Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sirpa :) : Mä saan äitiysrahan lisäksi töistä osittaista palkkaa nämä ensimmäiset 3kk...älä vaan kysy miten, koska en itsekään tiedä, mutta työnantaja on ulkomailla ja on vähän erilaisia käytäntöjä näissä..

Mulle maksoi työnantaja täyden palkan kolmelta ekalta äitiyslomakuukaudelta (tältä ajalta Kela maksoi puolestaan työnantajalle mun äitiysrahan). Joten aloin saada Kelalta äitiysrahaa vasta huhtikuusta alkaen.
 
Tesistä riippuu maksaako työnantaja vai kela. Lakisääteisesti on kelan hommia. Jos ta, niin ne hakee kelalta sen mikä olis muuten menny suoraan työntekijälle. Yrittäjälle maksaa kela alusta asti.

Mä en muuten tajuu tota ä-loman alkamisajankohtaa. Mä otin sen mitä kelan laskuri antoi. Eli 35 arkipv ennen laskettua aikaa. Törmäsin erääseen, jolla on sama la kuin mulla, niin sillä alkaa vasta maanantaina tai tiistaina äloma. Eijjummarra.

Mä oon ihan sairaan väsy. Isukki meni jo nukkuu. Mitenköhän se jaksaa vauvan kanssa? Mua väsyttää varmaan nää duunit ja niiden loppuminen. Melkein sain työlista tyhjäksi. Täytyy ens vkolla vähä viel vilkaista sitä. Mut siistiä! Ihan ku alkais kesäloma! Mähän pidän kahden kesän kesälomat sit ens vuonna! Hähä!

Meillä oli makkarissa viime yönä. Uskaltaisko nukkuu tuuletusikkuna auki? Mä oon ennenkin keskellä kesää hommannu itelle flunssan silleen...

Jaahans, jos kastelis istutukset ja panis maata. Joku hullu alkoi tääl kyl just leikkaa nurtsia...
 
Tesistä riippuu maksaako työnantaja vai kela. Lakisääteisesti on kelan hommia. Jos ta, niin ne hakee kelalta sen mikä olis muuten menny suoraan työntekijälle. Yrittäjälle maksaa kela alusta asti.

Mä en muuten tajuu tota ä-loman alkamisajankohtaa. Mä otin sen mitä kelan laskuri antoi. Eli 35 arkipv ennen laskettua aikaa. Törmäsin erääseen, jolla on sama la kuin mulla, niin sillä alkaa vasta maanantaina tai tiistaina äloma. Eijjummarra.

Mä oon ihan sairaan väsy. Isukki meni jo nukkuu. Mitenköhän se jaksaa vauvan kanssa? Mua väsyttää varmaan nää duunit ja niiden loppuminen. Melkein sain työlista tyhjäksi. Täytyy ens vkolla vähä viel vilkaista sitä. Mut siistiä! Ihan ku alkais kesäloma! Mähän pidän kahden kesän kesälomat sit ens vuonna! Hähä!

Meillä oli makkarissa viime yönä. Uskaltaisko nukkuu tuuletusikkuna auki? Mä oon ennenkin keskellä kesää hommannu itelle flunssan silleen...

Jaahans, jos kastelis istutukset ja panis maata. Joku hullu alkoi tääl kyl just leikkaa nurtsia...
Nyt nautit ja relaat! Yrittäjälle hatunnosto jos ja toivottavasti kun pystyt olee miettimättä miten sijainen pärjää. Kohta on uudenlainen uurastus beiben kanssa
 
Maria75 :)
Meillä alkaa olla pienimmät vaatteet ( 50, 56 ) jo pieniä... poika in 49cm pitkä. Koko 62 on kyllä aika iso, joten väljiä ovat.
Vähän hankala vaihe vaatteiden kannalta styles/default/xenforo/hmh.gif

Tähti-73 , Miten teillä voi jo nyt olla 56 cm vaatteet pieniä ? Ihmettelen vaan, kun meiän poika oli 3,360 g ja 49 cm syntyessään. Vieläkin mahtuu jotkut 56 cm housut jalkaan. Paidoissa enimmäkseen käytössä 60-62cm koot. Viimeksi 25.5. pituus oli 59,6 cm. Hän on tosiaan nyt 4kk ikäinen.
 
Mulle maksoi työnantaja täyden palkan kolmelta ekalta äitiyslomakuukaudelta (tältä ajalta Kela maksoi puolestaan työnantajalle mun äitiysrahan). Joten aloin saada Kelalta äitiysrahaa vasta huhtikuusta alkaen.

Titti :) Juu, noin se yleensä meneekin :)
 
Ja aikasintaan 50 arkipvää ennen la..Mä oon tällä varhaistetulla ä-lomalla..Tai siis ensin sairauslomalla ja siitä sit jään kesäkuun puolesvälis virallisesti ä-lomalle
 
Tähti-73 , Miten teillä voi jo nyt olla 56 cm vaatteet pieniä ? Ihmettelen vaan, kun meiän poika oli 3,360 g ja 49 cm syntyessään. Vieläkin mahtuu jotkut 56 cm housut jalkaan. Paidoissa enimmäkseen käytössä 60-62cm koot. Viimeksi 25.5. pituus oli 59,6 cm. Hän on tosiaan nyt 4kk ikäinen.

Sanos muuta :) Eri valmistajilla eri kokoisia vaatteet, vaikka sama koko.. Osa mahtuu ja osa ei mahdu taikka on liian nafteja/ tiukkoja pojan päällä :(
 
Sanos muuta :) Eri valmistajilla eri kokoisia vaatteet, vaikka sama koko.. Osa mahtuu ja osa ei mahdu taikka on liian nafteja/ tiukkoja pojan päällä :(
Mä katoin kans kun erittelin eri koot että paljon on eroa eri firmoilla...saa olla tarkka ettei joku 62 jää sit jo pieneks jos oottelee sen koon käyttöä.

Turun alue hoi! Se ihana Seesam kirppari Kaarinassa muuttaa keskustampaan ja sihen Paraisten tien alkuun mihin Liedon lihakauppa tuli. Seesamin avajaiset huome!
 
Me oltiin tänään 4d-ultrassa uusintayrityksellä, kun viime viikolla vauva ei suostunut näyttämään naamaansa. No, ei suostunut tänäänkään, mutta tällä kertaa siellä oltiin peppu alaspäin. Toivottavasti ei jää noin! Mut saadaan samaan hintaan vielä kolmaskin käynti kahden viikon päästä. Tosi hyvä palvelu kyllä tuolla, kun eihän se niitten syy ole että meidän vauva ei ole yhteistyöhaluinen. Kätilö veikkasi, että viikolla 30 vauva voisi kääntyä raivotarjontaan kun tila alkaa loppua. Toivotaan!

Se kiva puoli näissä uusintakäynneistä on, että saadaan kokoarvioita. Viimeksi mittasi alakäyrälle, nyt vähän keskikäyrän alapuolelle. Eiköhän se tuossa keskikäyrän tuntumassa ole, kun melkein kaikki mittaukset alusta asti on viitanneet siihen. Eipä toistaseks ainakaan vaikuta miltään sokerivauvalta!
 
Tosta hätäkastenimestä... Ei meilläkään ekan kans ollu missään vaiheessa HUS:ssa puhetta sellasesta. Äijä heitti, että voisko johtuu siitä ettei kuuluta kirkkoon?? Ei kai meidän pakanoiden muksuja kasteta hädänkään hetkellä :-p

Mä oottelen silmä kovana saisinko vihiä mikä perhanan otus käy kaivelemassa ja pureksimassa mun hernepenkkejä. Luulin aluks et joku lintu, mut nyt alan kallistua jonkun jyrsijän kannalle...

Rv 18+5 tänään. Ens viikolla neuvolalääkärin tarkastus ja sitä seuraavalla rakenneultra.
 
Täällä ollaan kotiuduttu ja elämä alkaa taas tuntua normaalilta verrattuna sairaalassa oloon. Maitokin nousi saman tien. Sairaalasta johtuva stressi ja unettomuus sai sen kestämään näin kauan niin kuin omassa päässä koko ajan pähkäilinkin. Tytsy syö vieläkin laiskanlaisesti rintaa joten pumppaan aina lisäsatsin ja annan pullosta jotta saadaan paino nousuun. Muuten vauvan hoito isän kanssa yhteistyössä on ollut aikas helppoa. Imetysasioista saan varmaan stressata koko vauva ajan mutta sen oon nyt hyväksyny. Punnitaan nyt oma seurantana tyttö joka päivä. Ja siis siihen ei ole kukaan ulkopuolinen antanut ohjeita vaan oman mielenrauhan takia. Onneksi tuo isukki kalastaa niin löytyy sopiva vaaka :rolleyes::hilarious: Mun tissit on ihan valtavat :wideyed::grin Mutta se aiheuttaa myös ongelmia. Oikeastaan ainut hyvä imetysasento nyt on vauva makuultaan kainalossa. Onneksi on hyvä nojatuoli jossa on leveät käsinojat sitä varten. Tissien uusi koko on saanut nännit sojottamaan alaspäin (näytän ihan lehmältä :wtf:) niin muut asennot ei onnistu ilman että tissit on tuettava erikseen ja se on pirun hankalaa. Mutta eiköhän täs löydy muitakin tapoja tytön kasvaessa.
Neuvolan terkka tulee maanantaina käymään joten pitänee alkaa kasaamaan kysymyslistaa. Poistaa samalla mun hakaset. Itse pitää ottaa nyt lauantaina pois paineside (Pico) haavan päältä kun se saa olla max, 7 päivää siinä.
Oon kanssa miettinyt tutin käytön aloitusta. Joudun käyttämään rintakumia syöttäessä niin likka on ottanu sellasen tavan että kitisee tissille, hörppää laiskasti max 5 min ja käy nukkumaan rintakumi suussa. Saman tienhän tuon voi nukuttaa tutillakin kunhan vaan on varma että maha on täynnä.
 
Neuvolan terkka tulee maanantaina käymään joten pitänee alkaa kasaamaan kysymyslistaa. Poistaa samalla mun hakaset. Itse pitää ottaa nyt lauantaina pois paineside (Pico) haavan päältä kun se saa olla max, 7 päivää siinä.
Oon kanssa miettinyt tutin käytön aloitusta.

Taas on eri käytäntöjä! Mulla terkka ei saanut missään tapauksessa sitä ja tikkejä poistaa vaan piti jaksaa istua autossa taas Helsinkiin ja Naistenklinikalla poistivat ne. Kotona sitä ei saanut tehdä. Porvoon sairaalan synnäri olisi käynyt myös mutta ne ei tahtoneet ottaa hommasta vastuuta vaan sanoivat et on sen yksikön homma jossa sektiokin om tehty.

Porvoon synnärihän ollaankin nyt sitten lopettamassa äänestyksen mukaan. Kuulitteko jo siitä? :angry
 
Täällä ollaan kotiuduttu ja elämä alkaa taas tuntua normaalilta verrattuna sairaalassa oloon. Maitokin nousi saman tien. Sairaalasta johtuva stressi ja unettomuus sai sen kestämään näin kauan niin kuin omassa päässä koko ajan pähkäilinkin. Tytsy syö vieläkin laiskanlaisesti rintaa joten pumppaan aina lisäsatsin ja annan pullosta jotta saadaan paino nousuun. Muuten vauvan hoito isän kanssa yhteistyössä on ollut aikas helppoa. Imetysasioista saan varmaan stressata koko vauva ajan mutta sen oon nyt hyväksyny. Punnitaan nyt oma seurantana tyttö joka päivä. Ja siis siihen ei ole kukaan ulkopuolinen antanut ohjeita vaan oman mielenrauhan takia. Onneksi tuo isukki kalastaa niin löytyy sopiva vaaka :rolleyes::hilarious: Mun tissit on ihan valtavat :wideyed::grin Mutta se aiheuttaa myös ongelmia. Oikeastaan ainut hyvä imetysasento nyt on vauva makuultaan kainalossa. Onneksi on hyvä nojatuoli jossa on leveät käsinojat sitä varten. Tissien uusi koko on saanut nännit sojottamaan alaspäin (näytän ihan lehmältä :wtf:) niin muut asennot ei onnistu ilman että tissit on tuettava erikseen ja se on pirun hankalaa. Mutta eiköhän täs löydy muitakin tapoja tytön kasvaessa.
Neuvolan terkka tulee maanantaina käymään joten pitänee alkaa kasaamaan kysymyslistaa. Poistaa samalla mun hakaset. Itse pitää ottaa nyt lauantaina pois paineside (Pico) haavan päältä kun se saa olla max, 7 päivää siinä.
Oon kanssa miettinyt tutin käytön aloitusta. Joudun käyttämään rintakumia syöttäessä niin likka on ottanu sellasen tavan että kitisee tissille, hörppää laiskasti max 5 min ja käy nukkumaan rintakumi suussa. Saman tienhän tuon voi nukuttaa tutillakin kunhan vaan on varma että maha on täynnä.
Kiva kuulla, et alkaa sujumaan! Munkin ajatukset siirtyy pikkuhiljaa synnytyksestä vauvahoitoon, ku pitää alkaa järjestelee taas paikkoja ja miettii et missä sitä hoitaa ja mitä tekee ja missä on sitteri... Ja miten osaan tehdä kaiken ja miten luen sitä vauvaa. Kyllä, jos yksin olis selaisen kanssa ekaa kertaa, ni ei olis helppoa! Onneksi en nyt oo.

Tänä aamuna harakat ja räkätit herätti. Jumankauta mikä mellastus pihalla! Meillä oli ikuna auki. Ennen neljää nousin ja menin pihalle tsekkaa. Naaprin kissa perkele hätyytteli lintuja ja sitä ne yritti häätää pois. Yks harakan poika värjötti keskellä tietä, se ei osannu vielä lentää. Katti livahti naapurin auton alle ku mä ilmestyin. Hitto, jos ois ollu käden ulottuvilla, ni ois saanu tukkapöllyn. Sehän syö ruokansa kotona muovikiposta ni vittuako siellä häiritsee luontokappaleiden elämää. Mulle tuli niin paha mieli siitä linnusta. En osannu auttaa sitä. Herätin miehen ja kysyin et mitä pitää tehdä, et voiko sen viedä johonki turvaan kissalta. Se sanoi et se kuolee kuitenkin, jos ei osaa lentää. Mä sit jäin kuuntelee niiden harakoiden ääntelyä, se jatkui vielä pari tuntia. Aamulla ku heräsin ni poikanen oli hävinny. Voi olla jääny auton allekin. Mä en yhtään kestä luontokappaleiden ahdinkoa. Facessakin oli tällä vkolla taas joku kuva, joka jäi mun verkkokalvoille pitkäksi aikaa ja tuli tippa linssiin. Mä yleensä poistan kaverit, jotka ahkerasti jakaa noita. Se, et niillä kuvilla mässäillään ei auta ketään. Vähän ku keltainen lehdistö uudelleen ja uudelleen.

tänään rv 35+6 Pyykkikone on päällä ja ikuiset puutarhasuunnitelmat vauhdissa!
 
Takaisin
Top