Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista asennoista ja tykytyksistä tuli mieleen, et kyllä sitä ihminen voi olla pienestäkin onnellinen: oon monta kertaa nyt viime viikkoina havahtunut ajatukseen, että ei hitto, että on siistiä maata selällään! :laughing002 Mä en raskaana ollessa pystynyt olla yhtään selällään kuukausiin, enkä yhtään oleen edes sellasessa puoli-istuvassa tai puoli-makaavassa asennossa sohvalla tai muualla. Heti tykytti ja tuli ällö olo.
Multa kiellettiin selällään olo neuvolassa ja huomaan kans että tulee huono olo tietyis asennois. Lonkkakipu on nii pirullista. Eilen olin vyöhyketerapiassa ja jotain kai autto koska nukuin yön paremmin eikä lonkat kolottanu nii pal. Mä kans odotan selällään nukkumista! Se on paras asento nukkuu mulle.
 
Noista asennoista ja tykytyksistä tuli mieleen, et kyllä sitä ihminen voi olla pienestäkin onnellinen: oon monta kertaa nyt viime viikkoina havahtunut ajatukseen, että ei hitto, että on siistiä maata selällään! :laughing002 Mä en raskaana ollessa pystynyt olla yhtään selällään kuukausiin, enkä yhtään oleen edes sellasessa puoli-istuvassa tai puoli-makaavassa asennossa sohvalla tai muualla. Heti tykytti ja tuli ällö olo.
Joo ihan sama juttu! Mä oon viime päivät miettiny, et hitto ku sais nukkuu selällään! Tai istuu sohvalla tai nojatuolissa normaalisti! Mulla on kyl suht tuoreessa muistissa ne murtuneet kylkiluut. Silloin nukuin pari kuukautta VAIN SELÄLLÄÄN...:woot:

rv muuten 35+3
 
Joo ihan sama juttu! Mä oon viime päivät miettiny, et hitto ku sais nukkuu selällään! Tai istuu sohvalla tai nojatuolissa normaalisti! Mulla on kyl suht tuoreessa muistissa ne murtuneet kylkiluut. Silloin nukuin pari kuukautta VAIN SELÄLLÄÄN...:woot:

rv muuten 35+3
Joo, kaikki ääritilanteet on pahoja, kun tietää, ettei voi itse päättää... :laughing002
 
Ai onko Perhe-Arte avannut Helsinkiinkin, hieno homma. Mä vertailin viime kesänä/syksynä uä-hintoja ja Perhe-Arte oli selkeästi edullisin, mutta ei ollut aikaa lähteä Lahteen.


Juu, se on siellä Mäkitorpantiellä..Onks se sitten jo Oulunkylää vai mitä lie aluetta..Käpylä on siinä vieressä..Olihan tää hinnaltaan todella paljon edullisempi kuin esim. yksityiset lääkäriasemat
 
Noista asennoista ja tykytyksistä tuli mieleen, et kyllä sitä ihminen voi olla pienestäkin onnellinen: oon monta kertaa nyt viime viikkoina havahtunut ajatukseen, että ei hitto, että on siistiä maata selällään! :laughing002 Mä en raskaana ollessa pystynyt olla yhtään selällään kuukausiin, enkä yhtään oleen edes sellasessa puoli-istuvassa tai puoli-makaavassa asennossa sohvalla tai muualla. Heti tykytti ja tuli ällö olo.

Mä muistan kans ekan raskauden jälkeen et olin himassa ihan WOW kun pääsin viimein nukkumaan vatsallani JA saunan lauteilla pystyi olemaan löylyssä ns. polvet pystyssä vatsan edessä :D
 
Eikö mikään taho myy sellasta villasekotteista-tuubihuivisysteemiä minkä vois vetasta aina tissien päälle. Vähänku toppi mutta suojais vaan tissit....

Btw kärsiikö joku muu noista siitepölyistä? En oo uskaltanut lääkitä itteeni, käytän nenäkannua. Yskin ja nokka valuu ja nyt tullu pariin otteeseen verta oikeen olan takaa. Voisko jotain kostuttavaa nenäsuihketta käyttää?

Näin jokin aika sitten fb:n äitiyskirppiksellä, että joku möi imetyshupparia, jossa oli rintojen kohdalla kaistale fleeceä lämmittämässä. Harmi, kun en silloin tajunnut ostaa!! Mutta ehkä noita löytyis kaupoista. Merkkiä en kyllä muista. Tai sitten ompelee ite sisäsaumaan fleeceä ihan tavalliseen imetyshuppariin?
 
Mitäs sä oot muuten koko ä-loman puuhannu ku vaateproggis on vasta menossa? Rakentanu taloa, muuttanu? Jotain tärkeetä kuitenkin...:cat: Mä en pystyis nukkuu, jos mulla ois muutama päivä vaan aikaa tohon hommaan. Tulis vähän ku yllätysvauva :woot:.

Joo no olen vähän syntymälaiska :wink:wink Mutta joskus siitä on hyötyäkin, että on lykkäämiseen taipuvainen - saatiin nimittäin OP:n vauvavakuutus ilmaiseksi, kun en saanut aikaiseksi hoitaa asiaa aikaisemmin. Onneksi vauva ei ehtinyt syntymään!

Äitiysloma on mennyt pääasiassa rästitöissä ja asuntoa raivatessa, kun meillä on ongelmia saada kahden ihmisen tavarat sopimaan pieneen asuntoon ja vähäisiin kaappeihin! Miksi sitä kerääkin niin paljon roinaa, josta on sitten kova luopumisen tuska...

Olen siinä sivussa ja onneksi aikaisemmin keväällä jo kyllä hoitanut noita vauvahommeleitakin, että ei tilanne mitenkään epätoivoinen ole! Pienimmät vaatteet on pestynä ja viikattuna lipastossa, harsoja valmiiksi pestynä, imetysvermeitä hankittu ja steriloitu, yms. Ja viime viikolla saatiin sentään sairaalakassit pakattua valmiiksi! Sais vauva jo tulla, mutta mitään pikku alavatsajomotusta isompaa ei ole ollut. Kaikki kikkakolmoset tulossa viimeistään nyt käyttöön, että ei tarttis käynnistellä! Ja jos käynnistetään, niin toiveena ballongilla eikä mitään lääkkeellistä, olen kuullut kans karmeita tarinoita cytotecista ja oksitosiinista.
 
Kun nyt on puheena raskausajan vaivat niin tulipa huomioitua ettei ole 10 päivään närästänyt :) Muistan kun salissa epiduraalin vihdoin vaikuttaessa ainut vitutuksen aihe supistusten välissä oli närästys. Ei oo muuten vaivannu sen jälkeen. Leikkurissa tosin homman lopuksi oksensin hervottoman määrän sappinesteitä pihalle.
 
Muokattu viimeksi:
Kun nyt on puheena raskausajan vaivat niin tulipa huomioitua ettei ole 10 päivään närästänyt :) Muistan kun salissa epiduraalin vihdoin vaikuttaessa ainut vitutuksen aihe supistusten välissä oli närästys. Ei oo muuten vaivannu sen jälkeen. Leikkurissa tosin homman lopuksi oksensin hervottoman määrän sappinesteitä pihalle.

Eclipse :) mulla loppui närästys noin kk ennen synnytystä! Synnytyssaliin jäi se nenän tukkoisuus ;-)
 
Joo no olen vähän syntymälaiska :wink:wink Mutta joskus siitä on hyötyäkin, että on lykkäämiseen taipuvainen - saatiin nimittäin OP:n vauvavakuutus ilmaiseksi, kun en saanut aikaiseksi hoitaa asiaa aikaisemmin. Onneksi vauva ei ehtinyt syntymään!

Äitiysloma on mennyt pääasiassa rästitöissä ja asuntoa raivatessa, kun meillä on ongelmia saada kahden ihmisen tavarat sopimaan pieneen asuntoon ja vähäisiin kaappeihin! Miksi sitä kerääkin niin paljon roinaa, josta on sitten kova luopumisen tuska...

Olen siinä sivussa ja onneksi aikaisemmin keväällä jo kyllä hoitanut noita vauvahommeleitakin, että ei tilanne mitenkään epätoivoinen ole! Pienimmät vaatteet on pestynä ja viikattuna lipastossa, harsoja valmiiksi pestynä, imetysvermeitä hankittu ja steriloitu, yms. Ja viime viikolla saatiin sentään sairaalakassit pakattua valmiiksi! Sais vauva jo tulla, mutta mitään pikku alavatsajomotusta isompaa ei ole ollut. Kaikki kikkakolmoset tulossa viimeistään nyt käyttöön, että ei tarttis käynnistellä! Ja jos käynnistetään, niin toiveena ballongilla eikä mitään lääkkeellistä, olen kuullut kans karmeita tarinoita cytotecista ja oksitosiinista.
Onks teilläkin ollu yhteenmuutto vasta hiljattain? Täällä rekennellaan autotallii hyllyjä, et saa romut sinne sisätiloista. Nyt meillä on sitte kaks painepesuria! Jeee! Molemmilla omat! Vasaroita, ruuvimeisselitä, vatupasseja ja mitä vittu vielä on niin, et jos naapurilta puuttuu ni meiltä voi lainata... Moottorisahaa mulla ei ollu, mut äijälläpä pn kaks! Et niitäkin on molemmille omat, JEE!:smiley-bounce016

Paras juttu on tietty se, et toinen sahoista on rikki... :smiley-angry003Pöytäsirkkeli ja katkaisusaha on vaan mulla, joten ne on mun! Onneks sillä ei ollu mitään pihavermeitä, niinku kalusteita, pehmusteita tai grillejä... :wtf: Sitte pitäis pitää jo autotallikirppis.:hungover:
 
Huomenta vaan! Olis pitäny viedä pissanäyte muttei oo purkkia kotona ja kuka jaksaa pidätellä aamulla. En ainaskaan minä!
Liikuntakielto 2 cm auki rv 28+5 muistaakseni
Hui.. Ootko siis levosta huolimatta auennu enemmän? Nyt en muista tarkkaan edellisiä.. Toivotaan, ettei vielä tulis! Miten usein sua tutkitaan nyt? Voimia!!
 
Onks teilläkin ollu yhteenmuutto vasta hiljattain? Täällä rekennellaan autotallii hyllyjä, et saa romut sinne sisätiloista. Nyt meillä on sitte kaks painepesuria! Jeee! Molemmilla omat! Vasaroita, ruuvimeisselitä, vatupasseja ja mitä vittu vielä on niin, et jos naapurilta puuttuu ni meiltä voi lainata... Moottorisahaa mulla ei ollu, mut äijälläpä pn kaks! Et niitäkin on molemmille omat, JEE!:smiley-bounce016

Paras juttu on tietty se, et toinen sahoista on rikki... :smiley-angry003Pöytäsirkkeli ja katkaisusaha on vaan mulla, joten ne on mun! Onneks sillä ei ollu mitään pihavermeitä, niinku kalusteita, pehmusteita tai grillejä... :wtf: Sitte pitäis pitää jo autotallikirppis.:hungover:

Heh. Onneks meillä ei aikoinaan tarvinnu hävittää kuin ylimääräiset keittiötarvikkeet kun muutettiin yhteen nykyisen siipan kanssa. Mä kun kävelin edellisestä suhteesta ulos mukanani vaan omat tavarani ja jätin exälle kaiken. Se oli silloin ainut tapa päästä äkkiä pois. Myöhemmin vähän otti päähän mutta saahan tuota roinaa kaupasta. Nyt on sitten taas haalittu autotalli ja kämppä täyteen kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta :)
 
Heh. Onneks meillä ei aikoinaan tarvinnu hävittää kuin ylimääräiset keittiötarvikkeet kun muutettiin yhteen nykyisen siipan kanssa. Mä kun kävelin edellisestä suhteesta ulos mukanani vaan omat tavarani ja jätin exälle kaiken. Se oli silloin ainut tapa päästä äkkiä pois. Myöhemmin vähän otti päähän mutta saahan tuota roinaa kaupasta. Nyt on sitten taas haalittu autotalli ja kämppä täyteen kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta :)
Näin on, kaupasta saa! Toi autotalli tyhjeni aika lahjakkaasti siihen peräkärryyn, joka täältä lähti kuus vuotta sitten. Oon joutunu hommaa kaikki vermeet, et saa edes jotain tehtyä ilman et tarvii kiikuttaa keskaria naapurin ukolle...:joyful: Täs on joutunu kaikenlaista väsää itte vuosien varrella...:eek: Tai joutunu ja joutunu, en oo vaan halunnu kantaa kaikkee kaupasta valmiina. Ja on siistii sanoo, et mä tein ton ite!

Mut rikkinäisiä laitteita (lue: moottorisahoja) mulla ei sentään nurkissa loju :wacky:!
 
Mä muutin yksiöstä miehen asuntoon, joka oli 63 m2 rivitalo. Saatiin mahdetettua mun yksiö siihen rivitalokaksioon. Myytiin se rivitalo pois ja ostettiin tämä omakotitalo 135 m2. Jo nyt on joka paikka täynnä tavaraa. Me ollaan ilmeisesti jonkin sortin hamstraajia, kun mitään ei voi heittää pois. Lisäksi mun isän kuolinpesästä sain isän vanhan tammisen kirjoituspöydän tänne kotiini. Kun on tilaa niin tavaraa kertyy. Nyt on sitten saatu ja ostettu vauvan tavaroita.
 
Näin jokin aika sitten fb:n äitiyskirppiksellä, että joku möi imetyshupparia, jossa oli rintojen kohdalla kaistale fleeceä lämmittämässä. Harmi, kun en silloin tajunnut ostaa!! Mutta ehkä noita löytyis kaupoista. Merkkiä en kyllä muista. Tai sitten ompelee ite sisäsaumaan fleeceä ihan tavalliseen imetyshuppariin?
Mulla on just tollanen imetyshuppari, Boob on merkki. Ostin käytettynä Torista. Kantsii sieltä kattoo tai huutonetistä. Fb:n äitiys- ja imetysvaatekirppikselläkin näkyy olevan aika usein myynnissä. Uutena maksaa yli 70€.
 
Radi-kysymys: kotona mitattaessa paasto-arvo sai olla maks 5,5 ja tunti ruokailusta 7,8. Oliko näin? Entä ennen ruokailua? Oliko se tuo sama 5,5? Mä ole ollut laiska ja mittaillut vaan aamun paastoarvoa... :D Mutta ens viikolla on taas neuvola niin jos sais edes yhden päivän mittaukset mukaan...
 
Onpas lohduttavaa lukea, että joillain muillakin on nurkat pullollaan tavaraa, sillä täällä asuu kanssa varsinainen hamsterien hamsteri (minä, ei mies!!)!! Vaikka tilaa on kahdelle ihmiselle suht kiitettävästi n.400 neliötä (vanha maalaistalo), niin joka kaappi, kellari, vintti jne.jne.on melko täynnä meikäläisen rompetta..;) ! Sitä vaan tykkää kaikesta kivasta, kuten esim.vanhasta arabiasta,iittalasta,muumimukeista,vaatteista,kengistä,ja,ja,ja...;) Olen myös maailman heikkoluonteisin ihminen luopumaan tavaroista, vaikkei sitä kaikkea rojua todellakaan tarvis, plääh..!! Tänään oli muuten neuvola (rv31+2) ja kaikki oli ok, huh!! Verenpaineet tosi hyvät, pissanäyte puhdas, hb suht ok ja painokin noussut taas ihan kivasti, mikä nyt ei ehkä itseäni lämmittänyt yhtään..! Vauva on ollut raivotarjonnassa ainakin jo viikosta 27 saakka ja siellä pötkötti samassa asennossa edelleen hikotellen ja hyörien erittäin aktiivisesti;)! Viime yön napero valvotti äippää aamun pikkutunneille tanssimalla jotain ihme ripaskaa, sillä semmoinen jytke kävi masussa ja olin kyllä aivan satavarma, että se oli pyöräyttänyt itsensä perätilaan, mutta ei sit näköjään onneksi ollutkaan... :)
 
Hyvä Muumimamma ettei vauva ollu pyörähtäny! Mulla taas hu nla ja tutkitaan miten päin on.

Janna, mä pohdin tota samaa ku mulla ekan kerran ennen ruokaa oli 5,6 just pari timmaa sitte! Sehän ei ollu passtoarvo ku olin 2,5h aiemmin vetässy munkkikaffet :hilarious:. En tiedä mikä se arvo sais sit olla. Meinasin jo olla kirjaamatta sen ylös, ettei tätsy pääse kuittailee et mullapa on diabetes! Mut sit ajattelin et paskat. Munkkikaffet siinä näkyi, ihan kuten varmaan pitääkin. kummahan se ois, jos terveellä ihmisellä ei tuore, kahvilasta isoin löytyvä munkki, aiheuttaisi mitään verensokerille...:jimlad:

Mä näin tänään mun kaverin lapsenlapsen, joka syntyi kans just tossa meidän palstan ruuhkaviikoilla. Se oli vajaa neljäviikkoinen. Ei yhtään tehny mieli ottaa sitä syliin, vaikka se siinä rupatellessa heräsikin. Haastattelin äitiä synnytyksestä. Se oli ollu pitkä, ensisynnyttäjä oli. Kipuja oli tietty, mut mun korvaan kuulosti siltä et normi synnytys.
 
Heippa! :) Laitan tällekin puolelle tän mun kyssärin, että minkä ikäisenä teillä rupesi vauvan kanssa tiheät yösyötöt ja heräämiset helpottaa?
 
Takaisin
Top