Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Turussa meidän piti netissä täyttää esitiedot sairaalaa varten. Siinä kysyttiin nimet. Tyksin alueella syntyneen sängyssä ei lue tyttö tai poika vaan sillä nimellä ja äidin sukunimi. Husin alueella ainakin joskus on riittänyt tyttö tai poika?

Ah, no näin se oli, sängyssä ja vauvassa luki "tyttö ja sukunimi". Kiitos siskot, kysyvä ei tieltä eksy.:)
 
Joo, siis ei sen paperin nimi oikeesti ole hätäkastepaperi tms. vaan joku esitietolomake (Kaarinassa oli vielä viimeks ainakin paperiversio, ei se netissä täytettävä ipana vai mikä lie). :D Ja se nimi oli vaan yks kohta monesta mikä piti täyttää. Ja tuntui hassulta täyttää pojan nimi kans kun tiedettiin että on tyttö tulossa. Mahtavatkohan tällä kertaa hyväksyä pelkän tytön nimen kun on oikein kromosomeista tutkittu? :D
 
Ipana oli ainakin meillä. En täyttänyt tytön nimeä ollenkaan kun poika tulossa. Ei ainakaan kukaan oo motkottanut nimen puuttumista:)
 
JustMom10 :) : Paljonko sun mielestä alle kk-ikäisen tulee kasvaa viikossa?:rolleyes: Meillä poika kasvanut 120g/viikossa, 60-70ml maitoa 2-3tunnin välein syötettynä. Nyt neuvolan mielestä painon nousu ei riitä ja pitäisi syödä 100ml kerralla, mutta eihän tuo siro poika jaksa sellasia määriä...:sad001

Oon vähän, että onko ihan pakkosyöttöä:smiley-angry017 kaikki ihmiset vähän erilaisia vauvatkin.. Kasvukäyriä vaan katsotaan:wideyed:

Tähti-73, onko teiän poika jo ylittänyt syntymäpainonsa ? Me jouduttiin kerran kasvukontrolliin, kun painoa oli tullut 2 viikossa vain 240 g. Nyt viimeksi pojalla oli 3 viikossa tullut vain 290 g painoa. Ei ole kuulemma 4kk iässä huolestuttavaa, koska on poika alkanut nyt liikkumaan enemmän. Kiinteitä suositellaan kuitenkin antamaan. Sen takia ollaan aloitettu soseiden maistelu.
 
Meiän poika tällä hetkellä 4 kk iässä 5.730 kg ja 59.6 cm +pipo 40.5 cm. Syntymäpaino oli 3.360 kg ja pituus 49 cm. Kasvaa kuulemma omalla käyrällään. Nyt on periaatteessa käytössä 62 cm vaatteet, mutta jotkut 56 cm sopii vielä. Kesävaatteita pitäisi hankkia pojalle, kun tuli nämä kuumat ilmat.
 
Muokattu viimeksi:
Mä sain sen lomakkeen paperiversiona ja piti palauttaa th:lle joka sit tarkasti että on varmasti kaikki kohdat täytetty ennen kuin lähetti Tyksiin.
Tänään oon pääasiassa istunut töissä mutta kuitenkin on koko illan tullut harjoitussupistuksia. Kun kävin kaupassa tuntui kuin vatsa olis ollut kova pallo koko kaupassaolon ajan!
Päässä pyörii samaan aikaan miljoona asiaa! Mitä kaikkea olen unohtanut tehdä töissä, mitä pitää pakata kuopukselle päiväkotiin huomenna (ollut kotona ma-ke), mitä tehdään kuopuksen hoitopaikan kanssa syksyllä kun jään äitiyslomalle, mitä ilmoitan koska palaan töihin äitiyslomalta (mies haluaisi pitää osan vanhempainvapaasta), mikä vauvalle nimeksi, millaisen todistuksen esikoinen saa lauantaina (riittääkö lukioon pääsyyn?) jne. Saankohan lainkaan nukuttua?
Sirpa, onnittelut avoliitosta! :) Ja toivottavasti pääset pian käännökseen.
 
Kiitos Janna! Pakkaat kuopukselle kesävaatteet, se pysyy päiväkodissa ainakin ekan kuukauden, anna miehelle 2-3 kk vanheimpanvapaata, anna nimeksi Paula; on kiva kansainvälinen nimi, todistuksen näät vasta lauantaina. Ja joo, saat nukuttua! Miltäs nää vastaukset kuulostaa??? :dance008

Mun päässä ei pyöri nykyään mitään, potkii ihan tyhjää. Keksin esineille uusia nimiäkin :eek:. Enkä jaksa stressaa oikeen nyt mistään kun mistään reiästä ei ny pilkistä mitään hälyyttävää. Tän vkon tunnelmat ois siinä.
 
Tähti-73, onko teiän poika jo ylittänyt syntymäpainonsa ? Me jouduttiin kerran kasvukontrolliin, kun painoa oli tullut 2 viikossa vain 240 g. Nyt viimeksi pojalla oli 3 viikossa tullut vain 290 g painoa. Ei ole kuulemma 4kk iässä huolestuttavaa, koska on poika alkanut nyt liikkumaan enemmän. Kiinteitä suositellaan kuitenkin antamaan. Sen takia ollaan aloitettu soseiden maistelu.

Maria75 :) On ylittänyt :) Mikä on kasvukontrolli ?

Kasvukäyrällä lähdettiin liikenteeseen käyrän alarajan alta, miinus käyrältä. Se tuli jotenkin mun ja miehen pituudesta ja tietysti pojan syntymäpituudesta... en osaa selittää, mutta meidän pituudet tarvittiin sitä varten...
 
Sirpa, Paula on kyllä kiva nimi mutta jo mun serkulla. :D Ja lisäks meillä pitää ollaJ-kirjaimella alkava (sama alkukirjain kuin mulla, miehellä ja molemmilla tytöillä. Pojalla on isänsä alkukirjaimella alkava nimi). Päiväkodin johtajalta tuli tänään sähköpostilla kyselyä miten syksyllä aateltiin tehdä ja siks alko vaihtoehdot pyöriä mielessä. Ja nään esimiehen pe ja varmaan kysyy koska äitiysloma alkaa ja olis kiva jos vois jo kertoa miten pitkäksi aikaa sijainen pitäis palkata...
Ja huomenna on viimeinen iltapäiväkerho-kerta ja suurin osa ei enää jatka syksyllä. Saa nähdä selviänkö silmät kuivina.
Yleensä oon aivan puhki iltaisin ja nukahdan hyvin muttaei tänään. Pitäiskö vielä nousta sängystä syömään jätskiä... En ookaan syönyt kuin vasta kolme kertaa jätskiä tänään: aamupalaksi, lounaaksi ja välipalaksi! :D
 
Maria75 :) On ylittänyt :) Mikä on kasvukontrolli ?

Kasvukäyrällä lähdettiin liikenteeseen käyrän alarajan alta, miinus käyrältä. Se tuli jotenkin mun ja miehen pituudesta ja tietysti pojan syntymäpituudesta... en osaa selittää, mutta meidän pituudet tarvittiin sitä varten...

Kasvukontrolli oli ylimääräinen neuvolakäynti. Meillä oli 8 vko neuvolakäynnin jälkeen yksi ylimääräinen neuvolakäynti 2 viikon päästä, kun meillä oli tullut vain 240 g painoa kahdessa viikossa 6 vkon lääkärineuvolan jälkeen. Mä ymmärsin silloin meiän neuvolatädin puheista, että 250 g 2 viikossa olisi ollut riittävä määrä ja meillä oli hiukan alle sen. 240 g viikossa on aivan liikaa sun vauvalle mun mielestä. Meiän pojallakin pituusodote on käyrien alapuolella. Nyt 4kk iässä 290 g 3 viikossa ei ollut huolestuttavaa, kunhan vaan painoa tulee koko ajan lisää.
 
Kasvukontrolli oli ylimääräinen neuvolakäynti. Meillä oli 8 vko neuvolakäynnin jälkeen yksi ylimääräinen neuvolakäynti 2 viikon päästä, kun meillä oli tullut vain 240 g painoa kahdessa viikossa 6 vkon lääkärineuvolan jälkeen. Mä ymmärsin silloin meiän neuvolatädin puheista, että 250 g 2 viikossa olisi ollut riittävä määrä ja meillä oli hiukan alle sen. 240 g viikossa on aivan liikaa sun vauvalle mun mielestä. Meiän pojallakin pituusodote on käyrien alapuolella. Nyt 4kk iässä 290 g 3 viikossa ei ollut huolestuttavaa, kunhan vaan painoa tulee koko ajan lisää.

Maria75 :)
En tiedä ylimääräisestä, mutta sairaalalta tuli ohje seurata alussa painoa neuvolassa, kun syntymäpaino oli alle 2,5kg... Se on jokin raja.
 
Meiän poika tällä hetkellä 4 kk iässä 5.730 kg ja 59.6 cm +pipo 40.5 cm. Syntymäpaino oli 3.360 kg ja pituus 49 cm. Kasvaa kuulemma omalla käyrällään. Nyt on periaatteessa käytössä 62 cm vaatteet, mutta jotkut 56 cm sopii vielä. Kesävaatteita pitäisi hankkia pojalle, kun tuli nämä kuumat ilmat.

Maria75 :)
Meillä alkaa olla pienimmät vaatteet ( 50, 56 ) jo pieniä... poika in 49cm pitkä. Koko 62 on kyllä aika iso, joten väljiä ovat.
Vähän hankala vaihe vaatteiden kannalta styles/default/xenforo/hmh.gif
 
MS74 onko sulla vauva perätilassa vielä vai kääntyikö jo?
Juu kääntys pari vk sitten vissiin. Nyt on oikeinpäin ja laskeutunut. Kohdunsuu kiinni. Tarvii pitää jalat ristis ennenku kuulee mitä kautta tää kaveri mahtuu ulos. Alan ajatuksissani kallistua sektioon ja sen tuomaan piikkimäärään...rv 36 ja klo 4.37...yöpala syöty ja vessassa käyty. Linnut huutaa pihalla, varmaan jotkut soihdinmenot kesken.
 
No hyvä! Täti mietti et onko rv 36+3 liian myöhäistä tehdä käännösyritys. Mä nukuin huonosti ja taas hereillä. Ekaa kertaa oli vähä lämmin nukkua. Ihan kiva et ilmat viilenee taas huomisen jälkeen. Kyl mua vähän mietitytti toi vauvan asento myös. Höh.

Mulla oli muuten paino taas laskenu. Johtunee siitä etten pysty syömään illalla mtn. Eilen söin jäden klo 19 jälkeen. Klo 22.30 alko närästää. Mun nähdäkseni tyhjästä. Täti sanoi, ettei ä-polilla sit pidä sanoa et on syöny mehujäätä, et tulee hirvee saarna. Mä en eka tajunnu et miksi vittu en voi syödä mehujäätä? Mut sitte arvelin et siitä tulee saarna, et ku mulla nyt kerran se diagnoosi lukee papereissa, radi siis, ni eihän ne tiedä et mulla ei oikeesti sitä oo. Sitte täti sanoi kans et koita mitata sokeri tunti jäden syönnin jälkeen. Et miten vaikuttaa. Täytyypä mitata.

Hirvee nälkä. Pitäiskö nousta syömään? Joo, mä laitan jotain.
 
Kyllä oon kuullut vauvojen kääntyneen rt itsellään vielä jälkeen rv 38:) eiksös ne yleensä tee ulkokäännöksen nimenomaa 36+ viikoilla ettei sit enää kääntyis takas pt.
Mulla on ihme kyllä kaikki vauvat olleet rt jo hyvissä ajoin:)
 
Mikä yö! Ekaks en meinannut millään nukahtaa ja sit kuopus päätti että klo 4 olis hyvä aika herätä ja nukahti vasta lähemmäs viittä. :( Nyt suihkuun, jos se herättäis mut.
 
Viikot 28+0 emätin tulehdus ja virtsarakontulehdus. Kohdunkaulaa enään 2 cm jäljellä ja parisenttiä auki sekä pehmentynyt .liikuntakielto :eek:
 
Takaisin
Top