Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Söpöyden huipennus, Eclipsen typy!

Mäkin haluan parisuhdesepustuksen. Olin yli 10 vuotta oikein mukavan miehen kanssa. Huavattiin lasta, mutta ei ottanut tullakseen. Lapsettomuushoidoissakin oltiin, ei tulosta, vaikka ei myöskään löytynyt syytä. Olin siinä tilanteessa että halusin hyväksyä lapsettomuuden ja aloin järjestellä elämääni oman näköiseksi. Miehellä oli eri näkemys siitä mitä elämältä haluaa ja niin päädyttiin eroon. Mulla ei ollu mitään erityistä hinkua uuteen suhteeseen, mutta olin kuitenkin tinderissä missä sitten törmäsin nykyiseen mieheen. Ekat treffit kesti kaksi viikkoa ja seuraavana kuukautena tämä nykyinen muksu on siinnyt :) Mies ei ole mikään keijo kunnollinen, mutta musta tuntuu että joku ymmärrys meidän välillä on ja avoimuus vallitsee. Ja mies on tosi ihana lasten kanssa, omiensa ja muiden. Mehän vasta muutettiin yhteen 1.4. mutta suhde on siitä vaan parantunu.
 
Terkut neuvolasta...ei mun tarvinnu keksiä mitään että pääsisin äitiyspolille kun lekuri totes että kuule sulla on niin ahtaat paikat ettei se mahdu täältä välttämättä syntyy. Teki sen vuoks lähetteen polille ja laitto sihen että toivoo alatiesynnytyksen. Nyt oli lääkäri ok tällä kertaa eikä kehottanu googlettaa....
Oho. No olihan uutinen. Hyvä kun tuli ilmi ny!
 
Voit ottaa ihan hyvin 2 kapselia jos tuntuu ettei 20mg riitä.Jos tuntuu, että se 40mg on sulle optimaalinen annos niin pyydät seurv nla kerralla et sun th välittää lääkärille viestiä annosnostosta.
Ok. Mun mielestä se lekuri sanoikin sillo, että voin ottaa aluksi vaikka kaks, mut sitä ei oo reseptiin kirjattu. Otetaanko ne mieluummin kerralla, vai kahdesti pvässä?
 
Heippa taas! :) Ootteko keksineet/ antaneet vauvalle jo nimen?:rolleyes: Meillä ristiäiset kesällä ja mies on ihastunut mun keksimään nimeen ja mä miehen loihtimaan upeeseen nimeen...Hehh, mites tässä näin kävi:eek::joyful: Menee vaikeeksi:p
Mä oon miettiny et mitä jos antais nimeksi sen työnimen. Täytyy kattoo kyl, et sopiiko se sille. Ois helppo supisuomalainen nimi. Sitte toiseksi nimeksi mulla on ajatus, tulee mun veljen pojalta, et vähän samaa linjaa mitä broidillakin. Mun sukunimihän sille tulee, eikä se oo mikään van der goch...:grin
 
Me ei olla mietitty nimeä vielä. Tiedetään että on tyttö tulossa niin se auttaa kyllä miettimisessä ja eka kirjain kyllä on sama kuin meillä molemmilla vanhemmilla. Pitäisi olla kaksikielinen/kansainvälinen ja mielellään ei ihan tavallinen... Harmittaa kun kaksi aivan ihanaa nimeä on jo suvussa käytössä, toinen mun serkun tytöllä ja toinen miehen serkulla (tosin se nimi olis nyt liian lähellä kuopuksen nimeä). Mun serkulla ja mulla on kirjoitusasullisesti aika läheiset nimet ja meidän miehillä on sama nimi. He (siis mun serkku ja hänen mies) yhdistivät nimensä ja siitä tuli aivan ihana tytön nimi.
 
Mä vierastin täysin esikoista odottaessa nimen miettimistä etukäteen. Äijä aloitti sen pohtimisen suunnilleen heti varhaisultran jälkeen. Jotenkin aattelin, et pitää nähdä tyyppi ekaksi livenä, ennen kuin tietää millainen nimi sille sopii. Nyt mä kyllä oon jo pohtinu joitakin vaihtoehtoja...
 
Meillä ei tutustumiseen miehen kanssa liity mitään dramaattista. Olin sinkku ja juhlittiin vappua baarissa muutaman kaverin kanssa. Tanssilattialla tuli muutama mies siihen meidän viereen tanssimaan. Eli tää mun nykyinen mies parin kaverinsa kanssa ja hauskinta on, että se on ainoa kerta kun olen nähnyt hänen tanssivan! :) (siis discomusikkia, jossain häissä on kyllä valssattu) Kai siinä jotain silmäpeliä oli, alettiin jutella ja lopulta vietettiin koko ilta yhdessä. Itse asiassa yö ja seuraava päiväkin, vein hänet saman tien kotiini, mitä ei yleensä tapahdu. Vapun jälkeen tekstailtiin ja nähtiin joka viikonloppu, välillä viikollakin. Kuukauden jälkeen mies majaili mun luona enemmän kuin kotonaan, joten kahden kuukauden jälkeen ehdotin, että hän muuttaisi virallisestikin. Mies irtisanoi siis asuntonsa ja muutti mun luo kolme kuukautta ensitapaamisen jälkeen, siitä kuukauden päästä aloin odottaa esikoista. Esikoinen syntyi 1v 1kk ensitapaamisesta. Samaan syssyyn mentiin kihloihin ja ostettiin yhteinen, isompi asunto. Nyt ollaan oltu 5 vuotta yhdessä ja meillä on tuo vauvelikin, jota siis harkittiin hieman pidempään. :angelic: Mies on hyvinkin kunnollinen. Kaikkea p***aa mullakin on ollut aikaisemmin, mutta ei niistä vanhoista sen enempää, kun eivät tähän tarinaan liity... :wink
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli muutama nimi valmiina tytölle ja synnärillä sit valittiin niistä toinen. Valittu nimi oli ollut vahvoilla koko odotuksen ajan. Mun mies kun on keski-Euroopassa töissä, niin siellä on tavallista kertoa vauvan nimi kun se on syntynyt, niin mekin on tehty. Tyttö tulee saamaan kolme nimeä, kuten mulla ja veljellänsäkin on, ne nimet on vielä vähän hakusessa..
 
Tosta nimi-asiasta: mulla on pitkään ollut mielessä tytön nimi/nimiä ja oon miettinyt, että pääseeköhän koskaan käyttöön :) Mies ei kauheasti oo miettinyt nimiä, mut ei ekaks oikein syttyny mun ehdotukseen. Nyt kuitenkin just eilen sanoi, että kyllä se hänelle käy. Sit mulle tuli fiilis, että iiik, sekö se nyt sitten on!! :) Tai mulla on vielä kaksi mahdollista järjestystä ajatuksissa, eli pohdin kahden etunimen välillä. Toista vaihtoehtoa on musta tällä hetkellä aika paljon - tilanne oli eri muutama vuosi sitten - toinen nimi taas on aika uusi kalenterissa... :)
 
Huomentapäivää! Delmonte-nainen sanoo kyllä! :p:grin

Mä oon päättäny pitää tänään vapaapäivän ku on niin hieno keli! Ihmettelen puutarhassa pörriäisiä ja otan vattalle aurinkoa. Löysin yhdet biksujen alaosat, jotka menee päälle! Yläosia ei oo, koitin niitä, aivan sama kun ois ilman... Mut on kyllä lämmin! Miten pidätte vastasyntyneet viileinä? onko tuuletinta himassa? Kiedotteko kosteeseen pyyhkeeseen? Huoletuttaako ylipäätään että siltä lähtee taju? Mun kaverin vauvalta lähti. Se virkos onneks just ennen ku ambulanssi oli pihalla.
 
Ok. Mun mielestä se lekuri sanoikin sillo, että voin ottaa aluksi vaikka kaks, mut sitä ei oo reseptiin kirjattu. Otetaanko ne mieluummin kerralla, vai kahdesti pvässä?


Ei siitä varmaan haittaa ole, yleensä nämä vatsansuojalääkitykset otetaan aamuisin tyhjään vatsaan.Suosittaisin et vedät heti tuplat aamusta;)
 
Meillä oli muutama nimi valmiina tytölle ja synnärillä sit valittiin niistä toinen. Valittu nimi oli ollut vahvoilla koko odotuksen ajan. Mun mies kun on keski-Euroopassa töissä, niin siellä on tavallista kertoa vauvan nimi kun se on syntynyt, niin mekin on tehty. Tyttö tulee saamaan kolme nimeä, kuten mulla ja veljellänsäkin on, ne nimet on vielä vähän hakusessa..

Tähtipölyä :) : onko nimikin ei suomalainen? :)

Mä ihastuin miehen loihtimaan nimeen, joka on kyllä suomalainen versio, mutta alkuperältään Norjan-Ruotsin-Tanskan kuninkaallisilla käytössä oleva nimi :)

Luultavasti poika saa vain kaksi nimeä :)

Haluttiin myös nähdä ensin livenä, niin saa näköisensä nimen:p
 
Tultiin pojan kanssa neuvolasta. Imettää pitäis enemmän, jotta paino nousee viä enemmän/per viikko... ja lypsää maitoa pitää monta kertaa päivässä!:facepalm: Ja nyt etenkin yöllä pitäisi lypsää!:singing:

Miten tunnollisesti te ootte lypsäneet yöllä?:rolleyes::rolleyes:

Mä oon välillä aika väsynyt, kun syöttää saa 2-3tunnin välein yötä-päivää...lypsää siinä välissä ja nyt etenkin herätä aamuyöllä lypsämään:sleep002..

Ja tottakai vaipanvaihdot ja pojan uudelleen nukuttaminen, kun hän tykkää olla virkeä yölläkin ja katsella äitiä suoraan silmiin:Heartred, sekä töniä nallea kumoon:grin

Aika kovaa hommaa olla ihan lehmänä!!:excited001 Niitä 8tunnin yöunia niin kaipaa..
smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020
 
Tähtipölyä :) : onko nimikin ei suomalainen? :)

Mä ihastuin miehen loihtimaan nimeen, joka on kyllä suomalainen versio, mutta alkuperältään Norjan-Ruotsin-Tanskan kuninkaallisilla käytössä oleva nimi :)

Luultavasti poika saa vain kaksi nimeä :)

Haluttiin myös nähdä ensin livenä, niin saa näköisensä nimen:p

Mun äidinkieli on ruotsi, niin meidän molempien lasten nimet on ruotsinkielisiä mutta myös aika kansainvälisiä, kun ainakin miehen italialaiset sekä ranskalaiset kollegat on pitäneet nimiä "oman kielisinään".

Meillä oli pojallekin kaksi nimeä, joista Oscar oli tosi vahvoilla aina syntymään asti, kunnes just laitoksella me molemmat oltiin sitä mieltä, ettei hän kuitenkaan "näytä" Oscarilta ja valittiin sitten se toinen.:)
 
Tultiin pojan kanssa neuvolasta. Imettää pitäis enemmän, jotta paino nousee viä enemmän/per viikko... ja lypsää maitoa pitää monta kertaa päivässä!:facepalm: Ja nyt etenkin yöllä pitäisi lypsää!:singing:

Miten tunnollisesti te ootte lypsäneet yöllä?:rolleyes::rolleyes:

Mä oon välillä aika väsynyt, kun syöttää saa 2-3tunnin välein yötä-päivää...lypsää siinä välissä ja nyt etenkin herätä aamuyöllä lypsämään:sleep002..

Ja tottakai vaipanvaihdot ja pojan uudelleen nukuttaminen, kun hän tykkää olla virkeä yölläkin ja katsella äitiä suoraan silmiin:Heartred, sekä töniä nallea kumoon:grin

Aika kovaa hommaa olla ihan lehmänä!!:excited001 Niitä 8tunnin yöunia niin kaipaa..
smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020


Mulla on toistaiseksi riittänyt maito hyvin ja typy osaa kivasti imeä (paljon paremmin kuin veljensä aikanaan), niin mun ei ole tarvinnut lypsää vielä. En kyllä varmaankaan jaksaisi yöllä alkaa siihen hommaan, että aika tyttö olet jos sen jaksat tehdä.:)

Meillä myös yö on parasta aikaa keskustella ja tuijotella.:Heartred
 
Mun äidinkieli on ruotsi, niin meidän molempien lasten nimet on ruotsinkielisiä mutta myös aika kansainvälisiä, kun ainakin miehen italialaiset sekä ranskalaiset kollegat on pitäneet nimiä "oman kielisinään".

Meillä oli pojallekin kaksi nimeä, joista Oscar oli tosi vahvoilla aina syntymään asti, kunnes just laitoksella me molemmat oltiin sitä mieltä, ettei hän kuitenkaan "näytä" Oscarilta ja valittiin sitten se toinen.:)

Meilläkin Oscar oli yksi suosikki :) Nyt ei näytä siltä, joten jäi pois vaihtoehdoista..
 
Tultiin pojan kanssa neuvolasta. Imettää pitäis enemmän, jotta paino nousee viä enemmän/per viikko... ja lypsää maitoa pitää monta kertaa päivässä!:facepalm: Ja nyt etenkin yöllä pitäisi lypsää!:singing:

Miten tunnollisesti te ootte lypsäneet yöllä?:rolleyes::rolleyes:

Mä oon välillä aika väsynyt, kun syöttää saa 2-3tunnin välein yötä-päivää...lypsää siinä välissä ja nyt etenkin herätä aamuyöllä lypsämään:sleep002..

Ja tottakai vaipanvaihdot ja pojan uudelleen nukuttaminen, kun hän tykkää olla virkeä yölläkin ja katsella äitiä suoraan silmiin:Heartred, sekä töniä nallea kumoon:grin

Aika kovaa hommaa olla ihan lehmänä!!:excited001 Niitä 8tunnin yöunia niin kaipaa..
smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020
Meidän tyttö taas tuntuis viihtyvän rinnalla vaikka kuinka paljon, siis useammin kuin 2-3 tunnin välein. Ja näin alussa se vielä onkin musta ok, mutta nyt väkisin tulee mieleen esikoisen mahavaivat, jolloin jouduimme rajoittamaan syöttämistä jo aika varhaisessa vaiheessa, kun vaikutti siltä, että ressu halus lohtua rinnasta, sit tuli masu kipeeksi, lohtua rinnasta, masu vielä kipeämmäksi ja kierre oli valmis. Kunnes sit tajuttiin, että kaveri vetää tahtomattaan ähkyt, eikä tietty pieni osannu rajoittaa syömistään. Nyt pelkään vähän samaa ja mietin, että tunnistanko merkit... Eilen siis typykkä tuli 2 vkoa.

Mutta siis tsemppiä sinne, on se pumppaaminen varmaan vähän työlästä.
 
Takaisin
Top