Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidänkään poika ei halua nukkua siinä, hän haluaa nähdä ympärilleen:).. Nukkuu vaunujen kopassa hyvin, matala reunus. Ollaan otettu välillä hetkeksi viereen, mutta neuvolan terkka kielsi pitämästä vierellä, koska nukkuva aikuinen ei välttämättä herää, jos unissaan kääntää kylkeä, ettei poika jää alle.
Se sun terkka vaikuttaa kyllä kohtuullisen jännältä ja hysteeriseltä tapaukselta... :) ensin oli sokerit, sit tuli mini-vauva, eiks sit ollu taas joku muu juttu jo? Ja nyt toi, ettei saa vauva nukkua vieressä? Aika voimakkaita mielipiteitä tätsyllä... Hohhoi...
 
Huh, olihan aika karmea pari tuntinen. Paikat läks aukee vauhdilla ja anestesia oli leikkurissa. Nyt on epi laitettu ja 10 cm auki. Tapahtu ihan parissa tunnissa kaikki. Nyt vaan ootetaan et vauva laskeutuu ja päästään hommiin. Vieläkin puhalluttaa supparin tullessa paine alapääsdä mutta eipähän tarvi kiljua pää punasena ja hyperventiloida ilokaasumaskiin. Ilokaasu auttoi pahimpaan eokä tullu paha olo.

Huhh Eclipse!! :angel12Kuinka sä pystyt keskittymään kännykkään kesken synnytyksen...:smiley-angelic003
 
Se sun terkka vaikuttaa kyllä kohtuullisen jännältä ja hysteeriseltä tapaukselta... :) ensin oli sokerit, sit tuli mini-vauva, eiks sit ollu taas joku muu juttu jo? Ja nyt toi, ettei saa vauva nukkua vieressä? Aika voimakkaita mielipiteitä tätsyllä... Hohhoi...

No juu, kirjanoppinut:hungover:
 
Meidänkään poika ei halua nukkua siinä, hän haluaa nähdä ympärilleen:).. Nukkuu vaunujen kopassa hyvin, matala reunus. Ollaan otettu välillä hetkeksi viereen, mutta neuvolan terkka kielsi pitämästä vierellä, koska nukkuva aikuinen ei välttämättä herää, jos unissaan kääntää kylkeä, ettei poika jää alle.
Mulla on samanlainen vauvapesä oottamassa kun Maria75:llä oli. Luotan että nukkuis siinä ja ei tarvii yöllä nostella kun on pinniksen laita irti ja vedän vaan pesän viereeni kun se sängyn vierellä ihan kii mun puolta.
 
Huh. Tuli kokeiltua kaikkea tässä synnytyksessä. Lopputulos kiireellinen sektio karmit paukkuen kun ei laskeutunut ja sydänäänet tipahti. Keskustelu myöhemmin mutta syynä ehkä virhetarjonta pään paukamasta päätellen.
Tyttö syntyi 1:51 ja strategiset 49cm ja 3486g. Lastenlääkäri tutki saman tien. Kaikki kunnossa. Pisteet 8/9. Itsellä vielä hyvä puudutus päällä joten nou hätä. Tissiä kokeiltu. Nyt kansliassa jotta saan otettua tirsat.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli sama, ei suostunut nukkumaan äitiyspakkauslaatikossa, aina havahtui hereille vaikka nukkuvana ois yrittänyt siirtää laatikkoon. Nukkui siis mun vieressä ekat 3kk. Sit aloin tekeen viimeisen syötön niin, että vauva onkin äitiyspakkauksen makuupussissa. Ja kun siihen nukahtaa, niin saan makuupusseineen päivineen siirrettyä laatikkoon. Yöllä herää noin kolmen aikaan ja sillon sit otan viereen syömään - ja nukahdan ite. Lopputulos, että olen nyt pari viikkoa sit kuitenkin herännyt vauva vierelläni joka aamu... :) No ehkä vielä joku yö jaksan valvoa imetyksen loppuun, että saan vauvan vielä takasinkin laatikkoon...
Mä teen sillai että pidän poikaa oman peittonsa päällä kun imetän vieressä. Nostan sitte sänkyynsä sen peiton kanssa niin ei yleensä herää siihen.

Onnea eclipse!!!!!!!!!!!!! :)
 
Mä oisin oikein iloinen tyyppi varmaan, jos saisin joskus nukkua :hungover: Illalla vaivaa toi levoton jalka. Nukahdan kyllä nopeasi, mutta herään tunnin päästä ja sitten en saa enää unta ja sitten monen tunnin jälkeen kun nukahdan taas, onkin jo melkein aamu ja herään taas vesssaan ja sitten ei enää uni tule ja tulee vaan käännettyä kylkeä toiselle. Univelkaa on tässä kertynyt kiitettävästi ja pinna alkaa olla aika tiukalla :mad: Odotan vaan, että taaperolla alkaa joku "nukun huonosti kausi" ja sitten siihen rytäkkään syntyy poika, joka on yövirkku..mitenkä se olikaan, että lapset nuorentaa?? :p
 
Onnea Eclipse, ihanaa vauvan tuoksua:Heartblue:Heartbigred onpas nyt moni päättynyt sektioon... Mutta ihanaa että kaikki hyvin :)
 
Mä oisin oikein iloinen tyyppi varmaan, jos saisin joskus nukkua :hungover: Illalla vaivaa toi levoton jalka. Nukahdan kyllä nopeasi, mutta herään tunnin päästä ja sitten en saa enää unta ja sitten monen tunnin jälkeen kun nukahdan taas, onkin jo melkein aamu ja herään taas vesssaan ja sitten ei enää uni tule ja tulee vaan käännettyä kylkeä toiselle. Univelkaa on tässä kertynyt kiitettävästi ja pinna alkaa olla aika tiukalla :mad: Odotan vaan, että taaperolla alkaa joku "nukun huonosti kausi" ja sitten siihen rytäkkään syntyy poika, joka on yövirkku..mitenkä se olikaan, että lapset nuorentaa?? :p
Nukkua ? Mitä se on ??? Jotain syötävää?? :)
Kummasti sitä vaan oppii pärjäämään vähällä. Meidän nuorin on heinakuussa 2v ja valvottaa enempi vähempi edelleen vaan ja se vauva tulossa just...
No täytyy sanoa että tää on eka valvottava laspi. Aiemmat olleet kyllä hyvin nukkuvia, eikaintässä muuten olis näin pitkälle päästy. Toivotaan että tää täystyho herra kymppi oppii nukkumisen jalon taidon tässä pikkuhiljaa ja ei synny itkuista vauvaa:)
 
Nukkua ? Mitä se on ??? Jotain syötävää?? :)
Kummasti sitä vaan oppii pärjäämään vähällä. Meidän nuorin on heinakuussa 2v ja valvottaa enempi vähempi edelleen vaan ja se vauva tulossa just...
No täytyy sanoa että tää on eka valvottava laspi. Aiemmat olleet kyllä hyvin nukkuvia, eikaintässä muuten olis näin pitkälle päästy. Toivotaan että tää täystyho herra kymppi oppii nukkumisen jalon taidon tässä pikkuhiljaa ja ei synny itkuista vauvaa:)

Mä en enää muista mitä se nukkuminen on :) Mä olen itse siis yleensä aina aamuvirkku ja iltatorkku ja pärjännyt hyvinkin työlämässä 5h unilla, mutta nyt alkaa kyllä vähän jo ottaa koville kun unet jää joka yö tosi katkonaiseksi ja varmaan kokonaisuudessaan nukun tuon 5h, jos sitäkään. Mun esikoinen ja viimeisin on ollut kaikista paras nukkujia. Esikoinen nukkui jo tosi pienestä monta tuntia yöllä. Poika sit söi aina öisin nautinnollisesti ja usein. Tää taapero nukkuu yöt kyllä hyvin, mutta päikkärit välillä jää lyhyeksi. Että nyt en voi syyttää ees lasta tästä unettomuudesta vaan ihan omaa syytä, että vessareissun jälkeen rupee ajatukset pyörimään päässä ;D Täytyy varmaan mennä vielä kokeilemaan nukkumista (jos tää masutyyppi suo sen mulle, tuntuu taas jumppa olevan menossa), että jaksaa kun taapero käynnistyy :)
 
Onnea Eclipse tytöstä! :)
Samaa mietin kuin JostMom, ihmeen monta sektiota ollut. Lisääköhän ikä sektion riskiä?
 
Onnea Eclipse!!! Onneksi loppui homma, eikä mennyt tätäkin päivää!

Miltä vauva vaikuttaa, noin niinku muuten?

Mitä kaikkee synnytyksessä kokeiltiin? Tuliko traumoja? Entä miten isä voi?

Ei sektiossakaan mtn, mur kiirrellinen sektio on ihan eri asia. Siinä kärvistelee molemmat hommat läpi. Todella vihoviimeinen, johon toivoo joutuvansa. Vähän sama kuin tutun tuttu, joka odotti kaksosia. Toinen syntyi alakautta ja toinen leikattiin. Huhhuh, sanon minä.

Murrimur, voisitko täydentää sitä synnyttäneet listaa ja lisätä sektio"potilaiden" kohdalle suun. tai kiir., saadaan vähän minitilastoa?
 
Mä oisin oikein iloinen tyyppi varmaan, jos saisin joskus nukkua :hungover: Illalla vaivaa toi levoton jalka. Nukahdan kyllä nopeasi, mutta herään tunnin päästä ja sitten en saa enää unta ja sitten monen tunnin jälkeen kun nukahdan taas, onkin jo melkein aamu ja herään taas vesssaan ja sitten ei enää uni tule ja tulee vaan käännettyä kylkeä toiselle. Univelkaa on tässä kertynyt kiitettävästi ja pinna alkaa olla aika tiukalla :mad: Odotan vaan, että taaperolla alkaa joku "nukun huonosti kausi" ja sitten siihen rytäkkään syntyy poika, joka on yövirkku..mitenkä se olikaan, että lapset nuorentaa?? :p
Syötkö magnesiumia siihen jalkaan? Venyttely voi auttaa myös. Mut toi on vittumainen, toi levoton jalka. Mullakin on ollu sitä nyt välillä. Vaikka siihen on lääket.selitys, niin silti musta tuntuu että se on psykologinen juttu...

Mäkin heräsin nyt taas tähän kääntyilyyn kyljeltä toiselle. Kuus tuntiako täs nyt tuli nukuttuu... Eilen oli epätoivoiset kehärit taas täällä. Yhä useammin ne päättyy riitaan. Tää alkaa näyttää ihan tutulta tää suhde, ihan ku oisin eläny tällaisen vaiheen aiemminkin.

Oliks mulla tänään rv 34+0? Varmaan näin.
 
Huh. Tuli kokeiltua kaikkea tässä synnytyksessä. Lopputulos kiireellinen sektio karmit paukkuen kun ei laskeutunut ja sydänäänet tipahti. Keskustelu myöhemmin mutta syynä ehkä virhetarjonta pään paukamasta päätellen.
Tyttö syntyi 1:51 ja strategiset 49cm ja 3486g. Lastenlääkäri tutki saman tien. Kaikki kunnossa. Pisteet 8/9. Itsellä vielä hyvä puudutus päällä joten nou hätä. Tissiä kokeiltu. Nyt kansliassa jotta saan otettua tirsat.
Miten ne mittas sydänääniä? vatsan päältä? Eiks ne mittaa myös vauvan päästä, mut jos se ei oo ollu kohdun suulla, ni ei oo voinu mitata siitä?

Miksi sulla käynnistettiin, vaikka ei ollu laskeutunut? Tai siis kuinka ylhäällä se oli? Oliko kuitenkin synnytyskanavassa? Kun oon käsittäny et se laskeutuminen tapahtuu aika ajoissa? Justmon, eikö sulla oo jo laskeutunukin? Mitätähhäh, oon iha sekaisin.

Koittiko ne Eclipse työntää sitä alemmas vattan päältä käsipelillä?

Mä opiskelen tässä kätilöksi samalla....:hilarious::grin
 
Takaisin
Top