Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kanssa samaan tyyliin kuin Yölennolla. Mä maksan asumisen, eli yhden suuren laskun kuussa ja mies maksaa kaiken muun. Miehellä suuremmat tulot ja ruuat maksetaan suunnilleen puoliks, kenellä on milloinkin rahaa. :) Haastavaa on ainoastaan se, että mulle tulee kaikki tulot kerran kuussa parin päivän sisällä ja miehellä tasaisesti kahden viikon välein. Eli hänen on vaikea muistaa et mun pitää säästää rahaa koko kuukauden riittäväksi kun hänen tarvii vaan miettiä 2vko eteenpäin. Mä olen niin onnellinen et tää todella toimii meillä, exän kanssa oli sama systeemi mut hän jätti laskuja maksamatta ja laskut mitkä oli molempien nimissä tuli sit lopulta ulosoton kautta myös mulle maksettavaks. :(
 
Täällä mä olen myös maksanut meiän asumisen, koska miehen päivärahat tulee nykyään vasta asuntolainan lyhennyspäivän jälkeen. Käytännössä meillä on yhteinen lainanhoitotili. Mies maksaa sitten muita laskuja tai siirtää yhteiselle tilille rahaa. Molempien palkat / päivärahat tulee omille tilille. Mun mielestä meillä riittäisi yksi yhteinen tili, kun ollaan naimisissa. Ei tarttis siirrellä rahoja tililtä toiselle. Mies on kyllä holtittomampi rahan käyttäjä kuin mä.
 
Nii, joo, et se epi oli näinkin pitkään sussa kiinni. Onks teillä perhehuone? Pysyykö vauva hyvin käsissä? Entä miehen? Pitääkö isukki isyysloman nyt, vai meneekö töihin?
:

Ei ole perhehuonetta vaan 2 hlö huone. Toinen samana päivänä leikattu ja mukava huonekaveri niin ihan ok. Tänään vasta pääsin ekaa kertaa vaihtamaan vaipan ja pesemään pyllyn :) kyllähän täs aika epävarma otteissaan vielä on. Mutta harjottelemalla se siitä sitten joskus alkaa sujumaan. Mies nostelee vauvaa hyvin mutta se onkin saanu treenata jo pe-la yöstä saakka. Ja se on hyvä koska tää sektiohaava on varmaan vielä pitkään kipeä niin saa tehdä kaikki suurimmat hommat sitten kotona. Miehellä on siitä kiva tilanne että pitää 3 vko isyyslomaa ja kesälomaa putkeen eli saadaan olla yhdessä kaikki seuraavat 6 viikkoa. Eli mun ei tarvi murehtia ettenkö olis parantunu ennen sen töihin paluuta.
 
Täällä mä olen myös maksanut meiän asumisen, koska miehen päivärahat tulee nykyään vasta asuntolainan lyhennyspäivän jälkeen. Käytännössä meillä on yhteinen lainanhoitotili. Mies maksaa sitten muita laskuja tai siirtää yhteiselle tilille rahaa. Molempien palkat / päivärahat tulee omille tilille. Mun mielestä meillä riittäisi yksi yhteinen tili, kun ollaan naimisissa. Ei tarttis siirrellä rahoja tililtä toiselle. Mies on kyllä holtittomampi rahan käyttäjä kuin mä.
Meillä sama. Holtittomuus....Oon opettanut miehelle kaupassa tuotteiden vertailua. Ennen valitsi ulkoasullisesti hienoimman ruokaosastolla, nyt jo hiukan osaa kattoo kg-/litra-hintoja. Ei riittäis rahat muuten mihkää...
 
Meillä menee palkat yms omille tileille, mutta lisäksi meillä on yhteinen tili, jonne molemmat siirtää joka kuukausi saman summan rahaa. Sieltä sit maksellaan yhteiset menot. Ja meillä on yhteinen luottokortti (tai molemmilla siis omansa), jolla esim. kaupassa käynnit maksetaan. Sit se luottokorttilasku maksetaan kans tuolta yhteiseltä tililtä. Mun mielestä tää systeemi toimii hyvin. Kumpikin voi sit omilla rahoillaan tehä mitä haluaa ja ei oo niistä tilivelvollinen toiselle. Mä kyllä pääasiassa ostan ja myös maksan lasten vaatteet. Ja myyn ne sit myös eteenpäin ja ostan lapsille niillä rahoilla uusia vaatteita...
 
Meillä mä olen se holtittomampi rahan käyttäjä... Tai en omasta mielestä holtiton mutta ostan esim kaikki omat (harvoin) ja lasten vaatteet sekä kaikki synttärilahjat mitä perheelle, sukulaisille ja lasten kavereille ostetaan. Näistä en välttämättä halua et mies tietää kuinka paljon niihin menee... :D Mulla on ollut totuttelemista siihen et mies haluaa maksaa mun lasten (teinit ekasta avioliitosta) menoja kans. Alkuun mä yritin sinnitellen maksaa heidän harrastukset ja vaatteet elatusavusta kunnes mies sai tahkottua päähäni että myös ne on meidän yhteisiä kuluja. :)
Miten teillä muilla, joilla lapsia aiemmasta suhteesta? Miten olette sopineet elatusavun summan (keskenänne vai sossun laskennan mukaan) ja tuleeko maksut ajallaan jne?
Me käytiin exän kanssa heti eron jälkeen sossussa sopimassa tapaamisoikeudesta ja elatusavusta. Virkailija laski summan (muistaakseni 560€ kahdesta lapsesta) mutta mä tiesin ettei exä millään tapaa kykenisi maksamaan sitä (ulosottoja lista). Kysyin pystyykö hän maksamaan 280€ (sillon Kelan minimisumma per lapsi oli 140€) ja sen hän pystyi, joten sovittiin se. Virkailija kyllä yritti puhua mua ympäri korkeampaan summaan mut mä päättelin että mieluummin otan sen mitä hän varmuudella kykenee maksamaan kuin että pitäis joka kuukausi ilmoittaa Kelaan että taas on maksamatta... Eikä tuota summaa ole korotettu vaikka se Kelan minimikin on nyt noussut tuosta. Itse asiassa exä kysyi viime syksynä olisiko mahdollista LASKEA summaa kun hän erosi naisystävästään ja on talous nyt tiukemmalla. Siihen en kuitenkaan suostunut.
 
Meillä miehen tulot on monta monta kertaa isommat kuin mun, niin hän hoitaa melkolailla kaikki juoksevat kulut, mun rahat jää omaan käyttöön. Alussa oli hankala hyväksyä, että toinen maksaa kaiken mutta hän ainakin väittää sen olevan täysin ok.
Mä kyllä teen kotona melkein kaiken ja mies voi keskittyä töihinsä. Hän hoitaa ihanasti lapsia mutta muutoin on huono tekemään kotitöitä.
 
Janna75, onko teidän erosta kauan?

Meillä oli exän kanssa hyvä, mun kehittämä systeemi. Oli yhteinen tili,johon tuli liksat ja josta maksettiin kaikki laskut. Molemmat sai 400€ kuussa käyttörahaa, sillä ostetiin omat kledjut ja ruoka talouteen ja bensat. Silleen me säästettiin käsiraha taloa varten aika lyhyessäkin ajassa sinne tilille. Molemmat tienas silloin suurin piirtein saman verran. Mä olin kyllä holtittomampi rahan käyttäjä silloin.

Mut ok, kiitti vertailukohteista. Harvalla sitte on niin yhteisiä rahoja ku mä oon tottunu. Mies nyt ostaa aina halvinta, ja mä oon kieltäny ostamasta ulkomaista lihaa, en suostu sitä syömään. Sama juustot, ei halvinta vaan jotain makua pitää olla. Eineksiä me ei syödäkään.

Me päätettiin ny niin, että yhteinen tili ja sinne molemmat laittaa ruokarahan ja vauvan "elatusmaksun" joka kk. Sen lisäksi hän maksaa mulle asumiskuluista. Mulla tulee aina kerran vuodessa maksuun esim. öljylsaku, 2-3 tonnia ja vakuutukset maksan kans yhdessä erässä. Ni se maksaa mulle kuukausittain noista. Lainanlyhennys on tietty mun, samoin koiran kulut on mun. Omat vatteet, autot, vakuutukset kustannetaan ite. Samoin nikotiinituotteet. Jos ruokarahasta jää jotain ni käytetään matkusteluun. Ainiin, pitää avaa tili, johon tulee omat kortit.
 
Meillä on, tai siis piti olla yhteinen tili, johon kummatkin siirtää kuukausittain saman summan. Sen tilin käyttö jäi, kun jouduin sairaalapotilaaksi alkuraskaudesta. Kaikki asunto ja asuminen on mun jo maksamaa. Mies on nyt 5kk aikana maksanut kaikki ruokakaupan ja apteekin ostokset, sekä n. 300 euroa vauvaostoksia. Tarviikin ottaa toi tili taas aktiivikäyttöön, kun ehtii.
 
Muokattu viimeksi:
Sirpa, exä lähti isänpäivänä 2009 ja avioeroa haettiin heti vuoden -10 alusta ja astu voimaan heinäkuussa -10. Ja heinäkuussa -10 tapasin nykyisen mieheni. :)
 
Sirpa, exä lähti isänpäivänä 2009 ja avioeroa haettiin heti vuoden -10 alusta ja astu voimaan heinäkuussa -10. Ja heinäkuussa -10 tapasin nykyisen mieheni. :)
Mulla astu ero voimaan elokuussa 2010. Sittemmin olen tavannut useita miehiä :cat:, kaikki nykyisiä exiä :joyful:. Paitsi isukki.
 
Sirpa, mä olin exän kanssa 17 vuotta, eli eron jälkeen otin sinkkuudesta kaiken irti. :D Mun nykyinen mies oli elämäni eka yhden illan juttu... Puol vuotta hän taisteli vastaan, ei missään nimessä halunnut seurustella mun kanssa mut fuckbuddy kävi. :D Eli se puol vuotta oli hurjaa menoa (molemmat, tai pääasiassa minä, tapailtiin myös muita) kunnes mies oli koukussa. :) Mä tein oikeen listan, mitä haluun kokeilla (seksiin liittyen) ennen kuin vakiinnun taas! :D
Mun äiti yritti usuttaa mua treffeille useamman kerran ja kerran sit parin viinilasin jälkeen töksäytin että kyllä mä seksiä saan kun haluan, ei tarvii kuin lähettää tekstari ja useimmiten hänelle sopii. Näytin jopa miehen kuvan treffipalstan sivulta. Arvaa oliko mies nolona kun sit tapas mun äidin ekan kerran ja äiti tiesi meidän taustasta. :D
 
Janna75, hurjaa hurjaa!! Senkin rietas rehvastelija:joyful:! Mä muista ku eron jälkeen meidän mutsi saatto pöllähtää tänne la tai su aamuna. Mä sanoin sille, ettet voi noin vaan tulla, varsinkaan la-su aamupvällä ilmottamatta. Et sinkkunaisella saattaa olla yöseuraa... Ei tullu sitte enää. Nyt pöllähtelee tänne välillä. Isukki sanoikin, et varmaan siks ku nyt on vakimies talossa :hilarious::hungover:. Enkä muuten jaksanu piittaa naapureista, jos täältä joskus lähti lampsimaan joku mies... Harvemmin tääl kyl ketään oli, en mielellään tuo tuntemattomia kotiin. Mut jonku kerran piti tekstata naapureille, et käviskö joku kusettaa koiran ku tulisin vasta aamupvällä himaan....:rolleyes::p

Mä päätin eron jälkee, et en ota ekaa vastaantulevaa, et kattelen HUOLELLA ympärilleni, ettei mee 10v väärän miehen kanssa. Ja, toisekseen, mä alan opiskeleen miehiä, kun en tajunnut niitä ollenkaan! Ja on tässä tullu käännettyä kiviä! Hienoja reissuja ollut :wink. Parhaat muistot on yhdenillan jutuista. Orastavat suhteet on päättyneet. Yleisin päättymissyy on muuten miehen valehtelu. Kun jää kiinni kolmannen kerran, ni neljättä tilaisuutta ei tule. Sellaiset on olleet mun rajat. Muistan ku tää tuleva isä kysyi vuosi sitten, et milloinkohan me ekan kerran riidellään. Mä sanoin, et kyl mä sen tiedän: sitte ku ekan kerran valehtelet ja jäät kiinni. Mut se ei itse asiassa ollu EKAN riidan aihe, tais olla tokan.:bored:
 
Meillä on, tai siis piti olla yhteinen tili, johon kummatkin siirtää kuukausittain saman summan. Sen tilin käyttö jäi, kun jouduin sairaalapotilaaksi alkuraskaudesta. Kaikki asunto ja asuminen on mun jo maksamaa. Mies on nyt 5kk aikana maksanut kaikki ruokakaupan ja apteekin ostokset, sekä n. 300 euroa vauvaostoksia. Tarviikin ottaa toi tili taas aktiivikäyttöön, kun ehtii.
Mikäs sut on muuten sairaalaan vieny? Liittyykö siis raskauteen? En muista onko siitä ollu puhetta? Ootko siis sairaalassa sisällä?
 
Nyt on muuten ollu päällänsä sellainen menkkakipu-supistus jonku aikaa. Tulin vasta sänkyyn, kai menee levolla ohi. Viddu, jos alkaiskin syntyy hyvissä ajoin, enkä ehtis mihinkään arvioihin! Sit ei kyl ehtis panikoimaankaan, se ois menoo.

Mun pari v sitten murtuneet kylkiluut on särkeny tällä vkolla. Luulin et tulee istumisesta, mut tulee seisomisestakin. Tänää oltiin kaupoilla, ni juili koko iltapäivän. Vasta ku pääsin soffalle, ni helpotti. Ja sitte perseen päällä oleva kohta, joku lonkkanivel. Juilii välillä toinen ja välillä toinen puoli. Oon nilkuttanu eilen ja tänään. Ja samoin se nivel perseen päällä, s-nivel vai j-nivel vai mitäsenytoli. Nyt ne vaivat sit alkaa. Ei yhtään liian aikaisin ä-lomalle...

Joo, ja autolla ajo. Eilen oli vaivalloista ekaa kertaa. Tuntui ku joku ois kuristanu mua kurkusta. Äh.
 
Meillä miehen tulot on monta monta kertaa isommat kuin mun, niin hän hoitaa melkolailla kaikki juoksevat kulut, mun rahat jää omaan käyttöön. Alussa oli hankala hyväksyä, että toinen maksaa kaiken mutta hän ainakin väittää sen olevan täysin ok.
Mä kyllä teen kotona melkein kaiken ja mies voi keskittyä töihinsä. Hän hoitaa ihanasti lapsia mutta muutoin on huono tekemään kotitöitä.
Vitsi ku löytäiski miehen, joka maksaa kaiken! Tai ainakin tarjoutuu! Mun tielle on sattunu enimmäkseen persaukisia...
 
Meillä on yhteinen tili jonne molemmat laittaa saman summan, sieltä maksetaan ruoka, bensa, vastike ja yhteiset laskut. Kämppä on mun ja maksan sen lyhennykset. Mies maksaa omia vanhoja velkojaan nopeeta tahtia ja sille ei noiden lisäks paljon tuhlattavaa jää. Ja niiden vähien suhteen se on aika höveli ja antelias. Ei se oo oikein mistään saanut mallia järkevään rahankäyttöön. Nytkin se osti mulle hieronnan lahjaks kun mulla on sen mielestä ollut raskasta (flunssaa ja hormonihirmuilua). Ite en olis raaskinut kun ei oo sinänsä mitään vaivaa mihin hierontaa tarvisin, mut olihan se ihanaa. Mä tienaan enemmän ja maksan sit enemmän kaikenlaisista ekstroista, matkoista ja ravintoloista yms. Ja nyt oon vauvatarvikkeita maksanut kans enemmän. Tää on toiminut kohtalaisen hyvin ottaen huomioon että asia on aika herkkä. Meillä ei oo avioehtoa, mikä ei periaatteessa oo multa kaikkein järkevintä tässä tilanteessa, mutta tän raskauden myötä päätin että syteen tai saveen. Jos tää suhde kariutuu nyt niin se on mulle sen luokan katastrofi että siinä ei rahat paljon paina. Mä epäröin lasten tekoa niin paljon enkä olis siihen ilman tätä miestä uskaltanut ryhtyä. Mut tää koko suhde on ollut alusta alkaen toistuvaa riskinottoa mulle ja kertaakaan en oo joutunut katumaan. :)
 
Nyt on muuten ollu päällänsä sellainen menkkakipu-supistus jonku aikaa. Tulin vasta sänkyyn, kai menee levolla ohi. Viddu, jos alkaiskin syntyy hyvissä ajoin, enkä ehtis mihinkään arvioihin! Sit ei kyl ehtis panikoimaankaan, se ois menoo.

Mun pari v sitten murtuneet kylkiluut on särkeny tällä vkolla. Luulin et tulee istumisesta, mut tulee seisomisestakin. Tänää oltiin kaupoilla, ni juili koko iltapäivän. Vasta ku pääsin soffalle, ni helpotti. Ja sitte perseen päällä oleva kohta, joku lonkkanivel. Juilii välillä toinen ja välillä toinen puoli. Oon nilkuttanu eilen ja tänään. Ja samoin se nivel perseen päällä, s-nivel vai j-nivel vai mitäsenytoli. Nyt ne vaivat sit alkaa. Ei yhtään liian aikaisin ä-lomalle...

Joo, ja autolla ajo. Eilen oli vaivalloista ekaa kertaa. Tuntui ku joku ois kuristanu mua kurkusta. Äh.
Kuulostaa si-niveleltä eli ristiluun (häntäluun yläpuolella ennen varsinaista selkärankaa) ja suoliluun (se iso lantion/ lonkan luu) välinen nivel :grumpy:
 
Nyt on muuten ollu päällänsä sellainen menkkakipu-supistus jonku aikaa. Tulin vasta sänkyyn, kai menee levolla ohi. Viddu, jos alkaiskin syntyy hyvissä ajoin, enkä ehtis mihinkään arvioihin! Sit ei kyl ehtis panikoimaankaan, se ois menoo.

Mun pari v sitten murtuneet kylkiluut on särkeny tällä vkolla. Luulin et tulee istumisesta, mut tulee seisomisestakin. Tänää oltiin kaupoilla, ni juili koko iltapäivän. Vasta ku pääsin soffalle, ni helpotti. Ja sitte perseen päällä oleva kohta, joku lonkkanivel. Juilii välillä toinen ja välillä toinen puoli. Oon nilkuttanu eilen ja tänään. Ja samoin se nivel perseen päällä, s-nivel vai j-nivel vai mitäsenytoli. Nyt ne vaivat sit alkaa. Ei yhtään liian aikaisin ä-lomalle...

Joo, ja autolla ajo. Eilen oli vaivalloista ekaa kertaa. Tuntui ku joku ois kuristanu mua kurkusta. Äh.
Et rupee etuilee, mä oon sua ennen! Mulla oli eilen jotenki kans kivulias päivä. Lauluharkois ei tuu hengittämisestä yhtää mitää ja sen jälkeen mökkitalkoissa mulla oli kaffenkeittäjän rooli. Meil on mukavat vajaa 100 porrasta mökille....pikkusen puuskutti. Vatta supisteli koko päivän ja lisäks oikeella navan kohdin kivulias paikka. Sit pohdin ekaa kertaa että liikkuuko vai ei. Liikkeet ei oo yhtä suuria eikä sillä kai tilaakaan oo. Onneks kotidopplerilla ainakin sydän hakkas hyvin.
 
Takaisin
Top