Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut on kyllä lämmin! Miten pidätte vastasyntyneet viileinä? onko tuuletinta himassa? Kiedotteko kosteeseen pyyhkeeseen? Huoletuttaako ylipäätään että siltä lähtee taju? Mun kaverin vauvalta lähti. Se virkos onneks just ennen ku ambulanssi oli pihalla.

Meillä on ilmalämpöpumppu, joten koti saadaan viileäksi. Autoissa taas on ilmastoinnit. Vaunuissa kantsii kattoo, ettei tilkitse verhoilla yms liian tiiviiksi.
 
Sulla on kuitenkin toive alatie synnytyksestä eikö? Toivottavasti onnistuu:thumright
En enää tiiä mitä haluun. Toive oli eiliseen asti alatiesynnytyksestä mutta jos kuulostaa vähääkään epävarmalta siellä Tyksissä että mahtuuko niin haluan sektioajan. Siinä mua vaan harmittaa se ettei toista voi sitten yrittää kun aikaisintaan vuoden päästä. Tärkeintä kuitenkin nyt että tää yksi pääsee turvallisesti maailmaan enkä joudu koko synnytyksen ajan pelkää että mahtuuko vai ei ja koska lähetään leikkuriin vauhdilla...
 
En enää tiiä mitä haluun. Toive oli eiliseen asti alatiesynnytyksestä mutta jos kuulostaa vähääkään epävarmalta siellä Tyksissä että mahtuuko niin haluan sektioajan. Siinä mua vaan harmittaa se ettei toista voi sitten yrittää kun aikaisintaan vuoden päästä. Tärkeintä kuitenkin nyt että tää yksi pääsee turvallisesti maailmaan enkä joudu koko synnytyksen ajan pelkää että mahtuuko vai ei ja koska lähetään leikkuriin vauhdilla...
No sitten toivotaan onnistunutta lopputulosta oli se millä tavalla tahansa saatu :)
Kuvaavat varmaan lantion ja se on sitten jo hyvin tarkka arvio!
 
Mä täällä just mietin, et onkohan Justmom jo lähteny synnytyshommiin, mut aika reippaana kommentoit, jos oisit :)

Tää mukelo ei varmaan synny koskaan. Huoh.. Voiko näin turvoa oloa ollakaan xD Akupainanta ei nyt ainakaan ihan instant toiminu.. Hö. Onneksi tyttö liikkuu, niin ei tarvii siitä huolestua.
 
JustMom10 :) : Paljonko sun mielestä alle kk-ikäisen tulee kasvaa viikossa?:rolleyes: Meillä poika kasvanut 120g/viikossa, 60-70ml maitoa 2-3tunnin välein syötettynä. Nyt neuvolan mielestä painon nousu ei riitä ja pitäisi syödä 100ml kerralla, mutta eihän tuo siro poika jaksa sellasia määriä...:sad001

Oon vähän, että onko ihan pakkosyöttöä:smiley-angry017 kaikki ihmiset vähän erilaisia vauvatkin.. Kasvukäyriä vaan katsotaan:wideyed:
 
Mä täällä just mietin, et onkohan Justmom jo lähteny synnytyshommiin, mut aika reippaana kommentoit, jos oisit :)

Tää mukelo ei varmaan synny koskaan. Huoh.. Voiko näin turvoa oloa ollakaan xD Akupainanta ei nyt ainakaan ihan instant toiminu.. Hö. Onneksi tyttö liikkuu, niin ei tarvii siitä huolestua.
Jatka painelua vaan. Siitä ei ainakaan haittaa pitäs olla ja hyöty voi päivittäin toistettuna näkyy synnytyksessä.

Mä pötköttelen soffalla ja kuuntelen youtubesta kaikkee päätöntä....Sit kun teil on tylsää ni käykää kuuntelee biisi Mä oon ralleissa ja videolta voi treenata persiin ketkutteluu
 
Jatka painelua vaan. Siitä ei ainakaan haittaa pitäs olla ja hyöty voi päivittäin toistettuna näkyy synnytyksessä.

Mä pötköttelen soffalla ja kuuntelen youtubesta kaikkee päätöntä....Sit kun teil on tylsää ni käykää kuuntelee biisi Mä oon ralleissa ja videolta voi treenata persiin ketkutteluu

Hahhaaah!!! :grin:grin
Mut lisää vauhtia...nainen ei mua ymmärrä...mä oon ralleissa...sä tykkäät kovist vauhdeista...:joyful::joyful::joyful: Ruutulippu heiluu:joyful::joyful:
:excited001:laughing025:laughing025
:cheers
 
Tähtipölyä, mä oon kans kaksikielinen, nykyään enemmän tulee käytettyä ruotsia.
Mulla on harvinainen etunimi, toista samalla etunimellä kastettua ei löydy Suomesta. Vanhimmalla tyttärellä on mun etunimi toisena nimenä, kuopuksella ei ole sitä nimeä lainkaan. Eilen tytär esitti toiveen että seuraavakaan tyttö ei saisi mun etunimeä, hän haluaa et minä ja hän ollaan ainoat, joilla on se nimi. :)
 
MS74:n Ralleissa - innoittamana aloin äsken nauraa melkein hysteerisesti neuvolantädin tämän päiväistä lausahdusta, että vauvaa pitää pitää sylissä!!!:grin:eek: Mitä, ihanx tosi?!!!:singing::grin

Ja tätähän vauvaa pidetään, yötä-päivää minä, sekä mies...:wink:) Ei se, vaan siis mä oon "mielestäni" aikuinen nainen ja Äiti,.. mulle sanotaan, että vauvaa pitää pitää sylissä...:angel5
Ou kamooon:smiley-angelic008
Ei oo enää tosi:rulez
 
JustMom10 :) : Paljonko sun mielestä alle kk-ikäisen tulee kasvaa viikossa?:rolleyes: Meillä poika kasvanut 120g/viikossa, 60-70ml maitoa 2-3tunnin välein syötettynä. Nyt neuvolan mielestä painon nousu ei riitä ja pitäisi syödä 100ml kerralla, mutta eihän tuo siro poika jaksa sellasia määriä...:sad001

Oon vähän, että onko ihan pakkosyöttöä:smiley-angry017 kaikki ihmiset vähän erilaisia vauvatkin.. Kasvukäyriä vaan katsotaan:wideyed:
120g/viikko kuulostaa hyvältä! En näe syytä huoleen! Paljonko painoa nyt on?
 
MS74:n Ralleissa - innoittamana aloin äsken nauraa melkein hysteerisesti neuvolantädin tämän päiväistä lausahdusta, että vauvaa pitää pitää sylissä!!!:grin:eek: Mitä, ihanx tosi?!!!:singing::grin

Ja tätähän vauvaa pidetään, yötä-päivää minä, sekä mies...:wink:) Ei se, vaan siis mä oon "mielestäni" aikuinen nainen ja Äiti,.. mulle sanotaan, että vauvaa pitää pitää sylissä...:angel5
Ou kamooon:smiley-angelic008
Ei oo enää tosi:rulez
Onko sulla kokoajan se sama hysteerinen tätsy? Vaihtoon!
 
120g/viikko kuulostaa hyvältä! En näe syytä huoleen! Paljonko painoa nyt on?

Kiitti JustMom10 :) Sä saisit olla netti neuvolantäti täällä :) Mä luotan sun arvioihin ja näkemyksiin:notworthy

2580kg

Poika on virkeä ja syö säännöllisesti
 
Tähtipölyä, mä oon kans kaksikielinen, nykyään enemmän tulee käytettyä ruotsia.
Mulla on harvinainen etunimi, toista samalla etunimellä kastettua ei löydy Suomesta. Vanhimmalla tyttärellä on mun etunimi toisena nimenä, kuopuksella ei ole sitä nimeä lainkaan. Eilen tytär esitti toiveen että seuraavakaan tyttö ei saisi mun etunimeä, hän haluaa et minä ja hän ollaan ainoat, joilla on se nimi. :)

Mulla on ihan perus etunimi mutta toinen nimeni oli ainakin joitain vuosia sitten ainut Suomessa, tosin en itse tykkää siitä mitenkään erityisesti, niin meidän tyttö ei saa sitä toiseksi nimekseen.
Äitini oli kai jonkin sortin hippi aikanaan ja siksi toinen ja kolmas nimeni ovat melko erikoiset, onneksi isäni on pysynyt tiukkana etunimen kohdalla muutoin olisin varmaankin nimeltäni joku "Ruiskaunokki" tai vastaavaa.:)

Onko teidän lapset oppineet hyvin molemmat kielet? Tuo meidän poika vasta opettelee puhumaan mutta ne sanat mitä hän osaa, niin menevät kyllä iloisesti sekaisin..
Mulla oli aikanaan paras kaveri suomenkielinen, niin hänen kanssaan tuli hyvä kielikylpy mutta muutoin saattaisin kuulostaa hassulta. Mies on kylläkin suomenkielinen ja hänen kanssaan puhutaan suomea mutta olen tosi paljon lasten kanssa kolmin, niin mietin vain miten meidän käy..
 
Kiitti JustMom10 :) Sä saisit olla netti neuvolantäti täällä :) Mä luotan sun arvioihin ja näkemyksiin:notworthy

2580kg

Poika on virkeä ja syö säännöllisesti
Ja ikä oli 2 vkoa vai? Mä en sitten millään saa siitä huolen aihetta. Jos on tyytyväinen eikä kitise kokoajan jaksaa olla hereillä ja nukkuu sopivia pätkiä niin miten vois kasvaa liian vähän? Ja 120g on oikeen hyvä suhde viikossa nousua. Se on 480g kuukaudessa.
 
Tähtipölyä, sisukkaasti vain puhut lapsille aina omaa äidinkieltä ja isä puhuu omaansa, niin lapset oppivat molemmat kunnolla. Jotkut lapset oppivat nopeammin ja toiset hitaammin. Ei haittaa.
 
Takaisin
Top