Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut on ultrattu tasan nt- ja rakenneultrissa. Tuleeko vielä joku ja arvioidaanko automaattisesti vauvan koko? JustMom10 - olitko jo siinä neuvolalääkärin synnytysarviossa? Mulla on tiistaina.
Nii, eli teillä ei välttis kuulu synnytystapa-arvioon ultra? Mä meen äitiyspolille, siellä kyl varmaan ultrataan. Sype-keskutelu näyttää olevan lapsivuodeosastolla muuten! Siellä varmaan näytetään mulle vauvoja! Et josko tulis vauvakuume!

Ääh, mun pitää tehdä töitä. Nyt ku kello on jo vaikka mitä, ni ei millään kiinnostais enää tarttua toimeen, vaan mennä pihalle istuttaa pelargoneja.... Oon kotitstossa siis tänää. Mut pakko tehdä muutama homma, äääääää!
 
Ai niin! Mä näin sairaalassa meidän edellisessä synnytyksessä olleen kätilön! Sanoi silloin jäävänsä eläkkeelle, mutta vielä ainakin oli hommissa. Mulla heräs heti toiveet, et oispa silloin työvuorossa kun mennään synnyttämään. .Pliis! :excited001
 
Mulla tuli eilen illalla vaikka kuinka monta harjoitussupistusta! Saunassa, hiuksia pestessä, sohvalla istuskellessa, seksin aikana... Ja seksin aikana vihlasi 3-4 kertaa kohdunsuulla (tuntui ainakin siltä), ei kovin kipeesti mut tuntu kuitenkin. Ens ti on rakenneultra ja mietin pitäiskö pyytää sisätutkimusta samalla kun pitäis olla erikoislääkäri joka tekee ultran. Ei nyt ihan vielä tarttis alkaa kypsymään paikat! Viimeks sain kortisonipiikit rv32 vaikka sit käynnistettiinkin vasta rv 37 lopulla.
 
Vilkuttaa teille lämpimästi "vanhat mammat" :greet025 voitte poistaa mut rivistä tällä kertaa. Ei tullut meille jouluvauvaa. :smiley-angry017
Jätän tunnarit voimaan jos Liityn seuraan joskus myöhemmin paremmalla onnella...
Jaksamista Kevätpäivä! Odottelemme sinua takaisin. Kaikkea hyvää ja kesän odottelua.
 
Ootko ostanu nettikirppiksistä vai kivijalasta? Jos netistä, ni vinkkaa joku mesta, en oo tsoppailu nettikirppiksissä.

Eli housuissa käytetään harsoja tai sitte niitä mitä tuli äitiyspakkauksen mukana?? Uuh, mikä opeteltava uus juttu taas....

Sori en taas oo lukenu kaikkia viestejä, ties mitä uutisia täällä on..

Mulla on kaikki vaipat facen kirppikseltä käytettynä ostettu. Yht. maksanu 35€. Nyt on jotain 20 sisävaippaa ja ehkä 15 kuorta. Poika on niin pieni että täytettävät vaipat tai all in one vaipat ei pidä ja harsoja en oo jaksanu alkaa taittelee. Eli noilla mennään ja kertsejä väliin. Yöllä tuli pissat ohi kertsistä, en tiiä miksi.
 
Toinen lääkeannos saatu 1,5 kertaisena. Nyt voi sanoa et supparit laittaa jo vähän puhisuttamaan. Käytiin kuitenkin vielä kävelyllä kun pystyttiin. Osastolla ei tarvii vaihtaa sairaalakaapua päälle vasta kun yöksi tai kun tilanne etenee niin pystyy liikkumaan välillä pihallakin. Ruokaakin sais kohta mutta saas nähä saanko syötyä... :)
 
Toinen lääkeannos saatu 1,5 kertaisena. Nyt voi sanoa et supparit laittaa jo vähän puhisuttamaan. Käytiin kuitenkin vielä kävelyllä kun pystyttiin. Osastolla ei tarvii vaihtaa sairaalakaapua päälle vasta kun yöksi tai kun tilanne etenee niin pystyy liikkumaan välillä pihallakin. Ruokaakin sais kohta mutta saas nähä saanko syötyä... :)
Tsempit!!:):gen014
 
Toinen lääkeannos saatu 1,5 kertaisena. Nyt voi sanoa et supparit laittaa jo vähän puhisuttamaan. Käytiin kuitenkin vielä kävelyllä kun pystyttiin. Osastolla ei tarvii vaihtaa sairaalakaapua päälle vasta kun yöksi tai kun tilanne etenee niin pystyy liikkumaan välillä pihallakin. Ruokaakin sais kohta mutta saas nähä saanko syötyä... :)
Kohta on vauva maailmassa :) ponnistusvoimaa!!!
 
Toinen lääkeannos saatu 1,5 kertaisena. Nyt voi sanoa et supparit laittaa jo vähän puhisuttamaan. Käytiin kuitenkin vielä kävelyllä kun pystyttiin. Osastolla ei tarvii vaihtaa sairaalakaapua päälle vasta kun yöksi tai kun tilanne etenee niin pystyy liikkumaan välillä pihallakin. Ruokaakin sais kohta mutta saas nähä saanko syötyä... :)
Ooooh! Kuinka usein tuli? Muista painaa kaikki mieleen, jos et pysty raportoimaan tänne! Mä haluun tietää taas KAIKEN! Pliiissss....
 
Ja sitten ollaankin jo salissa ja piuhoissa kiinni. Sapuskan jälkeen alkoikin holahdella housuihin vähän reippaammin verta ja limaa. Nyt sitten jatkuva syketarkkailu ja seuranta mistä johtuu. Suppareita tulee jo parin minuutin välein eli joko nopeasti etenee tai sitten jos huono säkä on niin istukan reuna vuotaa. Kipu on vielä siedettävää ilman lääkkeitä mutta irvistyttää ja puhisuttaa kyllä. Kipulääkkeistä kysyttiin mutta en vielä halunnut mutään. Muhun ei parasetamoli vaikuta niin sitä on turha popsia. Ootan et tarvii rankempia mömmöjä...
 
Ja sitten ollaankin jo salissa ja piuhoissa kiinni. Sapuskan jälkeen alkoikin holahdella housuihin vähän reippaammin verta ja limaa. Nyt sitten jatkuva syketarkkailu ja seuranta mistä johtuu. Suppareita tulee jo parin minuutin välein eli joko nopeasti etenee tai sitten jos huono säkä on niin istukan reuna vuotaa. Kipu on vielä siedettävää ilman lääkkeitä mutta irvistyttää ja puhisuttaa kyllä. Kipulääkkeistä kysyttiin mutta en vielä halunnut mutään. Muhun ei parasetamoli vaikuta niin sitä on turha popsia. Ootan et tarvii rankempia mömmöjä...

Tsemiä!! \o/
 
Ei mulla oo pullahtanu. Mä en oo kypsä. Hih hih. Mulla on joskus aikoja sit ollu napalävistys niin ne reiät kutisee nyt kun vatsa venyy.

Vatsat on odottajilla niin eri kokosia. Luulin eilen kaupassa että yks poksahtaa just mutta sillä olikin vasta syksyllä laskettu aika. Oli kolme kertaa mun kokonen...toki muutenkin enempi painoa. Mua edelleen ärsyttää kun saan kokoajan kuulla että ai niin pitkällä, voi kun sä oot pieni...rv 35+1. Mut mä oon pitkä 176 että kai se typy sit mahtuu tuonne piiloon. Ja käyrillä kuitenkin ollaan. Aiheuttavat vaan mulle turhaa pohdintaa että onko vauva kasvanut jos mä oon muka pieni. Siellä luennollakin osa näytti niin suurilta ja viikot paljonkin mua jäles.

Btw mä nukuin 9h ja kerran vaa veskis. Nyt on kauhee nälkä!!!

Älä välitä ihmettelijöistä, mullahan oli myös todella pieni vatsa ja vauvakin melko laiheliini mutta ainakin toistaiseksi ihan täysin terve.
Mä olen sua kyllä yli 10cm lyhyempi mutta todellakaan, ei se vatsan koko kerro yhtään mistään muusta kuin, että vatsassa lienee muutakin kuin pullaa.:)
 
Yöllä vauva on nyt nukkunut lyhythihaisessa ja -lahkeisessa yöpuvussa. Nukkuu mun kanssa saman peiton alla, joten lämmin on. Äitiyspakkauslaatikkoon olen tehnyt vauvalle pedin, mutta hän ei vaan suostu nukkumaan siellä. Eikä missään muuallakaan paitsi mun vieressä (yöllä). Saa nähdä, milloin muuttaa omaan sänkyyn... Ehkä viimeistään kun armeijaan pitäisi lähteä???

Meillä oli sama, ei suostunut nukkumaan äitiyspakkauslaatikossa, aina havahtui hereille vaikka nukkuvana ois yrittänyt siirtää laatikkoon. Nukkui siis mun vieressä ekat 3kk. Sit aloin tekeen viimeisen syötön niin, että vauva onkin äitiyspakkauksen makuupussissa. Ja kun siihen nukahtaa, niin saan makuupusseineen päivineen siirrettyä laatikkoon. Yöllä herää noin kolmen aikaan ja sillon sit otan viereen syömään - ja nukahdan ite. Lopputulos, että olen nyt pari viikkoa sit kuitenkin herännyt vauva vierelläni joka aamu... :) No ehkä vielä joku yö jaksan valvoa imetyksen loppuun, että saan vauvan vielä takasinkin laatikkoon...
 
Meillä oli sama, ei suostunut nukkumaan äitiyspakkauslaatikossa, aina havahtui hereille vaikka nukkuvana ois yrittänyt siirtää laatikkoon. Nukkui siis mun vieressä ekat 3kk. Sit aloin tekeen viimeisen syötön niin, että vauva onkin äitiyspakkauksen makuupussissa. Ja kun siihen nukahtaa, niin saan makuupusseineen päivineen siirrettyä laatikkoon. Yöllä herää noin kolmen aikaan ja sillon sit otan viereen syömään - ja nukahdan ite. Lopputulos, että olen nyt pari viikkoa sit kuitenkin herännyt vauva vierelläni joka aamu... :) No ehkä vielä joku yö jaksan valvoa imetyksen loppuun, että saan vauvan vielä takasinkin laatikkoon...

Meidänkään poika ei halua nukkua siinä, hän haluaa nähdä ympärilleen:).. Nukkuu vaunujen kopassa hyvin, matala reunus. Ollaan otettu välillä hetkeksi viereen, mutta neuvolan terkka kielsi pitämästä vierellä, koska nukkuva aikuinen ei välttämättä herää, jos unissaan kääntää kylkeä, ettei poika jää alle.
 
Älä välitä ihmettelijöistä, mullahan oli myös todella pieni vatsa ja vauvakin melko laiheliini mutta ainakin toistaiseksi ihan täysin terve.
Mä olen sua kyllä yli 10cm lyhyempi mutta todellakaan, ei se vatsan koko kerro yhtään mistään muusta kuin, että vatsassa lienee muutakin kuin pullaa.:)

Tähtipölyä:) : mulla oli iso raskausvatsa, kun lapsivettä oli paljon, ei silti liian runsaasti. Se teki vatsasta varmaan isomman.

Tänään tasan 14vrk synnytyksestä ja paino laskenut n. -9kg... Nopeesti lähti toi raskausvatsa, peilistä ei meinaa itseensä tunnistaa, hihh:joyful:
 
Huh, olihan aika karmea pari tuntinen. Paikat läks aukee vauhdilla ja anestesia oli leikkurissa. Nyt on epi laitettu ja 10 cm auki. Tapahtu ihan parissa tunnissa kaikki. Nyt vaan ootetaan et vauva laskeutuu ja päästään hommiin. Vieläkin puhalluttaa supparin tullessa paine alapääsdä mutta eipähän tarvi kiljua pää punasena ja hyperventiloida ilokaasumaskiin. Ilokaasu auttoi pahimpaan eokä tullu paha olo.
 
Huh, olihan aika karmea pari tuntinen. Paikat läks aukee vauhdilla ja anestesia oli leikkurissa. Nyt on epi laitettu ja 10 cm auki. Tapahtu ihan parissa tunnissa kaikki. Nyt vaan ootetaan et vauva laskeutuu ja päästään hommiin. Vieläkin puhalluttaa supparin tullessa paine alapääsdä mutta eipähän tarvi kiljua pää punasena ja hyperventiloida ilokaasumaskiin. Ilokaasu auttoi pahimpaan eokä tullu paha olo.
Hui kauhee! Ai parituntinen, monta tuntiahan sä oot siellä jo ollu!
 
Takaisin
Top