Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mä löydä niitä mun ohjeita. Mut 2 sormea 3-4 cm sisään, sit venytys alas ja molemmille sivuille. Venytys aina 2min. Pitää tuntuu kirvelyä tai polttelua ni sit venyy. Mulla on ceridal ihoöljyä apteekista. Tosin ollu käyttämättä nyt...:sorry:

Bebesinfossa oli myös ohjeet. Siellä oli et "työnnä molemmat peukalosi...." Mitäääh? Mun peukalot ei ainakaan ylety.... :eek:

Hehh :) Mulla jäi raskausaikana toi, kun maha oli kyllä niin iso, hyvä jos yletty napaansa
:confused013
 
Nt ultrassa kävin tällä viikolla, kaikki ok, ei niskaturvotusta ja riskiluvutkin hyvät, ainaskin ikään nähden.
La aikaistui 6 päivää, eli nyt 9.12. Tänään 14+1.
Vähitellen alkaa uskoa tähän raskauteen:)

Onnittelut Mamma Mia:love7:Heartbigred
 
Tietysti on vielä se pointti että millainen on ollu suhteen toinen osapuoli. Jotkut naiset ei ota isää mukaan raskausaikaan tai millään tavalla edes kannusta siihen. Ja vauvaakaan eivät anna isän hoitaa.

Tästä tuli mieleen... Mä en itse ymmärrä tällä foorumilla olevia keskusteluja joissa kysymyksenä on: Koska uskallatte jättää vauvan isän hoitoon?
WTF? No ei ole sitten kyllä niissä suhteissa ollut mitään luottamusta alun alkaenkaan, äiti ei ole antanut hoitaa/kannustanut hoitamaan vauvaa tai aina sitten tietty löytyy myös ne suhteet että isää ei oikeasti kiinnosta.
Meillä on ainakin heti ollut sovittuna että tyttö hoidetaan yhdessä ja kummankin pitää osata samat asiat. No iskältä tietty puuttuu tissit :) mutta noin muuten. Ja mulla on jääkaapissa aina pullollinen äidinmaitoa myös valmiina jotta isä voi myös ruokkia jos sellainen tilanne iskee päälle tai mä haluan mennä kaupassa käymään. Eli mä ainakin voisin jo nyt jättää vauvan isän hoitoon kokonaan jos joku tilanne iskisi päälle. Mitään hinkuja ei tietenkään ole pikakauppareissua enempää tehdä mutta noin periaatteessa.
Eclipse, se on pitäny aiemmin osan vanheimpainvapaasta ja myös vähän hoitovapaata. Sitä en epäile, etteikö osais hoitaa vauvaa, paremminkin ku mä. Se julistikin et hän on hyvä isä. Mä sanoin, et sen avioeron syynä ei ollu se, et se olis ollu paska isä, vaan se että se oli kusipää, petollinen mies. Ja, jos mä ettisin hyvää isää, niin en ois mun exästä ottanu avioeroa koskaan.

Mut mä ajattelin, et se toinen osapuoli on halunnut lapsen. Mä luulen, et moni nainen tekee lapsen kun suhteessa on tylsää tai elämä on muuten tylsää, tai haluaa vaihtelua tai jotain uutta sisältöä elämään. Mä en oo koskaan ajatellut niin. Mulle ekana tulee se mies, sitten lapsi. Ja lapsi tehdään yhdessä, ei siksi että mä haluisin. Miten mä selittäisin...Jotkut mun kavereista on tehnyt lapsen, vaikka mies on ollut vastaan, ainakin ekaksi. Mä en uskaltais sellaista riskiä ottaa, siinä tod.näk. jäädä yksinhuoltajaksi on niin iso.
 
Lettuhei, mulle ei tullut kummastakaan aiemmasta lapsesta taukoa kuorossa käymiseen. Tai, ehkä se pari viikkoa. Sit alkuun kävin puolikkaita harkkoja. Imetin, lähdin ja palasin - ja kyllä ne isin kanssa pärjäsivät ja hengissä selvisivät.
 
Aika tärkeä juttu isyydessä on sekin, että äiti antaa isän toimia omalla tavallaan. Monen äidin mielestä asiat pitää tehdä jollain tietyllä tavalla ja kun isä tekee erilailla, alkaa neuvominen. Ei tarvitse montaa kertaa neuvoa, kun isä päättelee, että hoida itse kun kerran osaat.

Antakaa siis isän tehdä niin kuin parhaaksi näkee! Alusta asti.

Yölento :) : kirjoitit, kuin olisin tekstin ite voinut tehdä...isän rooli on tärkeä! Antakaa isien olla isiä ja huom. miehetkin on raskaana, vaikkei fyysisesti, hehh :)
 
Tähti, mun miehellä on raskausoireitakin, ollaan jaettu ne suht tasan! :D Miehellä on ruokahimoja, turvotusta ja paino noussut. Mulla ei ole mitään noista kolmesta. :D
 
Tähti, mun miehellä on raskausoireitakin, ollaan jaettu ne suht tasan! :D Miehellä on ruokahimoja, turvotusta ja paino noussut. Mulla ei ole mitään noista kolmesta. :D
Käytsä hakee sille nakkikioskilta makkaraperunoita keskellä yötä...?:hilarious:
 
Kyllä meillä ainakin mies käy päässään kaikkea läpi. Osaako hoitaa vauvaa, onko lapsi terve, mitä kaikkea muuttuu, mitä pitää hankkia, miten tullaan toimeen jne
 
Onko kukaan löytänyt rokimpia lastenlaulu levyjä tms? Hevisaurus tietty on olemassa mutta onko muita? Vai oonko mä vaan outo kun sellasia etin :) :rolleyes:
Tuli vaan mieleen kun istuskellaan lastenhuoneessa, radio soittaa Radio Cityä ja mukula vetää tissiä paranoidin tahtiin...
 
Paranoidi on ihan hyvä :joyful:. Ei oo muuten lasten radiokanavaa. Siinä ois pisnesidea. Ois kaikkii imetys- ja tuutulauluja ja vauvakrääsämainoksia ja tapahtumamainoksia.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Kyllä meillä ainakin mies käy päässään kaikkea läpi. Osaako hoitaa vauvaa, onko lapsi terve, mitä kaikkea muuttuu, mitä pitää hankkia, miten tullaan toimeen jne
Se ilmeisesti kertoo sulle avoimesti ajatuksiaan, ettei sun tarvi koittaa lukea niitä tai arvailla? Täällä ei osata kertoa mitään. Jos en tajuu jotain kysyy ni kaikki tulee puun takaa ja sit sanotaan et mä luulin et sä tiesit. Pitää olla fakiiri.
 
Kyllä meillä ainakin mies käy päässään kaikkea läpi. Osaako hoitaa vauvaa, onko lapsi terve, mitä kaikkea muuttuu, mitä pitää hankkia, miten tullaan toimeen jne

Meillä pyöri miehellä samoja juttuja päässä ennen ekaa lasta. Se stressasi välillä ihan kauheesti kaikesta, mutta nyt toista ootellessa oli ihan rauhallinen. Kaipa se oli sitä, että ekan kohdalla kaikki oli uutta ja outoa ja siksi pelottavaa. Nyt taas tiesi mitä tuleman pitää. :)
 
Se ilmeisesti kertoo sulle avoimesti ajatuksiaan, ettei sun tarvi koittaa lukea niitä tai arvailla? Täällä ei osata kertoa mitään. Jos en tajuu jotain kysyy ni kaikki tulee puun takaa ja sit sanotaan et mä luulin et sä tiesit. Pitää olla fakiiri.
Juu, kertoo. Meidän suhdehan on alkanut vuorovaikutuksesta. Tapasimme vasta, kun tunsimme toisemme jo hyvin. Alusta asti olen sanonut, että en tulkitse enkä arvaile. Jos on jotain asiaa, pitää sanoa tai muuten se ei ole tärkeää. Sovellan tätä kaikkiin ihmisiin, niin ei tarvitse pohtia, mitä kukakin on mieltä. Jokaisella on itsellään vastuu kertoa, jos on asiaa.

Olenpa tyly.
 
Onko kukaan löytänyt rokimpia lastenlaulu levyjä tms? Hevisaurus tietty on olemassa mutta onko muita? Vai oonko mä vaan outo kun sellasia etin :) :rolleyes:
Tuli vaan mieleen kun istuskellaan lastenhuoneessa, radio soittaa Radio Cityä ja mukula vetää tissiä paranoidin tahtiin...
Mä jostain luin, että on tehty niinpäin, että rokkibiisit on tehty tuutulaulutyylillä. En vaan löytäny niitä heti mistään youtubesta ainakaan rock-a-by-tyyppisillä hauilla. Nirvanaa kehuttiin xD haha, kuulostaa hauskalle! Hevosaurusten lisäkshän on joku toinen dinobändi, mutten senkään nimeä muista. Mun aivo on lakannu toimimasta lopullisesti. Keskittyy vaan kehon tuntemuksiin, joita siis liian vähän :P

Verenpaineet on laskenu muuten onneks aika normitasolle sen neuvolakeikan jälkeen, muksu liikkuu, joten ehkä suurimmalta säikähdykseltä selvitään.. Painokin laski ihan vähän, eli ilmeisesti tirvotus helpottaa. Toivon tän olevan hyvä merkki eikä mitään huonoa. Tänä aamuna oli ekaa kertaa tuntuvampi(a) supistuksia, oli melkein tuskallista istua vessassa, mut nopeesti loppu sen jälkeen. Mutta ehkä se tästä kohta!!

@Bamse, joko oot tositoimissa? :) Tai @ms74?
 
Meillä on yks Rockabye baby (muistaakseni kirjoitetaan noin...) levy, ostin miehen isyyspakkaukseen viime raskaudessa. Mies tykkäs mutta mä olin kyllä vähän pettynyt, en meinannut tunnistaa biisejä lainkaan.
Jee, me taidettiin löytää tuplarattaat tänään! Mennään illalla kattomaan. Maksaa 70€. Kuvissa (tori.fi) näyttävät tosi hyväkuntoisilta ja jykeviltä. Kantokoppa vauvalle puuttuu niistä mut fb-kirpparilta löytyi sekin kympillä ja vielä samalta kadulta! :D vaunut on vaan tosi isot et täytyy kokeilla ekaks että mahtuvat varmasti autoon... Meillä on 7-hengen auto mut se tarkoittaa et jompikumpi teineistä istuu sit takaluukussa ja seitsemäs penkki on piilossa ja vaunut siinä kohtaa. Ja pidemmille matkoille tarvii ottaa suksiboxi käyttöön...
 
Orfit on mun suosikkini lasten bändeistä. Sen edellinen nimi oli Tohtori Orf ja herra Da... En muista sitä toista osaa, mutta netti varmaan osaa. Sitten minulla on tamperelaisen opettajan tekemiä levyjä, olikohan Aija Leinonen. Niissä on eri esittäjiä. Suosikkini niistä on Kehrälintu ja Silkkisiipi.
 
Takaisin
Top