Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Susamama, hui, sit otat rauhallisesti! Mulla sattu olemaan viime raskauden äitiyskortti vieressä (vertailin just viime ja tätä raskautta) ja mulla oli kans rv28+4 kohdunkaulaa enää 2cm, pehmentynyt mutta kiinni. Rv31 olisit 1cm auki ja annettiin kortisonipiikit. Lopulta käynnistettiin rv37+5 kun lapsivesi oli loppumassa, eli ei syntynyt kovin aikaisin vaikka hälyyttävältä välillä näyttikin. :)
 
Mulla myös samanmoinen tilanne neljättä odottaessa. Olin osastolla estotipassa ja sain kortisonit rv 31. Viikolle34 lepoa ja sai alkaa taas liikkua. Syntyi 40+3 kaikesta huolimatta:)
 
Tänään on jo torstai. Heräsin ja mietin että JustMom10 - onko tänään SE päivä? Jos niin tsemppihalit!
Mulla oli sama mielessä eilen ja tänä aamuna ku olin hereillä! Unohdin sit heti laittaa tänne! Varmaan tänään on se päivä! Jos on niin hyvää syntymäpäivää Justmom!
 
Viikot 28+0 emätin tulehdus ja virtsarakontulehdus. Kohdunkaulaa enään 2 cm jäljellä ja parisenttiä auki sekä pehmentynyt .liikuntakielto :eek:
Voi perse! Sitte pitää ottaa rauhallisesti. Miten se huomattiin? Ne tutki kun sulla oli jotain oireita? Miten nyt tästä eteenpäin? Kuinka usein käyt, jossain?
 
Juu kääntys pari vk sitten vissiin. Nyt on oikeinpäin ja laskeutunut. Kohdunsuu kiinni. Tarvii pitää jalat ristis ennenku kuulee mitä kautta tää kaveri mahtuu ulos. Alan ajatuksissani kallistua sektioon ja sen tuomaan piikkimäärään...rv 36 ja klo 4.37...yöpala syöty ja vessassa käyty. Linnut huutaa pihalla, varmaan jotkut soihdinmenot kesken.
Nyt on muuten helvetinmoiset soidinmenot! Meillä harakat mesoo hulluna ja ne häritsee muiden lintujen pesintää.

Vitsi, jännittää sun puolesta mitä ne sanoo synnytyksestä. Puhumattakaan omasta puolesta.... Jos mulle sanottais et joo leikattava on, ni jäis mua silti vähä kaivelee, et miten se alatiesynnytys ois menny. Vittu, tämä on kyllä elämän yks ihan vaikeimpia päätöksiä! En oo näin hukassa ollu, en perkele muista milloin! Sit kun tät aikaakin on ihmetellä tätä asiaa viikko tolkulla! Pitää varmaan laittaa plussat ja miinukset, niinku aikoinaan tein miesten kanssakin :joyful:. Ja, sitte illalla laittaa kahdelle lapulle ne vaihtoehdot ja se kumpi on aamulla ekana mielessä, ni se on sit se. TAI, laittaa kaks lappuu hattuun ja nostaa toinen.... Onhan näitä keinoja...:wideyed:

Mä onneks nukahdin kuudelta uudelleen. Vasta heräsin, oon ihan tööt.
 
Nyt on muuten helvetinmoiset soidinmenot! Meillä harakat mesoo hulluna ja ne häritsee muiden lintujen pesintää.

Vitsi, jännittää sun puolesta mitä ne sanoo synnytyksestä. Puhumattakaan omasta puolesta.... Jos mulle sanottais et joo leikattava on, ni jäis mua silti vähä kaivelee, et miten se alatiesynnytys ois menny. Vittu, tämä on kyllä elämän yks ihan vaikeimpia päätöksiä! En oo näin hukassa ollu, en perkele muista milloin! Sit kun tät aikaakin on ihmetellä tätä asiaa viikko tolkulla! Pitää varmaan laittaa plussat ja miinukset, niinku aikoinaan tein miesten kanssakin :joyful:. Ja, sitte illalla laittaa kahdelle lapulle ne vaihtoehdot ja se kumpi on aamulla ekana mielessä, ni se on sit se. TAI, laittaa kaks lappuu hattuun ja nostaa toinen.... Onhan näitä keinoja...:wideyed:

Mä onneks nukahdin kuudelta uudelleen. Vasta heräsin, oon ihan tööt.
Mulla oli kans ihan paska fiilis kun lekuri sen totes mutta nyt asioita punninneena haluan olla täysin varma että se mahtuu ja jos hiukankaa epävarmaa niin mieluummin suunniteltu sektio.
 
Täällä jännittäviä tilanteita!
Toivottavasti Sirpa40 vauva kääntyy tai saadaan kääntymään. Ja ettei sun tarvis itse tehdä päätöstä. samoin voimia MS74!

Susamama, jaksuja. Varmaan stressaava odottaa ja jännätä, ettei alkais tapahtuu liian aikaisin.

ja JustMom10! Voimia synnytykseen, sitten kun se on.Ilmeisesti aika pian.

Täällä vauva-arki rullailee. Muutama päivä ja isommat lapset on lomilla. Samoin mies. Vaikka ihan hyvin päivät on itsekseen vauvankin kans menneet. Yöt kyllä olleet rikkonaisia. Vauva levoton aamuyöstä. Ilmeisesti vatsavaivoja. Helpottaa pystyasennossa. Nyt vauva nukkuu, et voisin mennä nukkumaan. Mut olen nyt saanut itseni hereille niin ei just nyt sitten huvittais. Olen päivittäin tehny kävelylenkin ja iltapäivisin yrittänyt ottaa nokoset. Siinäpä ne päivän ohjelmat :)

Kämppä on päivisin pysynyt kohtuullisen viileenä mutta iltaa kohti lämmenny. Meillä on kissa, joten ei voi ikkunoita apposen selällään pitää paitsi jostain huoneesta, jos sulkee oven, ettei kissa sinne pääse. Sama on parvekkeen kanssa. Sinne ei saa mitään kissaverkkoakaan oikein hyvin, kun on tollanen ulkoneva parveke. Parasta olis, kun kissa jo pääsis kesälaitumille mökille.
 
Kyllä oon kuullut vauvojen kääntyneen rt itsellään vielä jälkeen rv 38:) eiksös ne yleensä tee ulkokäännöksen nimenomaa 36+ viikoilla ettei sit enää kääntyis takas pt.
Mulla on ihme kyllä kaikki vauvat olleet rt jo hyvissä ajoin:)

Sirpa :) : mun tutulla kääntyi vielä, kun oli jo sairaalassa synnyttämässä ( rv 40 ) ja kuulemma vauva käännettiin käsin mahan päältä..vauvan syntymäpaino oli 2100kg..
 
Juu kääntys pari vk sitten vissiin. Nyt on oikeinpäin ja laskeutunut. Kohdunsuu kiinni. Tarvii pitää jalat ristis ennenku kuulee mitä kautta tää kaveri mahtuu ulos. Alan ajatuksissani kallistua sektioon ja sen tuomaan piikkimäärään...rv 36 ja klo 4.37...yöpala syöty ja vessassa käyty. Linnut huutaa pihalla, varmaan jotkut soihdinmenot kesken.

MS74 :) : ei ole paljon piikkejä...mä sain käsittääkseni 3 pistosta selkään ( spinaalipuudutus)...Sitä ei mitenkään tuntenut, paitsi ekasta vähän pisti ja siitä olikin sitten jo niin puuduksissa.

Älä pelkää noita piikkejä! :)

Katetrin laitto virtsaputkeen oli minusta inhottavinta, vaikkei sattunut..
Ballongin laitto kohdun suulle ei myöskään ollut niin "mukavaa".. Noihin ei saa erikseen mitään kipulääkettä sairaalalla.
 
Mulla oli kans ihan paska fiilis kun lekuri sen totes mutta nyt asioita punninneena haluan olla täysin varma että se mahtuu ja jos hiukankaa epävarmaa niin mieluummin suunniteltu sektio.

MS74 :) : mikä olikaan sun vauvan painoarvio?

Mulla arvioitiin noin 300g isommaksi, kun sitten oli... kokoa ultrattiin vielä päivä ennen syntymää.
 
MS74 :) : mikä olikaan sun vauvan painoarvio?

Mulla arvioitiin noin 300g isommaksi, kun sitten oli... kokoa ultrattiin vielä päivä ennen syntymää.
Ei oo kukaan arvioinut. Ens viikon perjantaina on se Tyksin käynti niin katsotaan mitä siellä tekevät.
 
Maria75 :)
En tiedä ylimääräisestä, mutta sairaalalta tuli ohje seurata alussa painoa neuvolassa, kun syntymäpaino oli alle 2,5kg... Se on jokin raja.

Mä kuvittelen, että tossa sairaalan neuvossa on kyse siitä, että meidän molempien vauvat oli periaatteessa keskosia kun se raja on 2,5kg vaikka olisi täysi aikainen.. Meillä oli niin pienestä kiinni tuo raja (syntyessään 2480g mutta tosi pitkä) ja vauva tosi hyvä kuntoinen ja värinen ja ryhtyi heti hamuamaan tissiä, siksi päästiin melkein heti kotiin mutta meillä oli myös muutama extra kontrolli painon kanssa.
 
Mä kuvittelen, että tossa sairaalan neuvossa on kyse siitä, että meidän molempien vauvat oli periaatteessa keskosia kun se raja on 2,5kg vaikka olisi täysi aikainen.. Meillä oli niin pienestä kiinni tuo raja (syntyessään 2480g mutta tosi pitkä) ja vauva tosi hyvä kuntoinen ja värinen ja ryhtyi heti hamuamaan tissiä, siksi päästiin melkein heti kotiin mutta meillä oli myös muutama extra kontrolli painon kanssa.

Tähtipölyä :) : Näin se kyllä menee.

Pojan paino olisi varmasti noussut lähemmäs 3kg mahassa, jos napanuora ei olisi ollut paria kierrosta tiukasti kurkunympärillä. Siksi käynnistettiin, kun havaitsivat, että kasvu oli pysähtynyt ja hyvä, että olivat tarkkoja, ettei kaikki ollut ok
 
Noniin Siskot! Nysse alko! Äitiysloma! Huomenna mä oon sitte yhteiskunnan elätti ihan virallisesti. Mä kyllä pidän äitysrahaa enemmänkin valtion kompensaationa tästä lisääntymisen turvaamisesta. Mun mielestä voisivat vielä ylimääräisen tonnin jakaa kivusta ja särystä. Tai minkä hintaiseksi nyt arvioidaan naisen vuosi, joka tähän tuhlaantuu? Ja esim. uran katkeaminen, mahdollinen töiden väheneminen ja työelämässä aleneminen nokkimisjärjestyksessä...

Mä vähän luulen, että Justmom pääsee haistelee vauvatuoksua tänään... Siitä ei oo mtn kuulunu moneen tuntiin.

Tähti-73, munkin yhellä kaverilla vauva kääntyi vielä synnytyksessä. Se kääntyi itestään ku äiti meni kontilleen. Siis tapahtui ihme. Munkin pitää varmaa olla kontilla enemmän... :grin
 
Meillä mietittiin nimet jo ennen syntymää ja kerrottiinkin jo miehen sukulaisille ja mun lapsille ja isälle. Mun mies on algerialainen ja on ihan yleistä tehdä siellä näin. Muille sukulaisille ja ystäville ilmoitettiin nimi heti syntymän jälkeen sairaalasta. Facebookissa. :grin
 
Meillä nimi päätettiin, kun sulupuoli varmistu ja samalla se sit kerrottiin myös sukulaisille ja ystäville.Meillä ei tule olemaan ristiäisiä, koska ei kuuluta kirkkoon joten oli melkolailla se ja sama koska se nimi julkistettiin.
 
Noniin Siskot! Nysse alko! Äitiysloma! Huomenna mä oon sitte yhteiskunnan elätti ihan virallisesti. Mä kyllä pidän äitysrahaa enemmänkin valtion kompensaationa tästä lisääntymisen turvaamisesta. Mun mielestä voisivat vielä ylimääräisen tonnin jakaa kivusta ja särystä. Tai minkä hintaiseksi nyt arvioidaan naisen vuosi, joka tähän tuhlaantuu? Ja esim. uran katkeaminen, mahdollinen töiden väheneminen ja työelämässä aleneminen nokkimisjärjestyksessä...

Mä vähän luulen, että Justmom pääsee haistelee vauvatuoksua tänään... Siitä ei oo mtn kuulunu moneen tuntiin.

Tähti-73, munkin yhellä kaverilla vauva kääntyi vielä synnytyksessä. Se kääntyi itestään ku äiti meni kontilleen. Siis tapahtui ihme. Munkin pitää varmaa olla kontilla enemmän... :grin

Sirpa :) : Hyvää alkanutta Äitiyslomaa!:joyful: Siitä se lokoilu alkaa:wink

Mä saan äitiysrahan lisäksi töistä osittaista palkkaa nämä ensimmäiset 3kk...älä vaan kysy miten, koska en itsekään tiedä, mutta työnantaja on ulkomailla ja on vähän erilaisia käytäntöjä näissä..
 
Takaisin
Top