Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä poika nukkui meidän välissä 1-vuotiaaksi, sitten hetki koetettiin pinnistä, mutta siellä ei viihtynyt ollenkaan. Lopulta ratkaisu yöheräilemisiin löytyi omasta huoneesta ja isojen poikien sängystä; siellä hän on nyt nukkunut tyytyväisenä kokonaisia öitä nelisen kuukautta :)

Otin pojan jo laitoksella öiksi kainaloon ja koskaan ei ole ollut tunnetta, että mitään voisi käydä. Kai se on se 'äidin vaisto'. Lisäksi haluan uskoa, että siinä on kehittynyt perusturvallisuus, joka on tehnyt pojasta rohkean ja uteliaan seikkailijan.

Toisen kanssa on samat suunnitelmat; välissä niin kauan kuin imetys jatkuu, sitten omaan sänkyyn. Tosin imetin poikaa 7 kk ja sitten annettiin korviketta öisin ja se taisi olla virhe, sillä niillä main oli muutaman kk:n kausi, jolloin yöt oli tosi hankalia. Tosin silloin alkoi myös liikkuminen, joten sekin varmasti vaikutti, mutta kaikesta on kuitenkin selvitty. Täytyy vain yrittää pitää mielessä, että toisenkin kanssa varmasti tulee jokin kausi, jolloin yöunet jää vähemmälle, mutta sekin menee sitten aikanaan ohi.

Jokainen tekee näissä asioissa kuten parhaaksi näkee. Lapsetkin ovat erilaisia. Ikipäivänä en olisi uskonut, että päädymme perhepetiin, mutta se oli lopulta hyvin luonteva ratkaisu.
 
Aina voi neuvolassa vähän liioitella! :D Ä-polilla sit kertoo miten oikeesti on, tai jos toivoo käynnistystä niin liioittelee vähän sielläkin. :)
JustMom,ymmärrän kyllä huolesi vauvan koosta. Aika suurilta vaikuttaa mitat jo nyt. Onko sulla auttanut kotikonstit yrittää käynnistää synnytyksiä?
 
Aina voi neuvolassa vähän liioitella! :D Ä-polilla sit kertoo miten oikeesti on, tai jos toivoo käynnistystä niin liioittelee vähän sielläkin. :)
JustMom,ymmärrän kyllä huolesi vauvan koosta. Aika suurilta vaikuttaa mitat jo nyt. Onko sulla auttanut kotikonstit yrittää käynnistää synnytyksiä?
Ei oi kotikonstit auttaneet ja oon vähän väsähtänyt niiden yrittämiseenkin...kolme ässä, niistä ekat 2 onnistuu kyllä(sauna ja siivous) mutta sen viimeisen toteutus hankalaa kun sille täytyis löytää aika talon hiljennyttyä ja itse kaadun raatona sänkyyn melkeen ennen lapsia :)
 
Meillä poika nukkui meidän välissä 1-vuotiaaksi, sitten hetki koetettiin pinnistä, mutta siellä ei viihtynyt ollenkaan. Lopulta ratkaisu yöheräilemisiin löytyi omasta huoneesta ja isojen poikien sängystä; siellä hän on nyt nukkunut tyytyväisenä kokonaisia öitä nelisen kuukautta :)

Otin pojan jo laitoksella öiksi kainaloon ja koskaan ei ole ollut tunnetta, että mitään voisi käydä. Kai se on se 'äidin vaisto'. Lisäksi haluan uskoa, että siinä on kehittynyt perusturvallisuus, joka on tehnyt pojasta rohkean ja uteliaan seikkailijan.

Toisen kanssa on samat suunnitelmat; välissä niin kauan kuin imetys jatkuu, sitten omaan sänkyyn. Tosin imetin poikaa 7 kk ja sitten annettiin korviketta öisin ja se taisi olla virhe, sillä niillä main oli muutaman kk:n kausi, jolloin yöt oli tosi hankalia. Tosin silloin alkoi myös liikkuminen, joten sekin varmasti vaikutti, mutta kaikesta on kuitenkin selvitty. Täytyy vain yrittää pitää mielessä, että toisenkin kanssa varmasti tulee jokin kausi, jolloin yöunet jää vähemmälle, mutta sekin menee sitten aikanaan ohi.

Jokainen tekee näissä asioissa kuten parhaaksi näkee. Lapsetkin ovat erilaisia. Ikipäivänä en olisi uskonut, että päädymme perhepetiin, mutta se oli lopulta hyvin luonteva ratkaisu.
Minkä kokoset sängyt teillä perhepetiläisillä on? Me mahdutaan miehen kanssa just 160cm jenkkisänkyyn ja välistä silti sen käsi tai jalka on mun päällä niin että joudun tönii pois. Mä pelkään ettei se herää jos vahingossa huitasee kätensä vauvan päälle...
 
Meillä on 160 cm IKEAn malm-sänky, ei siis jenkkisänky. Mies pelkäsi aluksi myös, mutta huomasi sitten että ei siinä ole mitään hätää. Joku sisäinen vaisto siinä on, että on tietoinen vauvan läheisyydestä.

Noita pesiä tekee moni toiminimellä. Itse ostin tulevalle vauvalle Maiccola-toiminimellä tekevältä, oli kivoja kuoseja ja hintaa tuli 43 €. Esikoinen nukkui sohvan nurkassa päivisin, siis jos ei oltu vaunuuttelemassa, mutta toiselle hommasin nyt pesän.
 
Ei oi kotikonstit auttaneet ja oon vähän väsähtänyt niiden yrittämiseenkin...kolme ässä, niistä ekat 2 onnistuu kyllä(sauna ja siivous) mutta sen viimeisen toteutus hankalaa kun sille täytyis löytää aika talon hiljennyttyä ja itse kaadun raatona sänkyyn melkeen ennen lapsia :)
Mites ne akupisteet? Rv 38 sais aikasintaan ärsyttää mutten sit tiiä sun kohdalla voisko aiemmin...
 
Meillä on 160 cm IKEAn malm-sänky, ei siis jenkkisänky. Mies pelkäsi aluksi myös, mutta huomasi sitten että ei siinä ole mitään hätää. Joku sisäinen vaisto siinä on, että on tietoinen vauvan läheisyydestä.

.
mun piti just kirjoittaa samaa:) meillä on sama sänkykin :) mutta siis jo ekan lapsen kohdalla aikanaam huomas että mies joka ennen kääntelehti levottomasti nukkuessaan rauhottui vauvan synnyttyä.joku isän vaisto se varmaan on :)
 
Ei oi kotikonstit auttaneet ja oon vähän väsähtänyt niiden yrittämiseenkin...kolme ässä, niistä ekat 2 onnistuu kyllä(sauna ja siivous) mutta sen viimeisen toteutus hankalaa kun sille täytyis löytää aika talon hiljennyttyä ja itse kaadun raatona sänkyyn melkeen ennen lapsia :)
Voin kuvitella ton tilanteen. Te ootte kuitenkin 10 kertaa onnistunu sen ekan jälkeen... :laughing025

Mä mietin just tällä vkolla, et pitää sekstata nyt niin paljon ku voi, ku sitte vauva talossa ei tie miten se onnaa...

Seksistä puheenollen, kuinka nopeesti se elämä alkaa virkoomaan synnytyksen jälkeen??? Te synnyttäneet, jos vaan ette oo hävyliäitä, niin miten se on lähteny käyntiin tai milloin? Eclipse, sä joudut vielä varmaan vähä odottaa...:laughing002.

Mut siis, onko haluja ku vauva tulee? Onko kipuja? Mitä sektiopotilaat sai ohjeiksi, milloin voi alkaa hässiä? Jos on väliliha ommeltu, ni kauan se paranee???

Muoks* Mä mietin tota sanaa "hävyliäs", et jotain outoo siinä oli... Hävytön tai häveliäs...melkeen sama asia :p
 
Muokattu viimeksi:
Eeiiiii, mun pitää alkaa päivystää tääl jatkuvasti, tippuu muuten kärryiltä! Siis vauvanpesä? Millo niistä on puhuttu??? Te juttelette täällä hyödyllisiä asioita, mut tein mäkin eilen jotain elämäni ekaa kertaa! Mä punnitsin mun tissin :laughing001. Tai yritin. Se oli noin 350-400 g. Ettäs tiedätte! :happy112

Ekaa kertaa kuulen vauvanpesästä. MS74 toi sun suunnitelma kuulostaa hyvältä. Et sen pesän voi siirtää siintä pinniksestä sänkyyn. Mikä pinnasänky sullon? Mulla on brio two, siitä saa ilem.sen ei-laskeutuvan laidan kokonaan veks kuuskulma-avaimella. Et sen sais sivunaunuksi. Mut nyt kunmä meinasin sen rottinkisängyn makkariin, ni ei siihen mtn siirrellä.

Mä olin ajatellu, etten opeta vauvaa vieressä nukkuu, ni ei tarvi vierotella sit omaan sänkyyn. Mut jos oon tosi väsy, ni kuulostaa kätevältä toi nukahtaminen tissi suussa!
 
Vauva on aika ihmeellinen juttu :) sitä vaan tuijottelee ja miettii et miten ton sai aikaseks. Tyttö on reipas ja on tissillä melkein koko ajan. Nukkuukin tissi suussa :rolleyes:

Traumoja? Ei ainakaan vielä oireile pahasti. Imettäessä välillä tulee hentoisia jälkisuppareita niin joskus meinaa iskeä paniikki.
Mies pärjäsi hyvin sen minkä pystyi. Koska meillä jäi kaikki "perinteiset" jutut pois niin vaikea sanoa miten olisi silloin pärjänny. Olihan se aika paniikissa kun huusin ja leikkurissa tirautti kun tytön näki. Niin ja äsken vasta pääsin suihkuun ja kasasta piuhoja irti. Eli mies on opetellu vaipat ym ja nostelee vauvaa tissille :)
Kiitos taas raportista! En kyllä tajuu, miten joku voi suhtautua synnytykseen levollisin mielin. Oisko sit niin, et ku olo on tarpeeksi tukala vattan kanssa, ni tekee jo mitä vaan et pääsee siitä eroon. En tiedä.

Toi leikkuriin kiidätys oli varmaan joo ihan helvettiä. Toivottavsti ei jää sulle traumoja. Tai ajan kanssahan ne sitte laimenee. Mullon kavereita, jotka ei pitkään aikaan pystyny ajattelee tai puhumaan tapahtumasta. Sellaista ei just haluis ja mulle se kyl tarkoittaa masennustilaa ja jotain helvetin terapiaa synnytyksen jälkeen.

Ja hyvä, et tytöllä on kaikki hyvin ja on reipas! Mitä kipulääkkeitä syöt nyt? Entä onko jotain antibioottiakin? Sitte tulee varmaan synnytyskeskustelu ja palautteen anto vai? Siinähän sit hommaa voi sit ruotia jonkun kanssa ääneen. Ehkä tänne kirjoittaminenkin helpottaa purkamista. Mikä se sun sairaala on?
 
Voin kuvitella ton tilanteen. Te ootte kuitenkin 10 kertaa onnistunu sen ekan jälkeen... :laughing025

Mä mietin just tällä vkolla, et pitää sekstata nyt niin paljon ku voi, ku sitte vauva talossa ei tie miten se onnaa...

Seksistä puheenollen, kuinka nopeesti se elämä alkaa virkoomaan synnytyksen jälkeen??? Te synnyttäneet, jos vaan ette oo hävyliäitä, niin miten se on lähteny käyntiin tai milloin? Eclipse, sä joudut vielä varmaan vähä odottaa...:laughing002.

Mut siis, onko haluja ku vauva tulee? Onko kipuja? Mitä sektiopotilaat sai ohjeiksi, milloin voi alkaa hässiä? Jos on väliliha ommeltu, ni kauan se paranee???

Muoks* Mä mietin tota sanaa "hävyliäs", et jotain outoo siinä oli... Hävytön tai häveliäs...melkeen sama asia :p
No mua ei oo kiinnostanut niin kauaa kun jälkivuotoa kestänyt. Kyllä ne halut sieltä tulee :) pikkuhiljaa maistellen omia fiiliksiä...
 
Joo ei seksi oikein innosta niin kauan kuin vuotoa vielä tulee.. ja mä tiputtelin jotain 6-7 viikkoa sektion jälkeen. Ei vuotanut edes joka päivä eikä paljon mutta tiputteli välillä. Ootettiin sitten muutenkin varmuuden vuoksi jälkitarkastusta ensin. Varovasti käski aloittelemaan ja huomasinkin sitten että vielä tokalla kerrallakin vähän sattui kun liikaa innostui.. :rolleyes:

Mä nukun kyllä usein vauvan kanssa kainalokkain. En muutenkaan paljon kääntyile unissani, herään aina kylkeä kääntämään. Kyllä äidinvaisto toimii tuossa tilanteessa. Esikoisen kanssa aikoinaan nukuin aina perhepedissä.
 
Mä pidin kuopusta sohvalla nukkumassa päivisin imetystyynyn sisällä, siis ikean huopa imetystyynyn yli ja vauva siihen kuoppaan nukkumaan. Eikä tarvinnut muiden olla hiljaa tai sammuttaa telkkaria tai radiota vaan totuteltiin alusta asti että ympärillä voi olla hälinää ja hän nukku hyvin. Itse asiassa yhdessä vaiheessa hänellä oli vaikea nukkua yöllä kun oli liian hiljaista...
Sirpa, kyllä täällä voi kysyä ihan mitä haluaa, vastaa ken haluaa! :D Mä olen kyllä jatkanut seksihommia aikas nopeesti synnytysten jälkeen, jopa tikkien kanssa! Sitä ei tietenkään suositella mutta onnistuu. Jälkivuoto vaan voi olla häiritsevää... Ja mä olen aina niin märkä (en edes tiedä mistä puhutaan kun jotku vertaa Saharaan...?), ihan sama oonko raskaana tai en tai just synnyttänyt. Enemmän on ollut kyse miehen haluista... Kun tisseistä valuu maitoa ja hän on nähnyt miten naisen alapää on venynyt synnytyksessä (ja vaikkei suoraan olis nähnyt niin näkeehän hän miten iso möhkäle sieltä ulos tuli) niin ei ihan heti välttämättä ole haluja. Jos nyt muistan oikein niin on mennyt 6-10 päivää synnytyksestä kun on sekstailtu ekan kerran taas.
 
Takaisin
Top