime viikolla mäkin sain neuvolasta ohjeet välilihan hierontaan ja hain apteekista ceridalia valmiiksi, mutta en ole vielä harkkoja aloittanut,heh.. ;). Liikelaskentaan sain myös opastukset lomakkeineen, mutta tämä mun masuasukki on kyllä sen verran aktiivinen tapaus, että eipä onneksi ole tarvinnut vielä laskeskella :) Viime päivinä vauva on vaan vilkastunut entisestään harrastamaan varsinkin tuota iltamylläystään ja välillä tuntuu, että se puskee väkisin nahkan läpi,heh.. :)
 
Mä jostain luin, että on tehty niinpäin, että rokkibiisit on tehty tuutulaulutyylillä. En vaan löytäny niitä heti mistään youtubesta ainakaan rock-a-by-tyyppisillä hauilla. Nirvanaa kehuttiin xD haha, kuulostaa hauskalle! Hevosaurusten lisäkshän on joku toinen dinobändi, mutten senkään nimeä muista. Mun aivo on lakannu toimimasta lopullisesti. Keskittyy vaan kehon tuntemuksiin, joita siis liian vähän :P

Verenpaineet on laskenu muuten onneks aika normitasolle sen neuvolakeikan jälkeen, muksu liikkuu, joten ehkä suurimmalta säikähdykseltä selvitään.. Painokin laski ihan vähän, eli ilmeisesti tirvotus helpottaa. Toivon tän olevan hyvä merkki eikä mitään huonoa. Tänä aamuna oli ekaa kertaa tuntuvampi(a) supistuksia, oli melkein tuskallista istua vessassa, mut nopeesti loppu sen jälkeen. Mutta ehkä se tästä kohta!!

@Bamse, joko oot tositoimissa? :) Tai @ms74?
Kotona ollaan. En ehdi tänne kun katon netistä Helsinki päivän konserttia ja teen välilihahierontaa...vitsi vitsi. Ihan väsy koko ajan ja muutaman pv yöt menny "menkkakivuissa" ja lonkkasäryissä ja päivät ihan loppu. Vatta niin piukee että räjähtää kohta.
 
Mulla onkin pari päivää mennyt tässä aika lailla hössöttäessä, joten en ole ehtinyt täällä käydä muuta kuin lukemassa pikaseen teidän jutut läpi :) ! Niin siinä sitten kävi, että lääkäri määräsi mut torstaina "pakkolomalle" kolmeksi viikoksi virallisen äitiysloman alkuun saakka. Ei onneksi mitään sen vakavampaa, mutta päiväkotityöni kuormittaa työasentoineen jne.fyysisesti sen verran paljon, että supistelut nimenomaan töissä lisääntyivät ja nyt ei sitten riskeerata kuulemma yhtään, eli työt on tältä osin pulkassa. :) Kotona kyllä hommaa riittää, mutta onneksi saa tehdä omaan tahtiin ja levätäkin välillä. Tuosta isien osallistumisesta yms. sen verran, että meillä on kyllä tuleva isukki aktiivinen ja erittäin innokas tietämään kaiken mm.odotusajasta, vauvan eri kehitysvaiheista, tulee neuvolaan aina mukaan, jos vaan töistä pääsee, auttaa kaikessa mahdollisessa, siivoo, tekee kotitöitä laidasta laitaan ja ennen kaikkea viihtyy kotona vähän liiankin hyvin.. ;) ! Joten en voi kyllä valittaa, pitäis vaan osata arvostaa sen ahkeruutta enemmän, mutta tässä arjen tohinassa, sitä monet asiat muuttuu itsestään selvyyksiksi ja ei muista aina antaa sitä positiivista palautetta.. ;)! Viime viikolla mäkin sain neuvolasta ohjeet välilihan hierontaan ja hain apteekista ceridalia valmiiksi, mutta en ole vielä harkkoja aloittanut,heh.. ;). Liikelaskentaan sain myös opastukset lomakkeineen, mutta tämä mun masuasukki on kyllä sen verran aktiivinen tapaus, että eipä onneksi ole tarvinnut vielä laskeskella :) Viime päivinä vauva on vaan vilkastunut entisestään harrastamaan varsinkin tuota iltamylläystään ja välillä tuntuu, että se puskee väkisin nahkan läpi,heh.. :)
Montaks kertaa päivässä sitä välilihahierontaa pitää tehdä?
 
Enpäs muuten tajunnut kysyä, eikä siinä läpyskässäkään päivittäisen hieronnan määristä mainittu, mutta riittäskö kerran päivässä.. ;) ?!
 
Mä oon käsittäny et krt pvässä. Tai siis tos sanottiin et "Vie vain 10min päivässä!" Ohjeista tuli mun mielestä yhteensä 6min, et ne loput neljä on "vapaa hierontaa" vissiin :p.
 
Mulla onkin pari päivää mennyt tässä aika lailla hössöttäessä, joten en ole ehtinyt täällä käydä muuta kuin lukemassa pikaseen teidän jutut läpi :) ! Niin siinä sitten kävi, että lääkäri määräsi mut torstaina "pakkolomalle" kolmeksi viikoksi virallisen äitiysloman alkuun saakka. Ei onneksi mitään sen vakavampaa, mutta päiväkotityöni kuormittaa työasentoineen jne.fyysisesti sen verran paljon, että supistelut nimenomaan töissä lisääntyivät ja nyt ei sitten riskeerata kuulemma yhtään, eli työt on tältä osin pulkassa. :) Kotona kyllä hommaa riittää, mutta onneksi saa tehdä omaan tahtiin ja levätäkin välillä. Tuosta isien osallistumisesta yms. sen verran, että meillä on kyllä tuleva isukki aktiivinen ja erittäin innokas tietämään kaiken mm.odotusajasta, vauvan eri kehitysvaiheista, tulee neuvolaan aina mukaan, jos vaan töistä pääsee, auttaa kaikessa mahdollisessa, siivoo, tekee kotitöitä laidasta laitaan ja ennen kaikkea viihtyy kotona vähän liiankin hyvin.. ;) ! Joten en voi kyllä valittaa, pitäis vaan osata arvostaa sen ahkeruutta enemmän, mutta tässä arjen tohinassa, sitä monet asiat muuttuu itsestään selvyyksiksi ja ei muista aina antaa sitä positiivista palautetta.. ;)! Viime viikolla mäkin sain neuvolasta ohjeet välilihan hierontaan ja hain apteekista ceridalia valmiiksi, mutta en ole vielä harkkoja aloittanut,heh.. ;). Liikelaskentaan sain myös opastukset lomakkeineen, mutta tämä mun masuasukki on kyllä sen verran aktiivinen tapaus, että eipä onneksi ole tarvinnut vielä laskeskella :) Viime päivinä vauva on vaan vilkastunut entisestään harrastamaan varsinkin tuota iltamylläystään ja välillä tuntuu, että se puskee väkisin nahkan läpi,heh.. :)
Voi, onnekas oot! Muista joo antaa kiitosta. Onko teillä eka tulossa, vai miten? Hyvää sairaslomaa (voiks niin sanoa...:cat:...?)!
 
Sirpa, Kopsasin mitä aiemmin kirjoitin isyyspakkauksesta lokakuisiin:

Mä tein siis kuopuksesta miehelle isyyspakkauksen joululahjaksi ja tässä sisältö (voi olla että jotain puuttuu listalta...):
- nikotiinipurkka-pakkaus (mies oli lopettanut polttamisen vuotta aiemmin)
- Sisu-aski (Sisua synnytykseen)
- nenäliinapaketti (onnen kyyneliä tai mun hikipisaroita varten synnytyksessä)
- lakritsipiippu (kun ei halunnut oikeaa polttaa)
- 6-pack Neekerisuukkoja (hyvänyön- ja aamu-pusu niille päiville kun olen sairaalassa)
- hoitolaukku (Vauvalehden tilattaessa sai tilaajalahjaksi yksinkertaisen mustan hoitolaukun), johon kirjoitin kangasvärillä päälle "Daddy Rocks"
- ruokalappu "Feed me Daddy", kuvioituja sideharsoja
- tuttipullo, tutteja ja tuttiketju
- vaippoja, talkkia, kosteuspyyhkeitä, kertakäyttökäsineitä, pyykkipoika (nenään laitettavaksi) ja kuvalliset vaipanvaihto-ohjeet (olikohan isukki.fi tai jotain mistä sen sai tulostettua)
- musta kylpyankka pääkallon kuvilla
- korvatulpat (ja lupa käyttää ainoastaan ennen työaamuja)
- suklaata
- Batterya (että jaksaa valvoa kun vauva huutaa)
- pari kuvakirjaa
- Muumipappa-boxerit
- Jallu-lehti (seksiin tulee tauko...)
- BabyBlues-kirja (meidän molempien lemppari sarjakuva)
- Rockabye baby- cd
- Vauvan virike- ja aktivointiopas (Vauvan hoito-oppaan annoin samalla kun kerroin olevani raskaana)
- Rölli-päiväpeitto (miestä kutsutaan töissä Rölliksi...)
- vauvalle "I <3 Dad" body ja pyjama
- vauvalle bodyja joissa tekstiti: "Sorry guys, Dad says I can't date until I'm 30", "Sorry ladies, my Daddy's taken!", "My fingers may be small but I can still wrap my Daddy around them"
- body, jossa nuolet hihoihin ja teksti "Arm" ja nuolet lahkeisiin "Leg" ja keskellä teksti "You can do this Dad!"

Laitoin osaan tavaroista sydämen muotoisen post-it lapun, johon kirjoitin käyttötarkoituksen tai muun ohjeen. :) Mies oli kyllä todella otettu tuota laatikkoa läpi käydessään. <3
 
Sirpa, Kopsasin mitä aiemmin kirjoitin isyyspakkauksesta lokakuisiin:

Mä tein siis kuopuksesta miehelle isyyspakkauksen joululahjaksi ja tässä sisältö (voi olla että jotain puuttuu listalta...):
- nikotiinipurkka-pakkaus (mies oli lopettanut polttamisen vuotta aiemmin)
- Sisu-aski (Sisua synnytykseen)
- nenäliinapaketti (onnen kyyneliä tai mun hikipisaroita varten synnytyksessä)
- lakritsipiippu (kun ei halunnut oikeaa polttaa)
- 6-pack Neekerisuukkoja (hyvänyön- ja aamu-pusu niille päiville kun olen sairaalassa)
- hoitolaukku (Vauvalehden tilattaessa sai tilaajalahjaksi yksinkertaisen mustan hoitolaukun), johon kirjoitin kangasvärillä päälle "Daddy Rocks"
- ruokalappu "Feed me Daddy", kuvioituja sideharsoja
- tuttipullo, tutteja ja tuttiketju
- vaippoja, talkkia, kosteuspyyhkeitä, kertakäyttökäsineitä, pyykkipoika (nenään laitettavaksi) ja kuvalliset vaipanvaihto-ohjeet (olikohan isukki.fi tai jotain mistä sen sai tulostettua)
- musta kylpyankka pääkallon kuvilla
- korvatulpat (ja lupa käyttää ainoastaan ennen työaamuja)
- suklaata
- Batterya (että jaksaa valvoa kun vauva huutaa)
- pari kuvakirjaa
- Muumipappa-boxerit
- Jallu-lehti (seksiin tulee tauko...)
- BabyBlues-kirja (meidän molempien lemppari sarjakuva)
- Rockabye baby- cd
- Vauvan virike- ja aktivointiopas (Vauvan hoito-oppaan annoin samalla kun kerroin olevani raskaana)
- Rölli-päiväpeitto (miestä kutsutaan töissä Rölliksi...)
- vauvalle "I <3 Dad" body ja pyjama
- vauvalle bodyja joissa tekstiti: "Sorry guys, Dad says I can't date until I'm 30", "Sorry ladies, my Daddy's taken!", "My fingers may be small but I can still wrap my Daddy around them"
- body, jossa nuolet hihoihin ja teksti "Arm" ja nuolet lahkeisiin "Leg" ja keskellä teksti "You can do this Dad!"

Laitoin osaan tavaroista sydämen muotoisen post-it lapun, johon kirjoitin käyttötarkoituksen tai muun ohjeen. :) Mies oli kyllä todella otettu tuota laatikkoa läpi käydessään. <3
Vitsit sä oot viitseliäs ollu. Ihana paketti.

Mä en aio muistaa miestä mitenkään...sorry oon ilonpilaaja mutta edelleen se pääsee niin helpolla....
 
Joo, siis toihan oli samalla miehen joululahja ja paljon oli tavaraa mitä olisin joka tapauksessa ostanut vauvalle. :) eBaystä tilailin paljon. Tein kans teineille isosiskon ja -veljen pakkaukset mutta huomattavasti suppeammat ne kyllä. :)
 
Mulla oli suunnitelmissa tehdä isyyspakkaus joululahjaksi miehelle, mutta sitten se jotenkin jäi tekemättä. Ostin hänelle kylpytakin, kun sellaista oli toivonut ja vauvalle ammeen yhteisiä pesuhetkiä varten.
 
Mamma Mian LA päivitetty. Metola2 lisätty listalle.

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12./ 1./
Nuska76
Metola2
 
Kyllä meillä ainakin mies käy päässään kaikkea läpi. Osaako hoitaa vauvaa, onko lapsi terve, mitä kaikkea muuttuu, mitä pitää hankkia, miten tullaan toimeen jne

Yölento :) Aivan, sama täällä ja
luottaa miehen kykyyn hoitaa nämä asiat.

Sitä paremmin mies hoitaa, mitä ebemmän hänen antaa touhuta asioiden parissa smiley-chores003:smiley-chores011
 
Ei mittään toimia vielä :D Vaikka harkkasupistuksia on ollut parin päivän ajan tosi paljon ja joukossa joitakin epämukaviakin. Olen kovasti toiveikas, että ne jotain tekis ja että ensi viikon aikana vaikka päästäis synnyttään!

Sauna on lämpenemässä parhaillaan ;)

Sama homma. Pystyssä ollessa malttaa alkaa supistaa reippaammin, tänään muutamia epämukavia. Mutta heti maatessa loppuu.. Tsemiä! Yritän ite ainakin tulla huikkaa tänne, jos tää ikinä täältä meinaa tulla.. :) Niitä "liveseurantoja" oli niin siistiä seurata!
 
Takaisin
Top