Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Satru, mitä mieltä sun mies on? Jos hän on samaa mieltä sun kanssa kannattaako edes riidellä asiasta anopin kanssa etukäteen. Kun vauva on syntynyt ja haluatte esikoisen kotiin mies vaan soittaa äidilleen että tulee nyt noutamaan tytön kotiin. Sun ei tarvii toimia viestin viejänä vaan mies saa kohdata äitinsä itse. :) Jos taas mies on äitinsä tossun alla sulla on ongelma...
 
Satru, mitä mieltä sun mies on? Jos hän on samaa mieltä sun kanssa kannattaako edes riidellä asiasta anopin kanssa etukäteen. Kun vauva on syntynyt ja haluatte esikoisen kotiin mies vaan soittaa äidilleen että tulee nyt noutamaan tytön kotiin. Sun ei tarvii toimia viestin viejänä vaan mies saa kohdata äitinsä itse. :) Jos taas mies on äitinsä tossun alla sulla on ongelma...

Mies on samaa mieltä mun kanssa, onneksi. Mä en riitelis mistään anopin kanssa ellei se itse olis koko ajan jankuttamassa asiasta. Me ollaan tosiaan päätetty tehdä ihan just niin kuin parhaimmaksi näemme, mut Anoppi ei hyväksy ja jankuttaa. On eri asia jos vaikka joutuisin olemaan sairaalassa pidemmän aikaa, niin se muuttaa tilannetta, mutta muuten ei. Uskon että Anoppi just ärsyttää kun sen poika ei ole tossun alla vaan on samaa mieltä mun kanssa. Nää kaikki tällaiset taistelut on tullut sen jälkeen kun likka syntyi (on hänen ensimmäinen lapsenlapsi). Asioista voi keskustella, mutta tollanen määrääminen on perseestä!
 
Mä oikeasti vielä joskus joudun tappelemaan anopin kanssa niin pahasti että välit katkeaa! Oon täälläkin puhunut siitä kuinka stressaan siitä, et pääsen nopeasti kotiin tytön luokse. Anoppi tänään ilmoitti että tyttö on heillä sitten useamman päivän kun vauva on syntynyt! Ja minä sanoin että jos ja kun kaikki menee hyvin, niin me tullaan niin nopeasti takas kun mahdollista! Anoppi ei hyväksy sitä. Sen mielestä mun pitää levätä ja tutustua vauvaan, MUTTA kun minä taas haluan, että myös tämä meidän taapero tutustuu heti miten uuteen vauvaan. Ei tulis kuuloonkaan aloitellaan elämää uuden vauvan kanssa niin, että tyttö on muualla! On muutenki tytölle uusi tilanne ja tulee mustasukkaisuus juttuja niin sitten jos "hylkään" sen moneksi päiväksi (ei oo yhtään yötä ollut erossa musta) ja sitten kotona on toinen pieni viemässä hänen huomiota. Ei, ei ei. Mä haluan että heti aletaan rakentamaan tätä perhettä uuden tulokkaan kanssa niin että kaikki on mukana. Anoppi ei taas tajua että kyse ei nyt ole hänen lapsestaan vaan meidän lapsesta. Kyllä ärsyttää sen jääräpäisyys :mad:
A-N-O-P-I-T argh. Tiedän tunteen kun meinaa mennä hermo. Pysy kovana! Senkin uhalla että suuttuu. Toivottavasti sun mies on sun tukena ja sun puolella.
 
Moikka! :) En tiedä kumpaan ketjuun kirjoittaa ; raskaana vai synnyttäneet..ehkä enemmän silti tänne:wink.... ja asia on, että jos haluatte kuunnella musaa ( äänellä), kun vauva on syntynyt, niin kannattaa soittaa mielimusaa kotona raskaana ollessa..:happy:cheers

Mä tein niin, eli vauva tottui musiikkiin jo mahassa ollessa ja nyt voin kuunnella ihan kunnon volyymillä ( =ei lujaa, vaan normi) musaa... :) Poika vaan nukkuu, ei itke musiikista.

Joten tässä oli mun vinkki :) Nimittäin seinänaapuri kummastelee, miten meillä voi soida musiikki, kun talossa on vauva... tottakai voi..
:grin
 
A-N-O-P-I-T argh. Tiedän tunteen kun meinaa mennä hermo. Pysy kovana! Senkin uhalla että suuttuu. Toivottavasti sun mies on sun tukena ja sun puolella.

On se. Jos ei ois niin saattais liitto olla jo loppupisteessä. Kyllä täytyy osata ihmisen osata kunnioittamaan toisten elämää ja asioita ilman,että pitää määrätä tai yrittää määrätä miten eletään ja tietty sama homma on ollut koko ajan tätä tyttöä kasvattaessa. .mä en siis osaa tehdä sitä kun ei ole prinsessatyttö vaan tavallinen lapsi joka leikkii myös autoilla..pitäis siis olla röyhelöissä ja leikkii tyttöjen juttuja vaan..
 
Moikka! :) En tiedä kumpaan ketjuun kirjoittaa ; raskaana vai synnyttäneet..ehkä enemmän silti tänne:wink.... ja asia on, että jos haluatte kuunnella musaa ( äänellä), kun vauva on syntynyt, niin kannattaa soittaa mielimusaa kotona raskaana ollessa..:happy:cheers

Mä tein niin, eli vauva tottui musiikkiin jo mahassa ollessa ja nyt voin kuunnella ihan kunnon volyymillä ( =ei lujaa, vaan normi) musaa... :) Poika vaan nukkuu, ei itke musiikista.

Joten tässä oli mun vinkki :) Nimittäin seinänaapuri kummastelee, miten meillä voi soida musiikki, kun talossa on vauva... tottakai voi..
:grin
Hyvä vinkki! Mä oon kans popittanut lempimusaani ja oon kova hoilottaa tai viheltelee samalla joten vauva on kyllä masussa tottunut. Viimeisellä kuorokeikalla se oli tosi levoton kunnes tuli biisi jota olin laulanut tosi paljon, sihen rauhottu.
 
Satru, hyvä kun mies on samaa mieltä sun kanssa. :) Ja eihän se mikään välttämättömyys ylipäätään ole että tyttö on anopilla yhtäkään yötä! Jos vauva syntyy päivällä voi mies hyvin käydä hakemassa tytön kotiin yöksi kanssaan ja tulla sit tytön kanssa katsomaan sua ja vauvaa seuraavana aamuna. Jospa väläytät sitä vaihtoehtoa anopille niin ehkä yksi yökin jo riittää... Kova kovaa vastaan ellei pehmeämpi lähestymistapa auta.
Mun nykyisen anopin ekat lapsenlapset (tai hänen miehen pojan lapset, meidän kuopus on hänen eka biologinen lapsenlapsi) pidettiin aika visusti satojen kilometrien päässä isovanhemmista. Kaikki mitä anoppi osti tai kutoi lastenlapsille löytyi vierailulla kaapista käyttämättöminä jne. Nyt anoppi on siis aivan ekstaasissa kun me käydään usein kylässä, ollaan todella kiitollisia kaikista saaduista vaatteista tytölle (sekä uusista ja kirpparilta ostetuista ja erityisesti itse kudotuista) ja yritän pukea tytölle aina jotain heiltä saatua kun käydään kylässä. Mutta ex-anopin kanssa oli kyllä eri meininki... Häntä ei paljoa lastenlapset ole kiinnostaneet! Mun vanhemman tyttären syntymäpäivä on heinäkuussa mutta isovanhemmat tulivat aina synttäreille erikseen joskus elokuussa kun eiväthän he nyt keskellä kesälomaa voi mihinkään juhliin tulla! Grrrr... 5 vuotta meidän avioerosta ex-anoppi soitti mulle ja kyseli yhden kirjan perään minkä oli mun tyttärelle muka lainannut (sekä exä että minä kyllä muisteltiin että anoppi ANTOI kirjan) ja oli mun vika kun kirja ei ole palautunut.
 
Mä totutin kuopuksen alusta asti siihen että kotona on ääniä vaikka hän nukkuiskin. Mulla oli radio päällä aamusta iltaan. Nyt ei tuota ongelmia katsoa telkkaria äänet päällä vaikka tyttö olisi yksin nukahtamaisillaan viereisessä huoneessa. :) Ongelmia tuottikin jossain vaiheessa se, että kotona oli liian hiljaista yöllä! :D
 
Moikka! :) En tiedä kumpaan ketjuun kirjoittaa ; raskaana vai synnyttäneet..ehkä enemmän silti tänne:wink.... ja asia on, että jos haluatte kuunnella musaa ( äänellä), kun vauva on syntynyt, niin kannattaa soittaa mielimusaa kotona raskaana ollessa..:happy:cheers

Mä tein niin, eli vauva tottui musiikkiin jo mahassa ollessa ja nyt voin kuunnella ihan kunnon volyymillä ( =ei lujaa, vaan normi) musaa... :) Poika vaan nukkuu, ei itke musiikista.

Joten tässä oli mun vinkki :) Nimittäin seinänaapuri kummastelee, miten meillä voi soida musiikki, kun talossa on vauva... tottakai voi..
:grin

Tähti-73, mun mielestä sä voit kirjoittaa molempiin ketjuihin. Niin mäkin teen, vaikka laitoinkin tuon toisen ketjun pystyyn. Ehkä tätä raskaana-ketjua ei tarvita sitten enää, kun kaikki ovat synnyttäneet. Alkuvuoden toisena synnyttäjänä tunsin itseni ulkopuoliseksi tässä ketjussa synnytyksen jälkeen, mutta nyt mua ei enää haittaa.
 
Tähti-73, mun mielestä sä voit kirjoittaa molempiin ketjuihin. Niin mäkin teen, vaikka laitoinkin tuon toisen ketjun pystyyn. Ehkä tätä raskaana-ketjua ei tarvita sitten enää, kun kaikki ovat synnyttäneet. Alkuvuoden toisena synnyttäjänä tunsin itseni ulkopuoliseksi tässä ketjussa synnytyksen jälkeen, mutta nyt mua ei enää haittaa.
Hei sori, minkä niminen se synnyttäneiden ketju oli ja mistä osiosta se löytyy? :)
 
Haukotus ja huomenta. Tänään on vuorossa pyykkipäivä. Aamu herättiin elämän ensimmäiseen kunnon "niskapaskaan". :rolleyes: :) Muumit oli fuskannu mutta tuotos oli kyllä sitä luokkaa ettei mikään ihmekään. Nyt on käytetty kasa näytevaippoja ja tällä lyhyellä kokemuksella meidän suht siro tytöntyllerö saa käyttöön Liberon newbornit. Ne on sopinu parhaiten. Muumit on vähän isoja ja enempi tukevammalle vauvalle sopivia.
 
Tähti-73, mun mielestä sä voit kirjoittaa molempiin ketjuihin. Niin mäkin teen, vaikka laitoinkin tuon toisen ketjun pystyyn. Ehkä tätä raskaana-ketjua ei tarvita sitten enää, kun kaikki ovat synnyttäneet. Alkuvuoden toisena synnyttäjänä tunsin itseni ulkopuoliseksi tässä ketjussa synnytyksen jälkeen, mutta nyt mua ei enää haittaa.
Sitten lähtee uusi kierros kun kaikki on synnyttäneet nää heh heh. Ei oo muuten mut tullut uusia mukaan..siinä yhessä kohdin oli rypäs.
 
Haukotus ja huomenta. Tänään on vuorossa pyykkipäivä. Aamu herättiin elämän ensimmäiseen kunnon "niskapaskaan". :rolleyes: :) Muumit oli fuskannu mutta tuotos oli kyllä sitä luokkaa ettei mikään ihmekään. Nyt on käytetty kasa näytevaippoja ja tällä lyhyellä kokemuksella meidän suht siro tytöntyllerö saa käyttöön Liberon newbornit. Ne on sopinu parhaiten. Muumit on vähän isoja ja enempi tukevammalle vauvalle sopivia.
Tuota niskapaskaa ootellessa Mies eilen iltalenkillä harmitteli koiran jätösten hajua ja totesin että voi kuule nää pikku papanat ja peukalon kokoset kiinteet on vielä pientä....
 
Haukotus ja huomenta. Tänään on vuorossa pyykkipäivä. Aamu herättiin elämän ensimmäiseen kunnon "niskapaskaan". :rolleyes: :) Muumit oli fuskannu mutta tuotos oli kyllä sitä luokkaa ettei mikään ihmekään. Nyt on käytetty kasa näytevaippoja ja tällä lyhyellä kokemuksella meidän suht siro tytöntyllerö saa käyttöön Liberon newbornit. Ne on sopinu parhaiten. Muumit on vähän isoja ja enempi tukevammalle vauvalle sopivia.

Meilläkin on käytössä Libero newborn, tosin 3 koko jo. Meillä ei ole ollut niskapaskoja, mutta pissa on välillä tullut vaipasta läpi.
 
Käytiin yksityisellä 4d uä ja voin todella suositella Perhe-Arten yksikköä Helsingissä.Aivan ihana kätilö ja kaikki tehtiin rauhassa ja kuvia saatiin monta kymmentä mukaan.

Ihmeteltiin taas sitä miten pitkä poika siellä on ja painoarvioksi tuli 3300-3400g siis syntymäpainoksi.Mut noihan on aina suuntaa antavia mittoja..Itselle tuli huojentunut mieli, kun näki et kaikki on siellä hyvin ja istukka pelittää ja napanuorassakin kaikki 3 suonta kuten kuuluukin..Ja olihan se jännä nähdä se vauva..on muuten ihan ku ilmetty isänsä...

Ai onko Perhe-Arte avannut Helsinkiinkin, hieno homma. Mä vertailin viime kesänä/syksynä uä-hintoja ja Perhe-Arte oli selkeästi edullisin, mutta ei ollut aikaa lähteä Lahteen.
 
Haukotus ja huomenta. Tänään on vuorossa pyykkipäivä. Aamu herättiin elämän ensimmäiseen kunnon "niskapaskaan". :rolleyes: :) Muumit oli fuskannu mutta tuotos oli kyllä sitä luokkaa ettei mikään ihmekään. Nyt on käytetty kasa näytevaippoja ja tällä lyhyellä kokemuksella meidän suht siro tytöntyllerö saa käyttöön Liberon newbornit. Ne on sopinu parhaiten. Muumit on vähän isoja ja enempi tukevammalle vauvalle sopivia.
Voi toista. Ajattele, jos ite heräis paskaa niskassa saakka. Kaameeta...:wtf: Mäkin ostin paketin noita liberon 1:siä. Siis vauvalle, en omaa mahdollista niskapaskaani ajatellen...:p

Mullakin on pyykkipäivä, eilenkin oli. Pesen vanhoja pyyhkeitä vauvalle valmiiks. Miten mä oonki sellaisia mutsin vanhoja pyyhkeitä säästäny. Vauvan jälkeen ne katoo mökille toi johki muualle tästä talosta.

Vittu et olin eilenkin väsyny. Vedin parit tirsat soffalla, enkä tehny juuri mitään. Tänäänki heräsin neljän jälkeen, oli neljän tunnin yöunet, mut nyt ei väsytä niin tautisesti ku kaks vikaa päivää. En tajuu. Luulis et olisin sängynpohjalla nytkin. Mulla väsyi nukkuessa lonkat, piti vaihtaa useemmin kyljeltä toiselle :confused:. Eilen illalla kävin ajelee, ni se istuminen on perseestä. Painaa isoja verisuonia niin et koko kroppa alkaa tykyttää. Supistelut on lisääntyny kans, heti kun lähtee koiran kans pihalle, vaikka ei ottais ku 10 askelta hitaasti ni alavatta kovettuu, ja sit kohta taas.

Ihanan lämmin päivä vaihteeksi. Teen jotain pihahommia tänää.
 
Tänään oli neuvolalääkäri. Käynnin ainoa anti oli sydänäänien kuuleminen dopplerilla, muuten koko käynnin olisi voinut hoitaa puhelimella. Mä en oikein osaa keksiä valittamistakaan, että olisi tarkastettu varmuuden vuoksi esim. kohdunsuu. Nyt kirjattiin vaan ylös verenpaineet ja muut ja toivotettiin hyvää jatkoa... Toisaalta hyvä kai näinkin. Tänään siis rv 19+3.
 
Huomenta vaan! Olis pitäny viedä pissanäyte muttei oo purkkia kotona ja kuka jaksaa pidätellä aamulla. En ainaskaan minä!
Liikuntakielto 2 cm auki rv 28+5 muistaakseni
 
Voi toista. Ajattele, jos ite heräis paskaa niskassa saakka. Kaameeta...:wtf: Mäkin ostin paketin noita liberon 1:siä. Siis vauvalle, en omaa mahdollista niskapaskaani ajatellen...:p

Mullakin on pyykkipäivä, eilenkin oli. Pesen vanhoja pyyhkeitä vauvalle valmiiks. Miten mä oonki sellaisia mutsin vanhoja pyyhkeitä säästäny. Vauvan jälkeen ne katoo mökille toi johki muualle tästä talosta.

Vittu et olin eilenkin väsyny. Vedin parit tirsat soffalla, enkä tehny juuri mitään. Tänäänki heräsin neljän jälkeen, oli neljän tunnin yöunet, mut nyt ei väsytä niin tautisesti ku kaks vikaa päivää. En tajuu. Luulis et olisin sängynpohjalla nytkin. Mulla väsyi nukkuessa lonkat, piti vaihtaa useemmin kyljeltä toiselle :confused:. Eilen illalla kävin ajelee, ni se istuminen on perseestä. Painaa isoja verisuonia niin et koko kroppa alkaa tykyttää. Supistelut on lisääntyny kans, heti kun lähtee koiran kans pihalle, vaikka ei ottais ku 10 askelta hitaasti ni alavatta kovettuu, ja sit kohta taas.

Ihanan lämmin päivä vaihteeksi. Teen jotain pihahommia tänää.
Noista asennoista ja tykytyksistä tuli mieleen, et kyllä sitä ihminen voi olla pienestäkin onnellinen: oon monta kertaa nyt viime viikkoina havahtunut ajatukseen, että ei hitto, että on siistiä maata selällään! :laughing002 Mä en raskaana ollessa pystynyt olla yhtään selällään kuukausiin, enkä yhtään oleen edes sellasessa puoli-istuvassa tai puoli-makaavassa asennossa sohvalla tai muualla. Heti tykytti ja tuli ällö olo.
 
Takaisin
Top