Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelen just päinvastoin. Koska se on niin ennalta arvaamaton, niin jotkut rajat pitää asettaa, ettei mee just siihen että "no mä koitan vielä vaikka kipu on aivan helvetillistä". Ja sitte hommaa pui puoli vuotta mielessään ja miettii et uskaltaako tehdä toista. Ne muut ei kuitenkaan tiedä, miltä musta tuntuu ja mitä kipua kestän.

Aika moni noista 40+ käynnistyksistä on ollut pitkiä synnytyksiä. Jos riskejä pitkittyneen avautumisvaiheen kautta kiirreelliseen sektioon haluaa pienentää, ni mun mielestä toi käynnistyksen välttäminen on juuri yks tekijä. Turha lähtee edes koittaa, jos kroppa ei itsestään lähde aukenee. Mä en luota hyvään onneen synnytyksessä.

Sirpa40 :) : Joskus on kai kuitenkin pakko yrittää käynnistää. Mun yksi tuttu, reilusti alta 40v. joutui käynnistykseen, kun kohdun suu ei ollut yhtään auennut/lyhentynyt rv.42.

Käynnistys kesti pitkään, eikä vaan lähtenyt aukeen...oliko kaksi vrk osastolla, kunnes päättivät tehdä sektion, koska ei vaan auennut yhtä senttiä enempää, ei siis luomusti, eikä käynnistämällä:sad001
 
Me päästään kotiin tänään. Kotona alkaa huiske ja hulina. Varmaan en nyt lähiviikkoina enää ehdi niin paljon tänne mutta elän hengessä mukana teidän loppuodotuksia ja yritän tsempata kun vaan aikaa löytyy :)
 
Me päästään kotiin tänään. Kotona alkaa huiske ja hulina. Varmaan en nyt lähiviikkoina enää ehdi niin paljon tänne mutta elän hengessä mukana teidän loppuodotuksia ja yritän tsempata kun vaan aikaa löytyy :)

Eiköhän se ole ihan sallittua laittaa oma perhe tän foorumin ylemmäs tärkeysjärjestyksessä :) Tsemppiä vielä parantumiseen ja suuret kiitokset kaikista hyvistä neuvoista täällä meille ummikoille!!
 
Termo-mammalla ja ruskovillalla on ainakin myynnissä näitä rinnanlämmittäjiä imettäjille:)! Ovat kyllä suht hintavia, mutta ehkä sitten myös laadukkaita ja hyviäkin..;)??!!
Mä ostin ne Ruskovillan Ozbabysta 19€ ja sit ne JustMom10 suosittelemat imetysliivit. Ihanan pehmoset päällä ja otin topatut ni toppingit saa irti ja voin sujauttaa noi Ruskovillat sinne.
 
Sirpa40 :) : Joskus on kai kuitenkin pakko yrittää käynnistää. Mun yksi tuttu, reilusti alta 40v. joutui käynnistykseen, kun kohdun suu ei ollut yhtään auennut/lyhentynyt rv.42.

Käynnistys kesti pitkään, eikä vaan lähtenyt aukeen...oliko kaksi vrk osastolla, kunnes päättivät tehdä sektion, koska ei vaan auennut yhtä senttiä enempää, ei siis luomusti, eikä käynnistämällä:sad001

Mulla oli tavallaan sellainen tilanne, että oli pakko yrittää käynnistää synnytystä. Koska mun raskaus oli jo yliaikainen ja istukan toiminta olisi heikentynyt päivä päivältä. Mulla ei ollut käytössä noita kevyitä menetelmiä ballonkia ja tabletteja, vaan suoraan laitettiin oksitosiinitippa. Mulla oli kuitenkin kohdunsuu auennut 2 cm ja pehmeä. Lopputulos oli sitten kuitenkin kiirellinen sektio. Näin jälkikäteen mietittynä tosiaan olisin toivonut käynnistystä jo aikaisemmin, jos sillä oltaisiin vältetty sektio. Voihan olla, että lopputulos olisi ollut silti sama. Ilmeisesti mulla oli kuitenkin liikaa riskitekijöitä, jotka saattoi aiheuttaa synnytyksen päättymisen sektioon. Mulla oli raskausdiabetes, ikä 40 vuotta ja ylipainoa.
 
Käytiin yksityisellä 4d uä ja voin todella suositella Perhe-Arten yksikköä Helsingissä.Aivan ihana kätilö ja kaikki tehtiin rauhassa ja kuvia saatiin monta kymmentä mukaan.

Ihmeteltiin taas sitä miten pitkä poika siellä on ja painoarvioksi tuli 3300-3400g siis syntymäpainoksi.Mut noihan on aina suuntaa antavia mittoja..Itselle tuli huojentunut mieli, kun näki et kaikki on siellä hyvin ja istukka pelittää ja napanuorassakin kaikki 3 suonta kuten kuuluukin..Ja olihan se jännä nähdä se vauva..on muuten ihan ku ilmetty isänsä...
 
Muokattu viimeksi:
Meneekö tää tolkuton väsymys missään vaiheessa yli? Välillä on pirteämpiä jaksoja kun saan jotain tehtyäkin kotona mutta useimmiten torkun aamut ja illat sohvalla! Töissä pysyn sentään hereillä mutta heti kotiin päästyä (tai jo bussissa) torkun/nukun. N klo 20-22 jaksan katsoa telkkaria mutta kun kuopus nukkuu jo en oikeen saa mitään tehtyä kuitenkaan.
 
Meneekö tää tolkuton väsymys missään vaiheessa yli? Välillä on pirteämpiä jaksoja kun saan jotain tehtyäkin kotona mutta useimmiten torkun aamut ja illat sohvalla! Töissä pysyn sentään hereillä mutta heti kotiin päästyä (tai jo bussissa) torkun/nukun. N klo 20-22 jaksan katsoa telkkaria mutta kun kuopus nukkuu jo en oikeen saa mitään tehtyä kuitenkaan.
Ei mee! Mulla hiukan helpotti kun jäin äitiyslomalle mut heti jos häärää jotain ni nukuttaa kahta kauheemmin ja veto pois. Sit kun nukkuu yön vielä huonosti niin mä pilkin koko päivän.
 
En muista ollenkaan et viime raskaudessa olisin ollut näin väsynyt. Yöllä nukun useimmiten heräämättä klo 23-05, mutta sit torkahtelen, käyn vessassa, antamassa tutin kuopukselle ja klo 7 tyttö yleensä herääkin jo. Jatkan torkkumista sohvalla klo 8-9 ja sit töihin. Ja töistä palattua torkahtelen taas sohvalla n klo 17-20. Tänään kuulemma oikeen kuorsasin sohvalla enkä edes huomannut kun mies meni kuopuksen kanssa suihkuun. Heräsin kyllä sit laittamaan tytön yöunille. Mulla on kyllä maailman ihanin mies joka hoitaa lapset ja huushollin kun mä vaan nukun. <3
 
Käytiin yksityisellä 4d uä ja voin todella suositella Perhe-Arten yksikköä Helsingissä.Aivan ihana kätilö ja kaikki tehtiin rauhassa ja kuvia saatiin monta kymmentä mukaan.

Ihmeteltiin taas sitä miten pitkä poika siellä on ja painoarvioksi tuli 3300-3400g siis syntymäpainoksi.Mut noihan on aina suuntaa antavia mittoja..Itselle tuli huojentunut mieli, kun näki et kaikki on siellä hyvin ja istukka pelittää ja napanuorassakin kaikki 3 suonta kuten kuuluukin..Ja olihan se jännä nähdä se vauva..on muuten ihan ku ilmetty isänsä...
Miiuli, paljonko ultra maksoi? Meinaatko käyttää muita niiden palveluja? Voiko siellä synnyttääkin..? Hauska ku näkyi vauva niin hyvin :happy:!
 
Miiuli, paljonko ultra maksoi? Meinaatko käyttää muita niiden palveluja? Voiko siellä synnyttääkin..? Hauska ku näkyi vauva niin hyvin :happy:!


150e maksoi ja kaikki tehtiin ihan rauhassa ja tunteella..Oli vähä eri meininki tällä kätilöllä kun kunnallisen puolen väellä..Tuli semmonen fiilis et nyt keskityttiin ihan vaan minuun ja vauvaan ja ultrattiin joka kulmasta..

En oo funtsinnu viel et mennääkö sinne jatkossa vai ei..Siellä saa ihan kaikkea palvelua mut synnyttää siel ei kyllä voi :p

Tässä menee nyt tovi ku sulattelen sitä faktaa et lapselle tulee ihan samanlainen klyyvari ku isällään:D:D

Kaikin puolin oli kyllä positiivinen kokemus.
 
150e maksoi ja kaikki tehtiin ihan rauhassa ja tunteella..Oli vähä eri meininki tällä kätilöllä kun kunnallisen puolen väellä..Tuli semmonen fiilis et nyt keskityttiin ihan vaan minuun ja vauvaan ja ultrattiin joka kulmasta..

En oo funtsinnu viel et mennääkö sinne jatkossa vai ei..Siellä saa ihan kaikkea palvelua mut synnyttää siel ei kyllä voi :p

Tässä menee nyt tovi ku sulattelen sitä faktaa et lapselle tulee ihan samanlainen klyyvari ku isällään:D:D

Kaikin puolin oli kyllä positiivinen kokemus.
Eikö tuossa ultrassa ollut jotku tietyt viikot kun pitää mennä ettei vauva oo vielä liian suuri? Neuvolatäti kehu Turun alueella Kaarinassa jotain paikkaa. En ite mennyt mut nyt kun miettii ni ois ollu järkevää kun näitä käyntejä missää on niin vähän.
 
Eikö tuossa ultrassa ollut jotku tietyt viikot kun pitää mennä ettei vauva oo vielä liian suuri? Neuvolatäti kehu Turun alueella Kaarinassa jotain paikkaa. En ite mennyt mut nyt kun miettii ni ois ollu järkevää kun näitä käyntejä missää on niin vähän.


Mulla on nyt 30/31vkot ja nyt piirteet oli tosi pehmeet..Optimaalisin aika ois kaiketi jossain siellä 22--》tai jossain niissä viikoissa, plus miinus marginaalilla..Silloin ne piirteet on terävimmät, koska siellä on sitä tilaa enempi mut kyllä vielä näillä vkoilla hyvin ehtii..Mä halusin myös siksi kun ei ole kuin ne 2 uä ja kävin jo sille alkuraskaudestakin yksityisellä uä..Oma mieli helpottuu kun näkee et kaikki on siellä ok..Kummiskin on vaan se 9vkoa aikaa ja kätilö on aina kuitenkin se ammattilainen joka tietää paremmin.Nytkin selvis pari asiaa aika tarkasti ja melki eri ohjeistusta kuin taasen nlan th sanelemana..
 
Me päästään kotiin tänään. Kotona alkaa huiske ja hulina. Varmaan en nyt lähiviikkoina enää ehdi niin paljon tänne mutta elän hengessä mukana teidän loppuodotuksia ja yritän tsempata kun vaan aikaa löytyy :)
Kiitos vertaistuesta ja -vinkeistä! Ihanaa vauvantuoksuista kotiaikaa! :) <3
 
Me ollaan myös käyty tuolla Perhe-Artella. Hinta on kohdillaan ja palvelu myös. 4d ei oo onnistunut kahteen kertaan, koska tyttö ei vaan ole yhteistyöhaluinen, mutta saadaan samaan hintaan vielä kolmaskin lyhyt käynti, jos sitten onnistuisi. Se on sitten viikolla 30, voi olla että nyt aiemmin olis tullut parempia kuvia mut kätilö arveli että parin viikon päästä vauva vois olla kääntynyt niin että onnistuis.

Oon miettinyt että voisin mennä tonne synnytystapa-arvioon jos ne ei julkisella anna mulle sellaista. Oon jo about päättänyt että ilman synnytystapa-arviota en synnytä.
 
Mä oikeasti vielä joskus joudun tappelemaan anopin kanssa niin pahasti että välit katkeaa! Oon täälläkin puhunut siitä kuinka stressaan siitä, et pääsen nopeasti kotiin tytön luokse. Anoppi tänään ilmoitti että tyttö on heillä sitten useamman päivän kun vauva on syntynyt! Ja minä sanoin että jos ja kun kaikki menee hyvin, niin me tullaan niin nopeasti takas kun mahdollista! Anoppi ei hyväksy sitä. Sen mielestä mun pitää levätä ja tutustua vauvaan, MUTTA kun minä taas haluan, että myös tämä meidän taapero tutustuu heti miten uuteen vauvaan. Ei tulis kuuloonkaan aloitellaan elämää uuden vauvan kanssa niin, että tyttö on muualla! On muutenki tytölle uusi tilanne ja tulee mustasukkaisuus juttuja niin sitten jos "hylkään" sen moneksi päiväksi (ei oo yhtään yötä ollut erossa musta) ja sitten kotona on toinen pieni viemässä hänen huomiota. Ei, ei ei. Mä haluan että heti aletaan rakentamaan tätä perhettä uuden tulokkaan kanssa niin että kaikki on mukana. Anoppi ei taas tajua että kyse ei nyt ole hänen lapsestaan vaan meidän lapsesta. Kyllä ärsyttää sen jääräpäisyys :mad:
 
Me ollaan myös käyty tuolla Perhe-Artella. Hinta on kohdillaan ja palvelu myös. 4d ei oo onnistunut kahteen kertaan, koska tyttö ei vaan ole yhteistyöhaluinen, mutta saadaan samaan hintaan vielä kolmaskin lyhyt käynti, jos sitten onnistuisi. Se on sitten viikolla 30, voi olla että nyt aiemmin olis tullut parempia kuvia mut kätilö arveli että parin viikon päästä vauva vois olla kääntynyt niin että onnistuis.

Oon miettinyt että voisin mennä tonne synnytystapa-arvioon jos ne ei julkisella anna mulle sellaista. Oon jo about päättänyt että ilman synnytystapa-arviota en synnytä.


Meillä oli vauva laittanu päänsä semmoseen kuoppaan ettei saatu ihan suoraan kasvokuvaa mut meistä ihan riittävän hyvät kuitenkin..Poika piti käsiään kasvojen edessä tai sit käänsi päätä vaan enemmän kohdunseinään, mut sitkeesti se kätilö yritti saada kuvaa..
 
Meillä oli vauva laittanu päänsä semmoseen kuoppaan ettei saatu ihan suoraan kasvokuvaa mut meistä ihan riittävän hyvät kuitenkin..Poika piti käsiään kasvojen edessä tai sit käänsi päätä vaan enemmän kohdunseinään, mut sitkeesti se kätilö yritti saada kuvaa..

Me ei saatu minkäänlaisia kuvia, pelkkää mössöä vaan kun vaihtoi 4d-kuvaan. Ei kai jäänyt riittävästi lapsivettä väliin. Ekalla kerralla tyttö oli pää alaspäin kasvot kohdunseinämää päin, ja toisella pää ylhäällä istuvassa asennossa ja taas kasvot sisäänpäin. Ja toki vielä napanuora naaman edessä. Eikä suostunut hievahtamaankaan noista asennoista vaikka oli hereillä. En taida kasvattaa mitään linssiludetta :) Mut ihan positiivinen fiilis jäi silti, kätilö tosiaankin yritti parhaansa ja tosiaan päästään vielä kerran kokeilemaan. Vaikka ei sittenkään onnistuis niin oltais kyllä saatu rahoille vastinetta.
 
Takaisin
Top